Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu

Vierailija
26.04.2023 |

Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?

https://yle.fi/a/74-20028806

Kommentit (886)

Vierailija
81/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Seppo oli ihana. Todella miellyttävä, komeakin. Iloiset silmät, ja osasi puhuakin. Todella miellyttävän oloinen mies.

Harmi, että hän on täysin eri puolella suomea. Jos hän olisi lähempänä, ehkä laittaisin hänellä vaikkapa Ylen kautta yhteydenottopyynnön.

Vierailija
82/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.

N28

Legot ovat kehittäviä lapsille ja jos murkula on niin typerä että syö niitä niin joutaakin tukehtua. Tuleepahan Darwinin teoriat tutuksi loppukatraalle. Ja Seppo on ihan sopivan ikäinen sinulle, kohta menee rupsahdellessa muuten sekin juna. Äly hoi!

1. Minulla on jo lapsi.

2. Kaikki lapset laittavat pikkuesineitä suuhun. Yksikään alle 1-vuotias ei ole mikään järjen jättiläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Seppo kelpaisi minulle samantien, meillä on jopa samat harrastukset ja Lego-enterprise osui ja upposi. Mutta en minäkään omaa Seppoani tavannut kun en baarissa/tinderissä viihdy ja edellinen parisuhde päättyi miehen haluun olla lapseton 35-vuotiaana. Nyt 40-vuotiaana sitten luovutin oman Sepon etsinnän ja olen itsellisesti raskaana tanskalaisella spermalla.

N40, rv 10+2

Onnea sinulle!

Vierailija
84/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin uutisiin otetaan aina nämä iäkkäät miehet? Siinä a-studion syntyvyys keskustelussa oli myös 40 vuotias it-mies joka haluasi perheen mutta kun kumppania ei ole.

Nyt tällä uutisoinilla pyritään luomaan sellainen mielikuva että miehet eivät halua sitoutua nuorena ja vasta +40 vuotiaana halutaan perhe? :D 

Se on totuus monen kohdalla valitettavasti. Miehet sivuuttavat naisten lapsitoiveet nuorempina.

Eiköhän se totuus ole se että ylipäätänsä nykyisin ihmiset seurustelevat vähemmän kuin ennen eli sinkkujen määrä kasvaa joka vuosi. Yle tunnetusti pyrkii mielipidevaikuttamaan ihmisiin.

Sinkkujen määrän kasvu johtuu väestön ikääntymisestä. Pariskunnan toinen osapuoli kuolee ja toinen jää sinkuksi.

Vierailija
85/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin loogista, miksi molemmilla sukupuolilla hedelmällisyys heikkenee 45-vuotiaana. Siihen kun laskee 20 vuotta lapsen kasvatusta päälle niin sittenhän jo iän puolesta kuolla kupsahtaa. Ei ole vastuullista enää tuon jälkeen lisääntyä.

Tämähän ei päde miehiin. Mies tuottaa siittiöitä kuolinpäiväänsä saakka, vaikka eläisi 100 vuotta. Naisen munasolut loppuvat kok8naan vaihdevuosiin. Tilanne ei ole mitenkään vertailukelpoinen.

Vierailija
86/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Seppo oli ihana. Todella miellyttävä, komeakin. Iloiset silmät, ja osasi puhuakin. Todella miellyttävän oloinen mies.

Harmi, että hän on täysin eri puolella suomea. Jos hän olisi lähempänä, ehkä laittaisin hänellä vaikkapa Ylen kautta yhteydenottopyynnön.

Samaa mieltä, tosi kivan oloinen kaveri. Valitettavasti olen jo yli lapsentekoikäinen.

Vierailija
87/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kiinnostuin Seposta.

Olen 34v. 2 lasta (8 ja 11 v ja Seppo vois rakennella 11 veen kanssa star wars legoja niin paljon kuin tykkää). Voitais tehdä 1-2 lasta lisää. Voisin lähteä mukaan kiipeilemään kallioidenkin päälle joskus.

Mut usein näissä ei kysyntä ja tarjonta kohtaa, tuollaisia Seppoja olen etsinyt tinderissä jo muutaman vuoden. Ja toki ymmärrän että moni Seppo haluaa lapsettoman naisen mikä on toki ihan Ok.

Mutta sitä vaan, että varmasti hän voisi löytää naisen jonka kanssa tehdä vielä lapsia.

Vierailija
88/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mick Jagger sai (toistaiseksi) viimeisen lapsensa ollessaan 73v.

Vanhat naiset on vaan kateellisia kun setämiehet voi siittää lapsia hautaan asti.

Minkä ihmeen takia olisin halunnut vaihtaa vaippoja vielä yli nelikymppisenä? Se on hieman eri asia olla julkkismies, joka voi nähdä lastaan juuri sen verran kuin kiireiltään ehtii, kuin tavallinen pienen lapsen äiti.

Oma lapseni on yli kolmekymppinen eikä aio hankkia lapsia ja olen siitäkin hyvilläni, koska mummona oleminen ei ole minun kutsumukseni.

Mitä Seppoon tulee niin hyvännäköinen ja kivanoloinen mies, mutta kymmenen vuotta myöhässä. Veikkaan, että sähköposti kilisee kyllä tiuhaan lähiaikoina, joten voihan olla, että sieltä vielä joku muutaman vuoden nuorempikin ottaa yhteyttä. Ellei Legoilla leikkiminen säikäytä.

Vierailija
89/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta pitäisi lähettää tutkimusryhmä Japaniin. Mikä siellä meni vikaan, että ihmiset eivät enää löydä kumppania? Ehkä voisimme oppia jotain ja vielä kääntää Suomen kohtalon. Ainakin yksi painava syy on järjetön työnteko, mutta se ei täällä Suomessa ole ongelmana. Luulisi, että syitä on muitakin.

Vierailija
90/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin loogista, miksi molemmilla sukupuolilla hedelmällisyys heikkenee 45-vuotiaana. Siihen kun laskee 20 vuotta lapsen kasvatusta päälle niin sittenhän jo iän puolesta kuolla kupsahtaa. Ei ole vastuullista enää tuon jälkeen lisääntyä.

Tämähän ei päde miehiin. Mies tuottaa siittiöitä kuolinpäiväänsä saakka, vaikka eläisi 100 vuotta. Naisen munasolut loppuvat kok8naan vaihdevuosiin. Tilanne ei ole mitenkään vertailukelpoinen.

Ihan samalla tavalla se miehen sperman laatu alkaa heiketä sen kolmenkympin jälkeen kuten naisten hedelmällisyys.

Vierailija
91/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta taisi jäädä bilsan tunnit väliin koulussa. Naisten hedelmällisyys ei vain "heikkene", se hedelmällisyys loppuu täysin. Miehen ei.

Vierailija
92/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo vaikuttaa kivalta ja vastuulliselta mieheltä. Toivottavasti kumppani löytyy. Minun hyvä miestuttu tuli isäksi yli 50v.

Vierailija
93/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaat keskustelun oletuksella, että naisissa on vikaa, kun Seppo ei ole päätynyt parisuhteeseen? Vika voi olla kyllä Sepossa itsessään.

Voi myös olla ihan vaan huonoa tuuria. Kai killed ei välttämättä löydy sitä tarpeeksi tasokasta ja hyvää kumppania. Nykyaikana ollaan mieluummin yksin, kuin tyydytään vaan johonkuhun. Ja hyvä niin.

Vierailija
94/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta pitäisi lähettää tutkimusryhmä Japaniin. Mikä siellä meni vikaan, että ihmiset eivät enää löydä kumppania? Ehkä voisimme oppia jotain ja vielä kääntää Suomen kohtalon. Ainakin yksi painava syy on järjetön työnteko, mutta se ei täällä Suomessa ole ongelmana. Luulisi, että syitä on muitakin.

Nykyisin ei pidetä lasten saamista ihanteena. Itse olen syntynyt 60-luvulla ja jokseenkin kyseenalaistamattaa asiaa menin opiskeluaikana naimisiin ja saimme kolme lasta aika pian. Tämä kuului itsestään selvästi normaalin keskiluokkainen ihmisen elämään. Samoin teki sisarukseni ja serkkuni. Seuraavassa polvessa lapsia ei vielä ole vaikka olisi kumppanikin olemassa.

Vierailija
95/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla se miehen sperman laatu alkaa heiketä sen kolmenkympin jälkeen kuten naisten hedelmällisyys.

Tämä on pötyä. Naisen munasolut ei uusiudu. Ne kaikki ovat perua ko sikiöajalta. Ikä vähentää niiden määrää ja heikentää laatua mutaatioiden ja vikojen yleistyessä vanhenevissa soluissa. Sitten ne loppuvat kokonaan. Nainen on tämän jälkeen täysin hedelmätön loppuikänsä.

Miehen siittiötuotanto ei lopu. Mies tuottaa miljoonia siittiöitä joka päivä, joka minuutti. Mieskunto voi heikentyä ja vanhuus heikentää tilastollisesti onnistumismahdollisuulsia monista syistä, mutta mies säilyttää hedelmällisyytensä. Ei ole mitään menopaussia, jonka jälkeen lapsen saaminen olisi mahdotonta.

Vierailija
96/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.

N28

Hän ei käy baareissa. Tuo on yleinen ongelma. Legoilu on kiva harrastus. Oma puolisonikin on hulluna Star Wars-legoihin. Se on hänelle vastapainoa työlle.

Suomessa pitäisi olla enemmän tapana tavata ihan kahviloissa ja oikeus olla selvin päin. Itseäni sinkkuna nyppi kaksi miestyyppiä. Ensimmäinen siunaili kun en juonut alkoholia ja yritti maanitella juomaan. Toinen miestyyppi puolestaan ei välittänyt siitä, että olin selvin päin ja joi itse sekä kertoi tarinoita kännitoilauksistaan ja pahimmista krapuloistaan. Kumpikaan tyyppi ei viehätä.

Puolisoni löysin sattumalta tai hän löysi minut kun olin hukannut asioilla yhden tärkeän jutun ja kaiken hädän keskellä tuleva puolisoni tajusi soittaa minulle ja toi kadottamani jutun kotiini.

Olin onnellinen ja tyrmistynyt. Hieman hävetti myös keittää teetä kotirytkyissä ja tarjota sen kanssa sokerikorppuja. Kotieläimeni antoi jutunjuurta ja siitä kävikin ilmi, että mies oli eläinrakas, sinkku ja ei ole raskinut vielä hankkia uutta lemmikkiä menettämänsä tilalle.

Siinä lähtöä tehdessä mies sitten kysyi, että ehtisinkö jonain iltana pizzalle ja se sopi minulle. Hän antoi vielä varmuuden vuoksi numeronsa minulle jos tulee jokin este.

Pizzalle mennessä lähipizzeriaani oli sellainen hyvä ja leppoisa tunnelma. Ei mitään kyräilyä ja jännistys oli vain positiivista jännitystä. Järkeilin, että kun hän näki minut jo rumimmillaan niin mikä tahansa siisti vaatekerta, puhdas tulla ja huolittelu ripsiin ja kulmiin olisi positiivista.

Pizzan jälkeen hän sitten saatteli minua kotiin, tuli moikkaamaan lemmikkiäni ja jäi juttelemaan moneksi tunniksi. Kävi ilmi, että hänkin pitää shakista. Pelasimme sitä sitten.

Tämä ei varmasti vaikuta miltään ruusuilla tanssimiselta ja viulunsoitolta eikä mies edes luvannut minulle kuuta taivaalta. Tutustuimme kaikessa rauhassa. Ei ollut ahdistavaa tunnetta, että pitää sanoa kyllä tai ei het8 parin tunnin päästä.

Vierailija
97/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko nuo leegojutut ja videopelit Sepon? Ehkäpä siinä on jotain selitystä.

Vierailija
98/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Legot ei sovi pikkulapsiperheeseen? Miksei?

Ajattelitko että tämä Seppo kaataa legonsa siihen lattialle vauvan eteen ja leikkii niillä siinä 🤷

Sitä paitsi ei kaikki "pikkulapset" tunge kaikkea suuhunsa. Minun kuopus leikki pikkulegoilla jo puolitoistavuotiaana ja nyt 5-vuotiaana on todella taitava rakentelija. Hän olisi aivan innoissaan legoja harrastavasta isästä!

Jonkun mielestä myös Sepon sperma oli pilalla 😅 Voi hyvänen aika. Ei se mitään pilalla ole. Se on ihan uusiutuva luonnonvara.

Sitä paitsi kehitysvammaisia lapsia syntyy ihan kaiken ikäisille vanhemmille (onneksi on myös seulat olemassa) ja ennemmin se äidin korkea ikä vaikuttaa asiaan. Päälle nelikymppinen mies on vielä melko nuori. Ei todellakaan mikään vanha isä nykypäivänä. Ennemmin nelikymppisenä isäksi kuin parikymppisenä.

Myöskään nelikymppiselle ei ole mikään mahdottomuus saada lisääntymisiässä olevaa puolisoa. Kymmenen vuoden ikäero on kuitenkin vielä melko pieni ja voipi nuoremmatkin kiinnostua. Toki nelikymppinen nainenkin voi vielä ihan helposti tulla raskaaksi.

Kun ihmiset valitsee vapaasti kumppaninsa niin yleensä valitaan suunnilleen samanikäinen. Suomessa mies on keskimäärin 3,5 vuotta kumppaniaan vanhempi . Tämä johtuu ihan miesten naisia hitaammadta kypsymisestä. 10 vuotta on jo niin suuri ikäero ,pariskunnalla, että niitä on harvassa. Nämä on ihan tutkittuja faktoja.

Vierailija
99/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä teinari-iässä vahinkomukulan pyöräyttäneet lähiö-sirpat ja - jatat tyypilliseen tapaansa mölisemässä, jos joku saa lapsensa vähän myöhemmin.

Ei kaikkien elämät mene samoin ja nelikymppinen ei ole vanha.

Nelikymppinen on vanha saamaan esikoisensa ja se on harvinaista.

Vierailija
100/886 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä seppo saa treffipyyntöjä kun sai myös 15 minuuttiansa julkisuudessa.

Toivottavasti! Katsoin, että menee mukavanoloinen mies hukkaan. Kuka hänen ovelleen osaa mennä tai löytää hänet metsästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi