Olenko jotenkin heikko yksilö kun väsyn perusarjesta?
Tässä perusarkipäivä:
6.30 ylös ja koira lenkille, lapset kuntoon ja koulutielle, itse töihin
8-15 töissä, päiväkotityö jonka koen enemmän tai vähemmän raskaaksi joka ikinen työpäivä (sekä henkisesti että fyysisesti koen olon raskaaksi työpäivän jälkeen)
Klo 15 kotiin, sitten koiran lenkitystä, ruuanlaittoa, välillä kaupassakäynti, siivousta, lasten harrastuksiin kuskaamista ym normiarkea
Klo 21.30 nukahtaa vanhin lapsi ja itse nukahdan hyvin pian sen jälkeen.
Lapset on isällään joka toinen viikko ja silloin opiskelen, mutta en oikeastaan palaudu edes niillä viikoilla vaan olen aina väsynyt.
Olen perusterve ja normipainoinen. Ferritiini on 30, mitattiin alkuvuodesta, ei kuulemma vaadi hoitoa kun epäilin raudanpuutetta.
Kommentit (63)
Teen paljon vähemmän kuin sinä ja olen silti väsynyt. Ei auta mikään. Elämä on paskaa eikä mikään tule muuttumaan.
Koklaa voikahvii, sekä Sapiens dieettii.
Tuo ei kyllä kuulosta hyvältä, että jokainen työpäivä on raskas. Mitähän sille voisi tehdä?
Ihan normaalia väsyä tuolla tekemisen määrällä. Asun yksin, käyn töissä enkä harrasta kodin ulkopuolella mitään, tapaa ystäviä, ei ole lemmikkejä tms. ja aktiviteettia on juuri sopivasti. Kun joskus olen koettanut tehdä enemmän, en ole pian enää jaksanut huolehtia itsestäni, käydä suihkussa tai siivota.
Mikä tuossa siis oikeastaan on ongelma, puuhata koko päivän ja illalla uni tulee hyvin? Minusta ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa siis oikeastaan on ongelma, puuhata koko päivän ja illalla uni tulee hyvin? Minusta ihan normaalia.
No se että en meinaa jaksaa näitä päiviä enää.... eikä tunnu hyvältä kun olo on aina väsynyt/voimaton.
Mene lääkäriin. Arkesihan on kevyttä ja lapsetkin puolet ajasta muualla.
Kuulostaa että touhuat koko päivän jotain. Päiväkotityö on kuormittavaa. Et ole mitenkään heikko yksilö, päinvastoin.
Mun mielestä teet vaikka mitä, käyt koiran kanssa lenkilläkin. Meillä ei ole lemmikkejä, kun en jaksa hoitaa niitäkään.
Sinulla on lapset ja koira, ja ilmeisesti teet kaikki kotityöt yksin kun lapset vielä pieniä ja olet yh. Kyllähän siinä riittää.
Olet normaali. Heräät todella aikaisin aina. Vaikka nousisit klo 9, voi illalla jo väsyttää. Monta tuntiahan tuossa menee ja tekemistä on. Kuskaaminen ja työ on varmaan raskaita, arkihommat. Onko lomaa tai kumppania, sukulaista. Joitakin väsyttää vaikka tekisi paljon vähemmän tai ei mitään. Suomen sää, ionit, moni asia vaikuttaa, kylmyys jne. Vitamiini voi hieman auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se että en meinaa jaksaa näitä päiviä enää.... eikä tunnu hyvältä kun olo on aina väsynyt/voimaton.
Sitten pitää levätä enemmän. Niinhän sinä lapsillesikin toivottavasti sanot, jos he valittavat olevansa väsyneitä.
Missä vaiheessa sinulla on harrastuksia ja omaa aikaa, jolloin et tee mitään "tehokasta"?
Ihmisen perusarki on nykymaailmassa kaukana siitä millainen perusarki ihmisillä on aiemmat pari miljoonaa vuotta kerenny olla. Pidän aivan ymmärrettävänä, että löytyy tiheäänkin ihmisiä, joita tällainen uuvuttaa.
Niin, mikähän siihen voisi olla syynä että 15 tunnin yhtäjaksoisen touhottamisen jälkeen on väsynyt?
Opiskelu on raskasta, koska sitä ei voi ns. jättää työpaikalle, vaan aina kulkee musta pilvi päällä, että nytkin pitäisi tehdä jotakin opintojen eteen.
Siis lapsivapailla viikoilla käyn normaalisti töissä + opiskelen ^^