Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde
Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan kävisin kampaajalla, hieronnoissa ja hemmotteluhoidoissa, ostaisin uusia ihania vaatteita, hankkisin personal trainerin, uuden sängyn ja mies saisi maksaa. Ei nyt vararikkoon asti mutta paljon, neljä vuotta on hirveän pitkä aika!
Alkaisi aivan uudenlainen elämä miehen kanssa. Mies ei enää kävelisi ylitseni vaan alkaisi arvostaa ja kunnioittaa. Antaisin anteeksi, mutta se ei tarkoita, että suhde toiseen naiseen saisi jatkua millään tasolla. Pitäisin itsestäni huolta hyvillä mielin ja nauttisin hemmottelusta.Jassoo, vai niin sinä tekisit? Ja sitten se sinua tähän mennessä jo ainakin 4 v nöyryyttänyt mies alkaisi yks kaks kunnioittaa sinua? Niinhän sinä luulet. Sopii yrittää.
Millaisia hirviöitä te naiset oikein olette?
En ole ap, mutta kirjoitin tämän varmaan ainakin sata viestiä sitten , jolloin ei ollut vielä käynyt ilmi, ettei mies ollut katkaissut kokonaan suhdetta toiseen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan kävisin kampaajalla, hieronnoissa ja hemmotteluhoidoissa, ostaisin uusia ihania vaatteita, hankkisin personal trainerin, uuden sängyn ja mies saisi maksaa. Ei nyt vararikkoon asti mutta paljon, neljä vuotta on hirveän pitkä aika!
Alkaisi aivan uudenlainen elämä miehen kanssa. Mies ei enää kävelisi ylitseni vaan alkaisi arvostaa ja kunnioittaa. Antaisin anteeksi, mutta se ei tarkoita, että suhde toiseen naiseen saisi jatkua millään tasolla. Pitäisin itsestäni huolta hyvillä mielin ja nauttisin hemmottelusta.Jassoo, vai niin sinä tekisit? Ja sitten se sinua tähän mennessä jo ainakin 4 v nöyryyttänyt mies alkaisi yks kaks kunnioittaa sinua? Niinhän sinä luulet. Sopii yrittää.
Millaisia hirviöitä te naiset oikein olette?
En ole ap, mutta kirjoitin tämän varmaan ainakin sata viestiä sitten , jolloin ei ollut vielä käynyt ilmi, ettei mies ollut katkaissut kokonaan suhdetta toiseen naiseen.
Tai ainakin oli vielä joku toivo, että ap vaatisi miestä katkaisemaan kaikki siteet häneen. -sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko miehesi lapsille että sinulla olisi miehiä?
Ei tietenkään puhu, eikä sellaisia ole ollut. Eilen puoliso sanoi, että ovat menossa tämän toisen naisen kanssa treenaamaan ensi viikolla. Hyvä että avoimesti kertoi eikä piilottele, mutta sydämessä muljahti. Nyt yritän olla ajattelematta asiaa liikaa ja luottaa mieheni puheisiin. ap
Intiimiys kuvataan tietynlaiseksi tunteeksi, jonka edellytyksenä on fyysinen läheisyys. Intiimiyden keskiössä ei ole ihmisen keho, vaan hänen identiteettinsä. Vuorovaikutussuhde, jossa kerrotaan tunteista ja ajatuksista on läheisyyttä ja positiivista liittymistä.
Eli intiimisti rinnakkaissuhde jatkuu.
Todellakin.
Jos mies ja toinen nainen nyt jatkavat yhdessäoloaan ilman intiimiä kanssakäymistä, tämä vaihe saattaa syventää ja vakavoittaa heidän suhdettaan. Nyt he näkevät kuinka tärkeitä ja korvaamattomia ovat toisilleen.
Ap, jonka tunneäly on erittäin vajavainen, on tiedostamattaan työntämässä miehensä lopullisesti pois elämästään.
Tämä ei ole lainkaan tarkoitukseni. Puolisoni on kertonut, että tämä nainen on hänen paras kaveri ja erittäin tärkeä ihminen hänelle. On kertonut molemmin puoleisesta tykkäämisestä ja samanhenkisyydestä. Mutta heiltä puuttuu yhteiset lapset, ystävät ja yhtä pitkä historia mikä yhdistää meitä. ap
Kumman sinä, ap, valitsisit:
Ihmisen, joka on paras kaverisi, tärkeä (tärkein aikuinen) ihminen sinulle, josta tykkäät ja joka on samanhenkinen ja jonka kanssa on yhteinen harrastus
VAI
ihmisen, jota et enää rakasta, mutta jonka kanssa on aikuiset lapset, yhteiset ystävät ja pitkä historia (joka ei enää yhdistä)?
Mies oli miettinyt eroa jo pitkään, jos oli jo muuttamassa pois. Hän oli käynyt asian läpi mielessään perin pohjin ja tehnyt suunnitelmansa. Jostain syystä, mutta ei mitenkään liittyen ap:hen ja hänen vaatimuksiinsa jatkaa avioliittoa, mies joutui muuttamaan tulevaisuudenkuvioitaan. Siis toistaiseksi. Jokin meni väliaikaisesti myttyyn ja mies seisahtui miettimään suunnitelmat uusiksi. Samaan aikaan hän esittää ap:lle, että on avoin korjaavalle kommunikaatiolle ja liiton jatkamiselle.
Nyt näyttää että valitsee minut. On nyt sanonut rakastavansa minua ja haluaa antaa avioliitolle mahdollisuuden. Minä olen muuttunut ja laittanut arvoni uusiksi, mm. vähentänyt työntekoa ja myös puoliso on avoin menoistaan. Olen tietysti itkenyt tapahtunutta ja mies tukee ja vastailee kysymyksiin. Haluaa silti olla yhteyksissä sen toisen naisen kanssa. Sanoo tykkäävänsä hänestä, mutta ei rakasta. Uskon kyllä häntä. ap
No, sitten vain vastaisuudessakin elät miehen tahdon mukaan ja annat hänen määritellä arvosi, työntekosi ja aiheuttaa itkusi.
Toivotaan, että hän tyytyy siihen eikä halua itselleen uutta pikku seikkailua, tämän saman tai jonkun uuden kanssa. Nähtävästi hän katsoo neljän vuoden suhteen ansainneensa - ehkä seuraavaksi hän mielestään jo ansaitsee eronkin, kuka tietää.
"Tarinankerronta on yksi tärkeimpiä ihmisten tunteiden ja kokemusten jakamisen keinoja. Arkiset tarinat usein välittävät tarinankertojan iloa, surua, huvittuneisuutta, ja ärtymystä kutsuen muita myötäelämään näitä tunteita. Autismikirjon henkilöiden kyky kertoa yhtenäisiä tarinoita omasta elämästään on kuitenkin rajoittunutta: yksityiskohtiin keskittyminen, kausaalisten linkkien puuttuminen sekä vähäinen tarinan tapahtumien arviointi sotkevat autismikirjon henkilöiden koherenttia tarinankerrontaa ja vaikeuttavat sen ymmärtämistä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään puhu, eikä sellaisia ole ollut. Eilen puoliso sanoi, että ovat menossa tämän toisen naisen kanssa treenaamaan ensi viikolla. Hyvä että avoimesti kertoi eikä piilottele, mutta sydämessä muljahti. Nyt yritän olla ajattelematta asiaa liikaa ja luottaa mieheni puheisiin. ap
Intiimiys kuvataan tietynlaiseksi tunteeksi, jonka edellytyksenä on fyysinen läheisyys. Intiimiyden keskiössä ei ole ihmisen keho, vaan hänen identiteettinsä. Vuorovaikutussuhde, jossa kerrotaan tunteista ja ajatuksista on läheisyyttä ja positiivista liittymistä.
Eli intiimisti rinnakkaissuhde jatkuu.
Todellakin.
Jos mies ja toinen nainen nyt jatkavat yhdessäoloaan ilman intiimiä kanssakäymistä, tämä vaihe saattaa syventää ja vakavoittaa heidän suhdettaan. Nyt he näkevät kuinka tärkeitä ja korvaamattomia ovat toisilleen.
Ap, jonka tunneäly on erittäin vajavainen, on tiedostamattaan työntämässä miehensä lopullisesti pois elämästään.
Tämä ei ole lainkaan tarkoitukseni. Puolisoni on kertonut, että tämä nainen on hänen paras kaveri ja erittäin tärkeä ihminen hänelle. On kertonut molemmin puoleisesta tykkäämisestä ja samanhenkisyydestä. Mutta heiltä puuttuu yhteiset lapset, ystävät ja yhtä pitkä historia mikä yhdistää meitä. ap
Kumman sinä, ap, valitsisit:
Ihmisen, joka on paras kaverisi, tärkeä (tärkein aikuinen) ihminen sinulle, josta tykkäät ja joka on samanhenkinen ja jonka kanssa on yhteinen harrastus
VAI
ihmisen, jota et enää rakasta, mutta jonka kanssa on aikuiset lapset, yhteiset ystävät ja pitkä historia (joka ei enää yhdistä)?
Mies oli miettinyt eroa jo pitkään, jos oli jo muuttamassa pois. Hän oli käynyt asian läpi mielessään perin pohjin ja tehnyt suunnitelmansa. Jostain syystä, mutta ei mitenkään liittyen ap:hen ja hänen vaatimuksiinsa jatkaa avioliittoa, mies joutui muuttamaan tulevaisuudenkuvioitaan. Siis toistaiseksi. Jokin meni väliaikaisesti myttyyn ja mies seisahtui miettimään suunnitelmat uusiksi. Samaan aikaan hän esittää ap:lle, että on avoin korjaavalle kommunikaatiolle ja liiton jatkamiselle.
Nyt näyttää että valitsee minut. On nyt sanonut rakastavansa minua ja haluaa antaa avioliitolle mahdollisuuden. Minä olen muuttunut ja laittanut arvoni uusiksi, mm. vähentänyt työntekoa ja myös puoliso on avoin menoistaan. Olen tietysti itkenyt tapahtunutta ja mies tukee ja vastailee kysymyksiin. Haluaa silti olla yhteyksissä sen toisen naisen kanssa. Sanoo tykkäävänsä hänestä, mutta ei rakasta. Uskon kyllä häntä. ap
Ja me kaikki uskomme, etä sinä uskot ihan mitä kakkaa vaan mies sinulle syöttää.
Voi luoja tätä vaimojen tyhmyyttä ja hyväuskoisuutta. #myötähäpeä.
Ihana avioliitto, ainakin miehellä. Onneksi tämä on vain tarua.
Läpinäkyvä provo. Mistä tuo apn tarve trollata ja provota tuollaisella aiheella kumpuaa?
Taas tämä sama kirjoittelija ties mones erilainen tarina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mies on nyt mukava ja hyvällä tuulella kotona. Ei tarvitse salailla ja saavat viettää aikaa kakkosnaiden kanssa. Oikein mukava tilanne hänellä.
Miten ihmeessä voit edes kuvitella kontrolloivasi etteivät harrasta seksiä?
Ai niin, kun mies niin sanoo.Olisin myös utelias kuulemaan miten suhde paljastui.[/quote
Kerroin jo aiemmin, että mies sanoi haluavansa erota, mutta minä siihen suostunut. Sen jälkeen mies kertoi tästä rinnakkaissuhteesta. Hän ei halua tehdä yksipuoleista eropäätöstä vaan haluaa että se on yhteinen päätös. En vieläkään halua erota joten mies katkaisi fyysisen suhteen tuohon toiseen naiseen minun vaatimuksesta, mutta haluaa siis edelleen olla yhteydessä ja treenata hänen kanssaan. ap
Niin. Eli et halua erota vaan haluat kulissiliiton. Kai ymmärrät, että miehellä on oikeus yksin ottaa ero sinusta koska tahansa ja että hänen todelliset toimensa ja mitä hän sinulle kertoo eivät ole yksi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää taitaakin olla, ei kukaan voi olla noin hölmö. Mies on kusettanut sua 4 vuotta, kertoo ettei enää rakasta sua ja nyt syystä x sun pitää katsoa hiljaa vierestä kun se hengailee tän parhaan ystävänsä kanssa ja koetat luottaa? Voi ap, avaa silmäsi ja lähde!
Ei ole provo. Olen ollut aiemmin mustasukkainen, nyt yritän päästä siitä eroon. Meidän molempien käytös varsinkin riitatilanteissa on ollut todella toksista molemmin puolin, nyt koetetaan ottaa molemmat toisenlainen lähestyminen ja puhua avoimesti kaikesta. Se on yksi syy miksi haluan uskoa liiton jatkumiseen. Nyt kun puolison ei tarvitse peitellä menojaan niin hän ei ole niin ärtynyt kun aiemmin ja antaa myös aikaa ja huomiota minulle. ap
Tämä on nyt sinun egosi joka puhuu. Olet itsepäinen ja haluat voittaa toisen naisen, näyttää, että mies lopulta jää sinun luoksesi. Peität sen rakkauden alle väittämällä, että tämä itsepintainen roikkuminen on rakkautta, koska oikeiden tunteiden, eli normaalin stanallisen vtuksen et ole antanut hetkeksikään vallata mieltäsi.
Otat mieluummin muljahtelevan sydämen kuin todellisen, oikean vastuun tunteistasi tällä hetkellä. Tämän tulee sinulle terapisti kertomaan, hieman pehmeämmin sanoin, mutta asia on tämä.
Voisitko avata tätä ja selittää tarkemmin, mitä se tarkoittaa?
Luulen että tämä tai joku muu vastaava ehkä vaivaa minuakin. Ei ole mitään noin järkyttävää kuin ap:n ja miehensä tilanne, mutta minäkin ole vuosikausia sulkenut silmäni siltä, ettei mieheni enää rakasta ja halua minua. Aiemmin kauan sitten oli henkistä väkivaltaakin ja mies esimerkiksi on haukkunut minut niin hirveän rumasti, ettei normaali olisi sen jälkeen enää jäänyt. Minä olen jäänyt roikkumaan ja sulkenut vaan huonoja asioita pois mielestä ja teeskennellyt, ettei niitä ole. Vähän kuin ap, mutta pienemmässä mittakaavassa.
Mikä tuo ego-juttu on, mistä terapeutti puhuisi, ja joku varmaan ammattilainen kirjoitti tänne?
Kansanomaisemmin, olet läheisriippuvainen ja omanarvontuntosi ei ole kunnossa. Ehkä olet narsistin tai alkoholistin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä olet kakkosnainen omassa liitossasi. Mies on suoraan sanonut valitsevansa sen toisen naisen, jos pitää valita. Eli hän on ykkönen ja sinä kakkonen.
Joku arvonsa tunteva tajuaisi heti, ettei tällainen käy. Sinä kuitenkin katsot, että miehesi on tärkeämpi kuin itsekunnioituksesi. Miksi?
Koska hän on ulkoistanut itsearvostuksensa miehelle. Hän ei osaa itse arvostaa itseään, joten yrittää pakonomaisesti pitää kiinni tarinasta, että mies arvostaa häntä ja yhteistä historiaa, muuten hän henkisesti katoaisi olemasta eikä ole valmis tekemään työtä oman psyykeensä korjaamiseksi.
Jospa ap on taloudellisesti riippuvainen miehestä. Esim vajaakuntoinen pitkäaikaistyötön tms. Vaikea silloin on lähteä.
Siis MITÄ?! Exä petti "naispuolisen kaverinsa" kanssa kerran, niin lopetin suhteen. Nainen kertoi asiasta ja lopuksi mies myönsi.
Jos mies ikinä sanoisi että haluaa erota+ei rakasta enää, 4 vuotta pettänyt selän takana ja haluaa edelleen olla naisen kanssa tekemisissä, pakkaisin kamani välittömästi.
Mies on selkesesti miettinyt yön yli kuinka hyötyy pitämällä molemmat naiset ja ehkä taloudellisesti!
V**** mikä kusipää narsisti. Ap:lla on paha läheisriippuvuus ja yksin jäämisen pelko. Nykyään olen valinnut ehdottomasti olla sinkku, en enää jaksa mitään suhteiden tuomaa draamaa elämään yhtään. Olet ap valinnut rakastaa sairaalloisesti miestä, mutta unohtanut täysin rakastaa itseäsi.
Jos miehellä olisi pientä selkärangan pätkääkään, hän olisi itse lopettanut yhteydenpidon toiseen naiseen. Tuollaisella moraalilla varustettu mies ei halua olla sen toisen kanssa pelkkä kaveri.
Mies oletti, että tottakai ap reagoi normaalisti ja haluaa erota myös. Mutta koska huomasi että ap on uskomaton tossu, että haluaa jäädä kiinni roikkumaan, niin tajusi että voi pitää koko kakun. Pitää edelleen "suhdetta" yllä ap:hen ja samalla väittää toiselle naiselle että ovat tekemässä eroa. Valehtelu näissä menee aina molempiin suuntiin. Mies ei ole pätkääkään luotettava, pelaa vain oman etunsa hyväksi. Samalla mielessään nauraa kuinka helppoa onkaan vedättää ja silti saada pitää koko kakun.
Älkää nyt ottako tätä niin tosissaan. Taisin keksiä koko jutun, ap.
Mitä positiivista siinä on, että kykenee sanomaan sanoja, mutta ei halua tehdä tekoja?
Jokainen, jolla on itukin empatiaa, ymmärtää, miltä apsta tuntuu, kun miehensä avoimesti lähtee tapaamaan tätä naista, josta hokee tykkäävänsä.
Apn miesei tästä välitä, vaan välittää enemmän naisesta, jota haluaa tavata.