Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty enää tilaamaan Booztilta

Vierailija
30.04.2023 |

Onko muita saman kokeneita? Eivät ilmoittaneet tilin sulkemisaikaa joten varmaan koko loppuajan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden kivijalka- ja verkkokaupat lisää vain kertakäyttökulttuuria ja pikamuodin kulutusta. Saisi turhat putiikit kieltää kokonaan. Minulle riittää että vaatteita saa Prismasta eikä niitä tarvitse muualta ostalle. Halpakaupat kuten H&M:t, Dresmannit, Jack&Jonesit, Voltit ja Kekäleet on turhia.

Prisma on luksuskauppa toisin kuin normivaatekaupat? 

Prismassa on markettirytkyjä :D

Vierailija
42/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei enää pystyisi.

Vähenisi kertakäyttökulttuuri, materialistisuus, rahtiliikenne sekä halpatyövoiman käyttö

Kaikille ei sovi kirpputorit. Käytettyjä yksittäiskappaleita jotka on ties mistä hometalosta roudattuja.

Ja jonkun täytyy ostaa uutena vaatteita että niitä riittää kirpputorille myytäväksi🤦🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan palautin yhdet kengät, siihen loppui oikeus tilata. Mitään muuta historiaa ei ollut ja kengät oli liian pienet. Enpä ole jäänyt paskafirmaa kaipaamaan, olen ostanut tuhansilla euroilla muista verkkokaupoista.

Vierailija
44/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut paljon mm. Booztilta ja Zalandolta, joskus palauttanut, mutta enemmän tulee sopivia onneksi. Ei ole evätty tilausmahdollisuutta. Tilaan mieluummin netistä, koska lähimpiin hyviin vaatekauppoihin on 40min ajomatkaa ja netissä on parempi valikoima. Kokoihin ei oikeasti voi aina luottaa, joskus XS on iso teltta ja joskus L piukka. Varsinkaan, jos ei ole kunnon mittoja tai näe vaatetta mallin päällä. Välillä olen saanut myös virhellisiä tai vääriä/väärän värisiä tuotteita, joista taas tulee turhaa palautusrumbaa.

Vierailija
45/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallon pilaaja itkee kun ei saa enää pilata maapalloa.

Jotenkin symppistä että jopa tuollainen maapallon pilaajafirmakin pistää stopin pahimmille sikailijoille.

Itket kun joku saa nautintoa vaatteista ja samaan aikaan sinä käytät jotain kulahtanutta kirpputorirättiä muita moralisoiden?

Ne halpaiset pölyesteri-elastaanirätit, joita sieltä Buuzteista ja Tsalandoista saa, on juuri niitä rättejä. Jos haluat vaatteista OIKEAA nautintoa, kehotan siirtymään määrästä laatuun, oikeiden, kestävien, tyylikkäiden, kalliimpien ja laadukkaiden vaatteiden pariin.

T. Eri

Kuule mä n t ti, saa samoista verkkokaupoista myös sitä kallista, laadukasta ja ekologista. Kun et tiedä asiasta mitään, älä hyvesignaloi.

Vierailija
46/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tilaajista ei ole mitään hupitilaajia, itse aina tutkin kaikki mahdolliset kokoarviot, mutta silti joskus menee pieleen ja on pakko palauttaa. Hupitilaajille toki tilit sulkuun, mutta ei kaikille palauttajille. Myöskään pikamuodin tilaamista en tuomitsisi, koska ei kaikki käytä niitä vain muutaman kerran ja nakkaa pois. Itse ostan vain pikamuotia enkä mitään kalliimpaa, mutta myös käytän vaatteet loppuun asti enkä tee heräteostoja. Edelleen on kaapissa yli 10 v vanhoja H&M- paitoja. Kaikki kalliimmatkaan vaatteet ei lopulta ole sen parempia.

Ongelma on se kun mihinkään kokoarvioihin ei voi luottaa, jos edes vaatteen malli ei sovi itselle. Suositaan vaan jotain tietynlaista kehoa ja sitten muut jää ilman. Joskus S-koko voi olla tosi iso tai sitten tosi pieni. Riippuu valmistajasta. Ekologisempaa olisi varmasti joku iso sovitusmyymälä, jotta ei tule turhia hukkatilauksia. Pelkästään tilaamalla saa sian säkissä ja palautuskierre on valmis jos kysyntää vaatteille on.

Kuinka vaikeaa on tilata rinnakkaiskoko samassa paketissa ja palauttaa se toinen?

Vierailija
47/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tilaajista ei ole mitään hupitilaajia, itse aina tutkin kaikki mahdolliset kokoarviot, mutta silti joskus menee pieleen ja on pakko palauttaa. Hupitilaajille toki tilit sulkuun, mutta ei kaikille palauttajille. Myöskään pikamuodin tilaamista en tuomitsisi, koska ei kaikki käytä niitä vain muutaman kerran ja nakkaa pois. Itse ostan vain pikamuotia enkä mitään kalliimpaa, mutta myös käytän vaatteet loppuun asti enkä tee heräteostoja. Edelleen on kaapissa yli 10 v vanhoja H&M- paitoja. Kaikki kalliimmatkaan vaatteet ei lopulta ole sen parempia.

Ongelma on se kun mihinkään kokoarvioihin ei voi luottaa, jos edes vaatteen malli ei sovi itselle. Suositaan vaan jotain tietynlaista kehoa ja sitten muut jää ilman. Joskus S-koko voi olla tosi iso tai sitten tosi pieni. Riippuu valmistajasta. Ekologisempaa olisi varmasti joku iso sovitusmyymälä, jotta ei tule turhia hukkatilauksia. Pelkästään tilaamalla saa sian säkissä ja palautuskierre on valmis jos kysyntää vaatteille on.

Kuinka vaikeaa on tilata rinnakkaiskoko samassa paketissa ja palauttaa se toinen?

Verkkokaupalle on ihan sama mitä asiakas palauttaa. Yhtä paljon tulee kustannuksia siitä kun palauttaa sen vääränkokoisen kuin jos palauttaisi muita virheostoksia. Jos tuntuu että nettikaupoista on vaikea löytää sopivankokoista ja aina joutuu palauttelemaan, kannattaa suosiolla käydä kivijalkakaupoissa ja rauhassa sovittaa...

Vierailija
48/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit vielä se, että Henkkamaukkakin on uudelleenkolonialisoimassa Afrikkaa, siirtänyt sinne tuotantoaan ja pilaa siellä ympäristöä.

Niiden tukeminen on käytännössä ympäristön paskaamisen rahoittamista ja siihen kannustamista.

Ne kalliit vaatteet pilaa ympäristöä ihan yhtä paljon. Kalliit merkit tehdään niissä sanoissa tehtaissa.

Tuokin on hyvä pointti, näin tosiaan tapahtuu. Kertakaikkinen ostolakko ois varmaan ainoa ase tekstiiliteollisuutta kohtaan. Itse äänestän jaloillani, ostamalla vain harvojen ja valittujen vaatteita, mutta tiedän, että monelle se ei edes ole vaihtoehto.

Tekstiilijätit pitää saada vastuullisiksi tästä. Itse en edes löydä ostettavaa kovin usein esim. ostoskeskuksen kokoisesta valikoimasta, koska en koskaan osta elastaania sisältäviä, keinokuiduista ainoastaan polyesteriä yhdistettynä puuvillaan, ja sitäkin rajoitetusti. Vaikeaksi menee. Siinä jää tekstiilimafioilta mun roposet saamatta.

Mutta enhän minä yksin riitä. Pitäis olla tarjolla parempaa laatua! On toki jotain parempia merkkejä, kotimaisia ym. Mutta niissä ostajaryhmät taas on kaapujen, muodottomien telttojen ystäviä. Legginsejä.

Normaalia pukeutumista on miltei mahdoton ostaa eettisesti järkevillä hinnoilla. Se on aika iso vääryys, ja sitä on yksittäisen kuluttajan vaikea ratkaista.

Henkkamaukkojen sun muiden vastuullisuusohjelmat on valkopesua ja kaltaisteni kyseenalaistajien varalle kehitetty savuverho.

Hirveästi liputetaan KOTIMAISTEN ja eettisten merkkien puolesta, mutta kuinka monen makuun ne sopivat? Sellaisia pellavaisia hippimekkoja tai jotain niin tavallista mustaa neuletta tai t-paitaa yli 200€ hintaan. Ei mitään sellaista eleganttia.

Ylisuuria telttoja ja kaapuja useimmiten vielä aivan järkyttävillä kuoseilla.

Vierailija
49/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan surkeita nää kaikki nettikaupat muutenkin, kun suurin osa menee palautukseen! Aika vaikea sieltä on löytää mitään itselle istuvaa ja sopivaa. Joku iso myymälä helpottais, mutta ei Suomessa kannata mikään.

Tämä on ihan totta. Monet verkkokaupat sössivät itse myynnit ja palautukset. Jos et ole mallinuken mitoissa pieleen menee. Tuotetiedot puuttuu tai koot on ilmoitettu jonkin yleiskokotaulukon mittojen mukaan. Jokaisesta vaatteesta pitäisi olla omat kokotiedot eikä vähän sinnepäin. Kokonumeroiden mukaan ei voi tilata tai ostaa mitään enää.

Pitkästä aikaa tilasin uuden takin verkkokaupasta ja nyt odotellaan mitähän mahdollisesti sieltä tulee, onko ihan lasten vaate.

Vierailija
50/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupalle on ihan sama mitä asiakas palauttaa. Yhtä paljon tulee kustannuksia siitä kun palauttaa sen vääränkokoisen kuin jos palauttaisi muita virheostoksia. Jos tuntuu että nettikaupoista on vaikea löytää sopivankokoista ja aina joutuu palauttelemaan, kannattaa suosiolla käydä kivijalkakaupoissa ja rauhassa sovittaa...

Täällä maalla vain ei ole vaihtoehtoja. Jos ei Tokmannin akryyliräteistä löydy sopivaa, seuraava vaihtoehto on tilata verkkokaupasta tai ajella naapurikaupunkeihin.

Vierailija
51/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä seuraavalla kerralla mitä todella haluat, sinun kaltaiset palauttajat ovat vain harmi ja kustannuserä, joten tili on suljettu X-ajan tai mahdollisesti lopullisesti.

Vierailija
52/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit vielä se, että Henkkamaukkakin on uudelleenkolonialisoimassa Afrikkaa, siirtänyt sinne tuotantoaan ja pilaa siellä ympäristöä.

Niiden tukeminen on käytännössä ympäristön paskaamisen rahoittamista ja siihen kannustamista.

Ne kalliit vaatteet pilaa ympäristöä ihan yhtä paljon. Kalliit merkit tehdään niissä sanoissa tehtaissa.

Tuokin on hyvä pointti, näin tosiaan tapahtuu. Kertakaikkinen ostolakko ois varmaan ainoa ase tekstiiliteollisuutta kohtaan. Itse äänestän jaloillani, ostamalla vain harvojen ja valittujen vaatteita, mutta tiedän, että monelle se ei edes ole vaihtoehto.

Tekstiilijätit pitää saada vastuullisiksi tästä. Itse en edes löydä ostettavaa kovin usein esim. ostoskeskuksen kokoisesta valikoimasta, koska en koskaan osta elastaania sisältäviä, keinokuiduista ainoastaan polyesteriä yhdistettynä puuvillaan, ja sitäkin rajoitetusti. Vaikeaksi menee. Siinä jää tekstiilimafioilta mun roposet saamatta.

Mutta enhän minä yksin riitä. Pitäis olla tarjolla parempaa laatua! On toki jotain parempia merkkejä, kotimaisia ym. Mutta niissä ostajaryhmät taas on kaapujen, muodottomien telttojen ystäviä. Legginsejä.

Normaalia pukeutumista on miltei mahdoton ostaa eettisesti järkevillä hinnoilla. Se on aika iso vääryys, ja sitä on yksittäisen kuluttajan vaikea ratkaista.

Henkkamaukkojen sun muiden vastuullisuusohjelmat on valkopesua ja kaltaisteni kyseenalaistajien varalle kehitetty savuverho.

Hirveästi liputetaan KOTIMAISTEN ja eettisten merkkien puolesta, mutta kuinka monen makuun ne sopivat? Sellaisia pellavaisia hippimekkoja tai jotain niin tavallista mustaa neuletta tai t-paitaa yli 200€ hintaan. Ei mitään sellaista eleganttia.

Nuo on ilmeisesti tehty koon 48 suomimammoille, ja valmistajat aidosti kuvittelevat, että kaikki suomalaiset naiset näyttävät samalta. Itse en kapeavyötäröisenä 34-kokoisena löydä käytännössä mitään päällepantavaa suomalaisilta merkeiltä. Noilla nettikauppojen teinimerkeillä on paljon paremmin istuvaa vaatetta, joten jos keski-ikäinen nainen saa noita riepuja käyttää, niin mieluummin sitten ostan niitä ja saan istuvampaa vaatetta.

Vierailija
53/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on ilmeisesti tehty koon 48 suomimammoille, ja valmistajat aidosti kuvittelevat, että kaikki suomalaiset naiset näyttävät samalta. Itse en kapeavyötäröisenä 34-kokoisena löydä käytännössä mitään päällepantavaa suomalaisilta merkeiltä. Noilla nettikauppojen teinimerkeillä on paljon paremmin istuvaa vaatetta, joten jos keski-ikäinen nainen saa noita riepuja käyttää, niin mieluummin sitten ostan niitä ja saan istuvampaa vaatetta.

Ja lisään vielä. Jos suomalaiselta merkiltä löytyy tarpeeksi pientä kokoa, on se silti mallia laatikko. Ei siis istu päälle.

Vierailija
54/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on se ongelma että kivijalkaliikkeistä ei löydä läheskään niin hyvin sellaisia vaatteita mitä etsin. Sehän se ärsyttävä tilanne on, kun nettikaupoistakin enemmän menee aina palautukseen.

Vierailija
56/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä seuraavalla kerralla mitä todella haluat, sinun kaltaiset palauttajat ovat vain harmi ja kustannuserä, joten tili on suljettu X-ajan tai mahdollisesti lopullisesti.

Se on kaupan ongelma jos hiha on liian lyhyt tai paita on liian pieni. Hyvä syy palautukseen. Pitäisi vaikka valmistuttaa vaatteet jokaisen tilaajan mitoille niin loppuisi valitus palautuksista. Mitä järkeä on tuottaa vain yhdellä mallilla tai mitalla suuri erä samaa vaatetta?

Vierailija
57/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu edes maksamalla tilata. Olivat tympeitä kun kysyin sähköpostilla asiaa. Liittivät mukaan englanninkielisen liitteen ja jos kysyttävää niin suomentavat. Ei selitystä olenko ikuisesti pannassa. Kyllä ottaa aivoon tuollaiset. Noh rahat menee muille firmoille! En rupea anelemaan. Ihme toimintaa!!! Ja koot tosiaan ilmoitettu ihmeellisesti. Zalandolla sama.

Ap

Vierailija
58/58 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden kivijalka- ja verkkokaupat lisää vain kertakäyttökulttuuria ja pikamuodin kulutusta. Saisi turhat putiikit kieltää kokonaan. Minulle riittää että vaatteita saa Prismasta eikä niitä tarvitse muualta ostalle. Halpakaupat kuten H&M:t, Dresmannit, Jack&Jonesit, Voltit ja Kekäleet on turhia.

Vaikka Prisman boonusapinalla ei ole elämää marketin ulkopuolella, monilla muilla on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi