Puolison neljän vuoden rinnakkaissuhde
Ollaan oltu naimisissa yli 25 vuotta. Matkaan mahtuu tietysti niin ylä-kuin alamäkeä, mutta yhdessä ollaan pysytty ja kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Reilu viikko sitten mies halusi ottaa aikalisän ja muuttaa erilleen ja sen jälkeen paljasti että on ollut neljän vuoden rinnakkaissuhde. Päätimme kuitenkin jatkaa avioliittoa ja puoliso lopetti toisen suhteen. Haluaa kuitenkin olla yhteyksissä vielä tuon toisen naisen kanssa, koska siitä on tullut hänelle hyvä ystävä. En oikein tiedä miten siihen suhtaudun... Olen antanut siihen luvan, sillä haluan luottaa ja mies on luvannut olla jatkossa uskollinen. Puhuttu ollaan paljon ja molemilla on kova tahtotila saada liitto toimimaan. Mutta silti mietin tuota yhteyksissä jatkossa olemista. Pitäsikö se kieltää?
Kommentit (367)
Voi ei, jos mies tulee hymyilevänä sieltä treeneistä, niin aika todennäköisesti on saanut... Ap, tee itsellesi palvelus ja eroa.
Mulla oli kerran säätöä varatun kanssa, nähtiin harrastuksen piirissä, mutta harvemmin. Tein hälle kerran selväksi, että ei enää seksiä mut voin olla tekemisissä harrastuksen parissa. No, nyt oli kesäjuhlat ja tämä mies pikku maistissa olisi ollut ihan valmis puuhiin. Ei ihme kyllä loukkaantunut kieltäytymisestäni, mutta tämä vain vahvistaa käsitystäni siitä, että miehet kokeilee aina sitä, jolta on joskus saanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin se toinen nainen kolme vuotta. Lopulta vaimo ja perheenkin perustimme. En päässyt koskaan yli tuosta kuviosta. Halusin erota muutaman vuoden jälkeen.
Ei koskaan enää ikinä noin, kaduttaa todella paljon.Itse olen aina ollut uskollinen kumppanilleni.
Uskollinen ja salarakas ei sovi kyllä samaan persoonaan .
Oletko yksinkertainen? Ei tuo nainen pettänyt ketään. Pettämistaipumus ilmenee juuri pettämisenä. Taipumus ajautua kakkosnaiseksi on taas kynnysmattonaiseuden ilmentymä. Moni entinen petetty vaimo ajautuu eron jälkeen suhteeseen, jossa on kakkosnainen. Kun ei uskalla vaatia kumppaniltaan uskollisuutta eikä arvosta itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin se toinen nainen kolme vuotta. Lopulta vaimo ja perheenkin perustimme. En päässyt koskaan yli tuosta kuviosta. Halusin erota muutaman vuoden jälkeen.
Ei koskaan enää ikinä noin, kaduttaa todella paljon.Itse olen aina ollut uskollinen kumppanilleni.
Uskollinen ja salarakas ei sovi kyllä samaan persoonaan .
Oletko yksinkertainen? Ei tuo nainen pettänyt ketään. Pettämistaipumus ilmenee juuri pettämisenä. Taipumus ajautua kakkosnaiseksi on taas kynnysmattonaiseuden ilmentymä. Moni entinen petetty vaimo ajautuu eron jälkeen suhteeseen, jossa on kakkosnainen. Kun ei uskalla vaatia kumppaniltaan uskollisuutta eikä arvosta itseään.
Näinpä. Ja se eron jälkeen kakkoseksi ryhtyminen tai päätyminen voi olla sitä, että koko ajatus parisuhteesta vähän kammottaa ja siksi kakkosnainen pitää ihan ok:na sitä, että mies on tahollaan varattu. Toisaalta, itse olin kakkosnainen em. syyn vuoksi myös siksi, että olin juuri eronnut pitkän harkinnan jälkeen ja jotenkin "peilasin" omat kokemukseni tähän varattuun mieheen, että kyllähän hänkin vielä eroaa, kunhan "saa asiat kuntoon". Ja mitä vielä, monet miehet tykkää, että on kaksi naista elämässä, ei kakkosen pitäminen ole mikään syy erota. Eikä mies välttämättä kärsi mitään tunnontuskia, toteaa vain, ettei häntä oikeastaan kukaan voi omistaa. Plääh näille jutuille nyt!
Oma parantuminen alkoi kun tajusin että todellakin toinen voi sanoa ihan mitä vaan että saa pidettyä tilanteen ennallaan. Sitten siinä on vaan se vaihtoehto että ei enää kuuntele sanoja vaan katsoo mitä ne todelliset tekemiset viestittää.
Ja AP ensin mies sanoo että ei rakasta ja sitten sanoo että rakastaa. Parin päivän välein. Kumpikin ei voi olla totta, eli miten on?
Muista että miehelläsi voi olla ihan eri syy jäädä liittoon kuin mitä luulet. Ehkä ajatteli että sinä eroat kun kertoo suhteesta. Olisi saanut vyöryttää syyn erosta sinulle ja säilyttää kasvonsa ulkomaailman suuntaan. Haluaa esittää kunnon miestä.
Tai tosiaan käyttää sua taloudellisesti hyväkseen. Jos maksat enemmän kuin hän yhteisistä asioista niin mahdollista hänelle paljon asioita. Voi olla että mies ei halua luopua elintasostaan. Salarakas ei ehkä halua hoitaa miehen taloutta, eikä maksaa viuluja.
Tai sitten kerää todisteita tulevan eron varalle, esm. raha-asioista. Tai piilottaa omaisuutta eron varalle.
Olen elättänyt miestäni nyt 20 vuotta ja tiedän että vaikka haluaisikin erota niin raha ja kulissit on aika iso este kun niillä on hänelle merkitystä. Tiedostan tilanteen ja voi olla että hän lähtee kun kipukynnys on ylitetty. Jos on tottunut siihen että saa käyttää omat rahat mihin haluaa kun toinen maksaa viulut niin on aika iso pudotus kun omat rahat ei riittäisi eron jälkeen kun kämäseen vuokrakämppään.
Mieti siis mielessäsi mitkä voisi olla näitä syitä. Ja jos jäät niin tee se avoimin silmin.
Itse tiedän että ei tässä enää mitään palavaa rakkautta ole, mutta ehkä edes vähän seesteistä kumppanuutta. Mutta sitä kai tää elämä on, kaikkea ei voi saada koko ajan.
Avaa silmäsi ja ole rehellinen itsellesi. Jos päätät jäädä niin ymmärrä mihin jäät. Miehesi on petturi, eikä ne koskaan muutu. Kerta voi olla erehdys, mutta se mitä miehesi on tehnyt on jo elämäntapa.
Pidä nyt itsestäsi huolta.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on luvannut että suhde pysyy pelkästään kaverillisena ja näyttää siltä että itsekin se haluaa niin uskoa ja toimia. Mutta on myös sanonut että tykkää tuosta naisesta ja kehunut sitä kovasti. En usko että fyysiseen toimintaan hairahtaa, mutta eihän yhteydenpito auta tunnesiteen katkeamiseen.. Mutta haluan Terapiaan ollaan menossa heti kun saadaan aika järjestymään. Aloitan myös saman harrastuksen mieheni kanssa jotta saadaan yhteistä kivaa aikaa jatkossa. ap
Ihanko sama harrastus...pettäminen?
Niin, se Onnellinen mieskin rakensi talon, jossa oli kaksi siipeä, ja hän asui keskellä ja naiset huutelivat siivestä toiseen toisilleen. Vähintään kaksi on kuulemma joka miehen toiveuni. Ja sitten neljän vuoden kuluttua se seuraava varmaan voi muuttaa johonkin siipeen, niin rattoisaa on elämä. Juuri tämän takia niin naisten kuin miestenkin pitäisi ensin tuntea itsensä, ettei toiselle tule nämä unelmat sitten yllätyksenä, tyyliin 20 - 30 vuoden avo- tai avioliiton jälkeen: "enhän minä ole ikinä halunnut yksiavioiseen suhteeseen." Ja lisäksihän ihmiset muuttuvat, haluavat vain jotain ihan uutta ja erikoista tai pelkän suuren muutoksen. Tai toteuttavat sitten jonkun muun haaveensa, josta eivät ole kenellekään koskaan puhuneet. Semmoista on elämä.
Miksi olet varatun kanssa?