Miksi joillakin on käyttämättömiä vaatteita vaatekappissaan?
Voitteko selittää?? miksette ole esim palauttaneet niitä
Kommentit (22)
Missäs ne kuuluisi säilyttää? Miksi pitäisi palauttaa?
Otan vain osan vaatteista kerraallaan käyttöön ja kierrätän vaatevarastoani säännöllisesti kauden vaihtuessa. Siksi kaapissani on käyttämättömiä vaatteita ja käytettyjä vaatteita sekaisin, odottamassa käyttöä.
Koska olen lihonut ja vaattesta luopuminen tarkoittaisi sitä, että luovutan myös toiveeni laihduttamisesta.
Missä niitä käyttämättömiä mutta tarpeellisia vaatteita sitten pitäisi säilyttää?
Ne on lähinnä sukkia ja sukkahousuja - sukkahousut hajoaa ennemmin tai myöhemmin, useimmiten huonolla hetkellä. Sukat on töistä saatuja, oli yllättävän paksuja, eikä tullut käytettyä. Nyt kun asutaan kylmemmässä talossa, voisi jopa olla käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä käyttämättömiä mutta tarpeellisia vaatteita sitten pitäisi säilyttää?
Aivan, minäkin haluaisin tietää missä aloittaja säilyttää vaatteitaan jos ei vaatekaapissa?
aion laihtua vielä ja niitä paljon :D
Mihin niitä vaatteita voi palauttaa?
Mä ostan melkein kaikki vaatteeni sesonkien ulkopuolelta, alennusmyynneistä. Mulla on nyt esimerkiksi vaatehuoneessa uusia kenkiä ja vaatteita tulevaa kesää varten, jotka olen ostanut viime syksynä ja talvena. Kesällä ostan vaatteita ensi talveksi. Tietenkin säilytän kaikkia vaatteitani samassa paikassa, uusia ja vanhoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan melkein kaikki vaatteeni sesonkien ulkopuolelta, alennusmyynneistä. Mulla on nyt esimerkiksi vaatehuoneessa uusia kenkiä ja vaatteita tulevaa kesää varten, jotka olen ostanut viime syksynä ja talvena. Kesällä ostan vaatteita ensi talveksi. Tietenkin säilytän kaikkia vaatteitani samassa paikassa, uusia ja vanhoja.
Juuri näin 🙌
Vierailija kirjoitti:
Mihin niitä vaatteita voi palauttaa?
sinne mistä osti
Paino on vaihdellut, eikä aina kannata ostaa uutta. Joudun melkein aina lyhentämään housun lahkeet, kun olen niin lyhyt. Iso homma siinäkin, en viitsisi nähdä sitä vaivaa, jos ostaa uudet housut. Vaatteet alkaa jossain vaiheessa kyllästyttää, mutta kun niitä ei ole pariin vuoteen käyttänyt, ne saattaa tuntua yllättäen ihan mukavilta taas. Tietysti jos säilyneet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun löydän mieluisan vaatteen, ostan usein toisen samanlaisen jemmaan. Käytän ensimmäisen loppuun ja otan sitten sen toisen käyttöön.
Teen itse samaa, koska en erityisemmin pidä shoppailusta ja uuden mallin löytäminen on uuvuttavaa.
Olen jo toistakymmentä vuotta pysynyt nykyisen kokoisena, joten harrastelen parin vaatekerran kerralla hommaamista. Toisen otan käyttöön, kun edellinen on pidetty loppuun.
Joku joskus vastaavaan kommenttiin vastasi, että "hyvähän se on, kun on mies" niin vastaan jo heti, että ihan yhtä helppoa se on naisenakin. Ostat vaan tuplana, mikä istuu ja miellyttää.
Odotan noin 30kg:n laihtumistani. Menee kokoajan väärään suuntaan, mutta en ole ole koskaan nähnyt lihavaa 3v. vuodepotilaana ollutta, joten nuo kyllä joskus vielä mahtuvat. Viimeistään arkkuun haluan tuon 4 numeroa pienemmän kesämekon päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Kun löydän mieluisan vaatteen, ostan usein toisen samanlaisen jemmaan. Käytän ensimmäisen loppuun ja otan sitten sen toisen käyttöön.
Tuo varmaan toimii hienosti ja hyvin jos hallitee ja tuntee oman tyylinsä; muoti onkin enempi niille joille ei ole lainkaan omaa tyyliä. - Itse olen aatellut, että pitäisi toimia vastaavalla ainakin houusujen suhteen koska hyvin sopivien ja kunnollisten housujen hankkiminen on helpommin sanottu kuin tehty. - Tai ainakin minusta vaikeampaa kuin vastaavasti jos tai hankinnassa on uusi paita.
Uskovainen mies
Tuli ostettua hiukan pieni koko kesäalesta, ja oli tarkoitus laihtua vähän, niin sopisi hyvin seuraavana kesänä. No, seuraavana kesänä olinkin huomattavasti lihavampi. Nyt ostan kasvunvaralle, jos ei ole heti käyttöä.
Joskus käy niin, että tulen ostaneeksi vaatteen, joka ei kotona enää tunnukaan miellyttävän. Kaapissa muutaman viikon tai kuukauden lojuttuaan se vaate voi taas yhtäkkiä tuntuakin hyvältä. Tunnen itseni. Näin on käynyt monta kertaa. Siksi en kiirehdi palauttamaan kaikkea sellaista, mikä kotona vähän ehkä kaduttaakin ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse samaa, koska en erityisemmin pidä shoppailusta ja uuden mallin löytäminen on uuvuttavaa.
Olen jo toistakymmentä vuotta pysynyt nykyisen kokoisena, joten harrastelen parin vaatekerran kerralla hommaamista. Toisen otan käyttöön, kun edellinen on pidetty loppuun.
Joku joskus vastaavaan kommenttiin vastasi, että "hyvähän se on, kun on mies" niin vastaan jo heti, että ihan yhtä helppoa se on naisenakin. Ostat vaan tuplana, mikä istuu ja miellyttää.
Ohis tuli kommentistasi muistaakseni Lenita Airiston tokaisu, jossain haastattelussa: Kun vaatekaappiin on kertynyt vuosien tai vuosikymmenien kuluessa kyllin paljon itselle mieluisia ja laadukkaita vaatteita, niin ei ole varaa lihoa koska se kävisi monin tavoin liian kalliiksi, jos joutuisi hankkimaan uudemmat mieluisat vaatteet vanhojen pieneksi jääneidein tilalle.
Uskovainen mies