Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummipojalleni keräämä astiasarja oli perheen käytössä

Vierailija
27.04.2023 |

Olen kerännyt yhtä tiettyä sarjaa kummipojalleni, joka nyt 6-vuotias. Tähän kuuluu laseja ja lautasia. Tiedän, etteivät he ole ostaneet itselleen. Minun mielestä aika törppöä. Näistä tarjottiin minullekin. En taida jatkaa enää astiasarjan keräilyä koko perheelle...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit varmasti iloinen että kelpasi käyttöön.Lapsikin iloinen ku on hienoa että syödään hänen asioistaan.En ymmärrä pahastumistasi.Jos nyt lopetat niiden annon ,lopputuloksena on vajaa astiasto???

Vierailija
82/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus sinulta. Mutta samalla ei kovin käytännöllinen. Siis voi mennä 15 vuotta ennen kuin poika muuttaa omilleen. Ja harvoilla ensiasunnosta on valtavasti säilytystilaa, saati edes tarvetta millekään astiasarjalle. Enemmän ehkä nykypäivänä tollasille on tarvetta lähempänä kolmeakymppiä, kun on valmistuttu, kenties asutaan omassa isommassa asunnossa ja kenties tulee vieraitakin silloin tällöin kylään. Mutta törppöä tietysti silti ottaa nämä käyttöön. Mutta lakkasin ostamassa näitä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako olet ehtinyt ostaa? Annatko aina synttäreinä, jouluna, nimipäivänä astian?

Kyllä ja olen antanut useammankin kerralla. Ja ajattelin lopettaa sitten, kun näyttää riittävältä määrältä. Nyt kuitenkin lopetan, kun ovat ottaneet käyttöön. Ap

Ostat toisen nurkkiin kippoja

Ei ei

Vierailija
84/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko etta lapsi tykkää - ei tietenkään

Vierailija
85/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ihan kivan kuuloista, että kummipojalle ostetut astiat ovat jo käytössä. Voi olla lapsesta hienoa ja tärkeän tuntuista, että juuri hänen omat astiansa ovat pöydässä. Asia voi poikia hauskoja keskusteluja, joissa myös astiat antanut kummi on lämpimästi aiheena.

Tässä vaiheessa varmaan tiuskiva kummi joka lähtee ovet paukkuen: Ja enempää en osta!!

Vierailija
86/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut omaan kaappiin ne ja antanut häälahjaksi

Vierailija
87/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan toivovat, että menevät rikki. Eikö nuorella ole edes oikeutta valita omia astioita kotiinsa? Kontrolloiva ja rajaton lahja.

Vierailija
88/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huvä idea kerryttää vauvasta asti jotain astiasarjaa lapselle. Lapsi ei biistä vålitä ja hänellä on teininä oma maku muutenkin. Voi olla, että ko astia, joka on kummitödin mielestä hieno, on teinipojan mielestä 20 v päästä oksettavan karmea, eikä halua sellaista missään tapauksessa kotiinsa.

Ap ei näe kummipoikaansa yksilönä, vaan osin itsensä jatkeena. Olen ihan varma, että jos joku teinipoika ostaisi ap:lle astiasarjan lahjaksi ja vaatisi ottamaan sen käyttöön, niin ap ei olisi ilahtunut lainkaan. Ap taatusti haluaa ITSE valita omat astiansa. Ihan samalla lailla muillakin ihmisillä on oma maku, kauhistus, myös teinipojilla.

Vierailija
89/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun on joku muisto, käytännöllinen lahja.

Vierailija
90/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako olet ehtinyt ostaa? Annatko aina synttäreinä, jouluna, nimipäivänä astian?

Kyllä ja olen antanut useammankin kerralla. Ja ajattelin lopettaa sitten, kun näyttää riittävältä määrältä. Nyt kuitenkin lopetan, kun ovat ottaneet käyttöön. Ap

Ostat toisen nurkkiin kippoja

Ei ei

Olen ostanut, kun kummipojan äiti niin toivoi. Ap

Kyllä kyllä

Vierailija
91/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti ihmiset osaa lukea ketjua. Kummipojan äiti on ristiäisistä lähtien toivonut tätä sarjaa kerättävän. Olen kerännyt. Olen myös antanut muutakin lahjaksi kuin astioita. Ap

Vierailija
92/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit varmasti iloinen että kelpasi käyttöön.Lapsikin iloinen ku on hienoa että syödään hänen asioistaan.En ymmärrä pahastumistasi.Jos nyt lopetat niiden annon ,lopputuloksena on vajaa astiasto???

En tiedä. En ole ostanut niitä koko perheen käyttöön, vaan kummipojalleni. No, äitinsä pyynnöstä kylläkin. Ap

Vierailija
93/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni keräsi minulle Myrna-astiastoa. Sitä rumaa, ruskean sävyistä. En koskaan tykännyt siitä, enkä ikinä käyttänyt. Ne lojui vuosikausia kellarissa, pakattuna, pahvilaatikossa. Lopulta annoin serkulle koko sarjan, hän osaa arvostaa sitä enemmän.

Lapset eivät osaa arvostaa jotain astiasarjoja. Luultavasti he eivät edes tykkää niistä. Turhaan keräilet. Mallit ja maailma muuttuu.

Juuri nyt hän haluaa varmasti ikäiselleen sopivia lahjoja.

ja nyt ne on arvokkaita

Vierailija
94/94 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on astioita vintissä. Kummieni antama kultareunainen astiasto (kahvisellainen). Oli jonkun kanssa puhetta, että annan sen opiskelijalle, jolla ei ole mikrouunia. Mut tiputettiin heti maan pinnalle; "mistä luulet sellaisen opiskelijan löytäväsi?" Se on yhä käyttämättä ja lapset lähteneet 10v sitten.

Poikien tavarat tapaavat päätyä kierrätykseen, ainakin astiat ja kodintekstiilit, jos ja kun morsvärkki ei niistä pidä. Tai sitten vanhempien vintille!

Lapseni käyttävät muuten muumimukeja tarjotessaan kahvia. Eli ei enää käytetä sellaisia kahviastiastoja kuin mun lapsuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan