Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Thaimaassa kunnon kotiruokaa vai pelkkää aasialaista?

Vierailija
29.04.2023 |

Niin eli kysymys olikin siinä. Ensi talvena reissuun ja ois samalla eka ulkomaanmatka. Ongelmana tuo ruokapuoli. Eli inhoan ns. aasialaista ja muuta trendiruokaa. Oon häpeämättä liha-perunaruokien eli niiden niin sanottujen kunnon perinteisten kotiruokien ystävä. Mies täyttää 50 niin hän sai valita matkakohteen. Ollaan reissussa peräti kuukausi. Mutta ongelmana nyt siis että saako siellä perinteisiä ruokia kuten nakkikeitto ollenkaan vai joutuuko syömään vain aasialaista? Ei nimittäin onnistu multa.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta kanaa tai pihvejä. Perunoita löytyy. Mutta älä seven elevenistä niitä etsi. Big C tms.

Vierailija
22/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla oikein edes ole perunoita, eikä maitotuotteitakaan Suomen tavoin. Riisi on Aasiassa samassa asemassa kuin peruna Suomessa. Suomessa kasvatetaan perunaa ja Aasiassa riisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä Mäkki löydy.

Vierailija
24/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista, että ruoassa käytetty jauheliha on pestyä. Voi tuolla päin maailmaa tulla muuten suolistoloinen pitkäksi aikaa.

Vierailija
25/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaako tuolla kaukana asuvat suomalaiset sitten paikallisiin kaupunkeihin suomalaisravintoloita joista saa eksoottiisia suomalaisherkkuja kuten lihapullia ja perunamuusia, karjalanpaistia ja muuta vastaavaa?

Ainakin Kanarian saarilta noita löytyy. Kerran olen siellä vieraillut ja olin hieman tyrmistynyt siitä suomalaisten paljoudesta siellä ja siellä oli noita Suomi-ravintoloita ja baareja joissa tunnelma oli kuin Suomessa eläkeläisten paikassa, käännyin heti ovelta pois.

Vierailija
26/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota omat potut mukaan. Pari matkalaukullista riittää varmaan kuukaudeksi.

Ja muutama purkki halvinta purkkilihaa myös mukaan, lenkkimakkara ei säily niin hyvin.

Vierailija
27/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella ei kannata työntää nenäänsä ulos kotiovesta. Thaimaalainen ruoka on oikeasti parasta mitä missään kokataan. On maistuvaa ja myös terveellisempää kuin vaikka suomalainen rasvaan ja pieneen suolamäärään perustuva suutuntumaltaan mitäänsanomaton mössö.

Vierailija
28/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomessa on maailman paras ruoka. Siihen olen tottunut, ja sitä kaipaisin kyllä, jos ulkomaille muuttaisin. Ihan perinteistä Suomalaista kotiruokaa. Lomalla nyt menee ruoka kuin ruoka, mitä nyt sattuu missäkin saamaan, mutta jopa Italiassa, jossa mielestäni on todella hyvä ruoka, tulisi ajanmyötä ikävä ihan Suomalaista perusruokaa.

Vierailija
29/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt loma menee juopotellessa muutenki,samakai se mitä syö. 

Vierailija
30/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Suomessa on maailman paras ruoka. Siihen olen tottunut, ja sitä kaipaisin kyllä, jos ulkomaille muuttaisin. Ihan perinteistä Suomalaista kotiruokaa. Lomalla nyt menee ruoka kuin ruoka, mitä nyt sattuu missäkin saamaan, mutta jopa Italiassa, jossa mielestäni on todella hyvä ruoka, tulisi ajanmyötä ikävä ihan Suomalaista perusruokaa.

Herne-maissi-paprika-jauheliha -risottoa? Maailman parasta tosiaan :D

Vierailija
31/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa vain ja ainoastaa niitä mausteisia sotkuja, joista tulee heti paha olla ja maha kipeäksi Kannattaa ottaa normaalille ihmiselle sopivat tavalliset ruuvat mukaan.

Vierailija
32/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tölkkiruuat mukana. Säästettiin pitkä penni eikä tullut paha olo niiden ruuista.

Vierailija
33/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sieltä.

Mua oksettaa se riisin hajukin joka leijailee jokapaikassa.

Vierailija
34/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisia Knorr-keittojakin löytyy hyvin varustelluista ruokakaupoista isoissa kaupungeissa.

Vierailija
35/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa! Ja annoksetkin ovat liian pieniä. Eikä ole perunaa ja maitoa aterialla. Omat maidot mukaan.

Vierailija
36/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha haju lähtee sikäläisistä ruuista ja niihin laitetaan kaikkea outoa. Ei kannata riskeerata lomaripulia.

Vierailija
37/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli 😂. Teidänlaisille suosittelen ihan vaan kotimaan matkailua. Ei tule ruokakulttuuri shokkia.

Vierailija
38/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO jo nyt taas on VAIKEETA. Minähän en syö kun en ole ennekään syönyt. Minä syön vain muussia ja lihapullia. Tee palvelus kumppanillesi ÄLÄ LÄHDE.

Vierailija
39/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti rannikolla kannattaa varoa kalaruokia ja muita mereneläviä. Alkeellisissa oloissa ei kylmäketju ole kunnossa, eikä raaka-aineista tiedä kun ei ole tarkastettuja.

Vierailija
40/79 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herne-maissi-paprika-jauheliha -risottoa? Maailman parasta tosiaan :D

Tässä on ehkä puhuttu nyt enemmänkin näistä klassisemmista suomiruoista, kuten makaronilaatikko, lihapullat ja muusi, karjalanpaisti ja ruisleipä kuin noista heitän-kaikki-pakastimesta-löytyvän-sekaisin-ruoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi