Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni maksaa palkastaan liitton maksun?

Vierailija
27.04.2023 |

Jos ansiosidonnaista työttömyysturvaa lyhennetään , luulen ettei kaikki enää liittoon halua kuuluua, se on liitoille tulojen menetys.

"Ansiosidonnaisen työttömyysturvan lyhentäminen jakaa ehdokkaita vaalikoneessa-"

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytnäköistä siirtää valtaa työnantajalle

Vierailija
2/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantaja ylipäätään kerää jonkin yksityisen kansalaisjärjestön jäsenmaksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen ei ole mitenkään liittoihin kytkeytyvää. Voit kuulua liittoon ilman kassaa, tai kassaan ilman liittoa.

Vierailija
4/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin liiton maksua siihen asti kunnes jäin työttömäksi sitten selvisi että en saakaan ansiosidonnaista. Sen jälkeen lopetin maksamisen.

Vierailija
5/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan koska saan liiton ilmaisen oikeusavun. Aiemmin haastoin työnantajan oikeuteen ja sain 25 000 euroa korvauksia. Pelkät asianajokustannukset oli yli 30 000 euroa joten ilman oikeusapua en olisi ikinä uskaltanut lähteä käräjille.

Vierailija
6/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin liiton maksua siihen asti kunnes jäin työttömäksi sitten selvisi että en saakaan ansiosidonnaista. Sen jälkeen lopetin maksamisen.

Liittoon kuuluminen ei liity mitenkään ansiosidonnaiseen, sitä saadakseen pitää kuulua johonkin työttömyyskassaan.

Vierailija
7/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt narinaa, että kaikkien pitää päästä ansiosidonnaiseen kiinni. No ihan joka ainut pääsee, kun maksaa pikku summan työttömyyskassaan joka on eri asia kuin itse liittoon sen lisäksi kuuluminen. Huoh.

Vierailija
8/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuululmalla johonkin liittoon (ihan viralliseen) niin kuulut automaattisesti työttömyyskassaankin ja ehdot kun täyttyvät niin taatusti saati ansiosidonnaista.

Vierailija
9/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kuinka moni? Mitä tekisit sillä lukumäärällä, vaikka tietäisit sen?

Vierailija
10/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuululmalla johonkin liittoon (ihan viralliseen) niin kuulut automaattisesti työttömyyskassaankin ja ehdot kun täyttyvät niin taatusti saati ansiosidonnaista.

No ei todellakaan ole mikään automaatio, ihan itse pitää siihen kassaan liittyä. Toki se valintaruutu on oletuksena päällä nettilomakkeessa.

Vierailija
11/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevyys tosiaan on alkanut mietityttämään. Onneksi vakiohintainen jäsenyys omalla kohdalla on melko halpa, alle 0,5 % tuloista. Duunariliitoissahan veloittavat prosenttiosuuden mukaan palkasta.

Vierailija
12/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantaja ylipäätään kerää jonkin yksityisen kansalaisjärjestön jäsenmaksuja.

Se on yksi työsuhde-etu.

Vierailija
13/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan liiton maksut aina itse. Työnantaja ei edes tiedä että kuulun liittoon.

Vierailija
14/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänne sodan jälkeisestä suomesta.

Vierailija
15/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen palkansaaja joutuu maksamaan maksua, vaikka ei edes kuuluisi mihinkään. Siksi nyt ollaan ulottamassa ansiosidonnanninen kaikille, koska kaikki siitä ovat joutuneet maksamaan.

Vierailija
16/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan YTK:n jäsenyyden laskulla. Se on halpa (n 120 e vuodessa) ja sisältää kaiken mitä ajattelen tarvitsevani eli työttömyysturvan, työsuhdeneuvonnan, juristin ja oikeusturvavakuutuksen.

On siellä jotain muitakin palveluita tai etuja, mutta nuo edellä mainitut on ne, mitkä on mulle tärkeitä.

Vierailija
17/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole mikään automaatio, ihan itse pitää siihen kassaan liittyä. Toki se valintaruutu on oletuksena päällä nettilomakkeessa.

aijaa. Miten olen kuvitellut että jos liityt liittoon olet automaattisesti myös kassan jäsen. Mutta jos liityt vain kassaan et tosiaan ole liiton jäsen. Tarkistettava.

Vierailija
18/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan YTK:n jäsenyyden laskulla. Se on halpa (n 120 e vuodessa) ja sisältää kaiken mitä ajattelen tarvitsevani eli työttömyysturvan, työsuhdeneuvonnan, juristin ja oikeusturvavakuutuksen.

On siellä jotain muitakin palveluita tai etuja, mutta nuo edellä mainitut on ne, mitkä on mulle tärkeitä.

Ytk.n oikeusturvassa on 15% omavastuu kustannuksista eli jos oikeudenkäynti maksaa 30000 euroa ja häviät niin joudut maksamaan 4500 euroa.

Vierailija
19/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan ammattiliitot ja jokainen neuvottelee itse palkoistaan. t. Petteri ja Riikka

Vierailija
20/33 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIITON maksulla ja ansiosidonnaiselle ei ole yhteyttä. Ainoastaan KASSAN maksulla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi