Saako Thaimaassa kunnon kotiruokaa vai pelkkää aasialaista?
Niin eli kysymys olikin siinä. Ensi talvena reissuun ja ois samalla eka ulkomaanmatka. Ongelmana tuo ruokapuoli. Eli inhoan ns. aasialaista ja muuta trendiruokaa. Oon häpeämättä liha-perunaruokien eli niiden niin sanottujen kunnon perinteisten kotiruokien ystävä. Mies täyttää 50 niin hän sai valita matkakohteen. Ollaan reissussa peräti kuukausi. Mutta ongelmana nyt siis että saako siellä perinteisiä ruokia kuten nakkikeitto ollenkaan vai joutuuko syömään vain aasialaista? Ei nimittäin onnistu multa.
Kommentit (79)
Et kyllä nakkikeittoa Phuketissa saa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Suomessa on maailman paras ruoka. Siihen olen tottunut, ja sitä kaipaisin kyllä, jos ulkomaille muuttaisin. Ihan perinteistä Suomalaista kotiruokaa. Lomalla nyt menee ruoka kuin ruoka, mitä nyt sattuu missäkin saamaan, mutta jopa Italiassa, jossa mielestäni on todella hyvä ruoka, tulisi ajanmyötä ikävä ihan Suomalaista perusruokaa.
Samaa mieltä! Suomalainen ruoka on oikeaa ruokaa, muut on ulkomaalaista ruokaa!!!
Woltin ukko hyppää polkupyörän selkään ja lähtee naama mutrussa tuomaan maksalaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella ei kannata työntää nenäänsä ulos kotiovesta. Thaimaalainen ruoka on oikeasti parasta mitä missään kokataan. On maistuvaa ja myös terveellisempää kuin vaikka suomalainen rasvaan ja pieneen suolamäärään perustuva suutuntumaltaan mitäänsanomaton mössö.
Älä jauha paskaa. Toi on vaan sun mielipide, ei mikään kiveen hakattu totuus
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ainakaan karjalanpaistia saanut
Pattayalla on ainakin niin paljon suomibaareja, että voi syödä suomiruokaa vaikka joka päivä, jos niin haluaa.
Hyvä yritys, mutta liian ilmeinen. 3/5.
Provo, mutta aihe koskettaa koska lapsemme olivat alakouluikäisinä ja sitä nuorempina erittäin valikoivia (ei muuten mitään erityistarpeisia). Muuttuu muuten oikeasti vähän stressaavaksi olla jossain kaksi viikkoa jos lapset ei saa syödyksi muuta kuin jotain sipsejä ja smoothieita. Onneksi Thaimaan turisteimmat kohteet on tältä kannalta helppoja, hotelliaamiaisella paljon ns. länkkäriruokia ja löytyi pizzerioita yms, käytiin sit joka toinen ilta syömässä pizzaa 😄
Yläasteikäisinä ko. ominaisuus alkoi nopeasti lapsilla helpottaa, kuten muistan muuten käyneen itsellänikin. Nykyään maistelevat jo paikallisia makuja suht rohkeasti. Ihan turha ois ollut pakottaa ja itkettää lapsia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Thaimaalaista kotiruokaa eli nuudeleita, papaijasalaattia jne. Ei kannata lähteä ulkomaille, jos suomalainen ruoka on ainoa mikä maistuu.
Miksi ihmeessä ulkomaille mentäessä; siellä pitäisi syödä suomalaista (koti)ruokaa!? Mitä se oikeastaan ylipäätään on ?
Itse olen asunut ulkomailla lähes koko ikäni (asun edelleenkin)- neljässä eri maassa; ennenkaikkea olen matkustellut paljon...
Ikinä en ole jäänyt ilman ravintoa missäänpäin maailmaa..
Toki on syytä katsoa, missä syö ja mitä syö; mm. mahatauteihin matkalla sairastuminen ei ole kivaa! Ethän kotimaassakaan matkaillessasi syö mitä tahansa ja missä tahansa, kuvittelisi... vielä vähemmän niin toiminet ulkomailla matkustellasi!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan provo, mutta...kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että luulee toisella puolella maailmaa olevan suomalaista kotiruokaa tarjolla? Kyllä Thaimaassa länsimaista ruokaa saa, muttei suomalaista kotiruokaa todellakaan.
No jos suomesta kerran saa kiinalaista, japanilaista ja thai ruokaa ja montaa muutakin vaihtoehta niin mikä ihme siinä sitten olisi että tuolla kaukana tarjoaisi joku paikka eksoottista suomiruokaa?
Tunnut jotenkin taas miettivän asiaa siitä lähtökohdasta että kaikki suomalainen ja suomalaisuus on noloa ja sitä pitää anteeksipyydellä.
Ja ei, minä en lähtisi suomiruokaa tuonne asti syömään, tarkoitinkin että tuo olisi paikallisille eksoottista syötävää.
Suurimmassa osassa maailmaa tiedetä edes Suomen olemassaolosta tai meidän ruokakulttuuristamme yhtään mitään. Kuka haluaisi syödä mautonta ruokaa jos omassa maassa on erinomaista paikallista ruokaa tarjolla?
Eihän se ole mautonta paitsi tietty sinun tekemänäsi kun et osaa.
Muuten kyse on markkinoinnista. En yhtään ihmettele että miksei suomi saa mitään myytyä ja vietyä ulkomaille kun asenne on sama mikä ketjussakin eli miksi kukaan (edes suomalaiset) haluaisi mitään suomesta kun kaikki ulkomailla on parempaa!!!
Noh, poliitikkomme ja mediamme on opettaneet suomalaiset vuosikymmenten suomettumisvuosina häpeämään kotimaataan ja arvostamaan kaikkea mitä varsinkin itärajan takana on vaikka se oikeasti olisi miten surkeaa roskaa. Tästä yhteiskunnasta saamme nyt sitten nauttia.
On muitakin vaihtoehtoja, mutta paikallinen ruoka on erinomaista, kannattaa tutustua.
Muistan nähneeni Swedish meatballs kyltin Bangkokissa.
En tykkää yhtään aasialaisista ruoista. Työmatkoja jouduin aikoinaan tekemään sinne suuntaan. Lomalle en menisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on yksi ravintola missä myydään silakkalaatikkoa ym. Paikan vaimo suomalainen.
Ai siellä saa mennä ravintolan kanssa naimisiin, erikoista.
on se kumma jos ei sinappi ketsuppi ja suola riitä mausteiksi vähän sama homma päihteiden kanssa on se kumma jos ei kossusta mene tarpeeksi pönttö sekaisin vaan pitää jotain kannapista tai marihuanaa pistää suoneen. ja jos oikeen kunnon väkevyyttä ruokaan haluaa niin itselläni aina matkassa mukana turun sinapin tulinen, kyllä jää tsilit ja muut erikoisuuden tavoittelijoiden mausteet toiseksi
Aasialainen ruoka ei ole Thaimaassa trendiruokaa vaan ruokaa mitä siellä yleensä syödään. Kanaa ja riisiä aamusta iltaan. Tämä on muuten provo, antakaa ketjun jo painua historiaan.
ja muistakaa hyvät ihmiset ottaa mukaan miehille lippalakit ja naisille huivit, ne on pakko pitää koko ajan päässä muuten tulee aurinpistos ja heti. ihmettelen aina ulkomailla kun ei muunmaalaiset kuin suomalaiset niitä käytä, on jo päät varmaan pehmenneet
Ymmärrän hyvin vaikka olen kaikkiruokainen. Jasmin riisi tökkii kun kotona syön sitä kun mies ja teini siitä tykkää.
Peruna on mun suosikki ja siitä voi tehdä mitä vaan.
Kyllä ruokarajoitteinenkin voi matkustaa. Vähän ymmärrystä. Aika moni on sellainen ettei tykkää jostain ruuasta.
Suurimmassa osassa maailmaa tiedetä edes Suomen olemassaolosta tai meidän ruokakulttuuristamme yhtään mitään. Kuka haluaisi syödä mautonta ruokaa jos omassa maassa on erinomaista paikallista ruokaa tarjolla?