Jos asumistukia leikataan
tuleeko se johtamaan kodittomuuteen esim. lapsiperheiden kohdalla, tai toisaalta suuria lainoja ottaneiden asuntosijoittajien konkurssiin ?
Nyt eletään päivä kerrallaan ja katsotaan minkälaisia päätöksiä oikeistohallitus saa aikaan.
Neljän vuoden päästä niin keitä meitä enää on täällä porskuttamassa ?
Entä yritys- ja maataloustuet- nyt ihan todella perustavanlaatuiset selvitykset näistä, samoin valtionyhtiöiden johtajien palkat ja muut vilungit kiitos isosti esille !!!
Ja miten EU ? Kuinka paljon sinne kylvetään ? Kysympä vaan.
Kommentit (111)
Tuo huvittaa minua kaikessa katkeruudessaan tuo jonka mielestä sairaseläkeläiset ja eläkeläiset ynnä muut saisi mennä kommuuniin. :) Mistä kenkä puristaa? Oletko pienituloinen opiskelija joka purkaa vihansa vähäosaisiin jotka tienaa ihan pikkuisen enemmän (ja heillä on varmaan moninverroin isommat hoitokulutkin johon menee myös paljon rahaa)? Pienituloinen työssäkäyvä? Yrittäjä? Mielenkiintoista tietää millainen ihminen haluaa siivota sairaat ihmiset natsimaisesti jonnekin pois silmistä kun he ei ole tuottavia yksilöitä.
Minä olen sairaseläkkeellä ja en saa senttiäkään asumistukea. Saisin jos en asuisi kumppanin kanssa. Mielestäni se on ihan hienoa että minäkin yhteiskunnan mielestä saisin asua jossain jos minulla ei olisi kumppania maksamassa puolta vuokrasta. Maksan kuule sitä vuokraa eläkkeestä jota maksaa vielä kaikenpäälle suureksi osaksi työeläkeyhtiö Olen katsos yrittänyt elämässä ennen sairastumista, valitettavasti ei käynyt hyvät kortit käteen kun nuorena sairastuu. Sinäkin saisit moista rahaa jos sairastut ja käyt prosessin työkyvyttömyyseläkkeen saamiseksi. Se vaatii muutaman vuoden ja aikamoisen määrän kuntoutusyrityksiä.
On kammottavaa miten joidenkin mielestä tuottavuus yhteiskunnassa on niin vahvasti sidottu ihmisten arvoon. He haluavat että vain tuottavilla yksilöillä on elämänarvoinen elämä.
Olen tämän aiemminkin sanonut: voin hyvin jättää sijoitusasuntoni tyhjäksi, mutta vuokraa en laske senttiäkään. Aina olen asukkaan löytänyt, ja tulen jatkossakin löytämään sellaisen joka pystyy maksamaan haluamani summan, jos nykyinen päättää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Jo niukasti elävien ihmisten olot kurjistuvat entisestään, se tietää lisää psyykkisiä ja fyysisiä terveysongelmia lähitulevaisuudessa, terveydenhuollon alati paisuvat kustannukset suorastaan räjähtävät pilviin.
Se ei myöskään lisää työhaluja jos kaikki energia menee kokoajan miettiä että miten selviän kuun loppuun. Koska oikeasti kuka ihminen on luova, yritteliäs tai muuten vain idearikas tilanteessa joka on niin lannistava.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän aiemminkin sanonut: voin hyvin jättää sijoitusasuntoni tyhjäksi, mutta vuokraa en laske senttiäkään. Aina olen asukkaan löytänyt, ja tulen jatkossakin löytämään sellaisen joka pystyy maksamaan haluamani summan, jos nykyinen päättää lähteä.
Tietenkin. Sinun omasi, sinä päätät ja vastaat omastasi.
Ja mikä kupru taas tässä, korkojen nousu kirpaisee taas eniten suomalaisia. Kaikessako me EU:n sikakamaisessa perheessä häviämme.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä kupru taas tässä, korkojen nousu kirpaisee taas eniten suomalaisia. Kaikessako me EU:n sikakamaisessa perheessä häviämme.
Korot ovat vasta saavuttamassa normaalin korkotason. Nollakorko on hyvin poikkeuksellinen ilmiö taloudessa ja siksi pieni korko saattaa järkyttää niitä jotka eivät ole eläneet normaalikorkojen maailmassa. Suomessa on ollut yli 15% korkoja 90-luvulla mutta silloin valtio tuli vastaan korkotukien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on osa sosiaaliturvaa joten voidaan sitä leikata mutta se maksetaan sitten toimeentulotukena. Pahiten tuo osuu pieni- ja keskituloisiin joiden asumista ei enää tueta samalla tavalla.
Voitte muuttaa pienempiin ja vaatimattomimpiin asuntohin.
Ei edes matalapalkka alalla töitä tekevät, asu niin hulppeissa asunnoissa, kuin luuserit asuu Suomessa.
Katsos, kun se asumistuki voi jäädä kiinni siitä, että tulit ylittää viisitoista euroa, sallitun rajan.
Ja miksi jollekin sinkulle maksetaan kaksiosta asumistukea, kun hän yksineläjänä pystyis asumaan yksiössä.
Säästyisi nekin tuet muille, tukea tosissaan tarvitseville.
Kuulostat itse aikamoiselta luuserilta.
Itseasiassa kaksioita monesti on enemmän saatavilla kuin yksiöitä esim. opiskelupaikkakunnilla. Itse jouduin kerran pienipalkkaisena TYÖSSÄKÄYVÄNÄ sellaisen ottamaan kun piti saadun työpaikan takia joku asunto löytää asappina. Ihan itse maksoin niin et pääse sanomaan, en hakenut asumistukea. En tiedä olisinko saanut, no en hakenut. Olin silloin matalapalkka-alalla ja en ole koskaan kokenut tarvetta valittaa että yhyy, jollain on minua hienompi asunto joka ei käy töissä kyllä mua niin sorsitaa
Yleensä jos jollain tuilla elävällä sinkkututulla on kaksio niin se ei kyllä ole ollut miltään hienolta alueelta ja remontoitu kämppä vaan aika ankea joku neukkukuutiokämppä.
Kun mietin kaikkia tuttuja ketkä on asumistukea saaneet niin en koe että monellakaan on mitään niin hulppeita asuntoja kuin väität. Usein niitä perus neukkukuutiokämppiä. Yksi saa asumistukea omistuskämppäänsä jonka lainaa lyhentelee. Sillä on varmaan eniten luksusta.
Yksi kaveri on aina asunut tukiinsa nähden aika kalliilla ja aina ihmettelen sitä, koska se tarkoittaa että hänelle jää itselleen enemmän maksettavaa ja vähemmän rahaa käteen.
Mielestäni esim toimeentulotuessa on jo maksimivuokriakin mitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jo riittää rahan jakaminen ympäriinsä. Sosiaalitukia saa aivan liian helposti ja siksi ei työpaikkoihin riitä hakijoita. Mm. sote ala on romahtamassa kun moni jää mieluummin kotiin lepäilemään työnteon sijaan.
Ulkomaalaisille työntekijöille kaavaillaan vähintään mediaanipalkan suuruisia tuloja eli yli 3000 euroa kuukaudessa. Kovasti kummastuttaa kuka tekee matalapalkka-alan työt kun suomalaisia ei nytkään näe siivoamassa, ravintoiloissa, taksinkuljettajana yms. suorittavan alan töissä.
Toivon todella että joku roti tulee nykyiseen työttömänä oleiluun veronmaksajien rahalla. Pistää nimittän nettoveronmaksajaa vähän vtttuutamaan kun palkasta viedään 45 prosenttia tuosta vain ja toiset vain lomailevat.
Voi olla että lopetan itsekin työnteon kokonaan jatkossa ja annetaan halukkaiden tehdä työtä.
No lopeta työnteko sitten heti niin ei tarvitse siinä kadehtia ja vinkua työttömien runsaisen korvausten perään. Mene nyt heti huomenna sanomaan pomolle että irtisanoudut. Kuvitteletko olevasi korvaamaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Sinun omasi, sinä päätät ja vastaat omastasi.
Toivottavasti muut vuokranantajat eivät ajattele samalla tavalla.. eihän se vuokrataso sitten mihinkään laske vaikka tuet tippuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki ei tuota mitään, yritystuki tuottaa. Suomalaiset asuvat aivan liian kalliisti, suurimman osan ei tarvitsisi asua pääkaupungissa, jota pidetään valtion tuella asuttuna.
Jos opiskelet pääkaupunkiseudulla niin se tarkoittaa yleensä että asuntokin on sillä suunnalla pälli. Harva lapsiperhe nyt asumistukia saa.
Tosi monia opintoja pystyy suorittamaan muuallakin kuin pääkaupungissa. Itse tein swn valinnan ja olen onnistunut opiskelemaan 7,5 vuotta ilman opintolainaa.
Asun yhdessä maamme suurimmista kaupungeista ja maksan vuokraa yli 500e/kk. Halvempia ei ole olemassa. En voi muuttaa muualle, sillä kulkuyhteyksiä ei ole eikä minulla ole autoa. Sitä paitsi ne asunnot eivät ole yhtään sen halvempia muuallakaan.