Minna Haapkylä tuomittiin myymälävarkaudesta
Kommentit (1873)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vakavana tämmöistä rikosta pidetään? Onko se lähinnä vain noloa?
No jos jokainen suomalainen jokaisella kauppareissulla pöllisi 50 euron arvosta tavaraa, niin ois se aika vakavaa ja törkeää.
Ja oli sen verran suunnitelmallinen ja härski varkaus (se lohen väärä hintalappu) , että uskooko joku että ekaa kertaa varasti. Ehkä ekaa kertaa jäi nyt kiinni..
Enemmän nuo meidän parit kaupat varastaa meiltä kuin toisinpäin.
Kaupat voisi ajatella hintojaan jo. Tai sitten pitää joukolla lähteä ottamaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tämä uutinen ei yllätä ollenkaan. Olen töiden kautta törmännyt muutamia kertoja Haapkylän enkä ylläty enää mistään.
Kuten?
Itse olen Minnan kanssa työskennellyt ja voin sanoa, että tuo käytös ei ole Minnaa. Jotain on tapahtunut, on sairastunut jollain tavalla, luulen.
Ehkä onkin sairastunut, mutta ihmisillä on erilaisia rooleja. Työtovereiden kanssa ei olla samanlaisia kuin joidenkin muiden kanssa. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Uusi titteli nyt
Ex näyttelijä
Myymälävaras Minna Haapkylä
Hyvä muija! Hyvä näyttelijä ja tätä ei hänen tarvitse hävetä yhtään ja tuskin häpeääkään.
ime persua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin menestyneet kapitalistitkin tekevät.
Pöllitty ruoka tai vessapaperi on aina voittoa ja säästöä.
Menestys vaatii riskinottokykyä. Jos kerran tuhannesta jää kiinni, niin silti kannatti. Mieluummin niin kuin köyhä ja tunnollinen pelkuri. Tällaisessa talouselämässä pitää varastaa aina kun voi.
Järkikin sen sanoo että kun hinnat on mitä on ja palkat on mitä on, niin ota aina kun voit. Ota koska kukaan muu ei tule antamaan sitä sinulle.
Minna teki oikein. En tuomitse häntä mitenkään.
Yrittäjät tekee samaa. HE ottavat sen työntekijöiltä taukoina, ruokatuntina, jättävät ylityölisät maksamatta jne.
Sekin on varastamista. Myös ihmisen pitäminen ylitöissä tahtomattaan on hänen ainoan elämän varastamista.
Se on kaikista törkein synti. Kun otetaan toisen elämästä useita tunteja ilman lupaa kysymättä ja halvalla lähtee.
Se on melkein kuin tappo.
Nyt kuule ala männä helevettiin horisemmaan.
Jos minulla on vaikka 200 litraa mansikoita myytävänä ja siskoni on ne poiminut, niin ihanko oikeasti sinä tulet ja varastat ne, koska olen maksanut siskolleni palkkaa mansikoiden poiminnasta?
Nyt nyt kuule...
ime lekaa
ulik*mmari
Maistuko leka hampaissa?
Hyvää, hyvää.
Väkivaltainen ulik*mmari. Putelle oikein mieluinen.
Joku tuolla kysyi, eikö muilla muka koskaan ole tuotteen hintalappu irronnut ja tarttunut toiseen tuotteeseen.
On kyllä, mutta ei se ole koskaan osunut sen toisen tuotteen hintalapun päälle peittäen se täydellisesti.
Minulla on hauska tarina lapsuudestani. Kävin ostamassa kaupasta jotakin ja laitoin ne kauppakoriin. Maksoin ostokset, kun tajusin vasta ulkona että yksi tuote oli jäänyt koriin ja mennyt kassan ohi maksamatta. No minä olin niin kiltti ja rehellinen, että menin kauppaan ja sanoin että tämä tuli vahingossa, haluaisin sen maksaa.
Mitä seurasi? Sainko kehuja rehellisyydestäni, suhtauduttiinko minuun ystävällisesti?
Ei. Myyjä kysyi, että "yrititkö sinä varastaa sen", mikä oli kyllä niin typerä kysymys että ei mitään rajaa. Olisinko minä tullut takaisin maksamaan sitä jos olisin "yrittänyt varastaa" sen. Eikä tässä vielä kaikki, tämä tomppeli myyjä kutsui vartijan joka tuli seisomaan siihen mandariinit kainalossa. Minä, 10-vuotias, siinä hädissäni että viedään vankilaan. Ja mistä syystä? Koska tein virheen, olin rehellinen ja palasin selvittämään asiaa.
Lopulta pääsin sieltä pois ilman seurauksia, mutta kyllä täytyy sanoa ettei osalla ihmisistä ole aivoja päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi titteli nyt
Ex näyttelijä
Myymälävaras Minna HaapkyläHyvä muija! Hyvä näyttelijä ja tätä ei hänen tarvitse hävetä yhtään ja tuskin häpeääkään.
Jäit jo kiinni housut kintuissa. Lopeta selittely.
Minä luulen että tämä ei ole nyt eka kerta. Ehkä on kleptomaniaa? Miksi muuten joku tekisi tällaista, ei hän varasta ruokaa rahan puutteeseen ainakaan.
Paniikkikohtaus syynä. Mutta tätä tuskin moni palstalainen uskoo koska ovat jo päättäneet miten asian laita on.
ei oo väärtiä kirjoitti:
Työntekijöiltä varastetaan elämää.
Mieten työnantajat ajatteli maksaa menetetyn elämän takaisin?
Kun sovitun työajan yli otetaan ihan muina ihmisenä toisen ja muiden aikaa.
Kohdellaan toista kuin orjaa. Hänellä olisi ollut tänään muita menoja klo 16 jälkeen, mutta ei.
Ei olekaan. Varastetaan hänen elämä julmasti. Muut odottelee että missä on.
Henkisesti persepantavana työpaikallaan. Häneltä juuri tapetaan elämästä pari kolme tuntia pois kyselemättä että onko se ok...
Kiitos että leikkasitte elämääni parillakympillä. Ei ollut wörttiä.
Lähti elämän vapaa-aika halvemmalla kuin maksullisella.
Parisen tuntia parilla kympillä. Ymmärrän kyllä että olo on kuin henkisesti persupantu.
Työnantajat voisi helvetti miettiä mitä varastaa ja keneltä. Siinä viedään työntekijän perheeltä todella rakas ihminen. Se aika tapetaan heiltä.
Lapset itkee missä isi, missä äiti. No työnantaja päätti kyselemättä leikata paksulla puukolla työntekijän elämästä pari tuntia, kun on niin vatun ahne.
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina piispa Irja Askolan sanat: Ei tiedän tarvitse olla hyviä ihmisiä, riittää, kunhan olette ihmisiä.
Kaikkea hyvää Minna Haapkylälle.
Kaikkea se Askolakin on höpissyt. Etupäässä ihmisethän tässä maailmassa kaikki kauheudet tekevät. Ei todellakaan riitä, että on vain ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkikohtaus syynä. Mutta tätä tuskin moni palstalainen uskoo koska ovat jo päättäneet miten asian laita on.
Minäkin haluan sellaisen paniikkikohtauksen. Tykkään halvasta lohesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kleptomania katso sitä, että onko rikas vai köyhä.
Miksi kuvittelet hänen olevan kleptomaani? Vain hyvin pieni osa varkaista on kleptomaaneja.
Jos hyvätuloinen ihminen varastaa vaikkei hänellä ole siihen taloudellista pakkoa, niin mikä muu se motiivi olisi kuin se että saa hommasta kicksejä?
Vai paniikkihäiriö, se kyllä tuli vasta kun jäi kiinni.
Ettäs kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Minna vai kertoiko hän sinulle asian olleen noin? Mistä lähtien paniikkihäiriö on oireillut noin?
Mun puolesta Minna saa.
Ei ole multa pois. Minulta on otettu ja toivottavasti Minna on otttanut mun puolesta lohia vaikka kuinka paljon. Kiitos kun otit mun puolesta Minna.
t. Ville
Vierailija kirjoitti:
Ootko vähän yksinkertainen. Tässä ketjussa ovat jo kymmenet oikeasti paniikkihäiriötä sairastavat todistaneet, että Haapkylän tarina on valheellista satua, keksitty hätäpaska housussa ja halventaa todellisia paniikkihäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kleptomania katso sitä, että onko rikas vai köyhä.
Miksi kuvittelet hänen olevan kleptomaani? Vain hyvin pieni osa varkaista on kleptomaaneja.
Jos hyvätuloinen ihminen varastaa vaikkei hänellä ole siihen taloudellista pakkoa, niin mikä muu se motiivi olisi kuin se että saa hommasta kicksejä?
Rahaa voi himoita vielä sen jälkeenkin kun sitä on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt tuota jo kauan
Tieto vai arvaus?
Tehnyt tuota jo kauan