Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun juot alkoholia, juotko itsesi aina humalaan?

Vierailija
01.12.2006 |

Ihmettelen aina näitä keskusteluja, joissa paheksutaan alkoholin käyttöä lasten nähden. Meillä ja meidän ystäväpiirissä kun ei ryyppäämistä harrasteta, vaikka viiniä tms. usein juodaankin, ja aina on lapset paikalla, niin tuli vaan mieleen, että ajatteleeko monikin alkoholinkäytön olevan aina kaatokännäämistä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kauheelta kun tulee jotenkin turtunut olo. Kaiken lisäksi siinä vaiheessa alkaa puhumaan vain itseä kiinnostavista aiheista kovaan ääneen ja seuraavana päivänä saa olla nolona.

Valitettavasti täytyy sanoa, että mies taas on sellainen että sillä taas tulee parin lasin jälkeen jokin sisäinen pakko jatkaa juomista humalaan asti ja niin paljon yli kuin pystyy...

Vierailija
2/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon todella harvoin, ehkä kerran vuodessa alkoholia ja silloinkin tölkin tai kaksi siideriä. Tämä määrä sitten kihahtaa päähäni helposti ja hiprakassa olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ottaa melkeinpä joka viikonloppu jonkun siiderin tai oluen tai muutaman viinilasillisen rentoutuakseni.. sekin määrä tuntuu jo päässäni, mutta yleensä en lasten hereilläoloaikana ota kauhean paljoa vaan sen jälkeen vasta.. enkä sittenkään kovin paljoa! =)

Vierailija
4/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä todellakin puhutaan alkoholista niin tuomitsevaan sävyyn. Minulla ei ole mitään ongelmia rajoittaa juomistani lasilliseen tai kahteen viiniä tai ottaa joskus iltaisin yksi yömyssy. Osaan toki kännätäkin ihan kunnolla ja niin toisinaan teenkin, mutta silloin lapsi on hoidossa...

Vierailija
5/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä on ollut viimeinen 10 vuotta. Pidän siitä " lempeästä" olosta, ja jutellaan yleensä kavereiden kanssa.

Vierailija
6/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin juonut alkoholia jo 25 vuotta säännöllisesti.

6

Vierailija
7/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voin ihan hyvin juoda puoli pulloa viiniä tulematta humalaan. Jos istutaan iltaa vaikka kuusikin tuntia ja syödään hyvin, ei 2-3 lasillista saa minua siinä ajassa humalaan.

Vierailija
8/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällöin ei voi puhua edes hiprakasta. Yhdestä lasillisesta mulla ei punastu posketkaan. :)

Mutta jos ollaan iltamenoissa (ilman lapsia), hyvin usein tulee juotua ainakin pikkuhumalaan asti, joskus törkykänniinkin. Ja näitä iltamenoja on muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
9/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia sen sijaan käytän useammankin kerran viikossa, silloin juon yleensä yhden siiderin illalla. Se rentouttaa.

Vierailija
10/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia siis kyllä juon, useinkin, mutta en ole ollut yli 5 vuoteen edes hiprakassa saatikka humalassa.

Vierailija
11/24 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tuli kaverin häissä maisteltua todella petollista boolia ruokajuomien päälle. Boolia ehdin juomaa ehdin juomaan pari mukillista ennen kuin askel alkoi heittää!

Yleensä ottaen, en juo kännejä koskaan. Miksi joisin? En oikein ymmärrä miksi niin tehdäänkään? Eihän kaikki kännit voi olla vahinkoja?

Vierailija
12/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
13/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen verran että taju lähtee.

Vierailija
14/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esim. tölkki saunakaljaa ja se on siinä.

Vierailija
15/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken otin ruuan kanssa 12 prosenttista 2 pientä lasia valkkaria ja kiitettävästi humahti päähän. En kehtaa nähdä nyt ketään tai jutella kenellekään. Huh.

Vierailija
16/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Juon usein ruoan kanssa tumman oluen tai lasillisen skumppaa. Humalahakuisesti juon tasan pikkujouluissa ja uutenavuotena.

Vierailija
17/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon. Känni tai ei mitään.

Vierailija
18/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen join känniin asti. Valvoin sitten monesti koko yön ja kävin aamuysiltä hakemassa lisää juomaa. Nykyisin en kaipaa kankkusia. Juon muutenkin harvoin enää mitään alkoholijuomia. Maksimissaan 2-3 annosta juon.

Vierailija
19/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan naurettavaa tuomita sellainen juominen et tissuttelee muutaman lonkeron juhannusaattona niin et on käytännössä selvä eikä promillet ees meinaa ylittyä 0,5

Itse olen alkoholisoitunut ja aina juon itseni n reilu 1 promilleen ihan joka ilta, mutta lapset onkin jo aikuisia. Aamuisin ajo- ja työkuntoinen. Mun juomisen voikin tuomita mutta ei satunnaista muutaman juomista. Vaikka olis lapsia paikalla.

Vierailija
20/24 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppi turvoksiin joka kerta, minä en alkoholia mauntähden juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi