Tekisin siivoojan työtä oikein mielellään, jos työn tekemiseen olisi riittävästi aikaa ja palkka olisi kohdillaan
Ehkä eniten kaikista työmahdollisuuksista , haluaisin olla siivooja. Olen sitä työtä tehnytkin, mutta ongelmat alan sisällä ja rakenteissa kävivät lopulta niin mahdottomiksi , että jouduin jättämään rakastamani työn.
Tosin ihan sama ongelma on myös keittiö/ravintola-alalla, hoitoalalla, kaupanalalla. Kaikissa suorittavissa ammateissa.
Miten se voi olla niin, että ihmisestä otetaan ihan kaikki mitä irti lähtee? Sutten suureen ääneen ihmetellään kun kaikki uupuu ja kukaan ei jaksa.
Nii-in! No mistähän johtuis?
Kommentit (24)
Työpaikkoja selatessa olen hämmästynyt , et miten paljon tarjotaan silpputyötä! Tosi vähän on auki paikkoja joissa on täydet työtunnit. Onko tämä nyt sitä, että saadaan työllisyysprosentti näyttämään mahdollisimman suurelta?
Olishan se kivaa tehdä työtä jos sais tehdä sitä hitaaseen tahtiin ja vetää vähän huumeitakin samalla. Ja palkka pitäis olla 5000€ kuukaudessa.
Äänestän vasemmistoa.
Voisitko perustaa omaa yritystä? Laskuttaisit vähän enemmän ja yrittäisit etsiä sulle sopivat asiakkaat?
Saat melkein 3000/kk sairaalapuolella.
Käytännössä neljän tunnin työaika venyy 5-6 tuntiseksi, koska mahdolliset siirtymät työkohteesta toiseen ja se , että ei vaan ehdi tehdä työtään siinä ajassa mikä on jostain norsunluutornista mitoitettu. Palkka kuitenkin maksetaan tietysti vaan neljästä tunnista.
Hoitajana voin sanoa omasta työstäni ihan vastaavat sanat.
Siivouksen taso - kusten juostu.
Kouluissa ei ehdi tehdä kuin minimi. Hygieniataso surkea. Pitäisi tehdä paljon paremmin. Pinnat, katkaisimet, tasot
Vierailija kirjoitti:
Siivouksen taso - kusten juostu.
Kouluissa ei ehdi tehdä kuin minimi. Hygieniataso surkea. Pitäisi tehdä paljon paremmin. Pinnat, katkaisimet, tasot
Kouluissa pitäisi just olla oikeasti siistiä koska taudit leviää pinnoilta yms.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kivaa tehdä työtä jos sais tehdä sitä hitaaseen tahtiin ja vetää vähän huumeitakin samalla. Ja palkka pitäis olla 5000€ kuukaudessa.
Äänestän vasemmistoa.
Tässä ei puhuta mistään hitaasta työtahdista, vaan siitä että ehtii tehdä työnsä hyvin. Juosta siinä saa. Mutta se, että minut perehdytetään pesemään samalla vessanrätillä ensin pönttö ja sitten vaan " huitasemaan" lavuaarit ja valokatkaisijat niin , että ne näyttää puhtaalta MUTTA oikeasti olet levittänyt kaikki pöntön bakteerit ympäriinsä- ei vaan sovi mun moraalikäsitykseen. Ja saa tuntemaan ylpeyttä työstäni.
Vaan koska ei ehdi vaihtamaan puhtaaseen liinaan välillä. Puhutaan tämmöisestä tahdista.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko perustaa omaa yritystä? Laskuttaisit vähän enemmän ja yrittäisit etsiä sulle sopivat asiakkaat?
En todellakaan voisi. Oletko yrittänyt perustaa yritystä tässä maassa? Minä olen.
Hintakilpailtu ala siksi tiukat aikataulut ja paljon siivouskohteita.
Me ollaan rakennettu yhteiskunta, joka toimii tietyllä määrällä työntekijöitä. Nyt kun merkittävän suuri osa on siirtynyt eläkkeelle niin tulos on tämä. Yhden ihmisen pitäisi tehdä sama työ, minkä aiemmin teki viisi.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja selatessa olen hämmästynyt , et miten paljon tarjotaan silpputyötä! Tosi vähän on auki paikkoja joissa on täydet työtunnit. Onko tämä nyt sitä, että saadaan työllisyysprosentti näyttämään mahdollisimman suurelta?
Tämä on just sitä. Huhtasaari mainitsi taannoin A-talkissa just tästä. Että ihmisiä on kyllä enemmän töissä, mutta tehtyjä työtunteja ei ole yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän vasemmistoa.
Inhimillinen palkka riittäisi. Ja se inhimillinen palkka Suomen hintatasolla ja työn raskaus + vaativuus huomioonottaen on ihan minimissään 2500 -3000 €.
Päättäjät sais joskus soluttautua ihan fyysisesti tekemään näitä töitä. Ei sitä oikeasti ymmärrä, jos ei ole käytännössä päivääkään tehnyt kyseisiä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Saat melkein 3000/kk sairaalapuolella.
Laitoshuoltajana keskussairaalassa mun palkka oli 1900€ BRUTTO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän vasemmistoa.
Tässä ei puhuta mistään hitaasta työtahdista, vaan siitä että ehtii tehdä työnsä hyvin. Juosta siinä saa. Mutta se, että minut perehdytetään pesemään samalla vessanrätillä ensin pönttö ja sitten vaan " huitasemaan" lavuaarit ja valokatkaisijat niin , että ne näyttää puhtaalta MUTTA oikeasti olet levittänyt kaikki pöntön bakteerit ympäriinsä- ei vaan sovi mun moraalikäsitykseen. Ja saa tuntemaan ylpeyttä työstäni.
Vaan koska ei ehdi vaihtamaan puhtaaseen liinaan välillä. Puhutaan tämmöisestä tahdista.
Ettet nyt olisi ymmärtänyt työjärjestystä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan voisi. Oletko yrittänyt perustaa yritystä tässä maassa? Minä olen.
Kevytyrittäjäksi sitten.
Työnantajat savustavat vähä vähältä työntekijöitä. Tarkoituksena tehdä suorittavasta työstä kuten siivouksesta marginalisoitu läpikulku työ. Jossa ei ole kuin nuoria ym jotka tekevät hetken aivan mitättömällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän vasemmistoa.
Ettet nyt olisi ymmärtänyt työjärjestystä väärin.
Ehen. Perehdyttäjä seisoi itse vieressä. Kunpa olisinkin.
Tehostaminen viritetty huippuunsa. Ja otetaan huomioon vielä sekin että meillä on aika suuri joukko siirtynyt eläkkeelle sorvin äärestä. Puolitoista miljoonaa.