Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko vastaan työn kaupasta 20-30h/viikko ja työmatka yli 50 km?

Vierailija
29.04.2023 |

No, miten on?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 50km päässä työpaikka ja viikossa menee 120 euroa dieseliin. Vuodessa n. 6 000e pelkkiin työmatkakuluihin. Ei varaa uudempaan autoon.

Niin ja vuonna 2024 polttoaineet nousee sen noin 0,50e/litra, joten konkurssi tulee.

Vierailija
22/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sä mee,niin minä meen mielellään! :'D t: epätoivoinen työnhakija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalalla ei solmita nykyään kokopäivisiä työsopimuksia kuin esimiehille, mutta käytännössä usein saa kuitenkin tehdä täyttä päivää. Aina on henkilöstövajetta lomien ja sairaslomien takia, joten lisätunteja on tarjolla, välillä ihan liikaakin.

Vierailija
24/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta maar. Eihän bensaan mene edes 20€ päivässä .

Jatka työnhakua lähempää

Vierailija
25/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Jotta ottaisin vastaan työn 50 km päässä niin työn pitäisi olla, joko erittäin kiinnostava tai sitten erittäin hyväpalkkainen.

Vierailija
26/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei ole autoa eikä julkisetkaan kulje kuin harvakseltaan.

Vierailija
27/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Saman rahan saa melkein työttömänä.

Vierailija
28/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen itsekin sillä kannalla, että otan työn vastaan. Kun ei tässä oikein muitakaan vaihtoehtoja ole. Olen pitänyt tuota 50 km kipurajana työmatkalle ja varsinkin nämä nykyiset bensanhinnat hirvittää.

Mutta se on kyllä totta, että on mahdollista saada verotukseen ja myös tuo ansiosidonnainen palkan päälle.

Itsekin kokeilin vastaavilla tunneilla ja työmatkalla, vaan kun jouduin ottamaan lainaa, että pääsen kulkemaan töihin eikä sitä lainaa tietenkään ollut varaa maksaa takaisin, niin lopetin kyseisen työn. Työssä itsessään ei ollut vikaa ja työllistyin puolet lyhyemmälle matkalle myöhemmin, mutta eipä kannattanut 1300e nettotuloilla sis. soviteltu ja 2,599e/L hinnalla ajella vaikka vero%:ssa oli jo huomioitu työmatkat.

Vierailija
29/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä haluan päiviini tekemistä ja kaupassa työskentely on kivaa 😊

Vierailija
30/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kpmmenteista! Saisin nettona noin 1700€ ansiosidonnaisen kanssa + työmatkat verotukseen. Minulle ihan riittävä toimeentulo. -AP

Vierailija
31/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kpmmenteista! Saisin nettona noin 1700€ ansiosidonnaisen kanssa + työmatkat verotukseen. Minulle ihan riittävä toimeentulo. -AP

Itse sain 30h/vko työstä 1300e/kk brutto + 247e/kk brutto soviteltua ansiosidonnaista. Miten saat 1700e ?

Vierailija
32/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Omaa autoa ei ole, bussimatkaan saisi varata tunnin suuntaansa. Enkä muutenkaan niin kauas lähtisi, vaikka olisi oma autokin. Sitten pitäisi muuttaa ko. paikkakunnalle kokonaan.

Vierailija
33/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 30h/vko työstä 1300e/kk brutto + 247e/kk brutto soviteltua ansiosidonnaista. Miten saat 1700e ?

Mulla on lapsia. -AP

Vierailija
34/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsia. -AP

Tuli vielä mieleen, että en saa mitään muita tukia, kuten asumistukea.. johtunee tästä? Soviteltu päiväraha lasketaan tapauskohtaisesti.

Vierailija
35/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsia. -AP

Tuli vielä mieleen, että en saa mitään muita tukia, kuten asumistukea.. johtunee tästä? Soviteltu päiväraha lasketaan tapauskohtaisesti.

Asumistuki ei vaikuta ansiosidonnaiseen. Lapset kylläkin.

Vierailija
36/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei, jos saa tehdä 2 kpl 10 tunnin päiviä, tai 3kpl 10 tunnin päiviä. Kukaan järkevä ei käy noin pitkällä töissä päivässä parin tunnin takia. Sillon työnantaja voi itsekseen ihmetellä, miksi ei ole hakijoita.

Nimenomaan näin, eli olisi pitempiä päiviä silloin olisi, ja enemmän kokonaisia vapaapäiviä. En ottaisi, jos oli päivittäin 7 tuntia.

Vierailija
37/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1700e nettona kyllä riittää työmatkoihinkin. Entäs sitten, kun soviteltu loppuu? Se kuluttaa päiviä, toki hitaammin kuin kokonaan työttömänä, mutta kuitenkin.

Vierailija
38/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin, matkat saa verovähennyksiin ja saa myös soviteltua päivärahaa.

Ei ole itsestään selvyys, että matka menisi omalla autolla ajettaviin verovähennyksiin. Ja vaikka menisikin bensiini nielee moninkertaisesti enemmän kuin mitä verovähennys on on. Max verovähennys taitaa olla 6000e ja sen saadakseen työmatkan pitää olla pidempi. 100 km päivässä ajavalla menee 100e viikossa, 400e/kuussa ja 4400e/vuodessa bensaan.

Yleensä ottaen verovähennys omalla autolla edellyttää asumista 4 kilometrin päässä pysäkiltä. Julkisen liikenteen verovähennys puolestaan on melko mitätön.

39/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos tuntipalkka olisi min. 300€ tunti.

Vierailija
40/42 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1700e nettona kyllä riittää työmatkoihinkin. Entäs sitten, kun soviteltu loppuu? Se kuluttaa päiviä, toki hitaammin kuin kokonaan työttömänä, mutta kuitenkin.

Ei soviteltu työttömyysetuus lopu , siis Kelan maksama. Sekoitat varmaan liiton ansiosidonnaiseen? Tuo 20h/ viikko työaikahan kerryttää jo liiitonpäiviäkin eli puolen vuoden työssä käymisen jälkeen on mahdollista saada jo liitosta soviteltua päivärahaa.