" Linnanmäen "överikalliit" rannekkeet nostivat äläkän Rikkaiden tai yhden lapsen perheiden huvi"
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/5892332
Tätä se uuden hallituksen politiikka tulee olemaan: kahtiajakoa. Ja Annikaa naurattaa.
Kommentit (155)
Hallitusneuvottelut alkoi vasta aamulla ja ensi töikseen nostaneet Lintsin rannekkeiden hintaa 😄 vauvapalsta ei petä koskaan 😍
Palstamammojen pennuthan pitäs varmaan päästä joka paikkaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elämä on valintoja kirjoitti:
ehkä ne kenellä on varaa rannekkeisiin ovat tehneet töitä enemmän. ehkä köyhässä perheessä jätettäisiin muutama olut ja tupakka-aski ostamatta, niin pääsisi lapset lintsille.
Ihanaa yleistystä.
T. Kahden lapsen yh, päiväkodissa töissä, en tupakoi enkä juo. Paska palkka vaikka 100 % työaika.
Miksi et tee sitten lisätöitä? Luulisi, että lastenhoitotyötä saisi helposti. Siitä vaan vaikka kevytyrittäjänä tekemään ilta- ja viikonloppukeikkaa.
Ja mihin ne omat lapseni laitan siksi aikaa? Miksi minun pitäisi tehdä töitä aamusta iltaan, jos joku toinen saa tarpeeksi palkkaa 8 tunnista? Miksei oma panokseni ole minkään arvoinen? En tarvitse kolmen tonnin palkkaa, mutta olisi kiva kun jäisi edes jotain ylimääräistä leivän ja maidon jälkeen. En omista edes autoa, vaan kävelen töihin.
Itselläni on 7lasta..itse haluttu ja hankittu, en ole koskaan ymmärtänyt näitä, että ensin tehdään lapsia ja sitten valitetaan kun on niin kallista. Ja ei meilläkään kaikkeen rahaa ole, joka kesä kuitenkin joku reissu tehdään, viime kesänä se oli lintsi ja tänä kesänä laivareissu, mutta ilmankin voi olla jos tiukkaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on 7lasta..itse haluttu ja hankittu, en ole koskaan ymmärtänyt näitä, että ensin tehdään lapsia ja sitten valitetaan kun on niin kallista. Ja ei meilläkään kaikkeen rahaa ole, joka kesä kuitenkin joku reissu tehdään, viime kesänä se oli lintsi ja tänä kesänä laivareissu, mutta ilmankin voi olla jos tiukkaa tekee.
Kun sinulla niin monta lasta niin onko alapääsi väljä? Karkaako kuset alle?
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäki on erityisesti lapsille ja nuorille suunnattu paikka, niin hintojen pitäisi myös sivuta tätä seikkaa. Vaikka aikuiset maksaakin huvituksen, niin lapset niistä nauttivat. Miksi rahastetaan lapsien huvituksesta, sitä en tiedä. Business on businesta ja rahat otetaan mistä saadaan. Rannekke voisi maksaa mielestäni 25e ja hsl bussi ja metroliput 2e kpl.
Valitettavasti myös Linnanmäen kustannukset ovat nousseet Euroopassa käytävän sodan seurauksena, mikä luonnollisesti näkyy myös rannekkeiden hinnassa. Olemme kuitenkin todella onnekkaita, kun meillä ongelmana on huvipuiston hintataso, verrattuna esimerkiksi ukrainalaislasten tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh
2+3 perhe. Rannekkeet 240, safkat 140+matkat 80, juomat 100, krääsä 50, hotelli 300.
Halpaa huviaEi matka- ja majoituskuluja voi tähän laskea - ei Linnanmäki voi omilla hinnoillaan sitä kompensoida, jos joku asuu kaukana ja hänelle tulee ylimääräisiä kuluja. Mutta saatte noista Linnanmäki-kuluista kyllä helposti ainakin 200 eur pois, kun syötte halvemmin, ette osta juomia satasella ja jätätte krääsät ostamatta. En edes tajua, miten joku saa juomiin upotettua satasen? Ottakaa kaikille vesipullot, ja sitten vanhemmat voida juoda ruuan kanssa vettä, vaikka lapsen haluaisivatkin huvipuistopäivän kunniaksi limut. Ja syökää halvalla. Yksi ateria huvipuistopäivänä riittää, ja lisäksi voitte ottaa jotain eväitä, joilla jaksaa loppuajan. Jos tiukkaa tekee, voi tehdä niinkin, että vain yksi vanhempi lähtee lasten kanssa reissuun, ja voi majoittua halvemmalla vaikka hostellin perhehuoneessa. Jos lapset ovat sen ikäisiä, että voivat mennä laitteisiin ilman vanhempaa, voitte ostaa rannekkeet vain heille. Vanhemmat käyvät sitten ehkä fiiliksen vuoksi yhdessä laitteessa kertalipulla.
Laskettiinhan ne mukaan tuolla aiemmin, kun Helsingistä mentiin kauas huvipuistoon.
Vierailija kirjoitti:
Feministi politiikka on pipolääriä.
Nyt sitä on saatu ja siinä eletään
Feministitkö siis hinnoittelevat nämä jutut?
Ehkä sinne voisi siis tänä vuonna mennä, kun on todennäköisesti vähemmän jonoa. Ruokatarjonta vaan on hirvittävä, mutta onhan Tripla nykyään suht lähellä. Laitteissa saisi olla vähän monipuolisuutta, nykyään kaikki vuoristoratoja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Suomalaisilla tuntuu olevan ajatus, että lapsiperheellä pitäisi olla varaa samoihin asioihin kuin lapsettomalla pariskunnalla, mikä on kyllä kaikilla mahdollisilla tavoilla kestämätöntä.
Muistan kun olin lapsi 90-luvulla ja jo silloin kauhisteltiin Linnanmäen rannekkeiden hintoja. Silti siellä oli porukkaa ruuhkaksi asti. Mekin käytiin joka kesä vaikka äiti oli matalapalkkainen yksinhuoltaja. Meillä ei ollut mitään maksullisia harrastuksia eikä ulkomailla käyty eikä hotelleissa yövytty, aamulla lähdettiin Turusta bussilla lintsille ja illalla palattiin bussilla kotiin. Meillä ei ollut autoa. Nykyään bussiliput on paljon halvempia mitä tuolloin, niin saattoi nykyrahaan muutettuna tulla lintsireissu kalliimmaaksi mitä nyt tulisi.
Viime kesänä pienellä porukalla käytiin Lintsillä. Lapsi sai rannekkeen niin pystyi olemaan kaikissa laitteissa mihin halusi. Itse ostin kertalippuja niihin mihin uskalsin mennä. Kävimme syömässä ja toisessa paikassa jätskillä. Mitä tuo nyt parin euron korotus, eihän siellä joka päivä käydä.
elämä on valintoja kirjoitti:
ehkä ne kenellä on varaa rannekkeisiin ovat tehneet töitä enemmän. ehkä köyhässä perheessä jätettäisiin muutama olut ja tupakka-aski ostamatta, niin pääsisi lapset lintsille.
Mistä mielikuva, että köyhät polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia? Eivätkä myöskään kaikki rikkaat käy töissä!
Aina on niitä narisijoita, jotka ei tajua.
Linnanmäki ei ole pakollinen ja jos perheessö on 8 lasta, aika moni muukin jää pois, kun Lintsin liput.
Tiedän pari lääkäriä, brutto n 10 t kk, toisella 4, toisella 5 lasta.
Lapset harrastaa ja äiti harrastaa punalappuja.
Jos haluat ison perheen, pitää lompakko olla kunnossa
Mä yh nakin tein hyvin paljon extraa, jotta sain lapsille tarjota kivan kesäloman.
Mm kaitsin ystäväni lapsia, sain palkaksi kirppistavaraa ja 20 euroa illasta.
Keikkoja tarvittiin 5-6, jotta oli Lintsirahat koossa.
Valintoja pitää tehdä, eikä käsi ojossa mankua kun mä en saa
https://sarkanniemi.fi/fi/product/huvipuiston-sisaanpaasylippu-3
Sisäänpääsylippu Särkönniemeen 12,90, ei 29 euroa niin kuin joku aiemmin väitti