******HUHTIhurmurit joulukuulle******
Hei Kaikille kasvaville masuille! :D
Meinasin kopioida tuon Avellanan hienon esittelypinon tähän alkuun, mutta kun en osaa noita värijuttuja siihen liittää ja ne ei näyttäneet automaattisesti kopioituvan. Ehkä Avellana tai joku muu ne tänne päivittää. Jos tarpeelliseksi näkee. Monillahan on ihan oma erillinen esittelypino, mut meitä on sen verran vähän, et ei ehkä tarpeellinen.. Mut asiaan! :)
Nyt on kuulkas joulukuun ensimmäinen päivä ja meikäläisillä tasan neljä kuukautta lakettuun syntymäaikaan. Ja pikkuhiljaa tipahtelee teillekin tuo neljän kuukauden raja, kun päiviä eteenpäin mennään. Huh, hirmu nopeesti tämä aika menee! Pian pitäis olla jo gradu valmiina! Mutta olen luvannut itselleni etten ota siitä asiasta suurempaa stressiä, kun en valmistumaan kuitenkaan vielä pääse. Päivä kerrallaan oman jaksamisen mukaan tehdään. Tiistaina tein kymmenen tunnin kirjoituspäivän, kun eilen olin ihan poikki tullessani yliopistolta viiden jälkeen. Toivottavastu teillä muillakin on yhtä ihana mies kuin mulla, että peittelee ja kutsuu puolen tunnin päsätäsyömää ja pitää vielä loppuillan lähellä... Alkaa ilmeisesti muillakin odotus tuntua työelämässä? Aika monihan on jo jäänyt sairaslomalle / kokonaan pois töistä. Tosin osa vähän epämiellyttävistäkin syistä.. Mutta kuten äsken jo totesin, meillä alkaa uudet työkuviot noin neljän kuukauden kuluttua! Eilen puhuttiin seminaarissa siitä, et miten pitkäksi ihmiset ja erityisesti valmistuvat opiskelijat kokee tulevaisuutensa. Mä tajusin siinä, et mun tulevaisuus on tälä hetkellä tasan neljä kuukuatta pitkä! Sen jälkeen mietitään koko elämä uusiksi. Onko muilla ollut samanlaisia tunteita???
Meillä koettiin eilen ilon hetkiä, kun saatiin ensimmäinen yhteinen kokemus kolmihenkisenä perheenä. Kun jostain olen lukenut, että mahan päältä pitäisi pystyä jo kuulemaan sikiön syke, niin sitä kokeiltiin. Ei kuulunut sykettä, mutta miees sanoi kyllä kuulevansa potkut (asia, johon äidillä ei ole mahdollisuutta!) ja tuntevansa ne myös! Posken/korvan alueen iho on ilmeisesti sen verran herkempi, et potkut tuntui. Ja mä kun sohvalla ihmeasennossa rönötin, niin näinkin potkut jopa housujen läpi! (tai ainakin luulin näkeväni) Hurjaa vauhtia kehittyy pikkuinen. Vaan kyllähän sen tuntee jo sisältäkin päin, että voimat lisääntyy ja potkut voimistuu koko ajan! Välillä tuntuu jo vähän ilkeältäkin kun arkaan paikkaan osuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia??? Kädellä ei mies vielä ehtinyt oikein potkuja kokeilla, kun pikkuinen väsyi ja siirtyi jo unten maille siinä vaiheessa. ihanaa saada miehellekin kokemuksia pikkuisesta, kun vähän olen ollut huomaavinani isukin ulkopuolisuuden tunteita.. Samaten tuli eilen ensimmäiset vaippanäytteet ja muuta matskua tähän taloon. Kunpa pian jo... Ei kun nyt nautitaan tästä ajasta, kun vielä on hyvä olla!
onko keneläkään terkkari määrännyt rautaa? Mä aion tänään hakea purkin, mut mietin et mikä on merkki, joka sopii. Eiköhän ne apteekissa tiedä.. Me juteltiin neuvolassa viime viikolla, et koitan ensin ruokavaliolla saada hemppa-arvot nousemaan, mut ei tästä väsymyksestä tuu mitään. Ja sit mä stressaan siitä, et tuleeko niitä rautaruokia nyt sitten syötyä. Eikä tuo purkkirauta millään tavalla kuitenkaan haitallista taida olla.. Hei, mut nyt riittää!
Kertokeehan muutkin kuulumisianne!! Jos saatais tänne joulukuulle vähän aktiivisemmin kirjoituksia! Minä palaan tuonne piparitaikinan teon äärelle, pian saadaan joulun tuoksut tupaan! NAM!
Iloa ja Valoa kaikille!!!
Net-ta ja Iina-Mikko rv22+5
Kommentit (22)
Netta, oli kiva lukea teidän kuulumisia, toivotaan onnea mukaan.
Meillä oli eilen ke rakenneultra, aivan ihana kokemus. Nyt alan uskoa, että meille syntyy todella lapsi, saimme kuulla että pienokaisella kaikki masussa hyvin ja terveeltä näyttää, kaikki arvot olivat niin kuin kuuluukin. Painoa oli kertynyt n. 560 grammaa. Söpöksi ja isojalkaiseksi lääkäri kuvasi. Otimme sukupuolen selville, emme vain kerro sitä muille, muille sanomme että sukupuolta emme selvittäneet ollenkaan.
Nyt on ihana aloittaa joulun alus hyvillä ja rauhallisin mielin. Lahjat on ostettu, mutta huomenna ajatuksena lähteä kaupungille pikku systerin kanssa kiertelee. Joulun pyhinä olisi tarkoitus aloittaa tulevan vauvan huoneen remppaaminen, uusi maali pintaan ja nalle boordi sen päälle. Huomenna ajattelin käydä myös vaunut ja sängyn tilaamassa, molemmat ovat tilattava, ovatpahan ajoissa kotona perillä kun nyt jo tilaa. Vaunut otamme emmaljungan city crossit ja sängyn brion moon fashionin. Olemme saamassa vähän sponsoritukea minun vanhemmiltani.
Oikein hyvää joulua kaikille.
-Eikka ja nöpönenä 23+0
Hei ja anteeksi, että tunkeudun pinoonne. Odottelen toista lastani tuolla odotuspuolella ja laskettu aika on huhtikuun puolessa välissä, joten olen välillä käynyt myös vilkaisemassa, miten tällä puolella samassa vaiheessa etenevät voivat (odotuspuolen pino on aika hiljainen).
Net-talle oli pakko tulla sanomaan tsemppejä ja jaksamista erikoisessa tilanteessa. Oma esikoiseni joutui synnytyksen jälkeen yllättäen teho-hoitoon pariksi kuukaudeksi, vaikka ei keskosena syntynytkään. Pojalla oli epileptisiä kohtauksia, joihin ei syytä ole vieläkään löytynyt, vaikka poika on nyt 2-v. ja kohtaukset ovat loppuneet. Lääkärit enteilivät hänelle vaikeaa fyysistä ja psyykkistä kehitysvammaa sekä täydellistä sokeutta ja kahden viikon ikäisenä tilanne oli niin huono, että lääkärit pyysivät meitä valmistautumaan siihen, että poika kuolee parin viikon sisään. Jostain kumman syystä tilanne kuitenkin kääntyi parempaan viikkojen mittaan ja lopputuloksena vuoden iässä diagnosoitiin täysin terve ja näkevä poika, lääkärien toimien ansiosta tai niistä huolimatta, mene ja tiedä.
Tuttua on siis pumppaaminen tietyllä aikataululla, teholla istuskelu ja itkeskely, epätietoisuus, vanhempainhuoneet ja potilashotellit, leikkaukset sekä myös myötätuntoiset ja asiansa osaavat lääkärit ja hoitajat. Ei ole helppoa tuo aika, jota läpi käytte, mutta Taysin vanhempien pukuhuoneen seinällä olevan lapun mukaan " mikään ei kestä ikuisesti, ei edes vaikeudet" . Paljon enkeleitä pienelle lapsellenne ja jaksamista ja tukea teille vanhemmille! Toivottavasti ensi vuonna tähän aikaan valmistaudutte joulun viettoon pirteän taaperon kanssa kotosalla kaikki yhdessä!
A.A. rv 24+0