Koska viimeksi olet pitänyt vauvaa sylissä?
Spinoffina tästä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3226330/yle-moni-30-vuotias-ei-ole-edes… Minä olen pitänyt vauvaa (kaverin lapsi) sylissä viimeksi vuonna 2006. 70-luvun lopulla syntynyt. Itse olen vela ja ei oikein ole lapsellisia kavereita/tuttuja. Tai sitten olen tutustunut kavereihin siinä kohtaa, kun niiden lapset on vähintään alakouluikäisiä.
Kommentit (576)
Vuoden 2018 syksyllä pidin sylissäni siskon pojan poikaa. Ja sitten tuli korona, joten ei vierailtu vauvaperheissä.
Noin 30 vuotta sitten .lapsenlasta
Olen mies ja ainut kerta vauva sylissä on ehkä jostain 80-90-luvun vaihteen tienoilta kun kummitäti tälläsi vauvansa mulle pideltäväksi, olin suurinpiirtein 15v.
Taitaa olla pari vuotta aikaa, kun uimahallin pesuhuoneessa joku vieras äiti-ihminen työnsi vauvansa syliini. Vauva oli ehkä puolivuotias. Tilanne oli niin nopea, että en tajunnut edes kieltäytyä. Muuten siis ok, mutta vieras liukas märkä vauva omissa liukkaissa märissä käsissäni oli hieman pelottavaa. Ei ollut edes uikkareita päällä. Tällä äidillä oli joku kiireinen asia, mikä hänen piti hoitaa ja palasi kyllä pian ja kiitteli kovin.
Sitä ennen olen pidellyt luultavasti omia lapsia, jotka ovat jo 13 vuotta tai jotain sukulaislasta joskus hetken.
Viime aikoina on tullut sellainen olo, että olisi ihanaa pitää vauvaa sylissä :).
Olen 32-vuotias. Olen kerran pitänyt vauvaa sylissä ja otin valtavan riskin sairauteni takia. En voi pitää eikä minulle saa antaa vauvaa syliin.
Pari kuukautta sitten pidin lentokoneessa viereisellä paikalla matkustaneen naisen vauvaa sylissä puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystäväni veljen vaimo tahallaan lykkäsi sukujuhlissa heidän vauvansa syliini. Tiesi kyllä, että en välitä niistä. Olin vaikeana ja sitten nauraa räkättivät minulle. Oli ahdistava tilanne. Vähän sillä mielellä sukulaiset nauroivat: että koskas teille. EI IKINÄ!
En enää koskaan mene heidän juhliinsa.
Oikeen hiki tuli. Melko kamalaa, jos ei vaan tykkää vauvoista.
AP ei ole mikään vela vaan sama lisääntymishalujaan muille tyrkyttävä hullu.
Hanki jo oma elämä, muiden tekemiset eivät kuulu sinulle.
Kaikki eivät halua lapsia, usko jo hyvällä.
Luin alustuksen ja luulin hetken, että AP on pidellyt sylissään 70-luvulla syntynyttä vauvaa vuonna 2006. Mietin, että niitä kutsutaan kyllä siinä vaiheessa aikuisiksi. Mutta sitten ymmärsin mitä tarkoitti.
Pitelin viimeksi vauvaa vuonna 2019.
Vierailija kirjoitti:
Luin alustuksen ja luulin hetken, että AP on pidellyt sylissään 70-luvulla syntynyttä vauvaa vuonna 2006. Mietin, että niitä kutsutaan kyllä siinä vaiheessa aikuisiksi. Mutta sitten ymmärsin mitä tarkoitti.
Pitelin viimeksi vauvaa vuonna 2019.
Hyi mikä mielikuva... näin 70-luvulla syntyneenä.
Miksi pitäisin sylissä jonkun toisen haisevaa nyyttiä?
Onko ap jäänyt jonnekin nukke-leikkien asteelle?
Taisi olla vuosi 2014 tai -15 kun tuttu vaan laittoi vauvansa syliini.
Nelisen vuotta sitten, serkkuni vauvaa pitelin. Oma kuopukseni oli tuolloin kolme, ja olin jo melkein ehtinyt unohtaa miten pieni ja keveä vauva on. Melkein tuli uusi vauvakuume!
Stripparia olen viimeksi pitänyt sylissä
Tällä hetkellä oman vastasyntyneen vauva sylissä
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä oman vastasyntyneen vauva sylissä
Siis vastasyntyneesi on synnyttänyt vauvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa VAUVA palstalla. Ei vauvoja, taaperoita tai edes omia lapsia suurimmalla osalla? Miksi olette tällä palstalla. Itse pitelen omaa pientä vauvaani sylissä juuri parhaillaankin.
Ymmärrä nyt, että tämä on Vauva-lehden Aihe vapaa-palsta!
Täältä löytyy myös Vauvat ja taaperot-keskustelualue.
https://www.vauva.fi/keskustelu/alue/vauvat_ja_taaperot
Ei näytä olevan keskustelua.
Niin VAUVA lehden. Mikäli lehden asiat eivät kosketa omaa elämääsi miksi kirjoittelet täällä. Onhan noita muitakin lehtiä mm. Tekniikan maailma, seiska, kodin kuvalehti yms.
En ole koskaan pitänyt vauvaa sylissä. Mielelläni pitäisin, mutta ei ole koskaan tullut sellaista tilannetta vastaan.