Isä kuoli maanantaina ja nyt veli sitten kilahti tänään
Mihinkään yhteystyöhön ei suostu. Tänään saatiin vaivoin sovittua ja tilattua hautajaispaketti. Veli oli kutsuttu keskustelemaan ja selvittämään yhdessä asioita ja sopimaan hautajaisista mutta ilmoitti ettei semmosen asian takia viitsi tulla. Sitten räjähti ja alkoi syyttämään solvauksia ääniviesteillä perikunnan Whatsapp ryhmään. Saatiin kuitenkin sovittua hyvin vaivoin hautajaisasiat.
Aikoo hakea ulkopuolisen pesänselvittäjän joka on hänen oikeus mutta sen kustannukset joutuu maksamaan yksin kun perikunnan tilille ei jää rahaa hautajaisten jälkeen.
Minä olen kieltäytynyt perinnöstä enkä lakipuhelimen mukaan ole enää perikunnan osakas. Siskoni aikoo kanssa kieltäytyä ja paperityöt jää veljeni hoidettavaksi.
Sai aikaan semmosen solmun että oksat pois. Hoitakoon itse loppuun kun epäilee jokaista pilkun paikkaa.
Osasin tuota odottaa. Hänellä on antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja arvasin ihan oikein että hän tulee olemaan iso ongelma kun asiat lähtevät etenemään.
Suree toki ja se purkautuu kaikessa vastahankaan soutamisena.
Perintöä ei ole tulossa. Isä oli köyhä.
Kommentit (22)
Jos sinulla ja siskollasi on lapsia, perityt velat / varat siirtyvät perinnöstä kieltäydyttyänne heidän kontolleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ja siskollasi on lapsia, perityt velat / varat siirtyvät perinnöstä kieltäydyttyänne heidän kontolleen.
Ei velka periydy. Jos vainajalta jää varoja niin toki menevät velkojille ensin. Sitten vasta, jos jotain jää, niin perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei velka periydy. Jos vainajalta jää varoja niin toki menevät velkojille ensin. Sitten vasta, jos jotain jää, niin perillisille.
Eli velat otetaan päältä, ja sitten katsotaan jääkö perillisille mitään. Ei toisin päin.
Semmottii sitten keskiviikon kunniaksi🤣
Jo vain! Te sanavalmiit siskot nakkasitte kuolinpesän hoidon vaikeudet juuri heikoiten sen kanssa pärjäävälle.
Empä ihmettele kilahdusta.
Vierailija kirjoitti:
Jo vain! Te sanavalmiit siskot nakkasitte kuolinpesän hoidon vaikeudet juuri heikoiten sen kanssa pärjäävälle.
Empä ihmettele kilahdusta.
Ainoa vaikeus kuulosti olevan tämä, jolle kuolinpesän hoitaminen jäi.
Saa riidellä itsensä kanssa ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perukirjan pitää tehdä ajoissa ja huolella ja hakea pesä konkurssiin.
https://www.minilex.fi/a/kuka-maksaa-vainajan-velat
Apua, kuulostaa ihan meidån tapaukselta. Veli vielä akateemisesti koulutettu hyvässä ammatissa.
Mutta isän hautajaispäivän yönä sekosi ja taantui 18 vuotiaaksi. Ja hankki pesänselvittäjån ja laittoi "ison pyörän pyörimään".
Ja nyt puolitoista vuotta sen jälkeen rauhoittui, kun pesä on 30 000 e köyhempi, veli itse väsyi, ja me kaikki olemme hänen sekoamisensa takia enemmån tai vähemmån burn out ja tärkeitä asioita jäänyt hoitamatta
Eräs tuttu lakimies sanoi, että nämä sekoamiset ovat hyvin tavallisia, mutta inhimillisesti murheellisia.
Vierailija kirjoitti:
Apua, kuulostaa ihan meidån tapaukselta. Veli vielä akateemisesti koulutettu hyvässä ammatissa.
Mutta isän hautajaispäivän yönä sekosi ja taantui 18 vuotiaaksi. Ja hankki pesänselvittäjån ja laittoi "ison pyörän pyörimään".
Ja nyt puolitoista vuotta sen jälkeen rauhoittui, kun pesä on 30 000 e köyhempi, veli itse väsyi, ja me kaikki olemme hänen sekoamisensa takia enemmån tai vähemmån burn out ja tärkeitä asioita jäänyt hoitamatta
Eräs tuttu lakimies sanoi, että nämä sekoamiset ovat hyvin tavallisia, mutta inhimillisesti murheellisia.
Olette sitten ehtineet järjestellä hautajaisetkin jo ennen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa. Ja tosiaan kauhean yleistä varmasti. En uskalla edes ajatella mitä hommasta tulee vielä oman veljen kanssa.
Voit nauraa sivussa jos veljesi ottaa perinnöksi yllättäen velkaa. Myös velka periytyy, mikäli ottaa perikunnan osakkuuden.
Jaa, no itellä toisen vanhemman kuoleman jälkeen veli meni sekaisin kuin seinäkello. Luuli kaikenlaista, että isä oli myrkytetty, ja että viemäristä nousee myrkkykaasua, ja jutteli olemattomien kanssa. Eli psykoosi. Hankalaa oli saada vietyä lääkäriin se. Sama käynyt aikaisemmin, kun erosi vaimostaan. Sitten, kun elossa olevasta vanhemmasta aika jättää, niin varmaan taas sama edessä. Minä en sitä show'ta katsele, kieltäydyn perinnöstä. Jos ei pysty järjestämään hautajaisia, niin minä järjestän.
Jos on antisos.pershäiriö, niin ei edes sure oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on antisos.pershäiriö, niin ei edes sure oikeasti.
Totta. Antisosiaalinen on sama kuin psykopaatti.
Vai niin.....