Orpo: Ansiosidonnaista ja asumistukia pitää radikaalisti vähentää, siitä on yhteinen näkemys.
Kommentit (1653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää omat eläkeläisvanhemmat, jotka äänesti kokoomusta ja nyt ovat niin tyytyväisiä. Kai nyt jos eläkeläisiltä ei leikata mitään, mutta mitäs me kaikki muut? Itselläkin perussairauksia ja elämä ei aina ole ollut aivan helppoa. Pelottaa todella kovasti.
minua taas pelottaa, että oletat yhteiskunnan elävän velaksi, jotta kaiken maailman tukia voidaan maksaa. Tiedoksi: meillä ei ole rikkaita eikä keskiluokkaakaan enää kustantamaan nykyistä julkishärdelliä. Tuensaajat elävät seuraavien sukupolvien rahoilla
Mitä ehdotat? Köyhät ja työkyvyttömät asumaan kadulle Amerikan malliin?
köyhät töihin. Osa "työvyttömistä" voi tehdä osa-aikaduuneja. On näitä "työkyvyttömiä" omallakin alalla nähty.
Sosiaaliturva on täällä todella hajanainen ja rahaa jaetaan toimeentulotukena, asumistukena, ... Siksi meillä on vertailuissa mukamas alhainen sosiaaliturva, todellisuudessa tuilla voi elää hyvin, jos saa monesta luukusta yhtaikaa. Järjestelmää on yksinkertaistettava rankasti ja työnteon on oltava aina kannattavaa
Me ei olla ikinä saatu asumistukea, mun puoliso tienaa 2400 brutto ja 2 lasta.
Mutta haen kokiksi. En vain sitten pese käsiä, ei se mua itseä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden Kela-korvaukset tulee poistaa.
Niin, ja monisairaat vanhukset saisivat kärsiä elämänsä ehtoopuolella kunnes kuolevat. Ei olis varaa ostaa lääkkeitä.
Ymmärrätkö sinä ketkä niitä Kela-korvauksia lääkkeistä eniten käyttävät. Perussairauksia potevat monisairaat ihmiset. Sinä haluat jättää ihmiset kitumaan. Onko sulla terveet vanhemmat ja isovanhemmat.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia vuodessa verorahoista, eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Eläkkeitä ei makseta verovaroista. Kaikki muut sen tietävät paitsi sinä.
Olet horissut samaa valhetta täällä joka päivä.
Työeläkkeitä maksetaan 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista.
200 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta, työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa.
Eläkkeitä maksetaan 6 kertaa enemmän kuin työttömyyskorvauksia. Sossupummi eläkeläiset.
Mun sukulainen saa 7000 eläkettä kuukaudessa, oli valtion hommissa.
Sukulaisesi saa maksamansa ja valtion maksamat eläkemaksut takaisin työeläkekassasta. Ilmeisesti ollut hyvässä asemassa kun tuosta on vielä makseltu ainakin 3 000 veroja valtiolle.
Yhtä hyvin ne eläkemaksut voitaisiin maksaa palkan yhteydessä palkansaajan omalle tilille ja jokainen sijoittaa eläkerahansa itse miten parhaiten näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää omat eläkeläisvanhemmat, jotka äänesti kokoomusta ja nyt ovat niin tyytyväisiä. Kai nyt jos eläkeläisiltä ei leikata mitään, mutta mitäs me kaikki muut? Itselläkin perussairauksia ja elämä ei aina ole ollut aivan helppoa. Pelottaa todella kovasti.
minua taas pelottaa, että oletat yhteiskunnan elävän velaksi, jotta kaiken maailman tukia voidaan maksaa. Tiedoksi: meillä ei ole rikkaita eikä keskiluokkaakaan enää kustantamaan nykyistä julkishärdelliä. Tuensaajat elävät seuraavien sukupolvien rahoilla
köyhät töihin. Osa "työvyttömistä" voi tehdä osa-aikaduuneja. On näitä "työkyvyttömiä" omallakin alalla nähty.
Sosiaaliturva on täällä todella hajanainen ja rahaa jaetaan toimeentulotukena, asumistukena, ... Siksi meillä on vertailuissa mukamas alhainen sosiaaliturva, todellisuudessa tuilla voi elää hyvin, jos saa monesta luukusta yhtaikaa. Järjestelmää on yksinkertaistettava rankasti ja työnteon on oltava aina kannattavaa
Ongelma siirtyy niille jotka käy ravintolassa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi, joka ei tiedä mistään mitään, mutta luuloja on sitäkin enemmän. Työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä ihan syystä ja sille on vaikeaa päästä. Siinä ei tehdä edes osa-aikaduuneja.
tiedoksi: ei ole vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää leikatko työssäkäyvien asumistukia. Muuten teiltä lähtee palvelut alta kaupunkien keskustoissa. Ei kaupankassoilla, lähihoitajilla, siivoojilla tai palomiehillä ole varaa asua kaupunkien keskustoissa omilla tuloillaan.
Orpo piru haluaakin köyhät työntekijät pois keskustoista. Tulkoot junilla sieltä 100 kilometrin päästä, mutta ei se Orpo tajua, että ne junaliput maksaa liikaa pienituloisille, eikä kannata sitten töissä enää käydäkään.
Toivottavasti toteutuu että asumistuen varassa olijat hylkäävät Helsingin, maallahan olisi talojakin paremmin suurperheille, pääsee persujen maalaisäänestäjät tutustumaan monikulttuuriseen arkeen :)
Totta, olis Äänekosken junteillakin sitten omakohtaista kokemusta uudesta kulttuurista, kun sitä siellä peräkammarissa ovat sitä niin pelänneet. 😄😬
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet valuvat suoraan asuntosijoittajille, hyvä että leikataan!
Olet tyhmä
Mitäs persujen äänestäjät nyt sanovat? Luullakseni äänestäjät melko pohjasakkia ja erittäin kielteisiä toisen saamista tuista. Nyt loppu rehvastellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää leikatko työssäkäyvien asumistukia. Muuten teiltä lähtee palvelut alta kaupunkien keskustoissa. Ei kaupankassoilla, lähihoitajilla, siivoojilla tai palomiehillä ole varaa asua kaupunkien keskustoissa omilla tuloillaan.
Orpo piru haluaakin köyhät työntekijät pois keskustoista. Tulkoot junilla sieltä 100 kilometrin päästä, mutta ei se Orpo tajua, että ne junaliput maksaa liikaa pienituloisille, eikä kannata sitten töissä enää käydäkään.
Toivottavasti toteutuu että asumistuen varassa olijat hylkäävät Helsingin, maallahan olisi talojakin paremmin suurperheille, pääsee persujen maalaisäänestäjät tutustumaan monikulttuuriseen arkeen :)
No täällä maalla asuminen edellyttää omaa autoa eli jos sitä ei ole varaa nyt omistaa niin maalle mutta on mahdotonta mutta jos on oma autp ni tervetuloa. Kyllä täällä on mukavempi asua kuin keskustassa t: 30v keskustassa asunut ja nyt 10 vuotta maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden Kela-korvaukset tulee poistaa.
Niin, ja monisairaat vanhukset saisivat kärsiä elämänsä ehtoopuolella kunnes kuolevat. Ei olis varaa ostaa lääkkeitä.
Ymmärrätkö sinä ketkä niitä Kela-korvauksia lääkkeistä eniten käyttävät. Perussairauksia potevat monisairaat ihmiset. Sinä haluat jättää ihmiset kitumaan. Onko sulla terveet vanhemmat ja isovanhemmat.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia vuodessa verorahoista, eläkeläisten terveydenhoitoa maksetaan 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Eläkkeitä ei makseta verovaroista. Kaikki muut sen tietävät paitsi sinä.
Olet horissut samaa valhetta täällä joka päivä.
Työeläkkeitä maksetaan 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista.
200 miljardin rahasto riittäisi vain 7 vuotta, työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia vuodessa.
Eläkkeitä maksetaan 6 kertaa enemmän kuin työttömyyskorvauksia. Sossupummi eläkeläiset.
Mun sukulainen saa 7000 eläkettä kuukaudessa, oli valtion hommissa.
Sukulaisesi saa maksamansa ja valtion maksamat eläkemaksut takaisin työeläkekassasta. Ilmeisesti ollut hyvässä asemassa kun tuosta on vielä makseltu ainakin 3 000 veroja valtiolle.
Yhtä hyvin ne eläkemaksut voitaisiin maksaa palkan yhteydessä palkansaajan omalle tilille ja jokainen sijoittaa eläkerahansa itse miten parhaiten näkee.
Eläkemaksuja on maksettu seuraavasti: 1963-1983 vain 5 miljardia, 1984-2009 vain 95 miljardia ja 2010-2020 jopa 100 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajana kannatan kyllä ansiosidonniasen lyhentämistä, esim 6 kuukauteen tai noin 200 päivään täysmääräisenä. Loput 200 päivää vaikka hieman leikattuna.
Erityisen tärkeää on leikata asumistuesta ja ylivoimaisesti tärkein leikkauskohde on paikkakuntalisä asumistukeen. Joka paikkakunnalla pitää samasta vuokrasta saada sama asumistuki. Nykymalli vääristää pahasti asuntomarkkinoita. Tämän jälkeen opsikelijat tulisi siirtää takaisin opiskelijan asumistukeen kuten oli vielä 10v sitten. Ihan hyvin itsekin selvisin opiskelijan asumistuella.
Pääkaupunkiseudulla on työvoimapulaa monilla aloilla, myös matalapalkka-aloilla. Miten näihin saadaan porukkaa töihin, jos ei ole varaa asuntoon? Tämä on oikeasti aivan järjetöntä politiikkaa mitä nyt tehdään.
Kokkarit ja persut asuttavat ihmiset soluasuntoihin kauas julkisista liikennevälineistä. Mieluiten pari ihmistä yhteena huoneeseen, niin tulee halvempaa. Ainoa olemassaolon tarkoitus olkoot tehdä duunia kapitalistien hyväksi. Lapset tulee myös kasvattaa samanlaisiksi. Koulua ja varhaiskasvatusta ei tarvita, siellä oppii ajattelemaan liikaa, siksi niistä kannattaa leikata ensimmäiseksi, eikä just tarvita terveydenhuoltoakaan, ollaan 50-luvulla taas. Tätä monet idiootit suomalaiset kai haluavat ja kokkari tykkäävät ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs jos on niin sairas ettei pysty tekemään edes osa-aikatyötä? Nuorikin ihminen voi olla pysyvästi ja vakavasti sairas. Ja mites ne monisairaat eläkeläiset, kaikki vaan osa-aikatöihin? Mistä löytyis yrittäjät jotka palkkaisi jo valmiiksi sairaan ihmisen? Mutta elämä on varmaan helppoa jos on hyväosainen, ei tarvi paljon miettiä kun on niin ihanan naiivi ja mustavalkoinen maailmankuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiltä ei leikata, mutta me voidaan kieltäytyä hoitamasta heitä.
Tulevaisuudessa pärjää vain fyysisesti terveet.
Et ole sinäkään ikuisesti nuori ja terve eli sitten ei hoideta sinuakaan.
Minä olen nyt nuori. Eläkeläisiä ei tulla hoitamaan.
Ja jos itse loukkaat itsesi niin sua ei auteta, sun lapsi huostaanotetaan.
Se että olet nuori nyt ei tarkoita ettetkö huomenna voi saada aivoinfarktia ja se on siinä, olet muiden armoilla.
Sipilä jätti tasapainossa olevan valtiontalouden.
Marinin aikana elettiin velaksi ja valtion velka kasvoi 50 %.
Nyt palataan Sipilän aikaan.
Ei ole muusta kysymys.
Sitten myös työnhakuvelvollisuus 4 paikkaa/kk pitää poistaa. Viime kaudella tuet nousivat, mutta samalla tuli tämä velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän tavalla voidaan leikata jos ihminen on toimeentulotuella, joka on lakisääteinen. Siitä ei voida leikata enää yhtään. Siinä tapauksessa toimeentulotukia tulee nostaa, jos asumistukia leikataan. Eipä tässä ole päätä eikä häntää. Aina sama juttu: leikataan toisesta päästä, ja lisätään toisesta päästä. Säästöt valtiolle tasan nolla, ja rahaa kuluu byrokratian pyörittämiseen.
kyllä voidaan leikata.lähet joko töihin tai asut ulkona.tuilla elely vuodestatoiseen loppuu
Onko sinulla todella työpaikka tuolla kirjoitustaidolla?
on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kokoomuslaiset luopuu? Leikkaako he vain muilta?
Elätän itseni omalla työllä ja siitä saamallani palkalla kuten suuri osa suomalaisista.
En saa tukia joten ei ole leikattavaa.
t kokoomuksen äänestäjä
Tottakai sun palkkaa voidaan leikata, mikään ei estä. Sullekin riittää 9 euroa päivä koska sen pitää riittää muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi, joka ei tiedä mistään mitään, mutta luuloja on sitäkin enemmän. Työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä ihan syystä ja sille on vaikeaa päästä. Siinä ei tehdä edes osa-aikaduuneja.
tiedoksi: ei ole vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkelle
Kokoomus on luvannut vaikeuttaa työkyvyttömyyseläkkeelle päästä joten sä syöt sitä IBS paska ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen tuloraja on 2000e. Itse saisin 1600e tuloilla ainakin 100e asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä maalla asuminen edellyttää omaa autoa eli jos sitä ei ole varaa nyt omistaa niin maalle mutta on mahdotonta mutta jos on oma autp ni tervetuloa. Kyllä täällä on mukavempi asua kuin keskustassa t: 30v keskustassa asunut ja nyt 10 vuotta maalla.
Pitkäaikaistyöttömällä tukien varassa elävällä harvemmin on varaa pitää autoa. Pelkät bensat maksaa jo niin paljon että sillä rahalla ostaa ruokaa pariksi viikoksi...