Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten riisuudut gynekologilla?

Vierailija
26.04.2023 |

Mielenkiintoista on aina kuulla, miten paljon rutiinit gynekologikäynneillä vaihtelevat. Suuri ero on siinä, kuinka paljon yleensä pitää riisuutua. Jotkut väittävät, että yksityisellä puolella pitää riisuutua enemmän, mikä tarkoittaa siis yleensä kaikki vaatteet pois ja alasti ja julkisella puolella taas riittää vähempikin. Yksityisellä aikaa tarkastaa ja tutkia perusteellisemmin kuin julkisella vai miten se oikein menee.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen riisunut alapään ja liivit hissattu ylös niiden tutkimisen ajaksi. Hyvin hämmästynyt olin, kun joku tuttu sanoi, että koskaan ei ole rintoja tutkittu ja osa gyneistä taas sanoo, että kuuluu aina osana tarkastukseen. Yksi tuttu laitettiin riisuuntumaan nakusilleen ja lääkäri katsoi kaikki luomet ym. ettei näy muutoksia.

Itselle on tullut se vaikutelma, että gynet keskiverrosti ovat hyvin tarkkoja siitä, että hoitavat hommansa hyvin.

Vierailija
62/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä mieslekuri niin yleensä hieman strippaustyylillä.

Neljän kanssa olen tehnyt temput tuolilla.

Rva 43v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä täällä oikein luin?

Koskaan en ole riisunut kun housut. Sukat (ja villasukat) jätän jalkaan, koska palelen niin pirskatin helposti. Ja ikänä ei ole ollut tarpeen esitellä mitään navan yläpuolella olevaa gynekäynnillä, kyllä se on aina ollut pelkkä kurkistus konepellin alle ja that's it.

Yksityinen puoli.

Gynekologiseen tutkimukseen kuuluu aina rintojen palpointi.

No ei ole kyllä koskaan tehty tai edes mainittu asiasta. Eikä sillä, vihaan rintoihin h koskemista lähtökohtaisesti niin paljon, että todennäköisesti kieltäytyisin kohteliaasti kunniasta. Tosin kaipa tuon näkee likinäköisempikin gyne ihan paidan päältä katsellenkin, että jos koko on tällainen 70A tai vielä pienempi, niin todennäköisesti erottaisin näissä kaikki kuivatun herneen kokoluokkaa suuremmat muutokset ihan suihkun jälkeen peiliin vilkaisemalla :)

Onnea vain, jos sinulla joskus ilmenee rintasyöpä. Jos et suostu rintojen tutkintaan, se todennäköisesti löytyy niin myöhään, ettei ole enää hoidettavissa. Eikä sitä voi hoitaa ilman, että rintoihisi kosketaan. 

Vierailija
64/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut vaan 30v papakokeessa ja siellä ei ollut mitään sermiä minkä takana riisuuntua tms. Ei muuta kun pöksyt pois siinä gynen edessä. Se oli vähän kiusallista, mutta onneksi oli naisgyne. Saisivat kyllä panostaa pieneen riisuuntumis/pukeutumistilaan.

Miksi? Joka tapauksessahan gyne näkee sinun pimperosi paljaana. 

Se kun makaan pöydällä tutkittavana on tilanne minkä osaan ottaa vain lääketieteellisenä toimenpiteenä. Toisen edessä riisuuntumisen koen intiiminpänä. Mulla on traumatausta niin voi vaikuttaa.

Vierailija
65/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rva 43v

Se "gynesänky" on kätevä aktiviteetteihin

Vierailija
66/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lailla viekoittelevasti.

Vierailija
67/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole riisunut kun housut. Sukat (ja villasukat) jätän jalkaan, koska palelen niin pirskatin helposti. Ja ikänä ei ole ollut tarpeen esitellä mitään navan yläpuolella olevaa gynekäynnillä, kyllä se on aina ollut pelkkä kurkistus konepellin alle ja that's it.

Yksityinen puoli.

Ei ole koskaan kuulunut.

N51

Papakoe ei ole gynekologinen tutkimus.

Tai siis onhan se yhdenlainen, labratestin näytteenotto, mutta ei sanan varsinaisessa merkityksessä.

Minkä alan lääkäri sinulta ottaa papan jos ei gyne? 

Vierailija
68/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt vain raskauksien takia. Miksi siinä ois pitänyt rintoja tutkia?

Oletat että raskaana oleminen tarkoittaa että et voi saada rintasyöpää?

En, mutta jos menen tietyn asian takia sinne niin oletan ettei niillä käynneillä tutkita muuta. Varsinkaan yksityisellä missä aika on rahaa.

Tarkastuskäynnit sitten asia erikseen.

Vierailija
69/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut vaan 30v papakokeessa ja siellä ei ollut mitään sermiä minkä takana riisuuntua tms. Ei muuta kun pöksyt pois siinä gynen edessä. Se oli vähän kiusallista, mutta onneksi oli naisgyne. Saisivat kyllä panostaa pieneen riisuuntumis/pukeutumistilaan.

Miksi? Joka tapauksessahan gyne näkee sinun pimperosi paljaana. 

Se kun makaan pöydällä tutkittavana on tilanne minkä osaan ottaa vain lääketieteellisenä toimenpiteenä. Toisen edessä riisuuntumisen koen intiiminpänä. Mulla on traumatausta niin voi vaikuttaa.

Mielenkiintoista, että sinusta sormien työntäminen emättimeen on vähemmän intiimiä kuin riisuminen. 

Vierailija
70/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä heittelen kappale kerrallaan vaatteet pois viehkeästi ja viettelevästi tanssien. Lopuksi pyllistän ja sanon "Siinä."

MInua ei naurattanut yhtään typerä kommenttisi.

Itse varmaan hohotit ääneesi kirjoittaessasi tuota.

Jos et osaa vastata asialliseen kysymykseen, niin pidä turpasi kiinni.

Onko ihmisellä asiat liian hyvin vai huonosti kun pystyy vetämään moiset raivot jonkun kommentista?

Vierailija
71/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä otan kaikki pois ja odotan, että potilaskin ottaa.

Vierailija
72/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä heittelen kappale kerrallaan vaatteet pois viehkeästi ja viettelevästi tanssien. Lopuksi pyllistän ja sanon "Siinä."

MInua ei naurattanut yhtään typerä kommenttisi.

Itse varmaan hohotit ääneesi kirjoittaessasi tuota.

Jos et osaa vastata asialliseen kysymykseen, niin pidä turpasi kiinni.

Sinua en sensijaan halua kohdata. Valitse joku toinen pilluasi tarkastelemaan.

En minä sitä pxlluani tarkastutakaan kun gynekologilla ja sinä et sellainen ole.

Vierailija
73/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan paikasta. Perus-julkisen puolen käynnillä piti riisua vain alapää paljaaksi, yleensä on joku sermi tai koppero missä tehdä se. Yliopistollisessa sairaalassa taas piti riisua kaikki ja sai "aamutakin" päälle, siellä oli oikea pukuhuone. Yksityisellä piti ensin riisua alapää paljaaksi sermin takana ja sitten myöhemmin pukea alapää ja riisua yläpää rintojen tutkimista varten. Sen pukeutumis-riisumisoperaation aikana gyne kirjasi tietoja ylös.

Vierailija
74/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rva 43v

Itse tykkään enemmän Tempur-sängystä, mutta makunsa kullakin. 

Vierailija
75/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rva 43v

Jonnelle tiedoksi, että "gynesänky" on nimeltään tutkimuspöytä. Ja sinä poikana et tule koskaan päätymään gynekologin vastaanotolle, joten turhaan haaveilet. 

Vierailija
76/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen puoli.

Ei ole koskaan kuulunut.

N51

Tai siis onhan se yhdenlainen, labratestin näytteenotto, mutta ei sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ei meidän tk:ssa lääkäri ota papaa. Labrassa ottavat, ovatko he sairaanhoitajia tai mitä näytteenottajia nyt ovatkaan.

Vierailija
77/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen puoli.

Ei ole koskaan kuulunut.

N51

Ei meidän tk:ssa lääkäri ota papaa. Labrassa ottavat, ovatko he sairaanhoitajia tai mitä näytteenottajia nyt ovatkaan.

Kuulostaa kaikkea muuta kuin turvalliselta. En suostuisi tuollaiseen. 

Vierailija
78/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen puoli.

No ei ole kyllä koskaan tehty tai edes mainittu asiasta. Eikä sillä, vihaan rintoihin h koskemista lähtökohtaisesti niin paljon, että todennäköisesti kieltäytyisin kohteliaasti kunniasta. Tosin kaipa tuon näkee likinäköisempikin gyne ihan paidan päältä katsellenkin, että jos koko on tällainen 70A tai vielä pienempi, niin todennäköisesti erottaisin näissä kaikki kuivatun herneen kokoluokkaa suuremmat muutokset ihan suihkun jälkeen peiliin vilkaisemalla :)

Onnea vain, jos sinulla joskus ilmenee rintasyöpä. Jos et suostu rintojen tutkintaan, se todennäköisesti löytyy niin myöhään, ettei ole enää hoidettavissa. Eikä sitä voi hoitaa ilman, että rintoihisi kosketaan. 

Suhtaudun lähtökohtaisesti niin, että eipä tästä elämästä ole kukaan vielä hengissä selvinnyt ja jos tarkoitus on lähteä tässä suvussa ensimmäisenä rintasyövän takia, niin sitten lähdetään. Ei ole järkeä pitää keinotekoisesti itseään hengissä puoliteholla ihan vaan hengissäpitämisen ilosta. En minä käy kampaajallakaan, koska en pidä siitä, että ihmiset koskettelevat hiuksiani tai päänahkaanikaan..

Gynellä kuitenkin joutuu käymään pilleriehkäisyn järjestämiseksi, kortsut kun eivät pahemmin auta menkkojen siirtämisessä ja vuorojen hillitsemisessä. Eivät taida antaa tai uusia vanhaa pillerireseptiä ilman tutkimusta.

Vierailija
79/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan aina jonkun mekon/pitkän tunikan päälle kun on tiedossa gynekologisia tutkimuksia. Sitten vaan housut pois ja on mukavampi siirtyä tutkimuspöydälle, kun ei tarvi p*rse paljaana kipittää sen huoneen poikki. Vasta pöydälle noustessa nostaa helmat ylös. Suosittelen kaikille.

Sama tekniikka toimii kaikissa alavartalotutkimuksissa, esim. jalkavaivassa. Ei ole ollenkaan niin alaston olo, kun on jotain persien peittona.

Vierailija
80/167 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen puoli.

Ei ole koskaan kuulunut.

N51

Minulta on useamman kerran ottanut ihan yleislääkäri. Jonkun kerran on ottanut labrahoitaja, opiskeluterveydenhuollosta laittoivat yleensä hoitajalle. Joukkoseulonnathan ottaa myös joku labrahoitaja.