Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt ja ärsyyntynyt ihmisiin ja yleiseen elämänmenoon

Vierailija
26.04.2023 |

Oon 40 plus ikäinen ja jotenkin on alkanut ärsyttämään suurin osa ihmisistä. Politiikka ja sodat tuntuvat kuin pikkulasten hiekkalaatikolta ja kaikki valitukset sun muut netissä sun muualla, ei vain jaksa. En jaksa enää pitää oikein yhteyttä keneenkään, tekisi mieli erakoitua Lapin erämaamökkiin. Mutta ei voi, kun on lapset huollettavana, he ovatkin ainoat, joiden seurassa viihdyn.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan uskonut, että jopa kiinnostus seksiin hiipuisi. Olin 39-vuotiaaksi asti jopa seksiriippuvainen nymfo. Himotti koko ajan.

Nykyään ihana mielenrauha. Elämässä on muutakin kuin limakalvokontaktin metsästys. Ei tarvitse käydä treffeillä munan perässä.

Vierailija
62/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sosiaaliseksi vielä palata kun kerran on eroon päässyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ulkomaailma ei siis vastaa sinun odotuksiasi ja nyt harmittaa. Olet ulkoistanut onnellisuutesi itsesi ulkopuolelle ja ehdollistanut sen niin, että jos ulkoinen maailma ei, ole tietynlainen, se estää sinun onneksi.

Ja vastaus löytyy sinusta itsestäsi. Mediat kiinni ja omien ajatusten kanssa luontoon. Meditoi. Löydä voima itsestäsi.

Ei minua aiemmin tämä ärsyttänyt.

Nyt 40 plus iässä ei vaan jotenkaan enää jaksa ihmisiä. Onko tämä normaalia?

Voihan se perspektiivi keikahtaa missä iässä tahansa. Miksi sinun tarvitsee erityisesti jaksaa ihmisiä? Siinäpähän ovat. Keskittyy siihen omaan tekemiseen niin pysyy fokus ja prioriteetit kunnossa.

No onneksi ei erityisesti tarvitsekaan olla sosiaalinen kuin ne pakolliset. Mutta ärsyttää suunnattomasti politiikka, sodat, ihmisten kammottavat parisuhdekokemukset, katuväkivalta, kaikenlainen pahuus. Ehkä luen liikaa uutisia, katson true crimeä, luen ihmisten ihmeellisiä mielipiteitä netistä niin politiikasta kuin parisuhteista. 

Ei itselläkään ole ollut helppo elämä ja erittäin vaikeita kokemuksia on takana, mutta nyt jotenkin tuntuu, että ei jaksa enää yhtään muita ihmisiä. Kuuluuko tämä 40 plus ikään vai mihin?

Joo sä luet liikaa eli annat median myrkyttää mielesi. Jos uutisista haluaa pysyä kärryillä, seuraa STT:a. Infoa, ei mielipiteitä tai klikkibaitteja.

Puhu ihmisten kanssa normaaleissa vuorovaikutustilanteissa ja huomaat ettei todellinen elämä vastaa sitä kuvaa mitä media maalaa.

Kannattaa tietoisesti etsiä vastapainoksi huumoria, eläinvideoita yms mitä vaan sellaista, mistä mieli piristyy. Helposti löytyy juttuja hyvistä ihmisistä eläimineen ja lapsineen, tuntuu että se on vastatrendi kaikelle kurjuudelle mitä tykitetään. Tai sitten täydentää kuvaa hyvillä asiakeskusteluilla jossa on kuitenkin toiveikkuutta ja halua kohentaa asioiden tilaa. Apatiaan suostuminen on se huonoin vaihtoehto.

Vierailija
64/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tämä nykyajan puhelinriippuvuus. Aikuiset ihmiset toljottaa sitä typerää laitetta ihan joka paikassa, ollaan tien tukkeena, kun mulla on nyt oikeus seistä tän typerän laitteen kanssa tässä, kun mulla on oikeus. Suomi on kam&ala junttila, ulkomailla ei tällaista ole, vaan ihmiset osaavat käyttäytyä. Olen ollut paljon Italiassa ja siellä ihmiset ihan kohtaavat toisiaan normaalisti, eikä siellä vain kytätä sitä typerää kännykkää. Olen matkustanut elämäni aikana paljon ja ollut työn vuoksi enemmän ulkomailla kuin Suomessa. Eron huomaa, ei tarvitse kuin astua Finnairin koneeseen mikä on täynnä suomalaisia, sen junttiuden ja sivistymättömyyden oikein haistaa ja näkee. Ero on kuin yöllä ja päivällä matkustaako Finnairin koneella vai jonkun muun maan lentoyhtiöllä. Mielestäni junttius on lisääntynyt ja itsekeskeisyys, mutta itsekeskeisyyshän on junttiutta mitä suurimmassa määrin. MInä minä minä minä minä minä....................suomalainen

Vierailija
65/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko politiikka tuntuu niin luotaantyöntävältä, kun lukee ihmisten kirjoituksia.

Samoin kaikki nää koronatouhut sun muut mitä tehtiin.

Jotenkin ihmisten pahansuopaisuus huokuu netissä eikä enää yhtään tee mieli olla kenenkään kanssa livenä tekemisissä. Kaikki tuntuu niin oudolta, vääristyneeltä, julmalta. Onko se netti vai ikä vai mikä. En tiedä. Olen vain menettänyt uskoni kaikkeen.

Netti on paremmin tuonut tietoisuuteen, millaista kulissien takainen todellisuus ja sen osana ihmisten todellinen ajattelutapa on ollut aina. Toisaalta netti on muuttanut maailmaa hajota ja hallitse -periaatteella eristämällä jokaisen yksilön omaan kuplaansa, jolloin ihmisten kesken ei enää muodostu sellaista solidaarisuutta, jollaista yhteisten asioiden hoitaminen joskus edellytti henkilökohtaisista näkemyseroista huolimatta. Näkökulmasta riippuu, haluaako tätä kutsua kyynisyydeksi vai realismiksi.

Vierailija
66/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu itselläni, haluaisin vaan jonnekin metsän keskelle elämään. Tämä lähiössä kökkiminen on täyttä helvettiä, enkä jaksa enää yhtäkään uutista Suomen päättäjien idioottimaisuudesta. Olen nähnyt ennalta jo parin vuoden ajan erinäiset tapahtumakulut, ja tuntuu että "tiedän jo tämän tempun". Nyt on mitta täynnä tätä sirkusta ja temppuiluja. 

Täytän kohta 40 muuten itsekin. 

Vierailija
67/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää tämä nykyajan puhelinriippuvuus. Aikuiset ihmiset toljottaa sitä typerää laitetta ihan joka paikassa, ollaan tien tukkeena, kun mulla on nyt oikeus seistä tän typerän laitteen kanssa tässä, kun mulla on oikeus. Suomi on kam&ala junttila, ulkomailla ei tällaista ole, vaan ihmiset osaavat käyttäytyä. Olen ollut paljon Italiassa ja siellä ihmiset ihan kohtaavat toisiaan normaalisti, eikä siellä vain kytätä sitä typerää kännykkää. Olen matkustanut elämäni aikana paljon ja ollut työn vuoksi enemmän ulkomailla kuin Suomessa. Eron huomaa, ei tarvitse kuin astua Finnairin koneeseen mikä on täynnä suomalaisia, sen junttiuden ja sivistymättömyyden oikein haistaa ja näkee. Ero on kuin yöllä ja päivällä matkustaako Finnairin koneella vai jonkun muun maan lentoyhtiöllä. Mielestäni junttius on lisääntynyt ja itsekeskeisyys, mutta itsekeskeisyyshän on junttiutta mitä suurimmassa määrin. MInä minä minä minä minä minä....................suomalainen

Jaa-a, kyllä Keski-Euroopassakin nykyään näkee busseissa ja raitiovaunuissa, että yhdeksän matkustajaa kymmenestä tuijottaa ja räplää koko ajan puhelintaan. Eivät tosin käyttäyty tässä tai muissakaan asioissa mitenkään huomiohakuisesti vaan paremminkin sen näköisesti kuin kyse olisi synnynnäisesti opitusta toiminnasta. 

Vierailija
68/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on autistisia. En sano tätä haukkumaterminä, vaan tämä oli erään arvostetun tohtorishenkilön huomio kansastamme. Emme keskity ihmiseen vaan asiaan; korvaamme ihmiskontaktit laitteilla. Apua ei saada eikä pyydetä. Jne. 

Luulen, että maan korkeat incel-luvut selittäytyvät ainakin osittain tällä. 

Vierailija
69/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä siis kiinnitä huomiotasi toisiin ihmisiin tai yleensäkään mihinkään mikä ärsyttää. Ihminen voi itse päättää mihin kiinnittää huomionsa. Positiivisiin vai negatiivisiin asioihin. On selvää, ettei ihminen voi olla onnellinen negatiivisiin asioihin keskittyessään. Ihmisen onnellisuus tai onnettomuus koostuu siitä mitä hän ajattelee. Tämä on jokaisesta ihan itsestään kiinni. Jokainen on oman onnensa seppä. Asenne ratkaisee.

Olen saman asian itsekin kokenut. Siis ihmisiin kyllästynyt ja pettynyt ja masentunut.

T:Entinen ihmisten "vihaaja", nykyinen jokaista rakastava ( Arvaapa kumpi on mukavampi olla)

Vihje on sinänsä hyvä, mutta nykymaailma valitsee ihmisen puolesta pitkälti valmiiksi sen virike- ja ärsyketulvan, josta ihminen vasta sitten pääsee seulomaan ne asiat, joihin kiinnittää huomionsa.

Vierailija
70/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan uskonut, että jopa kiinnostus seksiin hiipuisi. Olin 39-vuotiaaksi asti jopa seksiriippuvainen nymfo. Himotti koko ajan.

Nykyään ihana mielenrauha. Elämässä on muutakin kuin limakalvokontaktin metsästys. Ei tarvitse käydä treffeillä munan perässä.

Mitä seksin tilalle?

Vierailija
71/72 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin täällä lauantaina ja onnellinen siitä.

Vierailija
72/72 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 enkä usko palaavani enää sosiaalisiin piireihin. Mies on, mutta hänestäkin haluan välillä taukoa.

Miten miehestä saa taukoa??