Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minna Haapkylä tuomittiin myymälävarkaudesta

Vierailija
27.04.2023 |

Mitä ihmettä, lähde Seiska. En osaa linkittää.

Kommentit (1873)

Vierailija
781/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kleptomania katso sitä, että onko rikas vai köyhä.

Miksi kuvittelet hänen olevan kleptomaani? Vain hyvin pieni osa varkaista on kleptomaaneja.

Jos hyvätuloinen ihminen varastaa vaikkei hänellä ole siihen taloudellista pakkoa, niin mikä muu se motiivi olisi kuin se että saa hommasta kicksejä?

Rahaa voi himoita vielä sen jälkeenkin kun sitä on tarpeeksi.

Ei terve ihminen ota kiinnijäämisen riskiä muutaman kympin ruokien takia.

Vierailija
782/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hauska tarina lapsuudestani. Kävin ostamassa kaupasta jotakin ja laitoin ne kauppakoriin. Maksoin ostokset, kun tajusin vasta ulkona että yksi tuote oli jäänyt koriin ja mennyt kassan ohi maksamatta. No minä olin niin kiltti ja rehellinen, että menin kauppaan ja sanoin että tämä tuli vahingossa, haluaisin sen maksaa.

Mitä seurasi? Sainko kehuja rehellisyydestäni, suhtauduttiinko minuun ystävällisesti? 

Ei. Myyjä kysyi, että "yrititkö sinä varastaa sen", mikä oli kyllä niin typerä kysymys että ei mitään rajaa. Olisinko minä tullut takaisin maksamaan sitä jos olisin "yrittänyt varastaa" sen. Eikä tässä vielä kaikki, tämä tomppeli myyjä kutsui vartijan joka tuli seisomaan siihen mandariinit kainalossa. Minä, 10-vuotias, siinä hädissäni että viedään vankilaan. Ja mistä syystä? Koska tein virheen, olin rehellinen ja palasin selvittämään asiaa.

Lopulta pääsin sieltä pois ilman seurauksia, mutta kyllä täytyy sanoa ettei osalla ihmisistä ole aivoja päässä.

Voi että! Kyllä oli typerää henkilökuntaa!

Itselle kävi samalla tavoin. Olin aikuinen jo. Palasin maksamaan ostoskärryyn unohtunutta tuotetta. Sain melkoiset haukkumiset kassalta. Siis mitä ihmettä?

Kassa sanoi että jos olisin poistunut kaupasta, niin olisi soittanut poliisit paikalle. En ymmärrä vieläkään mitä tein väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nolo nainen.

Höpöidi tässä kaikki oikeista paniikkihäiriöstä kärsivät. Se on oikeasti niin voimakas tunne, että luulee kuolevansa.

Hän tietoisesti vaihtoi kalliin lohensa hintalapun liki noin kolmekymppiä halvempaan.

Ei paniikkia.

Jätti maksamatta noin kuudenkympin ostokset, mutta röyhkeästi pakkasi ne.

Ei paniikkia.

Kun vartijat olivat seuranneet hänen toimiaan kameroista ja veivät säilytystilaan.

Ei paniikkia.

Mutta kun vartijat soitti poliisille, niin iski "paniikki".

Tiesi että käry käy ja tulee julkisuuteen.

Häiriköi, painamalla ryöstöpainiketta kahdesti, repi lopulta irti.

Silloin oli iskenyt normi paniikki, kun tiesi että kiinni jäi, ja saa rangaistukset, sekä julkisuus.

Ällöttävää, että antaa kasvot tällaiselle "paniikihäiriölle".

Olen ottanut lukemattomat potilaat vastaan poleilla, kun lanssit tuo oikeasti paniikkihäiriöisiä hoitoon, kun on luullut potilas itsekin, vaikkapa kaupan kassalla, että on kyseessä sydän-aivoinfarkti, tai epileptinen kohtaus, tai muuta erittäin vakavaa.

Ja niin on luulleet muutkin sivulliset.

Yksikään ei ole kyennyt tuossa tilassa tekemään ostoksia, vaihtamaan hintalappuja ostoksiin, ohittamaan maksuja ja häiriköimään vartijoita.

Vaan kaikki on suurinpiirtein pudonnut käsistä, kun säikähdys on niin valtava, että saa vakavan kohtauksen.

Muijalla on loistavat vuositulot, lisäksi puolisollaan, exä maksaa elarit ja silti varastaa.

No, nyt tää "paniikkihäiriöinen" Eu vastannut Iltasanomien soittoihin, vaan laittoi tekstarin, "Ei kannata".

Olikohan kohtaus taas menossa?

Hyi helvetti.

huoh. Ihminen jolla on ollut paniikkihäiriö vaikka 5 vuotta ei: 1, soita ambulanssia. 2: ei luule saaneensa sydäriä, 3. Ei mene ensiapuun. Vaan sen kanssa eletään. Siihen kannustetaan. Siihen rohkaistaan. Kielletään lähtemästä pois tilanteesta kun paniiki iskee. Vaan pysytään siellä kaupassa tms. ja jatketaan jos voi. Kyllä tämä on ihan  mahdollinen tilanne. Pakokauhun vallassa oleva vanha paniikkipotilas tietää kyllä mistä on kyse, muta pyrkii nopeasti hoitamaan sen askareen ja poistumaan kotiin. Riippuen tietysti ahdistuksen syvyydestä sillä kertaa. Kauan sairastanut ei ole sama kuin ekan kohtauksen saanut. Kohtausta ei näe edes ulospäin, vain sydän ottaa kierroksia ja hiki tulee päälle yms. Ei kaikilla ole samanlasta kohtausta.

Uskon että Minnallakin voisi olla läkärintodistuksia joilla hän voi vaikka todistaa että hänellä on tämä sairaus, jos haluaa. Minna on voinut saada kohtauksen lohivilunkipelin jälkeen ja sännänyt pois, jättänyt osan maksamatta mutta pyrkinyt selviytymään niin hyvin kun voi. Ikäväähän se on jos virheitä kuitenkin tulee tehtyä.

Minulla on ollut lapsesta lähtien paniikkihäiriö ja siihen on lääkitys ja terapiaakin olen saanut.

Ja todella, sen kanssa on  vain elettävä.

Olen silti soittanut esim (olen nyt 58-vuotias) talvella ambulanssin kun olin ihan varma, että kuolen ja kyseessä on jokin vakava sairauskohtaus. Olen myös mennyt tärisevänä ensiapuun, kun tuntuu että mikään ei auta.

Mitä tarkoitat että "siihen kannustetaan ja rohkaistaan"? Siis kuka kannustaa  ja rohkaisee minua kun saan paniikkikohtauksen yleisellä paikalla? 

Ja mitä tuon näyttelijän tapaukseen tulee, tuntuu että hän ei nyt puhu ihan totta. 

kaikki oppaat kannustaa että täytyy yrittää elää normaalia arkea sen sairauden kanssa, eli siis käydä kaupassa, eikä jäädä kotiin kohtauksen pelon takia. Näin ei kehitä välttelykäyttäytymistä.

Ja edelleen kaikki tapaukset on yksilöllisiä- Mutta jos paniikkisairastunut menee 50- kertaa ensiapuun p.kohtauksen takia, niin kyllä siellä kohta aletaan jo estelemään, siitä ei tule mitään, haetaan lääkkeitä tai terapioita, muita keinoja. Kukaan ph kärsivä ei mene joka kohtauksesta ensiapuun, tämä oli siis vastaukseni tuolle hotajalle. Niitä kun voi tulla vaikka 3 /päivä.

Vierailija
784/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Jeesuskin sanois Minnalle:

Mene äläkä enää syntiä tee. Ja tästä ei sitten enää puhuta, okay?

Kyllä niistä syntiensä seurauksista joutuu silti vastaamaan ihmisten edessä ja hyvittämään, jos esimerkiksi on varastanut. Se yksi uuden testamentin tullimies lupasi maksaa jopa moninkertaisesti takaisin, kun oli saanut syntinsä anteeksi.

Vierailija
785/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen olin pikkukylän k-marketissa niin edellinen henkilö jätti maksamatta. ostokset tosin vain 7e mutta silti. Ei siellä kukaan kyttää, se punainen valo jäi tolppaan mutta vastapäätä ollut kassa ei mitään reagoinut.

Onko noita itsepalvelukassoja o pienissä k-marketeissakin. Ehtii se ainoa kassa sitten tekemään muita hommia ja saattaa ryöstäjällekin olla yllätys kun yrittää itsepalvelukassaa ryöstää.

