Millä te maksatte okt:n remontit??!!
Meillä maksettu talo, mutta perusjutut kaipaavat jo päivitystä, kun tekninen käyttöikä tulee täyteen. On uusittava salaojat, katto ja viemärit sukitettava. Paljon on tehtykin. Tämä on kyllä ikuinen rahanreikä. Lainaa olidi otettava kymmeniä tuhansia. Toinen vaihtoehto on myydä ja muuttaa uudempaan. Sukan varteen on säästetty mutta eihän se riitä ja varsinkin kun toinen sairastelee. Miten te muut nämä rahoitatte? Lainaa vielä eläkeiässäkin maksettava? Toki asuminen maksaa vuokrallakin.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tehtiin itse kattoremontti omakotitaloon, se kustansi reilun tonnin, jolla sai 200 neliötä uutta kattoa. Jospa taas menisi reilut 50 vuotta, kuten alkuperäinen.
Muoviset viemäriputket, joten eivät ruostu. Käyttövesiputkien uusiminen maksoi firmalla teettäen 1400€, jospa nekin jälleen menisivät 50 vuotta. Pitäisi mennä kauemminkin, kun tehtiin komposiittiputkella.
Eli pakollisiin remontteihin muutama kymppi vuodessa!
Kyllä meillä meni kattoremppaan liki 30000 ja putkiin 10000.
Kattoremppaan 30 tonnia? Mistä h-vetin kuparista te olette tehnyt sen? Putkirempatkin voi tehdä itse. Viemäreihin vaan kunnon kaadot ja liitoksien kanssa tarkkana ettei vuoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tehtiin itse kattoremontti omakotitaloon, se kustansi reilun tonnin, jolla sai 200 neliötä uutta kattoa. Jospa taas menisi reilut 50 vuotta, kuten alkuperäinen.
Muoviset viemäriputket, joten eivät ruostu. Käyttövesiputkien uusiminen maksoi firmalla teettäen 1400€, jospa nekin jälleen menisivät 50 vuotta. Pitäisi mennä kauemminkin, kun tehtiin komposiittiputkella.
Minkälainen katto? Sisältääkö tonni myös materiaalit? Käytettyjen peltienkin kanssa 80m2 kattoon pelkät pellit olisi maksaneet 1500e. Odottelen parempia aikoja.
Käytetyt kattopellit maksaa 1€/neliö, miten 80 neliötä voi maksaa 1500?
Jahas, linkitäs joku joka myy käytettyä hyväkuntoista kattopeltiä eurolla neliö. Kannattaa lähteä jo kauempaakin ajamaan tuohon hintaan.
Ainakin torissa näytti olevan 10-17e välillä käytetty konesaumattu kattopelti. Eli halvimmillaan katto 200 neliöön 2000 eurolla + haku.
Sitten pitää käydä rautakaupasta ostamassa vielä itseporautuvia peltiruuveja. Niiden avulla pellit kiipeää itse katolle ja asentuvat paikoileen! Niin ja varmaan joku syysmyrsky repii pois vanhat pellit ilmaiseksi.
Ei kun 2-vuotias poika on katolla auttamassa.
Ja tähän päälle vielä EU:n 21 miljardin remonttimaksut jotta pieni rikkaiden kerho saa lisää rahaa tileilleen... köyhdyttämisen agenda etenee... WEF / EU sanelevat mitä tehdään...
Oktalossa asuminen vaatii osaamista, jos ei ole yhtään, tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai että tonnilla teitte kattoremintit...juuri kysyttiin kattofirmalta kattoreminttiin tarjousta ja se oli 30 000 euroa..
Kayttoveziputkien uusinta maksoi 6000 euro..miten ihmeessä sairta 1400 euroon..
Lamporemontti olisi myös listalla kun oljylammotys pitää vaihtaa pois..sille hintaa 25 000 euroa. Joo en tiedä mistä rahat revitaan
Kannattaa tehdä pitkäntähtäimen huolto ja kunnostus suunnitelma. Säästöä niihin rahaa ja tarvittaessa maksaa loppusumma lainalla. Näin minä teen. Asui missä asui. Aina tulee kuluja.
Asuntolaina maksettu muutama vuosi sitten, ja molemmat suht hyväpalkkaisissa töissä. Viime vuonna tehtiin n. 10 000 euron remontti säästöillä. Aiemmat rempat olleet pienempiä, tehty osittain itse, ja säästöillä nekin. Jos nyt tulisi joku pakollinen isompi remppa, niin otettaisiin lainaa, ei olisi mikään mahdoton ongelma. Meillä on tulossa ainakin katto- ja keittiöremppa, tehdään muutaman vuoden sisään kun ollaan taas saatu rahaa säästöön. Ainakin meidän viime vuoden rempasta tulossa nyt komea potti takas kotitalousvähennyksiä.
Pitäkää silmällä isännöitsijöitä. Noissa on melkoista korruptiota. Teettävät remonttejakin turhaan ja aivan hullussa järjestyksessä ja varmaan ostavat kaverien firmoilta. Munattomia osakkaita viedään.