Miten riisuudut gynekologilla?
Mielenkiintoista on aina kuulla, miten paljon rutiinit gynekologikäynneillä vaihtelevat. Suuri ero on siinä, kuinka paljon yleensä pitää riisuutua. Jotkut väittävät, että yksityisellä puolella pitää riisuutua enemmän, mikä tarkoittaa siis yleensä kaikki vaatteet pois ja alasti ja julkisella puolella taas riittää vähempikin. Yksityisellä aikaa tarkastaa ja tutkia perusteellisemmin kuin julkisella vai miten se oikein menee.
Kommentit (167)
Olen käynyt vain ja ainoastaan yksityisellä gynellä, monta eri lääkäriä. Ikinä en ole Suomessa riisunut alasti, vaan minulla on aina hame, jonka vaan nostan vyötäisille ja yläosassa paitapusero, josta avaan napit ja nostan rintsikat ylös.
Ulkomailla sen sijaan minun on käsketty riisuutua alasti, mutta silloin hoitaja on antanut sairaalakaavun, joka ylläni olen tullut verhon takaa tutkimukseen ja kaapua on sitten nostettu tarpeen mukaan.
Yksityisellä puolella on riittänyt se vähempi. Julkisella puolella en ole käynyt.
Mitenkä? Hyppään pöydälle ja riisun samalla kun tanssin. Odotan gynen antavan käteistä.
Yksityisellä yhtä lääkäriä (miestä) on kiinnostanut nähdä koko potilas, toista (naista) ei ole kiinnostanut.
Julkisella lääkäri (mies) taisi olla vähän ihmeissään, kun kysyin, saako sukat pitää jalassa.
Eli ihan henkilöstä kiinni, kiinnostaako heitä potilas kokonaisuutena, vai ei. Enkä väitä, että julkisella puolella tarvitsisi olla kiinnostunut koko potilaasta, ts. voi olla hyvä lääkäri vaikka kokonaisuus ei kiinnostaisi.
Yleensä heittelen kappale kerrallaan vaatteet pois viehkeästi ja viettelevästi tanssien. Lopuksi pyllistän ja sanon "Siinä."
Vierailija kirjoitti:
Yleensä heittelen kappale kerrallaan vaatteet pois viehkeästi ja viettelevästi tanssien. Lopuksi pyllistän ja sanon "Siinä."
MInua ei naurattanut yhtään typerä kommenttisi.
Itse varmaan hohotit ääneesi kirjoittaessasi tuota.
Jos et osaa vastata asialliseen kysymykseen, niin pidä turpasi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tuon mä haluan nähdä. Hymyilen jo valmiiksi ajatuksesta, että joku asiakkaistani olet sinä.
Niin nopeasti ettei hoitaja ehdi (englanniksi) kissaa sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua en sensijaan halua kohdata. Valitse joku toinen pilluasi tarkastelemaan.
Mulla on kai joku "trauma" siitä, kun lääkäri selvästi sanoi, että kaikki vaatteet riisuttava mutta jätin sukat, jolloin hän tokaisi: "Sukatkin pois!" En tiedä, miksi jätin sukat, vaikka tiedän että sukatkin ovat vaatteita... henkiseksi turvaksi kai. Mutta osoitin vain tyhmyyttä. Riisuin sukatkin, ja kysyin, miksi pitää olla täysin alasti. Hän perusteli asian. Sen jälkeen mietin, miksi jokaista lääkäriä ei kiinnosta - mielestäni kuuluisi, osasivat he näkemäänsä hyödyntää tai ei. Kehosta näkyy paljon terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita, samaan tapaan kuin esimerkiksi kynsistä ja hiuksista, ellei niitä ole peitelty/manipuloitu.
Niin kysyys oli, miten... Lääkärin huoneessa on pieni tila riisuutumista varten. Tuolin päälle kasataan vaatteet. Ei ole asiallista pyllistellä, eikä vitkutella. Muuten ei väliä.
Eikös kynegologeista enemmistö ole vieläpä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asialliset asiat hoidetaan jossain muualla; täällä ollaan kuin Ellun kanat.
Laitan käyntiä varten sukkanauhasukat, kun sukkahousujen kanssa on hankala toimia. Silloin ei tarvitse ottaa kuin hame pois.
Mitä ihmettä täällä oikein luin?
Koskaan en ole riisunut kun housut. Sukat (ja villasukat) jätän jalkaan, koska palelen niin pirskatin helposti. Ja ikänä ei ole ollut tarpeen esitellä mitään navan yläpuolella olevaa gynekäynnillä, kyllä se on aina ollut pelkkä kurkistus konepellin alle ja that's it.
Yksityinen puoli.
Ei ole tarpeen eikä potilasta kohtaan kunnioittavaa odottaa kokonaan alasti olemista missään vaiheessa gynekologista vastaanottokäyntiä. Tutkimuskaapuun sermin takana pukeutuminen on ok. Jos tutkitaan myös esim. rinnat, alavartalo peitetään tutkimuspeitteellä. Olen toisen alan erikoislääkäri, nainen.
Miksi tästä tehdään näin suuri numero? Kukin tavallaan, sekä tutkittava että lääkäri.
En ole käynyt gynekologilla, mutta en todellakaan suostuisi riisuutumaan täysin alasti. Miksi edes pitäisi? Kammottava ajatuskin.
Laitan aina jonkun mekon/pitkän tunikan päälle kun on tiedossa gynekologisia tutkimuksia. Sitten vaan housut pois ja on mukavampi siirtyä tutkimuspöydälle, kun ei tarvi p*rse paljaana kipittää sen huoneen poikki. Vasta pöydälle noustessa nostaa helmat ylös. Suosittelen kaikille.
Julkisen puolen gynekologi on niin taitava, että ei tarvitse kuin housut riisua. Ei edes satu. 🤗