Nelikymppinen Seppo haluaisi lapsia mutta kumppani puuttuu
Ovatko naiset nirsoja? Mitä vikaa Sepossa?
Kommentit (886)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.
N28
Hän ei käy baareissa. Tuo on yleinen ongelma. Legoilu on kiva harrastus. Oma puolisonikin on hulluna Star Wars-legoihin. Se on hänelle vastapainoa työlle.
Suomessa pitäisi olla enemmän tapana tavata ihan kahviloissa ja oikeus olla selvin päin. Itseäni sinkkuna nyppi kaksi miestyyppiä. Ensimmäinen siunaili kun en juonut alkoholia ja yritti maanitella juomaan. Toinen miestyyppi puolestaan ei välittänyt siitä, että olin selvin päin ja joi itse sekä kertoi tarinoita kännitoilauksistaan ja pahimmista krapuloistaan. Kumpikaan tyyppi ei viehätä.
Puolisoni löysin sattumalta tai hän löysi minut kun olin hukannut asioilla yhden tärkeän jutun ja kaiken hädän keskellä tuleva puolisoni tajusi soittaa minulle ja toi kadottamani jutun kotiini.
Olin onnellinen ja tyrmistynyt. Hieman hävetti myös keittää teetä kotirytkyissä ja tarjota sen kanssa sokerikorppuja. Kotieläimeni antoi jutunjuurta ja siitä kävikin ilmi, että mies oli eläinrakas, sinkku ja ei ole raskinut vielä hankkia uutta lemmikkiä menettämänsä tilalle.
Siinä lähtöä tehdessä mies sitten kysyi, että ehtisinkö jonain iltana pizzalle ja se sopi minulle. Hän antoi vielä varmuuden vuoksi numeronsa minulle jos tulee jokin este.
Pizzalle mennessä lähipizzeriaani oli sellainen hyvä ja leppoisa tunnelma. Ei mitään kyräilyä ja jännistys oli vain positiivista jännitystä. Järkeilin, että kun hän näki minut jo rumimmillaan niin mikä tahansa siisti vaatekerta, puhdas tulla ja huolittelu ripsiin ja kulmiin olisi positiivista.
Pizzan jälkeen hän sitten saatteli minua kotiin, tuli moikkaamaan lemmikkiäni ja jäi juttelemaan moneksi tunniksi. Kävi ilmi, että hänkin pitää shakista. Pelasimme sitä sitten.
Tämä ei varmasti vaikuta miltään ruusuilla tanssimiselta ja viulunsoitolta eikä mies edes luvannut minulle kuuta taivaalta. Tutustuimme kaikessa rauhassa. Ei ollut ahdistavaa tunnetta, että pitää sanoa kyllä tai ei het8 parin tunnin päästä.
Tommonen smooth elokuvakohtaaminen olisi kivaa, mut ikävä kyllä noin käy nykyään tosielämässä vain harvalle. Tinder on melkein ainoa väylä parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvännäköinen ja miellyttävän oloinen mies. Ikäisekseen nuoremman oloinen. En tiedä, miksei hän ole pariutunut. Joillekin se on vain vaikeampaa kuin toisille. Ei hän toki ole tinderissä pyörinyt, eli ihan kaikkia kortteja ei ole vielä kääntänyt. Mut ei hänessä mun mielestä ole muuten mitään vikaa kuin että harrastaa legoja (ei sovi pikkulapsiperheeseen) ja on minulle liian vanha.
N28
Legot ei sovi pikkulapsiperheeseen? Miksei?
Ajattelitko että tämä Seppo kaataa legonsa siihen lattialle vauvan eteen ja leikkii niillä siinä 🤷
Sitä paitsi ei kaikki "pikkulapset" tunge kaikkea suuhunsa. Minun kuopus leikki pikkulegoilla jo puolitoistavuotiaana ja nyt 5-vuotiaana on todella taitava rakentelija. Hän olisi aivan innoissaan legoja harrastavasta isästä!Jonkun mielestä myös Sepon sperma oli pilalla 😅 Voi hyvänen aika. Ei se mitään pilalla ole. Se on ihan uusiutuva luonnonvara.
Sitä paitsi kehitysvammaisia lapsia syntyy ihan kaiken ikäisille vanhemmille (onneksi on myös seulat olemassa) ja ennemmin se äidin korkea ikä vaikuttaa asiaan. Päälle nelikymppinen mies on vielä melko nuori. Ei todellakaan mikään vanha isä nykypäivänä. Ennemmin nelikymppisenä isäksi kuin parikymppisenä.
Myöskään nelikymppiselle ei ole mikään mahdottomuus saada lisääntymisiässä olevaa puolisoa. Kymmenen vuoden ikäero on kuitenkin vielä melko pieni ja voipi nuoremmatkin kiinnostua. Toki nelikymppinen nainenkin voi vielä ihan helposti tulla raskaaksi.Kun ihmiset valitsee vapaasti kumppaninsa niin yleensä valitaan suunnilleen samanikäinen. Suomessa mies on keskimäärin 3,5 vuotta kumppaniaan vanhempi . Tämä johtuu ihan miesten naisia hitaammadta kypsymisestä. 10 vuotta on jo niin suuri ikäero ,pariskunnalla, että niitä on harvassa. Nämä on ihan tutkittuja faktoja.
Ja ne harvat miehet joilla on (yli) 10 vuotta nuorempi kumppani, eivät varmastikaan yleensä ole mitään tavismiehiä. Miehessä pitää olla jotain hyvin poikkeuksellista, että noin paljon nuorempi nainen kiinnostuu. Onko Sepossa? Minun mielestäni ei. Cheekissä ehkä olisi.
Sepon kannattasisi varata liput Aasian lennolle, siellä on paljon kaunia, kuumia ja kosteita naisia lapsilla ja ilman. Sepon ammattikin näyttää olevan sellainen että voi jäädä sille tielleen ja elää kuin kuningas.
Kuusi vuotta vanha artikkeli:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000005272613.html
"Asia on nimittäin niin, että vain hyvin harva mies saa ensimmäisen lapsensa yli 40-vuotiaana ja vain erittäin harva yli 43-vuotiaana."
"Toissa vuonna, kun 1975 syntyneet täyttivät 40 vuotta, heistä sai esikoislapsen enää 368 miestä, 1,1 prosenttia ikäluokasta. Lapsia 1975 syntyneet miehet ovat toki tehneet edelleen, mutta niitä tekevät ne, joilla jo on lapsia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä teinari-iässä vahinkomukulan pyöräyttäneet lähiö-sirpat ja - jatat tyypilliseen tapaansa mölisemässä, jos joku saa lapsensa vähän myöhemmin.
Ei kaikkien elämät mene samoin ja nelikymppinen ei ole vanha.
Nelikymppinen on vanha saamaan esikoisensa ja se on harvinaista.
Näin olikin joskus muinoin, mutta ei nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Seppo on myöhässä. Jos ei mies ole viimeistään kolmekymppisenä tehnyt ekaa lastaan, ei hän tee niitä myöhemminkään.
Eipä pidä paikkaansa, ei minun eikä useamman tuttavani osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Ajattelitko että tämä Seppo kaataa legonsa siihen lattialle vauvan eteen ja leikkii niillä siinä 🤷
Sitä paitsi ei kaikki "pikkulapset" tunge kaikkea suuhunsa. Minun kuopus leikki pikkulegoilla jo puolitoistavuotiaana ja nyt 5-vuotiaana on todella taitava rakentelija. Hän olisi aivan innoissaan legoja harrastavasta isästä!Jonkun mielestä myös Sepon sperma oli pilalla 😅 Voi hyvänen aika. Ei se mitään pilalla ole. Se on ihan uusiutuva luonnonvara.
Sitä paitsi kehitysvammaisia lapsia syntyy ihan kaiken ikäisille vanhemmille (onneksi on myös seulat olemassa) ja ennemmin se äidin korkea ikä vaikuttaa asiaan. Päälle nelikymppinen mies on vielä melko nuori. Ei todellakaan mikään vanha isä nykypäivänä. Ennemmin nelikymppisenä isäksi kuin parikymppisenä.
Myöskään nelikymppiselle ei ole mikään mahdottomuus saada lisääntymisiässä olevaa puolisoa. Kymmenen vuoden ikäero on kuitenkin vielä melko pieni ja voipi nuoremmatkin kiinnostua. Toki nelikymppinen nainenkin voi vielä ihan helposti tulla raskaaksi.Kun ihmiset valitsee vapaasti kumppaninsa niin yleensä valitaan suunnilleen samanikäinen. Suomessa mies on keskimäärin 3,5 vuotta kumppaniaan vanhempi . Tämä johtuu ihan miesten naisia hitaammadta kypsymisestä. 10 vuotta on jo niin suuri ikäero ,pariskunnalla, että niitä on harvassa. Nämä on ihan tutkittuja faktoja.
Ei tuo kypsymisteoria taida pitää paikkaansa. Useat ihmiset löytävät kumppaninsa vasta noin kolmekymppisinä tai myöhemmin, jolloin kypsyyseroja tuskin enää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä teinari-iässä vahinkomukulan pyöräyttäneet lähiö-sirpat ja - jatat tyypilliseen tapaansa mölisemässä, jos joku saa lapsensa vähän myöhemmin.
Kuinka monta kertaa pitää muistuttaa, että se johtuu siitä, että enemmistö seurustelee ikäisensä kanssa? Harva Sepon ikäinen mies tai minkään ikäinen mies löytää selkeästi nuorempaa naista. Ikäisensä naisen kanssa mahdollisuudet ovat heikot.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa ei tasa-arvo toteudu koska miehet kykenee tekemään lapsia vielä vaikka 90 vuotiaana kun taas naisilla raja tulee vastaan ihan viimeistään joskus 45 vuotiaana. Naisilla hedelmällisyys alkaa laskemaan jo joskus 30 vuotiaana kun taas miehillä ei.
Se ettei 80 vuotiaat papat niitä lapsia enää tee juurikaan johtuu vain siitä ettei heillä ole lisääntymiskykyistä naista enää, vain rikkailla ja hyvässä asemassa olevilla +50 vuotiailla miehillä on mahkuja siihen liisäntymiskykyiseen naiseen.
Olet ihan oikeassa siinä, että tässä asiassa ei tasa-arvo toteudu. Jos nainen ei löydä itselleen sopivaa miestä ja haluaa lapsen, niin kappas vaan, spermapankkiin lompsis. Jos mies haluaa lapsen muttei löydä sopivaa kumppania, niin voi voi. Ja adoptio ei ole sama asia. Muutenkin maailma puoltaa naisia lapsia koskevissa asioissa. Niin yksinäisiä kuin les*ojakin. Adoptio helpompi, keinohedelmöitys onnistuu, spermapankit, puhumattakaan tuomioistuimista, huoltajuuskiistat päättyy pääsääntöisesti aina naisen eduksi ellei ole ihan täys nisti ja usein silloinkin. Ja mikään yleistys naisten erinomaisuudesta ei käy tähän syyksi, vaan mies voisi monessakin tapauksessa olla huomattavasti parempi vaihtoehto ainoana vanhempana tai hom*t. Siinä olis ehkä jotain mitä vois rakentaa tässä kun nyt tasa-arvoa yritetään. Kai tuolta sellaisia sijais synnyttäjiäkin löytyis ilman taka-ajatuksia ja kun tossa aina nostetaan esiin se miten moraalinen puoli, sillä löytyisi varmasti niitä kohdun vuokraaja, niin saahan miehetkin käsittääkseni rahaa luovutuksesta, miten se eroaa siitä että nainen saisi korvauksen synnytyksestä?
Voi kun itse olisin aikanaan löytänyt tuollaisen isän lapsilleni kuin tuo Seppo. Hyväsydämisen oloinen mies, fiksukin selvästi. Hyvä ulosanti ja selvästi osaa puhua tunteistaan. Itse tein lapset nuorehkona mutta isävalinta osoittautui sittemmin huonoksi. Olen Sepon ikäinen, ja lapsista kaksi on jo teinejä ja nuorinkin alakoulun lopulla, enää en lapsentekoon alkaisi. Toivottavasti joku nyt nappaa tuon Sepon itelleen, varmasti saa hyvän isän lapsilleen.
Olisko saamaton ihmissuhdeasioissa hyvä vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa pitää muistuttaa, että se johtuu siitä, että enemmistö seurustelee ikäisensä kanssa? Harva Sepon ikäinen mies tai minkään ikäinen mies löytää selkeästi nuorempaa naista. Ikäisensä naisen kanssa mahdollisuudet ovat heikot.
Mutta jos nelikymppinen tai vanhempi mies todella haluaa lapsen, niin sitten juuri hän suuntaa katseen hieman nuorempiin naisiin. Hänen tarvitsee löytää vain yksi sopiva nainen. Varmasti onnistuu, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun itse olisin aikanaan löytänyt tuollaisen isän lapsilleni kuin tuo Seppo. Hyväsydämisen oloinen mies, fiksukin selvästi. Hyvä ulosanti ja selvästi osaa puhua tunteistaan. Itse tein lapset nuorehkona mutta isävalinta osoittautui sittemmin huonoksi. Olen Sepon ikäinen, ja lapsista kaksi on jo teinejä ja nuorinkin alakoulun lopulla, enää en lapsentekoon alkaisi. Toivottavasti joku nyt nappaa tuon Sepon itelleen, varmasti saa hyvän isän lapsilleen.
Mutta millainen seppo oli nuorempana silloin 10-20 vuotta sitten kun oli vielä hyvän ikäinen isäksi?
Mulla on tähän kaksi kirjainta: yh. Useimmat neljääkymppiä lähestyvät miehet tajuavat, että jos etsii naista, joka haluaa lapsia, siinä iässä naisilla niitä yleensä on jo.
Vierailija kirjoitti:
Mick Jagger sai (toistaiseksi) viimeisen lapsensa ollessaan 73v.
Vanhat naiset on vaan kateellisia kun setämiehet voi siittää lapsia hautaan asti.
Siittäminen on helppoa. Lapsen kasvatus ei. Se tuppaa usein vanhoilta miehiltä unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen seppo oli nuorempana silloin 10-20 vuotta sitten kun oli vielä hyvän ikäinen isäksi?
Sinäkö sen hyvän iän määrität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Itse asiassa noita tilastoja horjuttavat tietyt vähemmistöt, joilla voi olla isoja ikäeroja. Jos tehtäisiin tilasto suomalaistaustaisista, näyttäisi ikäero vielä pitemmältä. Valtaosa suomalaisista pariutuu suunnilleen samanikäisen kanssa - ikäeroa voi olla muutama vuosi suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta pitäisi lähettää tutkimusryhmä Japaniin. Mikä siellä meni vikaan, että ihmiset eivät enää löydä kumppania? Ehkä voisimme oppia jotain ja vielä kääntää Suomen kohtalon. Ainakin yksi painava syy on järjetön työnteko, mutta se ei täällä Suomessa ole ongelmana. Luulisi, että syitä on muitakin.
Japanilaisethan ihailevat sitä, ettei naisen tarvi jäädä kotiin lasten aikuisuuteen saakka. Moni japanilaisnainen vaikka maksaa poikaystäväpalvelusta ja pitää itselleen prinsessahääpäivän eikä halua naimisiin. Suomalaisiin miehiin ja Suomeen kyllä tuntevat vetoa, mutta ujous estää sen suomalaisen suljin etsimisen. Eipä suomalaisiakaan Japancupidista löydä.
Hän voi mennä naimisiin sen Sepon kanssa, joka joutui isäksi vastoin tahtoaan.
Yhy minäkin haluaisin naisystävän ja haluaisin perheen mutta ikisinkku oon, nyyh oikein itkettää 😭 En ole se miesmalli joka pukeutuu aina hyvin enkä laittaudu kovinkaan usein eikä taskussa ole korkeakoulututkintoa, yhy yhy.