Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen "sapattivapaa"

apuaaaa
29.04.2023 |

En osaa päättää, miten suhtautua tähän tilanteeseen. Kaipaisin muiden näkemyksiä.

Miehellä varmaankin keski-iän kriisi. On tajunnut kuolevaisuutensa. On tehnyt jo pitkään töitä, usein liikaakin. Rahaa on jäänyt säästöön. Nyt aikoo pitää vuoden vapaata ja suunnitelmiin kuuluu viettää vuodesta merkitsevä osa muualla kuin kotona. Tosi kivaa, eikö? Mäkin tekisin noin, jos pystyisin. Samalla tämä tarkoittaa, että mä jään yksin. On onneksi ihan päivätyö ma- pe, mutta välillä vaativa, ylitöitäkin. Lisäksi kuvioon kuuluu maatila (pellot vuokralla, mutta hommaa on silti esim. ihan todella ison pihan hoidossa), metsätila, vanhenevat, apuamme tarvitsevat vanhemmat maalla (ei niin huonokuntoiset, että saisivat yhteiskunnan palveluita) ja oma teini kotona, harrastuskuskaukset ym.

Hänelle lomaa, mulle työleiri?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että mies pitäköön vapaansa kunhan huolehtii etukäteen vaikka talkkarin/siivoojan palkkaamalla, ettei ap:n työtaakka kasva entisestään.

Ap pitää sitten oman vuoden sapattivapaansa vastaavilla ehdoilla vaikka heti perään.

Minä olen ollut ap:n tilanteessa, ja koska en vielä silloin osannut pitää puoliani, jäin puoleksi vuodeksi yksin vauvan ja taaperon kanssa. Hoidin kaiken omakotitalon loppuun rakentamisesta alkaen -myös taloudellisesti- kun mies lähti toteuttamaan itseään.

Älä ole ap samanlainen tossukka kuin minä olin.

Siis ihanko oikeasti ap:n miehen pitää palkata siivooja siivoamaan ap:n ja teinin sotkuja? Moniko nainen hankkii siivoojan perheelleen, kun lähtee synnyttämään vai oletetaanko, että miehen tuleekin siivota omat jälkensä, naisen ei?

Synnyttäminen kestää max pari päivää, ei sapattivapaata huom!

Vierailija
182/184 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että mies pitäköön vapaansa kunhan huolehtii etukäteen vaikka talkkarin/siivoojan palkkaamalla, ettei ap:n työtaakka kasva entisestään.

Ap pitää sitten oman vuoden sapattivapaansa vastaavilla ehdoilla vaikka heti perään.

Minä olen ollut ap:n tilanteessa, ja koska en vielä silloin osannut pitää puoliani, jäin puoleksi vuodeksi yksin vauvan ja taaperon kanssa. Hoidin kaiken omakotitalon loppuun rakentamisesta alkaen -myös taloudellisesti- kun mies lähti toteuttamaan itseään.

Älä ole ap samanlainen tossukka kuin minä olin.

Siis ihanko oikeasti ap:n miehen pitää palkata siivooja siivoamaan ap:n ja teinin sotkuja? Moniko nainen hankkii siivoojan perheelleen, kun lähtee synnyttämään vai oletetaanko, että miehen tuleekin siivota omat jälkensä, naisen ei?

Synnyttäminen kestää max pari päivää, ei sapattivapaata huom!

Mutta kun mies on sapattivapaalla, niin hänen pitää hankkia siivooja siivoamaan naisen sotkuja, miksi ihmeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi sopia, että mies maksaa maatilan hoidosta sapattivapaan aikana? Palkkaa vaikka lomittajan osaksi vuotta.

Hyvä idea etenkin kun ei ole tuotantoeläimiä eikä peltotöitä, mitä hoitoa maatila siis edellyttää? Lomittajalle tuo olisi unelmapaikka eli ei töitä, mutta palkan saisi.

Vierailija
184/184 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa vuoden vapaata, niin päästä irti ja äläkä päästä tulemaan takaisin sapattivuoden aikana. Tod.näk. toinen nainen tms. kuvioissa. Anna viettää tuo vuosi omillaan kokonaan pois perhekuvioista ja sun teinisi pärjää varmasti hyvin ja vanhempasikin ilman tuota tyyppiä. Ehdoksi voit toki vielä laittaa senkin, että ei pidä mitään yhteyttä sinuun ja lapseesi, sekä käyttää ainoastaan omia varojaan sapattivapaaseen ja muuttaa tuoksi ajaksi muualle, eikä loisimaan tiloihinne. Sulla ei ole velvoitetta hoitaa tälläistä tyyppiä, jos muutenkin sinulla on muutakin haastetta elämässä.

Sinä siis olet sitä mieltä, että jos mies haluaa eri asioita kuin sinä, niin mies joutaakin lähteä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi