Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sinua on ahdisteltu?

Vierailija
26.04.2023 |

Kysymys otsikossa! Uskalsitko tehdä asialle mitään?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On useasti, olen ammatiltani lvi-asentaja. Useampi naishenkilö niin työpaikalla kuin yksityiset asiakkaat myös. Terv. M-32

Ammatiltani lvis-asentaja ja samoja kokemuksia yksityisiltä asiakkailta. Työpaikalla en ole kokneut mitään. yksityisasiakkaat kotikäynneillä on ihan ehdotellut suoraan sänkyjuttuja ja osa ihan kourinu haaroista. Osa on ihan läpinäkyvässä kylpytakin näköisessä asussa, missä kaikki paistaa läpi. on siinä vähän ihmeellinen fiilis, kun pitäs duuni hoitaa ja tutkii, vaikka patteria lärvi lattiassa, niin nainen tulee tavara paljaana kyselemään löytyykö vikaa. Nämä kaikki on hienostonaisia iältään 45-60 ja on jonkun bisnestyypin puolisoita ja hyvin yksinäisiä ihmisiä. Pari kertaa on pyydetty työpäivän jälkeen syömään jne. Katajannokka ja eiran alue on näitä täynnä.

PAri kaveria on kysynyt miksi en paneskelis niitä, niin juuri siksi, kun ei voi ikinä tietää mitä käy. En halua lärviä lehteen sen takia, että joku alkaa yhtäkkiä syyttelee ja samalla saisin potkut töistä. Hoidan normi työn ja kiitos ja näkemiin. En ota edes kahvia vastaan. Samalla on vähän surullista, kun nämä rikkaiden miesten puolisot on niin yksinäisiä. Kyllähän ne tietää mitä niiden miehet tekee noilla bisnesmatkoilla

Vierailija
42/64 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronakauden alkaessa ja maskien ilmaantuessa iltapäivällä hevi-osastolla työnsin kärryjä muina naisina appelsiinien luona ja noin 50+ mies kouraisi takapuolesta. Minulla oli päällä kotiverkkarit ja puolieriteen ulottuva löysä tunika, (tosin tarpeetonta kertoa, mutta kerron pukeutumisen kumminkin) joten olin tavallisesti, löysissä vaatteissa, enkä ole ihan nuorikaan.

Mitä tein, nostin äläkän. Huusin kovaa miehelle, lopeta kouriminen ja muille lähellä olijoille, joista suurin osa oli naisia, aika monta samalla kaistaleella, että mies kourii ja osoitin sormella miestä.

Pahinta oli että naiset käänsivät päänsä pois ja yksi balk anilaisen näköinen nainen sanoi minulle: tuskin, se oli varmasti ihan vaan vahinko. 

Se siitä sympatiasta tai solidaarisuudesta toisia naisia kohtaan. Miksi olisin keksinyt asian, mies oli ventovieras. 

Kourimista tapahtunut sen verran että olen päättänyt että en ole hiljaa vaan NOLAAN sen kourijan, se on mielestäni ainoa tapa saada ne hyväksikäyttäjät harkitsemaan ennen tekemistä, koska se on NOLOA saada kourijan maine ja menee sitäpaitsi kaupan valvontakameraan. 

Miesten HÄPÄISEMINEN on ainoa tapa saada heidät lopettamaan. 

Minä rupean vain huutamaan ahdistelijalle tapa itsesi. Kovaa ääneen, niin kauan että häirikkö lähtee. Samalla kerron kuinka alinta saastaa heidän sukupuolensa on ja miten koko sukupuoli sopisi vain kuolla pois kukaan ei jäisi kaipaamaan tuollaisia ali-ihmissaastoja. Sen lisäksi kyökkipsykologoin riippuen tyypistä mikä mahtoi mennä vikaan lapsena. Jos en ehdi sanoa sanottavaani seuraan ahdistelijaa kovaa ääneen niin kauan että olen sanonut sanottavani. Eli kuinka läpimätä pas*** he ovat.

👍👍👍👍👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "uskalsitko tehdä asialle jotain" kysymys on siitä hankala, että osa ahdistelijoista saattaa ottaa takaa naisen kaulasta otteen, baarissa jossa on musiikki kovalla. Silloin on naisen hankala mitenkään välttää tilannetta tai poistaa sitä tyyppiä. Jos aiemmin portsarit eivät auttaneet ja ei kiinnosta, tuskin silläkään kertaa. Ainoa keino on pysyä poissa tilanteista joissa joku luulee, että voi tulla jonkun niskaan humalassa tai ei käännä selkää kenellekään. 

Ehkäpä tuossa aloituksessa tarkoitettiin sitä että uskalsitko kertoa jollekin tai nostaa syytteen.

Lapsena tai nuorena ei välttämättä uskalleta

Vierailija
44/64 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden miehen porukka onnistui piirittämään mut lenkkipolulla ihan yhtäkkiä. En tiedä miten tilanne olisi edennyt ellei olisi sattunut tulemaan fillaroivaa pariskuntaa siitä ohi. Otin nopeasti jalat alleni enkä katsonut taakseni. Vieläkin puistattaa tuon kohdan ohittaminen.

Lisäksi nyt kesällä kun istuin puistossa niin aivan liian iholle änki joku "prettylady"-solkottaja ja sen käskin s u k sia v    ttuun aivan selvällä suomen kielellä. Ymmärsi.

Vierailija
45/64 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto lähtenyt seuraamaan, kosketeltu väkisin, taputettu peppua kylpylässä, kaupassa ja baareissa, kommentoitu rintoja kadulla, ehdotettua seksiä töissä, suudeltu väkisin, huudettu h....i, kun olen antanut pakit, koitettu ostaa rahalla seksiä jne. Onhan näitä, kuten varmaan monella naisella. En ole tehnyt asialle mitään eikä nämä mieltäni edes paina.

Vierailija
46/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo otti työpaikalla 2-käden kuristusotteen kurkusta. Tapauksella oli silminnäkijä. Olin niin hämmentynyt, etten heti tiennyt, miten pitäisi reagoida. Kerroin seuraavana aamuna työterveydessä asiasta. Eivät uskoneet. Tämä pomo ei saanut mitään seuraamuksia.

Vierailija
47/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanallisesti ja fyysisesti. noin 12-vuotiaasta lähtien koulussa ja myöhemmin töissä hyökätty takaapäin kimppuun kopeloimaan. Nää tekijät on aina luuserimiehiä, pohjimmaista paskaa. Mutta sikäli vaarallista, että raiskaajat ovat aina syrjäytyneitä miehiä, joilla ei ole kykyjä normaaliin vuorovaikutukseen eikä normaaliin seksiin.

Viimeksi kuluvana kesänä aamulenkiltä palatessa pysähtyi auto viereen ja nuori, kotimainen mies tiedusteli, haluanko *yrpää. Onneksi oli yksin autossaan eikä iso porukka. Ei uskaltanut jättää kotteroaan keskelle tietä ja raahata mua kyytiin vaan poistui paikalta kun ilmoitin, ettei kiinnosta.

Vierailija
48/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on niin paljon, alkoi tosi nuorna, tässä muutama niistä mitkä jäänyt eniten mieleen..

Teinipojat kaatoi maahan ja uhkaili raiskaamisella. Olin 10 v.

Keski-ikäinen mies seurannut pyörällä ihan perässäni ajaen ja huudellen jotain takapuolestani kun kävelin koulusta kotiin 12 vuotiaana. Seurasi varmaan kilometrin verran hitaasti takana ajaen, oli todella ahdistava kokemus.

Kaksi keski-ikäistä miestä ehdottoli hyttiin lähtemistä laivan kylpyläosastolla ollessani n. 15 vuotias.

Ihan tavallisena iltapäivänä kaksi humalaista n. 30 vuotiasta miestä ahdisteli bussissa, toinen istui viereen ja toinen taakseni. Takana istuva yritti kosketella, pääsin pois tilanteesta, mutta kukaan muu bussissa ei välittänyt pätkän vertaa auttaa, se tuntui kaikista pahimmalta.

Ulkomailla tapahtunut paljon koskettelua, huutelua, takapuolelle läpsäisyjä kävellessä ynms. mitä ei onneksi ole tapahtunut suomessa.

Vierailija
49/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monin tavoin on ahdisteltu ,haukuttu vähätellen, painostettu ja syyllistetty!

T: työtön köyhä.

Vierailija
50/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku narsisti, psykopaatti, mikä lie on kirjoitellut yksityisasioitani esimerkiksi suoraan YKSITYISISTÄ sähköposteista revittyjä, säännöllisesti heti kirjoitushetkellä, ilmeisesti kiusaamis- ja vainoamistarkoituksessa INTERNETIIN.

Joskus luonut häiriintyneitä feikkinimimerkkejä, joihin sijoittaa näitä mistä milloinkin revittyjä juttuja, keksinyt valheita ja esiintyy naurettavasti, jotta höynäytettävä nettiyleisö hyökkäisi nimimerkkien kimppuun.

Paljon on tietysti nykyään myös vähän fiksumpia, medialukutaitoisia ihmisiä, jotka eivät enää usko jokaiseen ontuvaan trolliin. Usein niitä kirjoittelevilla on yllätys yllätys vähän muutakin rikollisuustaipumusta, ikään kuin se olisi moraalittoman ihmisen kohdalla yllättävää.

Vierailija
51/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, 60 luvulla nuoruutta eläneenä se oli sääntö, ei osannut muuta olettaakkaan. Meni kuin vesi hanhen selästä, ei siihen takerrettu.

Kasvata munasarjat.

Koskaan ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
52/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin lähiössä. 1 kun lapsen lapset oli 1 vuosi kimpussani rapput pihapiiri 3 saman rapun eri taloutta: Miksi nuo lapset sinulla aina,hanki elämä.Emme aihetaneet melua,emme vipyneet vuokratalon piha piiri .Van tulimme mumolaan sisälle kuin lähdimme aina leikki pustto lampi.Ajojahti oli 100% Kun he muuttivat matkan taakse ,alkoi 2 akattoman ukon humalassa sepostus rappu ,piha piiri: Oot niin seksy toinen ,katso mulla seisoo,toinen panetaa tarttis saada sala suhde,ryhdytään ymm.On äretömän ahdistavaa tuolainen kielen käytttö.Piti saada raivari lopulta jotta sain rauhan.Nainen ikään katsomatta ,jos asuu yksin ei ole vapaata ristaa akatomille syytä tai toisesta eläkeläismiehille ja ei tarkoita että naiset eläisi ilman suhdetta,jos asuvat yksin.Jätäkää yksinasuvat naiset rahaan.Kuin lapsi perheet.Jos lasia ette siedä menkää asumaan vuokra talot jotka ovat tarkoitettu plus 60v.ja ylöspäin.

Vierailija
53/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku narsisti, psykopaatti, mikä lie on kirjoitellut yksityisasioitani esimerkiksi suoraan YKSITYISISTÄ sähköposteista revittyjä, säännöllisesti heti kirjoitushetkellä, ilmeisesti kiusaamis- ja vainoamistarkoituksessa INTERNETIIN.

Joskus luonut häiriintyneitä feikkinimimerkkejä, joihin sijoittaa näitä mistä milloinkin revittyjä juttuja, keksinyt valheita ja esiintyy naurettavasti, jotta höynäytettävä nettiyleisö hyökkäisi nimimerkkien kimppuun.

Paljon on tietysti nykyään myös vähän fiksumpia, medialukutaitoisia ihmisiä, jotka eivät enää usko jokaiseen ontuvaan trolliin. Usein niitä kirjoittelevilla on yllätys yllätys vähän muutakin rikollisuustaipumusta, ikään kuin se olisi moraalittoman ihmisen kohdalla yllättävää.

Kenties puhelin on hakkeroitu, tai sitten jotain muuta vastaavaa narsistista "huumorintajua". Halveksin nyt kuitenkin rikollisuutta, patologista valehtelua, ahdistelua, vainoamista sekä ei-toivottua seuraamista. Tekijät lienevät joitakin turhia hiirulaisia, jotka eivät voi saada myönteistä huomiota omina sairaina itsenään.

Vierailija
54/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vaan. Kohta se sama misogyyni ulisija joka oli vähättelemässä kokemuksia ja ulisemassa siinä ketjussa, joka koski teinien kokemaa ahdistelua, tulee tännekin mässäilemään ja vähättelemään kokemuksianne.

Vierailija
55/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetetty kikkelikuvia ja r*iskattu. Neuvontapuhelimen juristi kuitenkin neuvoi olemaan nostamatta rikosilmoitusta, koska kyseessä on merkittävässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva henkilö, ja koska hänen uransa menisi oikeudenkäynnistä pilalle.

Kuten sen pitäisikin mennä.

Vierailija
56/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun opettaja aikoinaan ahdisteli.

Auto pysähtyi bussipysäkille ja pyysi kyytiin (kun olin teini).

Bussissa kaksi miestä ahdisteli (kun olin teini) Toinen koski rintaani ja toinen jotain muuta kehon osaa. Annoin litsarin.

Mies seurasi minua vuosia työmatkallani aamuisin ja tuli viereen istumaan junassa jos vain pääsi.

Valtion virastossa virkamies tuli pyytämään ulos hyvin painostavasti. (työpaikalla)

Yöllä junasta jäätyäni rasistin näköinen mies lähti seuraamaan minua.

Onhan näitä vaikka kuinka. kaikki ovat 100% suomalaisten tekosia.

Vierailija
57/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina selvinnyt ahdistelijoista, mutta en yhdestä pomostani. Hän menetti itsehillintänsä helposti ja  minä tahtomattani ärsytin häntä sanomalla takaisin hänen usein aika tyhmille vaatimuksilleen. Kerran hän ravisteli minua hartioista raivoissaan ja se tuntui ahdistelulta enemmän kuin mikään muu. Työkaverit kehoittivat tekemään valituksen ja todistaisivat tilanteen. En tehnyt.  Näin, että pomo pelkäsi valitusta ja oli sen jälkeen varovaisempi puheissaan minun seurassani. Pomoni oli nainen ja juristi ammatiltaan.

Joskus on parempi voittaa sillä, että jättää toisen epävarmaksi mitä tapahtuu seuraavaksi.

Vierailija
58/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi äijä lähetti sitkeästi kikkelikuvia. Sekoitti ilmeisesti johonkin toiseen saman nimiseen henkilöön.

Pomo on taputellut pari kertaa pepulle joskus nuorena.

Harrastuksen parissa yksi äijä kosketteli mutta ei nyt ns.intiimialueilta.

Kaverin mies hinkkasi jalkaa baarissa vaan erehtyikö jalasta?

Joku äijä yrityi humalassa kopeloida alapäästäkin kun olin nuori ja yötä harrastuksen parissa pois kotoa.

Humalainen pappa seurasi puistossa ja jauhoi kuinka haluaa koskea takapuoltani. Sammui nurmelle ja soitin poliisit hakemaan. En kertonut jutuistaan piliisille.

Vierailija
59/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana esimerkiksi aikuinen laiturilla seisoskeleva mies puristi perseestä kun olin juuri noussut täyteen ratikkaan jonka jälkeen ovet sulkeutuivat.

Ollessani 16-vuotias tuli keski-ikäinen mies Sörnäisten metroasemalla näyttämään minulle valokuva-automaatissa ottamaansa kuvaa peniksestään.

Ja sitten esimerkiksi ollessani 24-vuotias, sujauttivat kaksi hyvätuloista, pidettyä miestä, joiden henkilöllisyyden tiedän, jotakin juomaani. He veivät minut kaahaten bileistä kerrostalon katolle ja raiskailivat. Eipä jäänyt fyysisiä todisteita, koska peseydyin shokissa (en heti tajunnut tulleeni raiskatuksi, koska olin dissosioinut). Olin niin peloissani, kun toinen mies veti housunsa alas, että menin jähmettyneeseen tilaan, enkä pystynyt vastustelemaan tai sanomaan ei. Enkä olisi mitään mahtanutkaan kahdelle vahvalle miehelle ollessani huumattu.

Ei raiskauksen tai ahdistelun uhri välttämättä kykene sanomaan ei. Hätätilanteeseen reagointi riippuu aina ihmisestä ja tilanteesta; jotkut taistelevat ja jotkut jähmettyvät.

Apuakaan ei välttämättä saa, vaikka joku kuulisi huudon. Ihmisiä ahdistaa puuttua ja saattavat ajatella, että siellä joku känninen nainen vaan huutaa miehelleen.

Vierailija
60/64 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari yritti väkisin työntää vaalimainostaan minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän