Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollisimman stressitön ja mukava työ - suosituksia?

Vierailija
29.04.2023 |

Olen ollut viime vuodet hyllyttäjänä ja tykännyt työstä todella paljon. On saanut tehdä omassa tahdissa (olen tosin ripeä) ja yleensä joko yksin tai mukavan työkaverin kanssa. Yksinkertaista duunia, ei stressiä. Valitettavasti joudun pitämään taukoa käden jatkuvan kipuilun takia ja mietin tässä jos vaikka lähtisi kokeilemaan jotain muuta.

Olen opiskellut yliopistossa useampaa alaa, mutta stressinsietokykyni on huomattavan alhainen, joten tutkintoa en ole saanut valmiiksi, enkä usko koskaan valmistuvanikaan, sillä en keksi mihin stressittömään työhön tutkinnollani pääsisin. Duunarihommia siis, tai muuta stressitöntä.

Työ saa sisältää ihmiskontakteja, mutta esim. myyntityö nyt on tietenkin aivan liian stressaavaa. En siis kärsi sosiaalisten tilanteitten pelosta, mutta kaikki stressaava kanssakäyminen on liikaa.

Vinkkejä?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen aulapalvelut, elokuvateatterit, kirjasto. Onko sellaisia yliopisto-opintoja, jotka avaisivat ovia jonnekin avustaviin tehtäviin?

Kirjastoihin on vaikea päästä palkallisiin töihin. Ilmaisia harjoittelijoita ja työllistettyjä on niin paljon.

Vierailija
22/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsi kestää niin jokin tehdastyö esim pakkaamossa voisi olla stressitön. Itsekin olin kesätöissä Orionin tehtaalla, mutta fyysisesti voi olla raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohti se käsi on kipeä`?

Omat käteni olen kipeyttänyt ihan näppistä hakkaamalla, kun sekä työ, harrastukset ja iso osa sosiaalista elämää on tässä koneella. Mulle voisi käydä virkistävänä vaihteluna joku fyysisesti raskaana pidetty työ.

Vierailija
24/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemusterapeutti

Mitä? Todella tarkkaa nipotusta ja laskemista, ja vastuu iso.

Riippuu luonteesta. Minulle juuri tuollainen sopisi. Psykologista silmää asiakkaiden kohtaamiseen sen sijaan ei löydy.

Isoin ongelma olisi päästä alalle opiskelemaan. Ravitsemusterapeutin työtä ei ilman alan yliopistokoulutusta tehdä, ja taitaa olla ihan haluttu ala.

Vierailija
25/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala papiksi, vaan kestääkö käsi kahvikupin pitoa. Siinähän ei tarvisi kun vähän puhua. Tosin teologian opinnot olis suotavat ja usko. Mutta voisithan sä olla joku lahkosaarnaaja. Pistäppä korvan taa.

Vierailija
26/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi myöhemmin hyllytystä, jossa on vain pieniä kevyitä tavaroita, se voisi olla helpompaa. Tai kevyt pakkailu lähetettäviin laatikoihin, mikäli ergonomia on saatu kuntoon, eikä tarvisi riepoa tai repiä mitään. Sekään ei kaikkien keholle ehkä sovi. Entä yksityisyrittäminen, tuotteet. Kirjailija? Videoiden teko, podcast, ei lähde julkisuuteen erityisesti tai julkisten matkaan, mutta saa tuloja. Luontokuvaus kevät-syksy tai muu valokuvaus, osaksi. Entä printtipaino jossa on katsottu ilmanlaatu, ei painomusteita hengitellä tai muuta. Mistä itse pidät?

Vierailija
27/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi, ja siitä jeikkailrmaan kotihoitoon. Siirtymien takia saa levätä välillä ja keikkailijana ei ole kokoaikstyön stressiä

Vierailija
28/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kotisiivous -ja kauppa-apupalveluyritys. Jos oisin fyysisesti paremmassa kunnossa itse (selkä&polvet rikki), aloittaisin heti tuommoisen työn. Aivan varmasti töitä riittää eikä tarttis stressailla. Varmaan tuo pelkkä kauppa-apupalvelukin toimis, ainakin niillä seuduilla joissa ei juuri kotiinkuljetuksella mitään kotiin saa. Eikä ne mummot ja papat muutenkaan välttämättä osaa netin kautta mitään tilailla, miten helppoa heille kun kirjoittavat kauppalistan vaan valmiiksi ja joku hakee heidän puolelstaan. 

Vierailija
29/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettajaksi tai lastenhoitajaksi. Päivät pitkät leikitään ja lauletaan, työ on helppoa ja stressitöntä.

Vierailija
30/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikehonrakentaja?

Bikinifitness ammattilainen?

Vierailija
31/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivalmentaja,

Vierailija
32/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alalle pomoksi. Työpäivät menevät tyhjänpäiväisissä palavereissa istuskellen, siinä välissä voi käydä motkottamassa työntekijöille asioista, joista ei ymmärrä mitään. Alaisille voi purkaa kiukkunsa, eikä edesvastuuseen joudu mistään, kun osaa sopivasti valehdella.

Vierailija
33/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettajaksi tai lastenhoitajaksi. Päivät pitkät leikitään ja lauletaan, työ on helppoa ja stressitöntä.

Päivät pitkät kauhea meteli kun penskat kirkuu ja hakkaa toisiaan. 

Vierailija
34/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion opettaja.

Helpot hommat huippulukiossa koska hikipinko-opiskelijat, lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja 4500 e / kk. Kohta palkka nousee parisataa tuosta

Ainoa hankaluus on päästä virkaan. Hirveä kisa.

Vierailija
35/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy kirjallisuuden suomentajiksi. Töitä riittää.

Kauno- vai tietokirjallisuutta? Tehdäänkö tuota yrittäjänä vai jonkun työnantajan palveluksessa? Jos yrittäjänä, miten ja minne työt kaupitellaan? En osaa myydä yhtään mitään.

Minä suomennan enimmäkseen kaunokirjallisuutta freelancerina. Kustantamoihin voi lähettää käännösnäytteen, ja tarjoavat sitten jotain kirjaa suomennettavaksesi, jos osoittaudut hyväksi. Työ on urakkaluontoista, ja sillä tulee toimeen hyvin. Tosin olen ollut alalla kauan. Tällä hetkellä kalenterissani on tilauksia loppuvuoteen 2025 saakka. YEL-vakuutus pitää ottaa, ja sitten kun on tarpeeksi näyttöä, voi hakea kirjasto- ja taiteilija-apurahaa. Lainauskorvauksia tulee vuodessa max. 30.000e.

Vierailija
36/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

patjatehtaalle patjojen koemakaajaksi, tulee samalla uusi ammattinimike

Vierailija
37/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tarjoavat yrittäjyyttä jollekulle joka ei halua stressiä? Kaikki nuo kääntäjän, hierojan jne työt on sellaisia että käytännössä on pakko olla vähintään toiminimiyrittäjä. Hoida siinä sitten markkinointi ja myynti ja kirjanpito ja laskutus jne jne ilman stressiä, kun laskut pitäisi maksaa... jooei monelta kovin rennosti onnistune.

Vierailija
38/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoon.

Joudut tosin opettelemaan aakkoset, jos et vielä osaa. Sitten Aaltosen kirjoittamat kirjat sinne Aa -hyllyyn.

Vierailija
39/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kotisiivous -ja kauppa-apupalveluyritys. Jos oisin fyysisesti paremmassa kunnossa itse (selkä&polvet rikki), aloittaisin heti tuommoisen työn. Aivan varmasti töitä riittää eikä tarttis stressailla. Varmaan tuo pelkkä kauppa-apupalvelukin toimis, ainakin niillä seuduilla joissa ei juuri kotiinkuljetuksella mitään kotiin saa. Eikä ne mummot ja papat muutenkaan välttämättä osaa netin kautta mitään tilailla, miten helppoa heille kun kirjoittavat kauppalistan vaan valmiiksi ja joku hakee heidän puolelstaan. 

Laskepa nyt itsekin.

Yrittäjänä tuntiveloituksen on pakko olla ihan minimissään 30e, jotta siitä jäisi edes ihan minimipalkka käteen. Kauppatilauksen vastaanottoon, keräilyyn ja kuljettamiseen paluumatkoineen mennee pari tuntia. Kuinka moni on valmis maksamaan 60E kauppatilauksen toimituksesta? Ja kun oikeasti tilauksia ei olisi koko aikaa, pitäisi veloituksen olla vielä suurempi jotta se kattaisi ajan kun ei ole asiakkaita, plus markkinointi yms kulut.

Vähän realismia hei nyt.

Vierailija
40/92 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakituinen päivätyö, mutta sen lisäksi treidaan eli ostan osakkeita halvalla ja myyn kalliilla. Siinä ei tarvitse kohdata kuin se oma läppäri.

Tienaan treidaamalla noin 300 euroa viikossa bruttona. Eli noin 1200 euroa kuussa. Verojen jälkeen käteen jää noin 900 euroa kuussa. Mun mielestä hyvin kun on kuitenkin iltojen harrastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi