Ilmeisesti hedelmiä ei saisi nauttia juomina? Ovatko smoothiet siis pahasta?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä keskustelu on? Kaikki smoothieita harrastavat tuttavani ovat terveitä ja hoikkia, hyväkuntoisia ihmisiä.
Itse join tänään smoothieta johon laitoin banaania, appelsiinia, mangoa, tyrnimarjoja, passionhedelmää, turkkilaista jogurttia ja kauramaitoa. Jos tuo on jonkun mielestä "pahasta", niin ei oikeastaan edes kiinnosta. :D
Huvittavaa.
Kauramaito on kuin vetäisi suoraan heksaania jäteöljylavalta ja jengi kuvittelee sen olevan terveellistä.
"Heksaania jäteöljylavalta" :DDD
Voi jumalauta, yritä ny ees vähä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kansa on tuskin lihonut smoothieita juomalla...?
Mutta rasvamaksan on saanut.
Ai smoothieista se suomalaisten rasvamaksa johtuu! Hyvä tietää, vaihdan aamusmoothieni ohrapirtelöön.
Kato, täällä on joku 1980-luvulle jämähtänyt.
Tiesithän, että rasvamaksa lisäänty lapsilla joka puolella läntistä maailmaa.
Varmasti smoothieiden vuoksi xD Noin muutoinhan ihmiset syövät tosi terveellisesti, mutta sitten niitä smoothieita jotkut juovat..
Vierailija kirjoitti:
Tällainen smoothie on terveellinen . Teen aamulla litran smoothieta ja siinä on noin kolmas-neljäsosa päivän ravinteista.
300 g vihreitä lehtivihanneksia
200 g hedelmiä tai marjoja
50 g siemeniä tai muita kasviproteiineja
500 ml vettä tai kasvimaitoaJostain vuodesta 2008 olen näitä syönyt ja pysynyt 50-kiloisena.
Rasvamaksa vaanii hoikkaakin sokerinmussuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää kotimaisia marjoja paljon parempi vaihtoehto.
Ei ne vielä kasva saatanan tyhmä apina
Kyllä niitä on kauppojen pakastealtaissa myynnissä läpi vuoden. Joka viikko ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on kauppojen pakastealtaissa myynnissä läpi vuoden. Joka viikko ostan.
Mikä niistä suomalaisista marjoista tekee mielestäsi niin erinomaisia? Ne järjestelyt jolla nuo poimitaan on vähintäänkin arveluttavia, poimijat thaimaasta, veronkiertoa yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä keskustelu on? Kaikki smoothieita harrastavat tuttavani ovat terveitä ja hoikkia, hyväkuntoisia ihmisiä.
Itse join tänään smoothieta johon laitoin banaania, appelsiinia, mangoa, tyrnimarjoja, passionhedelmää, turkkilaista jogurttia ja kauramaitoa. Jos tuo on jonkun mielestä "pahasta", niin ei oikeastaan edes kiinnosta. :D
Huvittavaa.
Kauramaito on kuin vetäisi suoraan heksaania jäteöljylavalta ja jengi kuvittelee sen olevan terveellistä.
Ihan kuule veis puukista tuon luin, yhessä näin on päätetty ni näin on jänmpti!
t marjaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että smoothiet ovat terveellisiä. Ap
Eivät ole, eikä se johdu mistään lisätystä sokerista. Hedelmissä on fruktoosia eli hedelmäsokeria. Ihmiskeho ei osaa prosessoida sitä missään muualla kuin maksassa (sama alkoholilla). Liika fruktoosi aiheuttaa rasvamaksaa.
Hedelmissä niiden kuitu (imeytyvä ja ei-imeytyvä) estää fruktoosin imeytymistä, jolloin saamme hedelmistä niiden hyödyt (vitamiinit, fytoravinteet) mutta emme niiden haittoja. Smoothiessa (ei-imeytyvä) hedelmäkuitu revitään rikki. Suolisto tarvitsee molempia kuitulajeja (ne yhdessä muodostavat tietynlaisen siivilän) estääkseen fruktoosin varastoitumista maksaan ja siirtävät sen eteenpäin suolistossa suolistobakteereiden syötäväksi. Eli
Mehu > ei lainkaan kuitua > rasva + vitamiinit
Smoothie > imeytyvä kuitu > rasva + vitamiinit, fytoravinteet
Hedelmä > imeytyvä ja ei imeytyvä kuitu > ei rasva, + vitamiinit, fytoravinteet
Ei hedelmässäkään se kuitu poista sen sokerin haittoja.
Hedelmässä imeytyvä ja ei-imeytyvä kuitu muodostavat yhdessä siivilän tai tietynlaisen verkon, joka estää fruktoosin imeytymistä maksaan ja siirtää sen pidemmälle ruoansulatuskanavassa. Tämä ei ole mikään uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä suomalaisista marjoista tekee mielestäsi niin erinomaisia? Ne järjestelyt jolla nuo poimitaan on vähintäänkin arveluttavia, poimijat thaimaasta, veronkiertoa yms
Niiden ravintoarvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudu smoothieen kuin karkkiin. Ei ole mitään terveysruokaa, ei edes kuitujen kanssa.
Kermajäätelökin on parempi vaihtoehto, siitä sentään saa maitorasvaa.
Ja mistä lähtien se maitorasva on ollut terveellistä? Siitä, kun suomalainen onnistui eka kerran lypsämään lehmän kun oli ennen yrittänyt pumpata lehmän hännällä?
Koko karppaus on liian pitkälle menny trollaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse siis ilmeisesti tästä jutusta: https://www.is.fi/terveys/art-2000009000587.html
Tuossahan puhutaan tuotteisiin lisätystä fruktoosista.
Ja siis:
"Fruktoosia on myös hedelmissä ja marjoissa, mutta niitä ei pidä alkaa välttelemään. Schwab toteaa, ettei hedelmistä ja marjoista voi mitenkään saada samanlaisia määriä fruktoosia kuin makeutetuista juomista."
Eli jos teet smoothien lisäämättä siihen erikseen fruktoosia / ostat smoothien, jossa ei ole lisättyä sokeria, se ei ole pahasta.
Oletko oikeasti näin daiju vai näytteletkö lolzien vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden ravintoarvot.
Noniin joku aivoton mutuilija siellä taas vaihteeks joka siirtelee maalitolppia sitä mukaa kun on väärässä
Kauramaito on lifestyle-tuote jolla ei OLW mitään tekemistä terveellisyyden kanssa. Kauran terveelliset osat on siinä nimenomaan poistettu ja tilalle pantu sokeria ja huonoa siemenrasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa.
Ihan kuule veis puukista tuon luin, yhessä näin on päätetty ni näin on jänmpti!
t marjaana
kylä se ,,, jotain arvelutava on näisä veke homojen kaura maitoisa !
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito on lifestyle-tuote jolla ei OLW mitään tekemistä terveellisyyden kanssa. Kauran terveelliset osat on siinä nimenomaan poistettu ja tilalle pantu sokeria ja huonoa siemenrasvaa.
hyvi sanotu mara,,,, kylä näe on jämpti ku esson paarisa näe sovittii !
Eiköhän se ole ihan yleistietoa, että smoothiet ei ole ihan terveellisin asia syödä. Jos puristat sinne vain mehut, niin kuitu jää saamatta. Hedelmissä on myös paljon sokeria. Koska smoothieen ylipäätänsä laitetaan todella paljon kasviksia ja hedelmiä, sillä soseena/nesteenä niitä lasiin mahtuu, niin tulee oikeastaan syötyä aika paljon. Koska smoothie on nestemuodossa, niin sitä mahtuu vatsaan enemmän, kuin kiinteää. Smoothieissa voi olla lopulta aika paljonkin energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia juonut smootheja. Sen sijaan olen jättänyt pois sidukat, drinksut, jaffat, kokikset, energiajuomat, viinit. En juo juomaksi mitään maitoa (lhmä, kaura, kookos ym). Joskus smoothiessa voi olla jotain maitotuotetta MAX 1 dl.
Teen itse tai ostan niistä baareista jotka tekevät itse. Joskus ostan kaupan smootheja, mutta aina luen mitä siinä on ja kuinka tuore se on. Ei viitsi mitään ulkomailta tuotuja joissa sokeria lisätty, pahimmassa tapauksessa kyllä menee (mehuiza tms). En sanoisi että smoothie on epäterveellistä, mutta jos vertaa lähdeveteen niin ok. Jos vertaa bacardibreezerin niin sitten varmaan parempi vaihtoehto. Mutta on mulla hihhuli-vegaanikavereita jotka eivät juo edes smootheja, jotain yrttiteetä vaan. Minä otan mieluummin smoothien kun suklaapatukan.
Ois ihan aiheellista sanoa että limppariin sekoitetut drinkit ovat tosi epäterveellisiä eivätkä smoothiet. Mutta näin ne toimittajat miettii.
Minä en myöskään juo elohopeaa, joten voinen hyvin vetää arsenikkia päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudu smoothieen kuin karkkiin. Ei ole mitään terveysruokaa, ei edes kuitujen kanssa.
Kermajäätelökin on parempi vaihtoehto, siitä sentään saa maitorasvaa.
Ja mistä lähtien se maitorasva on ollut terveellistä? Siitä, kun suomalainen onnistui eka kerran lypsämään lehmän kun oli ennen yrittänyt pumpata lehmän hännällä?
Koko karppaus on liian pitkälle menny trollaus
Karppaajathan laittaa moneen paikkaan erytritolia joka nyt tutkitusti aiheuttaa aivohalvauksia ja sydäntauteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia juonut smootheja. Sen sijaan olen jättänyt pois sidukat, drinksut, jaffat, kokikset, energiajuomat, viinit. En juo juomaksi mitään maitoa (lhmä, kaura, kookos ym). Joskus smoothiessa voi olla jotain maitotuotetta MAX 1 dl.
Teen itse tai ostan niistä baareista jotka tekevät itse. Joskus ostan kaupan smootheja, mutta aina luen mitä siinä on ja kuinka tuore se on. Ei viitsi mitään ulkomailta tuotuja joissa sokeria lisätty, pahimmassa tapauksessa kyllä menee (mehuiza tms). En sanoisi että smoothie on epäterveellistä, mutta jos vertaa lähdeveteen niin ok. Jos vertaa bacardibreezerin niin sitten varmaan parempi vaihtoehto. Mutta on mulla hihhuli-vegaanikavereita jotka eivät juo edes smootheja, jotain yrttiteetä vaan. Minä otan mieluummin smoothien kun suklaapatukan.
Ois ihan aiheellista sanoa että limppariin sekoitetut drinkit ovat tosi epäterveellisiä eivätkä smoothiet. Mutta näin ne toimittajat miettii.
Minä en myöskään juo elohopeaa, joten voinen hyvin vetää arsenikkia päivittäin.
Smoothiet arsenikkia :DDD
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole ihan yleistietoa, että smoothiet ei ole ihan terveellisin asia syödä. Jos puristat sinne vain mehut, niin kuitu jää saamatta. Hedelmissä on myös paljon sokeria. Koska smoothieen ylipäätänsä laitetaan todella paljon kasviksia ja hedelmiä, sillä soseena/nesteenä niitä lasiin mahtuu, niin tulee oikeastaan syötyä aika paljon. Koska smoothie on nestemuodossa, niin sitä mahtuu vatsaan enemmän, kuin kiinteää. Smoothieissa voi olla lopulta aika paljonkin energiaa.
Tämä. Syöpä kolme omenaa, aikaa menee ja vatsa on täynnä. Sen sijaan kolmen omenan smootie ei ole kovin iso.