On ja nuo on ihan älytön idea, koska tuntuu että siihen tulee se "satunnaistarkastus" jokaisen itsensäpalvelijan kohdalla ja sitten huudellaan kassaa apuun ja kuinka on kiire ja mulla on vaan nämä kaksi tuotetta.

Ja kun henkilökuntaa ei ole niin se taviskassaa pyörittävä myyjä ravaa koko ajan siihen itsepalvelukassalle jotain koodilappua vilauttamaan ja tsekkaamaan ne itsensäpalvelijan ostokset ja se taviskassan jono seisoo..

Siitä taviskassalta kun sitten myydään ne ikärajatuotteet, palvellaan käteisostajat, veikkauksen pelaajat, luovutetaan paketteja ja passeja.

Kantsisi viskata veks nuo itsemurhakassat ja palkata riittävästi henkilökuntaa kauppoihin, kun kerran työttömiä on ongelmaksi asti.

Vierailija
786/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä kokoinen tuo lohi ollut. Ei kai nyt kukaan tervejärkinen iske paketin päälle lappua missä lukee banaani. Suunniteltu homma. 

Vierailija
787/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassoilla varastetaan paljon, siitä syystä varkauksien määrä on lisääntynyt.

Syntynyt hävikki lisätään hintoihin, joten me rehelliset asiakkaat maksamme varkaudet!

Vierailija
788/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa en tiennyt, että tuokin naisen kanssa suhteessa. Varmaan joitakin ensioireita mielenterveydestä tuo näpistely.

Puolisoni äiti tekee tuota joskus mt-ongelmien pahetessa. Näpistää jotain hyvin pieniä juttuja kaupasta, vaikka ovat ihan varakkaita. No ei häntä nyt sitten enää ole kauppaan juuri yksin päästettykään. 

Jotain tollasta tulee mieleen. Kun mieli hajoaa se voi tapahtua oudolla tavalla. Toivottavasti hänellä on joku läheinen joka älyää viedä lääkäriin.

Jotkut taas ovat olevinaan jotain oman elämänsä peppipitkätossuja, joilla on oikeus rikkoa normeja. Lähipiirissäni on monta näyttelijää, joista osalla esiintyy sellaista tietoista boheemisuuden tavoittelua, että vierastan sitä. Esimerkkinä mainitsen tilanteen, jossa eräs näyttelijä ihastui siskoni päällä olleeseen vaatekappaleeseen. Se olikin tosi hieno. Näyttelijä halusi sen itselleen aivan välttämättä ja lupasi maksaa siitä sovitun hinnan. No, hän sai vaatteen mutta eipä maksanut koskaan. Tapauksesta on vuosia ja kyseinen näyttelijä esiintyy suurena diivana julkisuudessa. Oletettavasti hän päätti "unohtaa" maksamisen, koska ihmisten pitäisi olla onnellisia saadessaan antaa hänelle vaikka vaatteen päältään.

Muitakin esimerkkejä olisi, sillä lapsuudenkodissani ramppasi näyttelijöitä jatkuvasti kyläilemässä vanhempieni ammattien takia.

Vierailija
789/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, hiljaiseksi vetää. Ihan hyväpalkkainen, hyvämaineinen ihminen.

hiljaiseksi vetää? minusta tuossa ei ole mitään erikoista vaikka onkin "hyvämaineinen ihminen". voin kertoa että ihan ne turkismummotkin varastelee kaupoista.

Vierailija
790/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minna on varmaan Sanna-fani kun luulee, että sen kun ottaa vaan, niin kyllä kansa maksaa. Ehkä se oli vaan laina joka oli tarkoitus maksaa takas sit ku menee hyvin.

Pitikö Sanna sotkea tähänkin juttuun.?

Vierailija
791/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämä uutinen ei yllätä ollenkaan. Olen töiden kautta törmännyt muutamia kertoja Haapkylän enkä ylläty enää mistään.

Auts. Hänellä on kieltämättä sellainen hullun kiilto silmissä ja väkinäinen korvasta korvaan hymy, jotka eivät anna kuvaa rehellisestä ihmisestä. Kauheaa yleistystä, anteeksi siitä, mutta olen havainnut että katseen perusteella näkee paljon toisen ihmisen luonteesta.

Joskus parikymmentä vuotta sitten oli uutuuselokuvan mainoksia seinillä. Muistan, kun joka kerran mainoksen nähtyäni katseeni jumiutui yhteen näyttelijään. Jokin hänessä häiritsi ja vaivasi, ei positiivisesti. Myöhemmin sain selville, että kyseessä on Minna Haapkylä. Joten tuon perusteella en ole ollut kauhean yllättynyt häneen liittyvistä aiemmistakaan uutisoinneista.

Olen elämän mittaan huomannut, että tämä vaisto on osunut oikeaan monissa muissakin yhteyksissä ja luotan siihen.

Minua ei niin kiinnosta, millainen näyttelijä on yksityiselämässä, mutta näyttelijänä Haapkylä on mielestäni tylsä, haalea, ontto ja tyhjä. Kaikki roolityöt muistuttavat toisiaan. Ehkä hän sopii joihinkin eteerisiin rooleihin. Naama kuluu noissa hommissa tietysti nopeasti. Mutta Haapkylä karkottaa minut niin, että en katso enää mitään, missä hän esiintyy. Varastamista tai muita rikoksia en toki hyväksy keneltäkään, oli taustalla mitä tahansa.

Tosi hyvä näyttelijä mun mielestä.

Sulla taitaa olla vähän huonompi maku. Tykkäät Stallonesta tai Kent Golffista.

En edes tiedä, kuka on Kent Golffi enkä ole koskaan katsonut yhtäkään Stallonen elokuvaa :D

Vierailija
792/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kleptomania katso sitä, että onko rikas vai köyhä.

Miksi kuvittelet hänen olevan kleptomaani? Vain hyvin pieni osa varkaista on kleptomaaneja.

Jos hyvätuloinen ihminen varastaa vaikkei hänellä ole siihen taloudellista pakkoa, niin mikä muu se motiivi olisi kuin se että saa hommasta kicksejä?

Kleptomaanit ei saa hommasta kiksejä. He varastavat pakonomaisesti ja kärsivät siitä. Tarvisivat hoitoa, jotta olisivat normaaleja.

Vierailija
793/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sen tyttöpuoliso tykkää tästä.

Vierailija
794/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin julkisuuden henkilönä väittänyt testaavani vartiointia ja videoinut tapahtumaa someen. Jättänyt videon kuitenkin julkaisematta, jos en olisi jäänyt kiinni.

Vierailija
795/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu kyllä eka kertaa varmaan varkaissa mutta nyt kävi käry.

Vierailija
796/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minna on varmaan Sanna-fani kun luulee, että sen kun ottaa vaan, niin kyllä kansa maksaa. Ehkä se oli vaan laina joka oli tarkoitus maksaa takas sit ku menee hyvin.

Pitikö Sanna sotkea tähänkin juttuun.?

Sanna-hullu ei pysty olemaan sotkematta. Se on pakonomaista.

Vierailija
797/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen että tämä ei ole nyt eka kerta. Ehkä on kleptomaniaa? Miksi muuten joku tekisi tällaista, ei hän varasta ruokaa rahan puutteeseen ainakaan.

Tiedätkö siis hänen käteistilanteensa? Tulot ja omaisuus eivät aina kerro, kuinka paljon rahaa on käytettävissä. Voi olla aivan terve ja varakas ihminen, mutta samalla myös röyhkeä, piittaamaton ja epärehellinen. Ketjussa on turhan paljon medikalisointia sen sijaan, että todettaisiin, että jotkut eivät arvosta korkeaa eettisyyttä tai kehittelevät "hyviä" selityksiä pahoille teoille.

Vierailija
798/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varastelu on naurettavan helppoa esim prismassa, jossa saa ne viivakoodin lukijat mukaan kauppareissulle. Jättää vaan osan tarvittaessa piippaamatta, tuskin vartijoilla on aikaa seurata montaa kymmentä ihmistä samalla ruuhkaisessa kaupassa jotka niitä käyttää. Sitten vaan piipataan ip-kassalle niillä se loppusumma ja palautetaan kone telineeseen. Joskus tulee pistokoe, mutta harboin ne myyjät niitä tekee ainakaan ruuhkaisessa prismassa.

Vierailija
799/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla kysyi, eikö muilla muka koskaan ole tuotteen hintalappu irronnut ja tarttunut toiseen tuotteeseen.

On kyllä, mutta ei se ole koskaan osunut sen toisen tuotteen hintalapun päälle peittäen se täydellisesti.

Ja missä on sanottu että näin on ollut?

Vierailija
800/1873 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti löytyy tällekin puolustelijoita kun tekijä on nainen, lepakko ja viihdejulkkis.