Minna Haapkylä tuomittiin myymälävarkaudesta
Kommentit (1874)
Vierailija kirjoitti:
Minna H sanoi vuosia sitten lehdessä että hän ei tiedä ketään joka ei näpistelisi kaupoista. Ilmeisesti hän on tehnyt tällaista jo vuosia. Tätä henkilöä vartijoiden kannattaa seurata, saattaa olla kleptomaani? Vaikka minullakin on paniikkihäiriö niin en ole koskaan varastanut kaupoista enkä mistään muualtakaan. Olen aikoinaan saanut hyvän kotikasvatuksen jossa on painotettu rehellisyyttä.
Ja pistäähän tämä outoon valoon kaikki Haapkylän tuntemat ihmiset: perheenjäsenet, ystävät, työtoverit.
Voi voi. Olen erittäin pienituloinen, muutama työtunti viikossa, vähentynyt koko ajan. Silti en varasta. Koitan polkea kaikki alle 50 km matkat pyörällä ja muutaman päivän viikossa syön perunaa, porkkanoita, riisiä.
Outoa, että noin hyvätuloisia säälitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on rahat tiukilla 65 000e vuosituloilla. Päättänyt että heillä syödään hyvin ja halvalla ja säästyneet rahat käytetään muuhun kulutukseen. Voi olla että varastaminen kostautuu töiden menetyksenä.
Siitä jää käteen joku 40 000 e.
40 000 12 = 3333, 33 € / kk. Luulisi sillä summalla saavan ostettua kalaa ihan rehellisestikin.
T. Ohis
Eläminen on kallista. Ja jos pitää elää vielä vähän paremmissa piireissä, niin ei tuolla juhlita. Tuohan on ihan hyvä summa, jos ei ole minkäänlaista velkaa. Ja omakotitalossa on aina yllättäviä kuluja, varsinkin vanhassa.
Eläminen on tasan niin kallista kuin sen itselleen tekee. Kukaan ei pakota tuhlaamaan saati varastamaan.
Kertoisitko samalla tarkemmin, mitä ovat mainitsemasi "vähän paremmat piirit" Suomen kaltaisessa minimaassa?
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Olen erittäin pienituloinen, muutama työtunti viikossa, vähentynyt koko ajan. Silti en varasta. Koitan polkea kaikki alle 50 km matkat pyörällä ja muutaman päivän viikossa syön perunaa, porkkanoita, riisiä.
Outoa, että noin hyvätuloisia säälitellään.
Niin juuri. Hän varmasti kertoo pian jossakin naisten lehdessä ja avautuu mtv kanavalla, että on niiiiin vaikea elämä ollut... Siksi varastaa. Täällä on yksi vaikean elämän kolhima pienituloinen, joka ei varasta vaikka osaisikin.
On siinä muijalla erikoista elämänasennetta. Tainnut nousta neste päähän. Hyvää vappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vakavana tämmöistä rikosta pidetään? Onko se lähinnä vain noloa?
Näistä kommentoijista en ymmärrä miksi ihmiset eivät osaa ajatella niinkin yksinkertaista ajatteluketjua kuin "mitä jos kaikki tekisivät näin" . Jättäisivät siis puolet tavaroista maksmatta. Mitä tapahtuisi? En tiedä millainen kate kauppialla on, mutta onhan heilläkin menoja..niin eiköhän ne menisi konkurssiin. Ei olisi kauppoja... kaipa siitä jonkunlainen sekasorto sitten loppujen lopuksi tulisi.
Tapahtuipa mitä tahansa niin minä luulen, että suurin osa arvioi rikoksen vakavuuden nio että mitäpä jos kaikki tekisi noin TAI mitäpä jos se omalla kohdalle sattuisi eli sinulta varastettaisiin.
En minä ainakaan tiedä rikosten vakavuutta, jos niitä vertaillaan. Kumpi on vakavampi rikos ylinopeus vai näpistys? Kumpikin toki laitonta, kaikki tietää sen. Moni julkkis on hurjastellut ja saanut sakot, usein saa tästä lukea. Joten jos nyt verrataan näitä kahta rikosta, niin en tiedä kumpi on lain edessä vakavampi.
Kertoo paljon omista arvoistasi miten puolustat ja vähättelet myymälävarkautta.
Missä kohtaa puolusten myymälävarkautta? Niin, en missään. Se on ihan sinun omaa harhakuvitelmaa.
Valitettavasti vastauksestasi ei saa mitään selvää, sillä se sisältää niin paljon kirjoitusvirheitä.
Huvittavaa millaisen shown meikäläisen lainattu kommentti on saanut aikaan. :D
Perus av-meininkiä.
Onhan tuon oman kommentin saaman negatiivisen huomion erillinen kommentointikin erittäin perus-AV-meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on rahat tiukilla 65 000e vuosituloilla. Päättänyt että heillä syödään hyvin ja halvalla ja säästyneet rahat käytetään muuhun kulutukseen. Voi olla että varastaminen kostautuu töiden menetyksenä.
40 000 12 = 3333, 33 € / kk. Luulisi sillä summalla saavan ostettua kalaa ihan rehellisestikin.
T. Ohis
Eläminen on kallista. Ja jos pitää elää vielä vähän paremmissa piireissä, niin ei tuolla juhlita. Tuohan on ihan hyvä summa, jos ei ole minkäänlaista velkaa. Ja omakotitalossa on aina yllättäviä kuluja, varsinkin vanhassa.
Eläminen on tasan niin kallista kuin sen itselleen tekee. Kukaan ei pakota tuhlaamaan saati varastamaan.
Kertoisitko samalla tarkemmin, mitä ovat mainitsemasi "vähän paremmat piirit" Suomen kaltaisessa minimaassa?
Otetaan nyt vaikka joku somejulkkis ja hänen ystävänsä. Katsopa sieltä, miten käydään ystävien kanssa skumpalla, brussilla, lattella, illallisella. Käydään matkoilla, pitkillä viikonlopuilla, kylpylöissä. Mennään kynsienhoitoon, kampaajalle, kosmetologille, Merkkilaukku, merkkiaurinkolasit, kunnon auto. Ja välillä sitten terapiaan.
Mun tulot puhtaana käteen n. 4000 kk, eikä velkaa. Silti laitatan kynteni vain pari kertaa vuodessa, värjään itse hiukseni, ostan alennuksesta, matkustan korkeintaan pari kertaa vuodessa. Kahvit kotona jne. Mulla ei ole laajaa ystäväpiiriä eikä sometiliä. Ja omakotitalo kyllä syö aika paljon. Auto on kohta 10 vuotta vanha (ostettu käytettynä). Silti en varasta.
Katsopa vähän uutisia taiteilijoista jne. Huomaat, että ainakin kuva jonkinlaisesta elintasosta halutaan antaa.
Tuliko nyt se hetki, että herää. Ja huomaa, että pa. ka se kulkee kaikkien läpi, jopa m haap. ylänkin läpi. Muuta suuntaa. Herää.
Itsekin olen opetellut viisikymppisenä nöyryyttä, hiljaisuutta ja vähillä tuloilla elämistä. Kummasti tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jos paniikkihäiriö iskenyt päälle , niin siinä ei varmasti kykene liimailee mitään lappuja toisen päälle. Sehän pitää tarkkaan varmaan laittaa siihen ? Keksi kyllä aikamoisen selityksen.
Pari prosenttia suomalaisista sairastaa paniikkihäiriötä, heille kaikille aika nolo juttu. Lisäksi muut hermostolliset sairaudet ja häiriöt voi oirehtia samoin. Muistakaa että heille se on oikea vaiva eikä mikään tekaistu selitys. Oli tuokin nyt tarpeeton tapahtumasarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ohis
Otetaan nyt vaikka joku somejulkkis ja hänen ystävänsä. Katsopa sieltä, miten käydään ystävien kanssa skumpalla, brussilla, lattella, illallisella. Käydään matkoilla, pitkillä viikonlopuilla, kylpylöissä. Mennään kynsienhoitoon, kampaajalle, kosmetologille, Merkkilaukku, merkkiaurinkolasit, kunnon auto. Ja välillä sitten terapiaan.
Mun tulot puhtaana käteen n. 4000 kk, eikä velkaa. Silti laitatan kynteni vain pari kertaa vuodessa, värjään itse hiukseni, ostan alennuksesta, matkustan korkeintaan pari kertaa vuodessa. Kahvit kotona jne. Mulla ei ole laajaa ystäväpiiriä eikä sometiliä. Ja omakotitalo kyllä syö aika paljon. Auto on kohta 10 vuotta vanha (ostettu käytettynä). Silti en varasta.
Katsopa vähän uutisia taiteilijoista jne. Huomaat, että ainakin kuva jonkinlaisesta elintasosta halutaan antaa.
Oletpa köyhä joo. Harva oikeasti köyhäkään varastaa koska se on väärin.
Missä piireissä tällainen varastelu on hyväksyttyä, kun Haapkylä on kuulemma ilmoittamut ettei tunne ketään, joka ei varastaisi? Minä taas en tunne ketään, joka varastelisi, tai ainakaan sellaisia, jotka kehtaisivat tuollaista myöntää.
Onko tämä joku tiettyjen taidepiirien juttu, vai mitä ihmettä. Millainen moraali on ihmisellä, joka hyväksyy varkauden? Ensin kaupasta patukka, sitten lohi, sitten jo vähän isompia asioita, ei kai haittaa kun hieman varastin mummon tililtä eläkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä ole jo tarpeeksi kirjotettu. Seiskankin kanteen pääsi tuolla jutulla. Ei ole sentään väkivaltainen ihminen.
Mikä se riehuminen siellä kopissa sitten oli?
Ilkivaltaa ei väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paniikkihäiriö iskenyt päälle , niin siinä ei varmasti kykene liimailee mitään lappuja toisen päälle. Sehän pitää tarkkaan varmaan laittaa siihen ? Keksi kyllä aikamoisen selityksen.
Pari prosenttia suomalaisista sairastaa paniikkihäiriötä, heille kaikille aika nolo juttu. Lisäksi muut hermostolliset sairaudet ja häiriöt voi oirehtia samoin. Muistakaa että heille se on oikea vaiva eikä mikään tekaistu selitys. Oli tuokin nyt tarpeeton tapahtumasarja.
Tältä palstalta löytyi keskustelu vuodelta 2011, jossa joku totesi lukeneensa tämän näyttelijän haastattelun, jossa näyttelijä kertoi, että lisää hedelmiä punnituksen jälkeen pussiin. Joten pitkä kohtaus on ollut, jos tämä ketju on 12 vuoden takaa ja siinäkin viitattiin vanhaan haastatteluun. Ottamatta kantaa tähän yksittäistapaukseen totean sinulle tiedoksi, että rikoksen tehneellä ihmisellä on usein taipumus valehdella. Ihan totta, eikö olekin uskomatonta. En usko että kukaan, ei edes kyseessä oleva henkilö pitäisi siitä, että anastaminen sattuisi omalle kohdalle. Jos häneltä vaikka sinä jotain varastaisit, tuskin hän sinua kiittelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, kun on lesbo, ne tekee, mitä normaali ihminen ei tee.
Mitä itse olen havainnut, joka lesbolla heittää yläpää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on ihan hyvä, että ketjua ei ole vielä poistettu. Haapkylä voi pyytää että poliisi aloittaa tutkinnan tästä kommentoinnista.
Ainakin itse olen kirjoittanut kaikki viestini paniikkihäiriössä.
Vierailija kirjoitti:
Noi itsepalvelukassat.. Tilaisuus tekee varkaan.
Kuinka moni on aikaisemminkaan palannut kauppaan takaisin kun on saanut sixpacin kaljaa yhden tölkin hinnalla? Lukulaite kun näppää helposti yhdestä tölkistä koodin kassan huomaamatta, tämä esimerkkinä.
Pienissä kaupoissa ei ole edes vartiaa tai myyjää noita valvomassa.
Vaikka ei ole näkyvillä olevaa (Antero) Vartiaa, niin kyllä sinua valvotaan. Aika tunari olet, jos onnistut siksarista piipauttamaan yhden tölkin vs. koko paketin viivakoodin. Ja millä itsepalvelukassalla voit maksaa alkoholia?
Käytän itsepalvelukassoja eikä koskaan ole käynyt mielessä varastaa mitään. Myös sen verran uutisoitu hintalappujen vaihtamisesta, etten ikinä uskaltaisi noin tehdä. Joskus olen vahingossa punninnut väärän hedelmän, mutta silloinkin olin maksanut isomman kilohinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriö ja persoonallisuushäiriö alkavat molemmat kyllä p-kirjaimella.
Ei paniikkihäiriö kuitenkaan useimmilla siten oireile että pitäisi varastaa.
Se paniikki voi kyllä ymmärrettävästi tulla ihan siksi että hermoheikko rikollinen tajuaa vastoin odotuksiaan jääneensä kiinni eikä hallitse kiinnijämisen aiheuttamaa ikävää tunnekuohua.
Vierailija kirjoitti:
Vahinko?
Selitti paniikkikohtauksella. Paniikkikohtauksessa ei tietääkseni kyetä vaihtelemaan kalliin lohen viivakoodeja halvempaan. Tai vaikka kyettäisiin, niin paniikkikohtaus ei tämmöistä toimintaa aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi itsepalvelukassat.. Tilaisuus tekee varkaan.
Kuinka moni on aikaisemminkaan palannut kauppaan takaisin kun on saanut sixpacin kaljaa yhden tölkin hinnalla? Lukulaite kun näppää helposti yhdestä tölkistä koodin kassan huomaamatta, tämä esimerkkinä.
Pienissä kaupoissa ei ole edes vartiaa tai myyjää noita valvomassa.Vaikka ei ole näkyvillä olevaa (Antero) Vartiaa, niin kyllä sinua valvotaan. Aika tunari olet, jos onnistut siksarista piipauttamaan yhden tölkin vs. koko paketin viivakoodin. Ja millä itsepalvelukassalla voit maksaa alkoholia?
Käytän itsepalvelukassoja eikä koskaan ole käynyt mielessä varastaa mitään. Myös sen verran uutisoitu hintalappujen vaihtamisesta, etten ikinä uskaltaisi noin tehdä. Joskus olen vahingossa punninnut väärän hedelmän, mutta silloinkin olin maksanut isomman kilohinnan.
Ei se mahdotonta oo, että piippaa sixpackistä yhden pullon/tölkin koodin vahingossa. Tai sekä sen yhden että kuuden (eli yht. 7). Olen ollut kassalla töissä ja monesti käynyt vahingossa. Toinen välillä haasteellinen on se cokiksen 1,5 litran tuplapack.
Melkoinen paniikkikohtaus kun hintalaputkin vaihtuvat halvempaan.