Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty enää tilaamaan Booztilta

Vierailija
30.04.2023 |

Onko muita saman kokeneita? Eivät ilmoittaneet tilin sulkemisaikaa joten varmaan koko loppuajan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tilaisisit sieltä mitään ?

Eikö sulla ole tarpeeksi vaatteita kaapissa

Kaikki ei halua käyttää pelkästään samoja riepuja vuositolkulla.

Tähän lääke on se, ettei osta riepuja, vaan ajattomia, laadukkaita vaatteita, joita huoltaa hyvin.

Ei niitä edes taida näistä massaverkkokaupoista saada, niin siinäkin mielessä AP:lle tämä on pelkkää voittoa.

Vierailija
22/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapallon pilaaja itkee kun ei saa enää pilata maapalloa.

Jotenkin symppistä että jopa tuollainen maapallon pilaajafirmakin pistää stopin pahimmille sikailijoille.

Itket kun joku saa nautintoa vaatteista ja samaan aikaan sinä käytät jotain kulahtanutta kirpputorirättiä muita moralisoiden?

Ne halpaiset pölyesteri-elastaanirätit, joita sieltä Buuzteista ja Tsalandoista saa, on juuri niitä rättejä. Jos haluat vaatteista OIKEAA nautintoa, kehotan siirtymään määrästä laatuun, oikeiden, kestävien, tyylikkäiden, kalliimpien ja laadukkaiden vaatteiden pariin.

T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boozilta voi kysyä chatissa tai sähköpostilla miksi tilaaminen ei onnistu. Olen saanut aina ystävällistä palvelua heiltä. :)

Vierailija
24/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden kivijalka- ja verkkokaupat lisää vain kertakäyttökulttuuria ja pikamuodin kulutusta. Saisi turhat putiikit kieltää kokonaan. Minulle riittää että vaatteita saa Prismasta eikä niitä tarvitse muualta ostalle. Halpakaupat kuten H&M:t, Dresmannit, Jack&Jonesit, Voltit ja Kekäleet on turhia.

Ihan samalla tavalla ne Prisma-vaatteetkin voi olla tai olla olematta paskaa.

Vaatteen laadun, ekologisuuden ja eettisyyden ratkaisee valmistusmateriaalit, valmistustapa, valmistuspaikkakin (koska erilaiset säädökset vaikuttaa ympäristövaikutuksiin). Ehkä vähän se jakelijakin, verkkokaupassa tulee pakkausmateriaaleja ja vaatteitten edes-takaista kuskaamista, ja vielä sekin, että ne palautetut ei taida mennä uudelleen kiertoon, mikä on suorastaan rikollista.

Tiesittehän, että Afrikassa muuten tekstiilintuotanto halpamyyntiin on kasvussa, ja esim. joku joku on värjääntynyt siniseksi, kun värjäysvedet on päästetty tehtaasta suoraan vesistöön.

Näitä voi miettiä tai olla miettimättä.

Vierailija
25/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän lääke on se, ettei osta riepuja, vaan ajattomia, laadukkaita vaatteita, joita huoltaa hyvin.

Ei niitä edes taida näistä massaverkkokaupoista saada, niin siinäkin mielessä AP:lle tämä on pelkkää voittoa.

Zalandolta ainakin löytää laidasta laitaan. Voi itse valita tilaako halvan lumpun vai jotain ihan muuta.

Vierailija
26/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheena oli Boozt. Tehkää oma ketju noille muille.

sivu

Vierailija
27/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tilaajista ei ole mitään hupitilaajia, itse aina tutkin kaikki mahdolliset kokoarviot, mutta silti joskus menee pieleen ja on pakko palauttaa. Hupitilaajille toki tilit sulkuun, mutta ei kaikille palauttajille. Myöskään pikamuodin tilaamista en tuomitsisi, koska ei kaikki käytä niitä vain muutaman kerran ja nakkaa pois. Itse ostan vain pikamuotia enkä mitään kalliimpaa, mutta myös käytän vaatteet loppuun asti enkä tee heräteostoja. Edelleen on kaapissa yli 10 v vanhoja H&M- paitoja. Kaikki kalliimmatkaan vaatteet ei lopulta ole sen parempia.

Vierailija
28/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tilaajista ei ole mitään hupitilaajia, itse aina tutkin kaikki mahdolliset kokoarviot, mutta silti joskus menee pieleen ja on pakko palauttaa. Hupitilaajille toki tilit sulkuun, mutta ei kaikille palauttajille. Myöskään pikamuodin tilaamista en tuomitsisi, koska ei kaikki käytä niitä vain muutaman kerran ja nakkaa pois. Itse ostan vain pikamuotia enkä mitään kalliimpaa, mutta myös käytän vaatteet loppuun asti enkä tee heräteostoja. Edelleen on kaapissa yli 10 v vanhoja H&M- paitoja. Kaikki kalliimmatkaan vaatteet ei lopulta ole sen parempia.

10 vuotta on aika lyhyt ikä vaatteelle. Tiedän, että kuulostaa radikaalilta, mutta totuus on se, että meillä on rajalliset resurssit ja väkiluku raketoi koko ajan. Kaikki haluaa niitä muotivaatteita.

Ei riitä millään.

Vierailija
29/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit vielä se, että Henkkamaukkakin on uudelleenkolonialisoimassa Afrikkaa, siirtänyt sinne tuotantoaan ja pilaa siellä ympäristöä.

Niiden tukeminen on käytännössä ympäristön paskaamisen rahoittamista ja siihen kannustamista.

Vierailija
30/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama zalandolla. en saa laskulla tilattua, pitää maksaa etukäteen.

Vierailija
31/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ollut tutkimus, että isolla osalla naisista suurin osa suusista vaatteista jää käyttämättömiksi? Hetken ostohuuma että saa ostaa uuden vaatekappaleen on se juttu tässä. Ei niitä ole tarkoituskaan pitää...

Vierailija
32/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit vielä se, että Henkkamaukkakin on uudelleenkolonialisoimassa Afrikkaa, siirtänyt sinne tuotantoaan ja pilaa siellä ympäristöä.

Niiden tukeminen on käytännössä ympäristön paskaamisen rahoittamista ja siihen kannustamista.

Ne kalliit vaatteet pilaa ympäristöä ihan yhtä paljon. Kalliit merkit tehdään niissä sanoissa tehtaissa.

Vierailija
33/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se kun mihinkään kokoarvioihin ei voi luottaa, jos edes vaatteen malli ei sovi itselle. Suositaan vaan jotain tietynlaista kehoa ja sitten muut jää ilman. Joskus S-koko voi olla tosi iso tai sitten tosi pieni. Riippuu valmistajasta. Ekologisempaa olisi varmasti joku iso sovitusmyymälä, jotta ei tule turhia hukkatilauksia. Pelkästään tilaamalla saa sian säkissä ja palautuskierre on valmis jos kysyntää vaatteille on.

Vierailija
34/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta on aika lyhyt ikä vaatteelle. Tiedän, että kuulostaa radikaalilta, mutta totuus on se, että meillä on rajalliset resurssit ja väkiluku raketoi koko ajan. Kaikki haluaa niitä muotivaatteita.

Ei riitä millään.

Ihminen on vain siinä tyhmä kun lisääntyy näin tolkuttoman paljon. Samalla poljetaan ihmisoikeuksia köyhissä maissa joissa se suurin ongelma on ja ne maat kyllä sanktioi kaikkea muuta kuin sitä ongelmallista lisääntymistä. Sitten vielä kehdataan meuhkata jostain Suomen syntyvyyden laskusta?

Vierailija
35/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kalliit vaatteet pilaa ympäristöä ihan yhtä paljon. Kalliit merkit tehdään niissä sanoissa tehtaissa.

Tuokin on hyvä pointti, näin tosiaan tapahtuu. Kertakaikkinen ostolakko ois varmaan ainoa ase tekstiiliteollisuutta kohtaan. Itse äänestän jaloillani, ostamalla vain harvojen ja valittujen vaatteita, mutta tiedän, että monelle se ei edes ole vaihtoehto.

Tekstiilijätit pitää saada vastuullisiksi tästä. Itse en edes löydä ostettavaa kovin usein esim. ostoskeskuksen kokoisesta valikoimasta, koska en koskaan osta elastaania sisältäviä, keinokuiduista ainoastaan polyesteriä yhdistettynä puuvillaan, ja sitäkin rajoitetusti. Vaikeaksi menee. Siinä jää tekstiilimafioilta mun roposet saamatta.

Mutta enhän minä yksin riitä. Pitäis olla tarjolla parempaa laatua! On toki jotain parempia merkkejä, kotimaisia ym. Mutta niissä ostajaryhmät taas on kaapujen, muodottomien telttojen ystäviä. Legginsejä.

Normaalia pukeutumista on miltei mahdoton ostaa eettisesti järkevillä hinnoilla. Se on aika iso vääryys, ja sitä on yksittäisen kuluttajan vaikea ratkaista.

Henkkamaukkojen sun muiden vastuullisuusohjelmat on valkopesua ja kaltaisteni kyseenalaistajien varalle kehitetty savuverho.

Hirveästi liputetaan KOTIMAISTEN ja eettisten merkkien puolesta, mutta kuinka monen makuun ne sopivat? Sellaisia pellavaisia hippimekkoja tai jotain niin tavallista mustaa neuletta tai t-paitaa yli 200€ hintaan. Ei mitään sellaista eleganttia.

Vierailija
36/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on hyvä pointti, näin tosiaan tapahtuu. Kertakaikkinen ostolakko ois varmaan ainoa ase tekstiiliteollisuutta kohtaan. Itse äänestän jaloillani, ostamalla vain harvojen ja valittujen vaatteita, mutta tiedän, että monelle se ei edes ole vaihtoehto.

Tekstiilijätit pitää saada vastuullisiksi tästä. Itse en edes löydä ostettavaa kovin usein esim. ostoskeskuksen kokoisesta valikoimasta, koska en koskaan osta elastaania sisältäviä, keinokuiduista ainoastaan polyesteriä yhdistettynä puuvillaan, ja sitäkin rajoitetusti. Vaikeaksi menee. Siinä jää tekstiilimafioilta mun roposet saamatta.

Mutta enhän minä yksin riitä. Pitäis olla tarjolla parempaa laatua! On toki jotain parempia merkkejä, kotimaisia ym. Mutta niissä ostajaryhmät taas on kaapujen, muodottomien telttojen ystäviä. Legginsejä.

Normaalia pukeutumista on miltei mahdoton ostaa eettisesti järkevillä hinnoilla. Se on aika iso vääryys, ja sitä on yksittäisen kuluttajan vaikea ratkaista.

Henkkamaukkojen sun muiden vastuullisuusohjelmat on valkopesua ja kaltaisteni kyseenalaistajien varalle kehitetty savuverho.

Hirveästi liputetaan KOTIMAISTEN ja eettisten merkkien puolesta, mutta kuinka monen makuun ne sopivat? Sellaisia pellavaisia hippimekkoja tai jotain niin tavallista mustaa neuletta tai t-paitaa yli 200€ hintaan. Ei mitään sellaista eleganttia.

Niinpä. Haluaisin pukeutua aika klassisesti, ja haluaisin laadukkaan kapselivaatekaapin. Mutta eihän sellaista saa mistään, kun rajoituksia on paljon. Kotimaisista vaatteista valtaosa on puuvillaa elastaanilla ryyditettynä, malli on tunika. Tai sitten se solmittava mekko.

Vierailija
37/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis maksamaan enemmän hyvälaatuista vaatteista, ei tarvitse sitten niin paljon niitä ja eikä käydä koko ajan kaupoissa.

Ja tosiaan, kun ostaa laadukasta ja kestävää, joka on myös malliltaan moneen käypä, niin eihän siihen mene kokonaisuutena enemmän rahaa. Voi mennä ja varmasti meneekin pitkällä aikavälillä jopa vähemmän.

Vierailija
38/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama zalandolla. en saa laskulla tilattua, pitää maksaa etukäteen.

Mä en halua edes ajatella vaatteiden arvoa jolla olen palauttanut 🙈

Vierailija
39/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden kivijalka- ja verkkokaupat lisää vain kertakäyttökulttuuria ja pikamuodin kulutusta. Saisi turhat putiikit kieltää kokonaan. Minulle riittää että vaatteita saa Prismasta eikä niitä tarvitse muualta ostalle. Halpakaupat kuten H&M:t, Dresmannit, Jack&Jonesit, Voltit ja Kekäleet on turhia.

Prisma on luksuskauppa toisin kuin normivaatekaupat? 

Vierailija
40/58 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et maksa suoramaksuna? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän