Uus-konservatiivisuus, case drag, Cristal Snow
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009539361.html
Cristal Snow: Hänen mielestään viime aikojen drag-kohuissa kuuluu Yhdysvalloista rantautunut konservatismi
Itse olen miettinyt tätä samaa. Oli tuokin artikkeli saanut Ampparissa miinus peukutuksia ison määrän ihan parissa tunnissa, kun oli julkaisti kolmelta aamuyöllä! Eli onko tässä takana nämä suomalaiset Trump/maga-kannattajat, jotka täälläkin palstassa kovasti vouhottavat sitä vastaan, ettei mies ei saa viihdeshowssa pukeutua naiseksi?! Niin kuin se olisi pahinta, mitä tässä maailmassa tapahtuu?
Mistä tämä konservatiivisuus on noussut? Muistan, ettei 80-luvulla tällaista ollut. Vesa-Matti Loiri sai ihan rauhassa pukeutua Spede Showssa Tyyneksi ja koko perhe nauroi! Vai muistanko väärin, olin sen verran nuori silloin? Oliko yleisöostastokirjoitukset täynnä, että Spede Show pitää sensuroida/lopettaa tai sitä ei saa lähettää lasten hereilläoloaikaan?
Onko se meidän omat kristityt, jotka on tämän konservatiivisuuden takana? Samat, joita Jeesus opettaa rakastamaan lähimmäistä? Ja mikä tässä on ironista, niin se Jeesus kuvataan taiteessa tyypillisesti mekkoon! Ja kristityt papit, olivat sitten luterilaisia tai ortodokseja, pukeutuvat jumalan palveluksessa mekkoa muistuttavaan asuun! Missä vaiheessa alkavat ajaa, että papeille housut jalkaa jumalapalvelukseen? ;)
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
2 kaikkien aikojen parasta naisen esittäjää: pythonien Idle ja PPP:n kyllikki.
Lisäisin ainakin guy piercen leffasta priscilla - aavikon kuningatar. Oli siinä tietty elrond.. eikun siis hugo weavingkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dragin juuret ovat seksuaalissävytteisissä esityksissä. Lapset eivät kuulu sen yhteyteen, koska sellainen on lapsista hämmentävää ja pelottavaa. Lapsia voidaan manipuloida seksuaalisiin tekoihin sen piirissä. Kyse ei ole siitä, että mies on pukeutunut naiseksi, vaan siitä, että seksuaalisuus on mukana. Yleisesti ottaen lapset pelkäävät luonnostaan drag-artistien kaltaisia hahmoja niin kuin pelkäävät esim. sellaisia sci-fin ja fantasian hahmoja, jotka aikuisista voivat olla "cool". Ei ole konservatiivista ajatella järkevästi asiasta. Liberaalikin ihminen haluaa varmasti suojella lapsia. Aikuiset saavat tietysti keskenään nauttia dragista.
"Lasten satujen juuret ovat kansan uskomuksissa ja väkivaltaisissakin tarinoissa. Niinpä niitä ei pidä tuputtaa lapsille, etteivät he ala villiintyä ja oikeasti uskoa taikuuteen tms."
Näin sekoiltiin 70-80-luvuilla.
Aikuiset pelkäävät jotain, mikä voi nousta pohjalta piilosta esiin.
Nykyiset lastensadut ei ole sitä mitä grimm:in ja kumppanien alkuperäisten tarinoiden aikaan oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on monenlaisia. Itse olen jo kauan pitänyt Cristal Snowsta, ihastuin hänen radiopersoonaansa ja puhetyyliinsä joskus 2015. En ole käynyt hänen showssaan koskaan, ainoastaan tv:stä nähnyt ja en ole pitänyt hänen hahmoaan ns seksuaalisena, vaan ennemmin komediamaisena. Tykkäsin myös kun hän oli selviytyjissä, oli mun suosikkikilpailija. Mulle Cristal ei ole aiheuttanut paheksuvia tunteita, ja ajattelen että me kaikki tykätään erilaisista asioista. Sinänsä en ole ollenkaan drag-fani enkä muutenkaan karnevaalifani.
Lasten seksualisointia nään nyky-yhteiskunnassa todella paljon, enkä pidä tästä lasten drag-villityksestäkään puhumattakaan siitä että ohjaillaan lapsia siihen ajatukseen että voi olla sukupuoleltaan jotain mitä ei ole.
Itse pidän taiteista ja siksi ehkä pidän myös cristalista, vaikken tiedä pitäisinkö hänestä jos todella tuntisin hänet.
En tuomitse ihmisiä, kun en ole tuomari, se ei minulle kuulu. Mutta ajattelen että tässä tehdään väärin kun joka tuutista mediassa työnnetään seksiä ja sitä tuodaan myös lasten maailmaan.
Olen konservatiivikristitty, vieläpä kreationismiin uskova, joten itse kyllä saan paljon vihaa niskaani.
Loiko jumala myös drag-artistit?
Jos uskotaan että jumala loi maan ja kaiken mitä siinä on ihmiset mukaanlukien niin tottakai. Motiivi toki on epäselvä kun eipä ukko/akka ylijumala jäänyt selittelemään miksi mitäkin loi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkiä vuodatuksia. Räkit on homoja kaikki
Miksi leimaat asian ennakkoluuloillasi?
Ei homppeliuksessa mitään outoa ole, sen sijaan hitonmoinen häpeä
Sinä häpeät, homppeli ei.
Mun mielestä se Crystal on juontaja eikä ponoshow. Ja mielestäni suht hyväkin.
Vierailija kirjoitti:
Normaaleita ihmisiä ei ole kiinnostanut drag-hommat tai mitkään muutkaan kun ihmiset ovat tehneet niitä itsekseen omissa piiressä. Vastustus johtuu siitä, että niitä tuputetaan nykyään 24/7 jokapaikassa.
Enemmän tuputetaan vaikka urheilua ja keskiluokkaista elämäntapaa. Nekään eivät kiinnosta useita ihmisiä.
Taas puhutaan asian vierestä, mitä vasemmistosiipi rakastaa tehdä. Kukaan ei ole vastustanut aikuisten dragia, vastustus alkoi kun lapsia alettiin sotkea siihen. Satutunnit, drag kids jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 kaikkien aikojen parasta naisen esittäjää: pythonien Idle ja PPP:n kyllikki.
Lisäisin ainakin guy piercen leffasta priscilla - aavikon kuningatar. Oli siinä tietty elrond.. eikun siis hugo weavingkin.
Minusta Idlen ja PPP:n tätimäiset, ei-meikkipossut naishahmot ovat juuri parhaita-ja juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö muka?? Miksi ne sitten marssii sateenkaarimarssilla naamarit päässä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dragin juuret ovat seksuaalissävytteisissä esityksissä. Lapset eivät kuulu sen yhteyteen, koska sellainen on lapsista hämmentävää ja pelottavaa. Lapsia voidaan manipuloida seksuaalisiin tekoihin sen piirissä. Kyse ei ole siitä, että mies on pukeutunut naiseksi, vaan siitä, että seksuaalisuus on mukana. Yleisesti ottaen lapset pelkäävät luonnostaan drag-artistien kaltaisia hahmoja niin kuin pelkäävät esim. sellaisia sci-fin ja fantasian hahmoja, jotka aikuisista voivat olla "cool". Ei ole konservatiivista ajatella järkevästi asiasta. Liberaalikin ihminen haluaa varmasti suojella lapsia. Aikuiset saavat tietysti keskenään nauttia dragista.
"Lasten satujen juuret ovat kansan uskomuksissa ja väkivaltaisissakin tarinoissa. Niinpä niitä ei pidä tuputtaa lapsille, etteivät he ala villiintyä ja oikeasti uskoa taikuuteen tms."
Aikuiset pelkäävät jotain, mikä voi nousta pohjalta piilosta esiin.Nykyiset lastensadut ei ole sitä mitä grimm:in ja kumppanien alkuperäisten tarinoiden aikaan oli.
Sama pätee dragiin. Kaikki loivenee aikojen saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä. Varmasti monesta syystä. Naamari ja häpeä eivät kuulu yksi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Taas puhutaan asian vierestä, mitä vasemmistosiipi rakastaa tehdä. Kukaan ei ole vastustanut aikuisten dragia, vastustus alkoi kun lapsia alettiin sotkea siihen. Satutunnit, drag kids jne.
Yhdet asian vierestä, toiset toisten suulla. Et sinä ainakaan minua osaa määritellä sen perusteella, että olen vasemmistoa tavannut äänestää. Omat tyhmät ennakkoluulosi vain sanot julki kaikille, sinällään noloa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset pelkäävät jotain, mikä voi nousta pohjalta piilosta esiin.Nykyiset lastensadut ei ole sitä mitä grimm:in ja kumppanien alkuperäisten tarinoiden aikaan oli.
Ei oikeastaan, seksi-ilottelu ei ole dragista kadonnut kun katsoo sekä yleisöä että esiintymispaikkoja että esityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet asian vierestä, toiset toisten suulla. Et sinä ainakaan minua osaa määritellä sen perusteella, että olen vasemmistoa tavannut äänestää. Omat tyhmät ennakkoluulosi vain sanot julki kaikille, sinällään noloa sekin.
Miksi äänestät hölmöjä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston mukaan vetäminen on asian vierestä puhumista.
Aika moni satutäti pukeutuu hassusti, jos olet huomannut.
Teletappien naishahmo oli entinen shokkipunkkari Toyah Wilcox. Pitäisikö siitä kauhistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä. Varmasti monesta syystä. Naamari ja häpeä eivät kuulu yksi yhteen.
Eivät käytä ainakaan auringolta suojautuakseen 😂😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan, seksi-ilottelu ei ole dragista kadonnut kun katsoo sekä yleisöä että esiintymispaikkoja että esityksiä.
Niin, aikuisten. Ei siellä ole lapsia näkemässä. Dragia on aikuisillekin kesympää ja rajumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi äänestät hölmöjä asioita?
Kun sinutkin on syrjäyttänyt kaukomaan halpis, kysy uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaaleita ihmisiä ei ole kiinnostanut drag-hommat tai mitkään muutkaan kun ihmiset ovat tehneet niitä itsekseen omissa piiressä. Vastustus johtuu siitä, että niitä tuputetaan nykyään 24/7 jokapaikassa.
Enemmän tuputetaan vaikka urheilua ja keskiluokkaista elämäntapaa. Nekään eivät kiinnosta useita ihmisiä.
Urheilua ei tuputeta vaan sitä halutaan ihan oikeasti jostain syystä jossain porukassa katsoa.
Dragia ja vastaavia tungetaan joka ohjelmaan koska ohjelman tekijät haluaa poseerata parempina ihmisiä ja "kouluttaa" mielestään tyhmää ja ennakkoluuloista kansaa tunkemalla tuota ideologiaa joka paikkaan, oli siinä jotain järkeä tai ei.
Minulla ei ole mitään (aikuisten) drag esityksiä vastaan mutta ei niitä joka paikkaan tarvita. Vielä vähemmän tarvitaan lasten drag esityksiä, varsinkin yökerhoissa.
Muutenkin mediat alkaa olla niin pullollaan erilaista onlyfans- seksilelu- ja vastaavaa positiivista mainostamista että alkaa ihmetyttää että mitä porukkaa ne on toimituksiinsa oikein palkanneet. Luulisi että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita tutkivalle journalismille kuin se, että minkäkokoisella muovitapilla saa parhaat sessiot tjsp.
Aikuiset pelkäävät jotain, mikä voi nousta pohjalta piilosta esiin.