Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä te maksatte okt:n remontit??!!

Vierailija
29.04.2023 |

Meillä maksettu talo, mutta perusjutut kaipaavat jo päivitystä, kun tekninen käyttöikä tulee täyteen. On uusittava salaojat, katto ja viemärit sukitettava. Paljon on tehtykin. Tämä on kyllä ikuinen rahanreikä. Lainaa olidi otettava kymmeniä tuhansia. Toinen vaihtoehto on myydä ja muuttaa uudempaan. Sukan varteen on säästetty mutta eihän se riitä ja varsinkin kun toinen sairastelee. Miten te muut nämä rahoitatte? Lainaa vielä eläkeiässäkin maksettava? Toki asuminen maksaa vuokrallakin.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain itse päätettävä. Remontoiko, eikö, muuttaako, myykö, ottaakko lainaa vai ei. Tekeekö itse, vuokraako pikkukaivurin, ostaako palvelun vai mitä.

Vierailija
2/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee omakotitalon juokseviin kuluihin noin 400 €/kk. Saman kokoisen vuokra-asunnon (vaikka se olisi kerrostalossa) vuokra olisi täällä pääkaupunkiseudulla vähintään 1500 €/kk. Erotuksella maksaa aika paljon korjauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä. Lainaa ei ole. Jossain vaiheessa myydään pois kun kyllästytään.

Vierailija
4/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys siis kuului: Miten te muut liian kalliisti ja leveästi elävät maksatte kulunne?

Vierailija
5/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouksia kysymään. Jos lainaa, paljon pystyy sitä kuukaudessa maksamaan? Kuinka monta vuotta sitä maksaisi? Minkä ikäisiä olette? Onko siis eläkeikä jo nurkan takana? Jos talo on maksettu, niin pystyykö lainaa maksamaa vaikka n. 900e kk, niin se olisi aikalailla jo 10 000e vuodessa maksettu. Minkälainen katto? Voiko katon uusia itse? Konevuokra ja salaojat itse.

Vierailija
6/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omk:ssa asuessa kannattaa kerätä vastiketta vastaava summa kuukausittainen, millä rahoittaa korjaukset. Aloitin nyt vasta ensimmäisen kerran miettiä että taloa pitää korjata? Pitäähän tuo miettiä ja huomioida jo omakotitaloa hankkiessa.

Vierailija
7/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tehtiin itse kattoremontti omakotitaloon, se kustansi reilun tonnin, jolla sai 200 neliötä uutta kattoa. Jospa taas menisi reilut 50 vuotta, kuten alkuperäinen.

Muoviset viemäriputket, joten eivät ruostu. Käyttövesiputkien uusiminen maksoi firmalla teettäen 1400€, jospa nekin jälleen menisivät 50 vuotta. Pitäisi mennä kauemminkin, kun tehtiin komposiittiputkella.

Eli pakollisiin remontteihin muutama kymppi vuodessa!

Vierailija
8/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä taloa maksettavana hyvä tovi ja remppoihin on otettu lainaa. Lainaa lainan päälle ja silti tarvis varmaan puskutraktori tilata. Ei voi mitään.

Vierailija
9/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaojat voi tehdä lapiollakin. Maalaukset tehdään itse ja tehtiinpä viemäriremonttikin itse. Vuokraamosta saa myös puristusliitoskoneen, jolla voi tehdä vesijohdotkin itse. Pojan 12-v kanssa maalattiin katto.

Vierailija
10/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tehtiin itse kattoremontti omakotitaloon, se kustansi reilun tonnin, jolla sai 200 neliötä uutta kattoa. Jospa taas menisi reilut 50 vuotta, kuten alkuperäinen.

Muoviset viemäriputket, joten eivät ruostu. Käyttövesiputkien uusiminen maksoi firmalla teettäen 1400€, jospa nekin jälleen menisivät 50 vuotta. Pitäisi mennä kauemminkin, kun tehtiin komposiittiputkella.

Kyllä meillä meni kattoremppaan liki 30000 ja putkiin 10000.

Vierailija
11/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnilla materiaalit. 😳

Vierailija
12/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmiset maksaa jatkuvat kerrostalon remontit? Putkiremontti tulossa, sitten julkisivuremontti.

Vierailija
13/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme viime vuonna lämmitys- ja kylppäri/sauna/kh remontin, yhteensä n.40 tonnia. Toinen oli vanhempainvapaalla vielä, mutta sitä vaan elettiin vähän aikaa kädestä suuhun. Säästöistä osa ja lainaa otettiin siihen lämmitysremonttiin, mutta sen saimme jo maksettua. Meillä ei mene esim. vaatteisiin tai mihinkään hurvitteluihin juuri montaa sataa euroa vuodessa, joten se kai tämän mahdollistaa. Bruttotulot oli silloin jotain 6000€/kk yhteensä.

Vierailija
14/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöremontti n. 20 000 säästöillä.

Vierailija
15/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla maksan. Kiinteät kulut tässä keskimäärin 375 euroa kuussa. Laina maksettu. Nopeasti on aina remonttiin tarvittavat rahat säästössä. Toki tää on 2000-luvun talo, mitään kovin isoja ei ole vielä tarvinnut tehdäkään. Keittiön remontoin, koska halusin erilaisen tyylin.

Vierailija
16/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla kans maksan

Vierailija
17/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vähän kerrallaan hartiapankilla. Esim viimeksi lomarahoista eristin pienen makuuhuoneen, just riitti uusiin ekovilloihin. Edellisvuonna laitoin lomarahat käytettynä ostettuihin mutta siisteihin ränneihin. Sitä edellisvuotena ostin kirpputorilta keittiönkaapit.

Vierailija
18/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen katto? Sisältääkö tonni myös materiaalit? Käytettyjen peltienkin kanssa 80m2 kattoon pelkät pellit olisi maksaneet 1500e. Odottelen parempia aikoja.

Vierailija
19/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä meni kattoremppaan liki 30000 ja putkiin 10000.

Kyllähän kattoremontti voi maksaa paljon, jos joudutaan uusimaan muutakin kuin vesikate. Meillä tarvitsi uusia vain pellit.

Summasi kyllä kuulostavat suurilta, naapuri maksoi täydellisestä kattoremontista 12 000€. Ja jos pelkkien käyttövesiputkien uusiminen maksoi 10 000€ on hinnassa paljon ilmaa.

Vierailija
20/68 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa. Myy talo sukulaisille jää vuokralle taloon, asettakaa vuokra kelan maksimiin vaikka todellisuudessa kulut olisivat matalampia ja jakakaa ylijäämä keskennne. Kela kustantaa näin kaikki omakotittalon remontit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä