Kohta hoitajat ei tee enää keikkaa yksityisten firmojen kautta
"Kainuun hyvinvointialueen johtaja kysyy, olisiko nyt tarpeen ottaa vuokratyövoiman sääntely tulevan hallituksen ohjelmaan".
Kommentit (18)
Ihan oikein, joku raja sillä ahneudella!
Mitä se suuri soteuudistus tarkoittaa?
Kyllä meitäkin löytyy, jotka tekevät keikkaa ilman vuokrafirmaa välissä. Eivät kaikki ole pelkän paremman palkan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se suuri soteuudistus tarkoittaa?
Kukaan ei anna hyvää arvosanaa.
Hoitajien on saatava itse hinnoitella osaamisensa ja jos sitä estetään, vähenevät hoitajat Suomessa entisestään. Uskon siis, että tästä on toteutuessaan vain haittaa.
Mikä oikeus ammattikoulun käyneellä putkiasentajalla on hinnoitella itsensä 3- tai 4-alkavaan kk-palkkaan ja ammattikorkeakoulun käyneen, vaativaa työtä tekevän ja työssä vielä lisäkoulutetun sairaanhoitajan täytyisi tyytyä 2-alkavaan kk-palkkaan?
Herra johtajaherran persettä kuumottelee kovasti ajatus siitä että hoitajakin pääsee oikein tienaamaan. Kannattais istahtaa vesisaaviin.
Viekää vaan hoitajat pois alalta ja tappakaa hoidonpuutteella väestöä! Mukavampaa sitten pienemmällä porukalla?
Ihan sama. Teen hoitotyötä keikkailemalla firman kautta tai en tee hoitotyötä ollenkaan. Molempi parempi.
Kyllä sitä nyt valitetaan kun ei ole hakijoita vakituisiin paikkoihin. Ei ole edes kauaa, kun Kainuun soteakin pyöritettiin sijaisilla, joiden työsopimuksia ketjutettiin laittomasti. Edelleenkin on samanlaista touhua joissakin yksiköissä. Minä lähdin, kun sain vakituisen paikan toiselta alalta ja en ole ainoa. Olisi kannattanut miettiä silloin vuosia sitten, tuleeko se ketjutus loppupeleissä halvemmaksi...
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien on saatava itse hinnoitella osaamisensa ja jos sitä estetään, vähenevät hoitajat Suomessa entisestään. Uskon siis, että tästä on toteutuessaan vain haittaa.
Mikä oikeus ammattikoulun käyneellä putkiasentajalla on hinnoitella itsensä 3- tai 4-alkavaan kk-palkkaan ja ammattikorkeakoulun käyneen, vaativaa työtä tekevän ja työssä vielä lisäkoulutetun sairaanhoitajan täytyisi tyytyä 2-alkavaan kk-palkkaan?
Putkiasentajan palkkaa ei maksa yhteiskunta.
Minulla on vakituinen työ toisella alalla ja teen hoitajana keikkaa vuokrafirmassa. Jos vuokrafirmat kielletään, en tee sitten ollenkaan enää hoitotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Herra johtajaherran persettä kuumottelee kovasti ajatus siitä että hoitajakin pääsee oikein tienaamaan. Kannattais istahtaa vesisaaviin.
Tai voisiko julkista toimintaa kehittää siten, ettei tarvitse paikata vajeita vuokratyövoimalla? Oletan vuokratyövoiman olevan samankaltaista kuin ulkoistetun tekijät. Tehdään juuri se mikä sovittu tehtävään, mitään ei kehitetä tai välitetä muusta.
Sotealueilta on rahat loppu koska riittävästi hoitajia ei ole virkasuhteessa ja loput täytyy ostaa yksityisiltä.
No se on semmosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkiasentajan palkkaa ei maksa yhteiskunta.
Putkiasentajan putkia huoltaa hoitaja. Ilman huoltoa kuolee korkeaan kolesteroliin, syöpään tms.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys. Meinaavat varmaan pakottaa töihin, koska tuskinpa monikaan keikkalaisena työskentelevä ihan vapaaehtoisesti palaa samaan työhön huonommalla palkalla. Mikä yllätys. Onneksi olen opiskelemassa ihan uutta alaa, ja kun valmistun, poistan kaikki hoitajan oikeuteni. Siinähän pakotatte sen jälkeen.
Näinhän kaikki muutkin tekee. Minkäänlaista pakottamista on turha suunnitella. Ei tule onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, joku raja sillä ahneudella!
Samaa mieltä, mutta mun nähdäkseni se ahneuden raja menisi jossain tuossa 4500e kohdalla, joten siihen on vielä matkaa, ja paljon! Sairaanhoitajat on ihan luokattoman alipalkattuja. Ei ihme että tilanne on mennyt siihen, ettei alalle enää saada ketään.
Ainut mitä ihmettelen on se, että meni näinkin kauan saada laskutoimitus tehtyä. Hoitajapulan on tiedetty olevan edessä jo 1990-luvun alusta, eikä asialle ole tehty mitään. Muistan senkin hetken, kun julkaistiin laskelmia, ettei sairaanhoitajia edes tarvita. Meni vähän pieleen arviot ja todellisuudelta suljettiin silmät ja korvat. Kohta pääsen eläkkeelle, ehkä viimeisimpinä hoitajina. Tämäkin tiedettiin kauan sitten, hoitajien eläköityminen. Yksityistämistä on pidetty pelastuksena, mutta kuinkas sitten kävikään?
Yllätys. Meinaavat varmaan pakottaa töihin, koska tuskinpa monikaan keikkalaisena työskentelevä ihan vapaaehtoisesti palaa samaan työhön huonommalla palkalla. Mikä yllätys. Onneksi olen opiskelemassa ihan uutta alaa, ja kun valmistun, poistan kaikki hoitajan oikeuteni. Siinähän pakotatte sen jälkeen.