Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka haluatte viinit ruokakauppoihin

Vierailija
28.04.2023 |

Pikku vinkki: viinejä voi ostaa Alkosta vaikka kuinka paljon kerralla kotiin. Ja ne ovat semmoinen aine, että paranevat vanhetessaan.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelija alkoholistit häpeävät Alkossa käyntiä. Siksi haluavat viinit ruokakauppaa. Lisäksi kauppiaat lobbaavat asialla säännöllisesti julkisuudessa mutta unohtavat kertoa huonot puolet.

Vierailija
22/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se edelleenkin ihmeellistä että muualla maailmassa - missä viinit yms on kaupassa - niitä ostelee muutkin kuin mummot ja papat vetokärryineen. Tosin isommat määrät - 10 litran tonkat, 20-50 litran damejeanit haetaan edelleenkin Cantinoista ja viinitiloilta. Espanjassa kyllä oli kaupoissakin tynnyreitä joista sait lorottaa tankkiin niin paljon kuin halusit ihan siinä pesuaineiden ja kuivamuonan vieressä. Litrahinta pöytäviinille 2€/l.

Känniääliöitä ei silti missään? Miten Alkon monopoli on estänyt ikinä ketään ryyppäämästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne viinit edelleen hakea Alkosta, mutta itse en ymmärrä, mitä haittaa siitä olisi, että ne olisi ruokakaupoissa. 

Ei kai ihmisiä loputtomiin voi holhota. Kyllä se alkoholisti ne viinansa sieltä Alkostakin saa ostettua.

Haitta on siinä että silloin Alko menettää vaitavan ostovoimansa ja viinien hinta nousee siellä ja valikoima pienenee.

Näin on ja haittaa tästä aiheutuisi myös ruokakaupoille, siellä olisi kaiken maailman spurgut haisemassa ja varastelemassa. Porttikiellon saatuaan parveilevat markettien ovilla vonkuen ohikulkijoita hakemaan heille juotavansa. Ei kiitos.

Niin, haisevat spurgut ne ovatkin juuri niitä viininostajia. Muutenkin, kyllähän he nytkin jo pyörivät kaupan ovilla.

Vierailija
24/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap vastustaa viinien myyntiä ruokakaupoissa? Voithan sä ostaa sieltä silti jaffaa, ei viini ole pakollista.

Siksi että alko on hieno asia siellä on asiantuntemusta ja Alkon viinit ovat TAKUULLA ostovoiman ansiosta edullisempia kuin Citymarketin mahdollisesti myymät.

Eihän mikään estä Alkoa toimimasta viiniasiantuntijana ja myyjänä vaikka kaupasta saisi Rainbow-punkkua ja Pirkka-valkkaria.

Vierailija
25/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kaikki invalideja vanhoja mummoja vetokärryineen jotka lihapataan yhden pikkupullon tarvitsisivat 😆

Tuossa on muuten oikeasti ideaa! Kauppoihin voisi tuoda suppean valikoiman niitä pieniä viinipulloja vaikkapa juustohyllyn viereen tai johonkin gourment nurkkaukseen.

Vierailija
26/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla, miksi viinejä ei voisi myydä ruokakaupassa. Asun itse maassa, jossa viiniä saa marketeista ja paikallisesta "alkosta", jolla on maahantuontimonopoli. Tämä tarkoittaa, että marketit ostavat viininsä paikalliselta "alkolta". Alkoholin hinta on marketeissa ja "alkoissa" sama. Käytännössä tämä järjestely lisää vain marketit "alkon" yhdeksi jakelukanavaksi. Vähintään tällaiseen pystyisi Suomikin.

Vierailija
27/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ne kuuluvat ruokakauppaan! Olen asunut ulkomailla suuren osan elämästäni ja siellä normi on, että viini ostetaan ruokakaupasta ja sitä voi ja saa käyttää ruokailun yhteydessä ihan arkipäivänäkin. Alkon monopoli nostaa viinin hintaa järkyttävästi, sillä halvimmat "kyykkypullot" punaviinia taitavat täällä maksaa lähelle 10€, kun täysin vastaavan (ellei jopa paremmankin) saa Keskieuroopassa 2-3 eurolla. 

väkevät viinat voivat edelleenkin jäädä Alkon myytäviksi. 

Tiedän, että viinin voi hakea myös Alkosta, mutta miksi, kun silloin pitää maksaa kolminkertainen hinta?

Vierailija
28/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne viinit edelleen hakea Alkosta, mutta itse en ymmärrä, mitä haittaa siitä olisi, että ne olisi ruokakaupoissa. 

Ei kai ihmisiä loputtomiin voi holhota. Kyllä se alkoholisti ne viinansa sieltä Alkostakin saa ostettua.

Haitta on siinä että silloin Alko menettää vaitavan ostovoimansa ja viinien hinta nousee siellä ja valikoima pienenee.

Näin on ja haittaa tästä aiheutuisi myös ruokakaupoille, siellä olisi kaiken maailman spurgut haisemassa ja varastelemassa. Porttikiellon saatuaan parveilevat markettien ovilla vonkuen ohikulkijoita hakemaan heille juotavansa. Ei kiitos.

Ne on jo kaupoissa. Kuset housussa pöllivät kaljaa, joten mikään ei muuttuisi siltä osin.

Vierailija
29/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Tämä oli jo hauska vitsi. Vai on alko takaamassa halvemmat hinnat viineille.

Vierailija
30/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kaikki invalideja vanhoja mummoja vetokärryineen jotka lihapataan yhden pikkupullon tarvitsisivat 😆

Mä kuulun just tähän ryhmään. Lähin Alko on bussimatkan päässä eikä mulla ole autoa. Mulle sopisi ihan hyvin, että viinit myytäisiin edelleenkin Alkossa, jos Alkolla olisi kotiinkuljetusmahdollisuus. Saahan nykyisin jo reseptilääkkeensäkin - ihan vaikka opiaatit ja muut nk kolmiolääkkeet - tilattua netin kautta apteekista ja toimittavat kotiovelle asti. Joistain paikoista vieläpä niin, että jos tilaat Cittarista sapuskat, sama kuljettaja toimittaa myös lääkkeesi, mikäli tilaat lääkkeesi ko Cittarin lähellä olevasta apteekista. Miksei voisi vastaavalla tavalla tilata pullon viiniä Alkosta? 

Viinin tilaaminen ulkomailta on sallittua kun maksat verot ja saat ne ihan ovelle. Liian vaikeaa boomerille?

Heh, heh sinä aliarvioit boomerin kätevyyden. Soitin aikuiselle pojalleni. Pyysin tilaamaan juomat ja maksoin hänen tilille. Aivotyö säästää vaivatyötä, sitä taidetaan sanoa delegoinniksi. Sitten voi vaikka keskittyä tekemään juomatyötä niin loppuu se aivotyökin. 

M.51

Vierailija
31/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, haisevat spurgut ne ovatkin juuri niitä viininostajia. Muutenkin, kyllähän he nytkin jo pyörivät kaupan ovilla.

Ai jumankekka spurgut nuo ikävä muistutus siitä mitä se keiton otto voi tehdä. Ei mulle käy niin ja nyt on vappukin. Voi ryypätä kolme päivää, joo. Eipä ole muitakaan sallittuja päihteitä.

Vierailija
32/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kompromissiehdotus: yli 2,7% juomat alkoon ja samalla yrtti sallitaan.

Ruokakaupoissa on paljon yrttejä, tuoreena ja kuivana.

Vierailija
33/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se viinanhimoinen hakee juomansa vaikka kuinka kaukaa, saattaa ostaa ja juoda enemmän, jos joutuu kauas matkustamaan viinanostoon.

Jep, oon huomannut saman. Ja että kun mennään Alkoon niin ostetaan sitten kerralla reilusti juomaa ettei vaan lopu kesken, jos ei vaikka ihan pian tulekaan käytyä alkossa. Kannatan viinejä ruokakauppaan ehdottomasti.

34/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun just tähän ryhmään. Lähin Alko on bussimatkan päässä eikä mulla ole autoa. Mulle sopisi ihan hyvin, että viinit myytäisiin edelleenkin Alkossa, jos Alkolla olisi kotiinkuljetusmahdollisuus. Saahan nykyisin jo reseptilääkkeensäkin - ihan vaikka opiaatit ja muut nk kolmiolääkkeet - tilattua netin kautta apteekista ja toimittavat kotiovelle asti. Joistain paikoista vieläpä niin, että jos tilaat Cittarista sapuskat, sama kuljettaja toimittaa myös lääkkeesi, mikäli tilaat lääkkeesi ko Cittarin lähellä olevasta apteekista. Miksei voisi vastaavalla tavalla tilata pullon viiniä Alkosta? 

Mihin tarvitset alkoholia kun sulla on opiaatteja???

Ei mulla nyt ole, mutta muutama vuosi sitten oli polvien tekonivelleikkausten jälkeen. Pointti kuitenkin oli, että jos kerran opiaatit saa kotiinkuljetuksella, niin miksei sitten viiniä? Jos perusteluna on jokin ikäraja, niin reseptillääkkeitä tilatessakin joutuu tunnistautumaan eli ei voi Nico-Petteri 14v tilata sen paremmin vanhempiensa respetilääkkeitä kuin viiniäkään netistä, koska tunnistautumisen myötä näkyy henkilöllisyys ja siten myös ikä. 

Vierailija
35/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn viinit ruokakauppaan sitten, kun sinne saadaan myös väkevät. Minä en niitä kitkeriä viininpaskoja juo, joten pitää huomioida muidenkin juomien käyttäjät jos tälle linjalle lähdetään.

36/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinin tilaaminen ulkomailta on sallittua kun maksat verot ja saat ne ihan ovelle. Liian vaikeaa boomerille?

Ei ole liian vaikeaa. Joku ystävällinen palstailija talvella 2020 mainitsi Saksasta tilaamisesta ja sen jälkeen tilasinkin. Mutta siinä toimitus kestää kuitenkin noin pari viikkoa. Ja joo, voihan sitä tilata kerralla ison satsin ja niin mä silloin teinkin, mutta mulla ei oikein ole sopivaa säilytystilaa isolle määrälle viinejä. Mutta tosiaan pari vuotta sitten tehtiin parin muun boomerin kanssa kimppatilauksia Saksasta. Ehkä tässä vaan pitää hommata viinikaappi ja ruveta taas tilaamaan Saksasta. 

Vierailija
37/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas se ero suomalaisissa verrattuna useimpiin muihin euroopan maihin. Niissä alkoholit on ruokakaupoissa. Niitä voi ostaa aina kun liike on auki. Monissa euroopan maissa myös toisenkin päihteen käyttö ja omaan käyttöön kasvatus on sallittua. Eikä niissä missään ole yhteiskunta romahtanut.

Suomalainen poliitikko ei pysty/kykene sallimaan koska näkee kansalaiset aikuisina lapsina joita pitää holhota niiltä itseltään. Se ei kertakaikkiaan käy niille että aikuinen saisi valita peräti kahdesta erillaisesta päihteestä.

Vierailija
38/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani viinit ja väkevät voivat jäädä alkoon, mutta olut jätetään muille, koska alko ei sitä osaa.

Ulkomaisten pienpanimoiden tarjonta on surkean pientä, samat litkustoutit hyllyssä vuodesta toiseen vaikka jo virossa on yksiä euroopan parhaita panimoita.

Ipat tilataan vanhoina ja säilytetään lämpimässä. Tästä saamme  kivan kitkerän jälkimaun.

Kotimaan pienpanimotuotteet joudutaan viedä ulkomaille josta ne tilataan suomeen.

Eli: Pienpanimot saisivat myydä omia tuotteitaan kotiovelle, saisi perustaa oluisiin keskittyneitä kauppoja.

Juopot hakevat laatikkonsa edelleen marketista, viiniasiantuntijat viineihin keskittyneestä alkosta, oluisiin perehtyneet alan kaupoista.Win win?

Vierailija
39/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla nyt ole, mutta muutama vuosi sitten oli polvien tekonivelleikkausten jälkeen. Pointti kuitenkin oli, että jos kerran opiaatit saa kotiinkuljetuksella, niin miksei sitten viiniä? Jos perusteluna on jokin ikäraja, niin reseptillääkkeitä tilatessakin joutuu tunnistautumaan eli ei voi Nico-Petteri 14v tilata sen paremmin vanhempiensa respetilääkkeitä kuin viiniäkään netistä, koska tunnistautumisen myötä näkyy henkilöllisyys ja siten myös ikä. 

Ehkä vähän vierestä, mutta ovelana poikana Nico-Petteri 14v löytää isin lompsasta henkkarit ja tunnistautuu Jani-Petteri 34v:nä ja tilaa itselleen viihteeksi isin Tramalit 100kpl. Samalla istunnolla siinä sitten pullo kossua alkosta. Nuoriso on nykyään valveutunutta ja osaa olla atk:ssa.

40/76 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän vierestä, mutta ovelana poikana Nico-Petteri 14v löytää isin lompsasta henkkarit ja tunnistautuu Jani-Petteri 34v:nä ja tilaa itselleen viihteeksi isin Tramalit 100kpl. Samalla istunnolla siinä sitten pullo kossua alkosta. Nuoriso on nykyään valveutunutta ja osaa olla atk:ssa.

Nico-Petteri 14 voi tehdä jo nyt noin eli tilata Saksasta. Eikä tarvita edes isin tietoja, jos on itsellään pankkikortti ja verkkopankkitunnukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän