Kotona leipominen myyntiin?
Tätä ehdotettiin joskus täällä lisätienesteiksi, ja ensin ajattelin että onpas utopistinen ajatus, mutta sitten tajusin että itse moniallergisena keliaakikkona leivon kaikenlaisia erikoisruokavalioihin sopivia herkkuja ja olen kehitellyt paljon omia reseptejä.
Te jotka teette tätä, miten toimitte? Mistä löydätte asiakkaat? Myyttekö yrityksille (kahvilat yms) vai suoraan yksityishenkilöille?
(Hygieniapassi löytyy.)
Kommentit (44)
Vähäriskisiä tuotteita saa myydä tiettyyn rajaan asti ilman ilmoitusta Eviralle. Lisätietoa löytyy kyllä niiden sivuilta.
Esim kuivakakut, keksit, pullat, leivät.
En ostaisi kotikeittiössä valmistettuja.
Itse olen aina miettinyt, että kuinka tuollainen toiminta voi olla kannattavaa. Tuntuu, että laadukkaista raaka-aineista tehden itse tehdyt ovat jopa edullisimpia valmiita leivonnaisia kalliimpia (myös parempia).
Allergialeivonnaiset sen sijaan voisivat olla kysyttyjäkin, luulisin. Koska vaikka itse olen suht näppärä "leipuri", niin kyllä on melkoisia yllätyksiä tullut sen suhteen, kuinka erilailla maidottomat jne. tuotteet lopulta käyttäytyvätkään (ja makuasiat sitten myös tietysti, mutta se ei tullut yllätyksenä).
Lisätienesteistä tässä nyt alunperinkin oli puhe, eikä elinkeinosta.