Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.
Kommentit (1653)
Nuoremmat ovat sanoneet, että kaikki käy nykyään töissä ja leskeneläkkeen saa poistaa, heille riittää 960 eläke.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat ovat sanoneet, että kaikki käy nykyään töissä ja leskeneläkkeen saa poistaa, heille riittää 960 eläke.
Mun vanhempi saa omaa eläkettä + leskeneläkettä 2100 netto.
Kustantaako yhteiskunta mustalaisten elämisen aina ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhempi saa omaa eläkettä + leskeneläkettä 2100 netto.
No, työttömät AMK tutkinnon suorittaneet hyllyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.
Jos puoliso on töissä niin ei saa muita tukia.
Työtön saa 700, kun tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja minimieläke 922 netto.
Uuteenkaupunkiin terveisiä, että työmarkkinatukitöitä riittää, löytyy kelan sivuilta nimellä työkokeilu tai kuntouttava työtoiminta.
Eläkettä ei kerry, ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu ja jos et suostu työkokeiluun niin tulee karenssi.
Työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Itse sain 16 euroa linja-autorahaa.
Vinkkejä köyhille työttömille. Hiukset voi leikata itse ja laittaa hiukset ponnarille, letille tai nutturalle niin ei näy miten hiusten latvat on leikattu.
Meillä ei ole saunavuoroa eikä lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen vähentämisen nää saavat aikaan, kun rupeavat velvoittamaan työnantajia ottamaan ihmisiä töihin.
Kiitos.
ei tässä missään komentotaloudessa eletä :D Ei hyvää päivää miten monella on täysin epäselvää miten talous toimii. Ai että julkistalouden massiiviset alijäämät kustannetaan lähtökohtaisesti velalla??
No ne yritystuethan ovat veronmaksajien rahaa. Joten tottakai sopii olettaa että työnantaja sitoutuu työllistämiseen. Miksi muuten pitäisi saada sitä tukea jos ei halua työllistää? Vai onko yhteiskunnan maksettava yritystukea vain jotta lihottaa yrittäjän kukkaroa?
Ihan paskapuhetta. Kovasti mainostetut "yritystuet" ovat lähinnä matalampia verokantoja (se ei ole mikään tuki dieselille, että bensan verotus on vieläkin kovempaa) ja työnantajan sivukulujen anteeksiantamista etukäteen sovituista ja kokonaan maksetuista projekteista. Mitään ulkopuolista muiden rahaa ei 'yritystuissa' anneta, ellet sitten sosialismin perusoppien mukaan katso, että lähtökohtaisesti yritysten rahat kuuluvat sinulle ja jos yritys saa jotain omista rahoistaan pitää, niin se on sitten tukea.
Lisäksi on suorat tutkimus- ja kehitystuet, jotka ovat noin miljardin. Tämä on hyvin kaukana jostain kuvitteellisesta 10 miljardista. Jos et minua usko, niin usko niitä selvitysryhmiä jotka ovat yrittäneet näitä tukia leikata. Ei onnistu, koska ei ole mistä leikata. Yritystuet ovat vero-optimointia. Yleinen verotaso nostetaan niin ylös, että palautuksilla valtio säätelee mikä toiminta on juuri ja juuri kannattavaa. Tukien poistaminen pitäisi kompensoida verojen laskulla, mutta silloin se kohdistuisi kaikkiin yrityksiin, ei vain niihin jotka "tarvitsevat".
Joo, ei kyllä yrityksille ole oikein mitään tukia tarjolla, toisin kuin työttömille, sairaille ja vammaisille.
ELY-keskus:
-toimintaympäristön kehittämisavustus
-yrityksen kehittämisavustus
-kasvun ja kansainvälistymisen tuki
-maaseudun yritysrahoitus
-työllisyys- ja koulutustuki
-kuljetustuki
TE-toimisto:
-starttiraha
-palkkatuki
Business Finland:
-markkinointituki
-kansainvälistymistuki
-talent-rahoitus
-innovaatioseteli
-tutkimus- ja kehitystuki
-pilotointilaina
-start-up -tuki
-energiatuki
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä köyhille työttömille. Hiukset voi leikata itse ja laittaa hiukset ponnarille, letille tai nutturalle niin ei näy miten hiusten latvat on leikattu.
Voi tehdä letin, jos laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa työmarkkinatuella työkokeilussa. Sopii tuo letti kauppaankin ja sairaalaan, jos autat osastonsihteeriä sairaalassa työmarkkinatuella työkokeiluna.
Sairaalassa hoitajilla on kahvikimppa, itse join vettä kahvitauoilla.
Mietin mitä persuja kannattava, salaliittoteorioihin kallellaan oleva, tukien varassa kitkuttava sukulaiseni miettii nyt. Ja tuhannet hänen kaltaisensa. Kokevatko tulleensa huijatuksi, vai miten tämän päässään selittävät.
Maaseudulla ei kannata ottaa irtisanomislappua, koska ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja, jos työkkäri määrää työkokeiluun. Ja jos ei mene niin tulee karenssi.
Juha Sipilän hallitus muutti työkokeilun pakolliseksi vuonna 2015.
Kun työtön on ollut 200 päivää työmarkkinatuella niin valtio sakottaa kaupunkia tai kuntaa eli kaupunki tai kunta maksaa puolet työmarkkinatuesta niinkauan, että työtön on aktivoitu.
Ja työkkäri kyllä aktivoi, työttömiä on kaikki kaupungin ja valtion yksiköt täynnä. Yhdessä kaupungin yksikössä työttömiä laitettiin jopa sosiaalitiloihin työskentelemään eikä ollut enää taukohuonetta. Söimme eväämme omalla työpisteellä koneen ääressä. Laitoimme pöydälle kyltin jossa luki tauolla, kun asiakkaita tuli toimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla ei kannata ottaa irtisanomislappua, koska ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja, jos työkkäri määrää työkokeiluun. Ja jos ei mene niin tulee karenssi.
Kun työtön on ollut 200 päivää työmarkkinatuella niin valtio sakottaa kaupunkia tai kuntaa eli kaupunki tai kunta maksaa puolet työmarkkinatuesta niinkauan, että työtön on aktivoitu.
Ja työkkäri kyllä aktivoi, työttömiä on kaikki kaupungin ja valtion yksiköt täynnä. Yhdessä kaupungin yksikössä työttömiä laitettiin jopa sosiaalitiloihin työskentelemään eikä ollut enää taukohuonetta. Söimme eväämme omalla työpisteellä koneen ääressä. Laitoimme pöydälle kyltin jossa luki tauolla, kun asiakkaita tuli toimistoon.
Olen ollut 3v työtön eikä mua ole aktivoitu mihinkään.
Vanhempani nostaa varmaan eläkettä + leskeneläkettä 2100 netto seuraavat 20 vuotta.
Ja minä teen varmaan AMK-tutkinnolla lettipäässä työmarkkinatukitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 3v työtön eikä mua ole aktivoitu mihinkään.
Lahden kaupunki maksoi vuonna 2021 sakkomaksuja työttömistä 21 miljoonaa.
Meidän kaupunki taas aktivoi koko ajan työttömiä ja olen ollut 5 vuoden aikana jo 4 työpaikassa opettelemassa työt.
Meidän kaupunki maksoi sakkomaksuja työttömistä vain 3 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja heidän puolestaan valtion omaisuuden saa antaa ilmaiseksi, palveluita he eivät ei tarvitse eikä myöskään mitään tukia. Lapsilisiä ei tarvita kun ei ole lapsiakaan. Teltassa on mukava nukkua, kun saa raitista ilmaa.
Sakkomaksuja työttömistä voi googlailla netistä.
Kelan sivuilta löytyy myös työmarkkinatuki, se on brutto eli menee verot. Kelan sivuilla on myös tuo työkokeilu selitetty.
Kurjuus lisääntyy sekä rikollisuus Urpo on Suomen vaarallisin puoluepamppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä työttömätkin maksaa veroa,eli ovat just veronmaksajia.
Yleensä työttömät saavat erilaisia tukia enemmän kuin mitä maksavat veroina. Näin ollen ei voida sanoa, että työttömät ovat veronmaksajia.
Sama juttu eläkeläisillä ja eläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista 25 miljardia. Sun palkan eläkemaksusta suuri osa menee nyt eläkkeellä oleville.
Kun teet työtä 30 vuotta 2400 bruttopalkalla niin sun oma eläke tulee olemaan 960 ja tällä hetkellä kansaneläke + takuueläke on 922 netto, sen saa kaikki.
Lopeta sinäkin valehtelu,nolaat vain itsesi.
Ei tuossa ole mitään valehtelua. Nuorilla katsos elinaikakerroin laskee eläkettä eli saadaan vähemmän kuin nyt eläkkeellä olevat eli 55 % palkasta.
Kansaneläkkeen+ takuueläkkeen voit mennä katsomaan ihan virallisilta sivuilta, sitä nostettin ja se on tammikuusta alkaen ollut 922 netto, siitä ei mene veroa.
55 prosenttia 2400 eurosta ei ole 960.Googleta jos et tiedä.V.2000 syntyneen eläke tulee olemaan 55 prosenttia palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt näin jo vuosia. Olisko muita loistavia säästövinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eläkeläiset saa edelleen asua Helsingin keskustassa vaikka vuokralla, koska eläkeläisten asumistukea ei leikata, vain yleistä asumistukea leikataan.
Kaikki tuottamattomat ihmiset Kainuun korpeen?
Eikös asumistukien vähentäminen vie konkkareilta rahaa taskusta?
Sinä vissiin olet pätevä ihan mihin vain tarjottuun työhön, mutta valtaosa meistä tavallisista ihmisistä taitaa olla pätevä vain siihen ammattiin, johon on kouluttautunut ja josta on työkokemuksensa hankkinut. Jos minä nyt jäisin työttömäksi, niin ei minusta ammattitaitoista putkaria saisi ilman koulutusta, vaikka kuinka ansiosidonnaista leikattaisiin. Se nyt vain taitaa olla tällä tavalla useimpien kohdalla. Te joka alan asiantuntijat sitten erikseen.