Helteet tulee taas! Miten pystytte olemaan kuumassa kämpässä?
Mä vihaan näitä kuumia päiviä! Katsoin juuri lämpömittariani ja näytti että 23 astetta! Ihan hirveä helle sisällä kun tietokone ja televisiokin vielä lämmittää?!? ja nyt on vasta huhtikuu. Auttakaa! Parhaat vinkit kehiin
Kommentit (439)
Pakko vaan kestää. Ja mies vaatii joka kesä että kuumimpaan aikaan on oltava ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Joka kesä hirveä riita tästä asiasta, kun minä haluaisin että ovet on auki illalla ja yöllä kun on viileämpää. Mutta ei. Lävet auki vaan kuumimpaan aikaan, niin sen on oltava.
Menen kotiintultuani ensimmäisen minuutin aikana suoraan pumpun puhaltaman kylmän ilman alle. Äkkiä siinä vilu tulee jolloin siirryn pois ja samalla alkaa jo koko huone viilentyä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko vaan kestää. Ja mies vaatii joka kesä että kuumimpaan aikaan on oltava ikkunat ja parvekkeen ovi auki. Joka kesä hirveä riita tästä asiasta, kun minä haluaisin että ovet on auki illalla ja yöllä kun on viileämpää. Mutta ei. Lävet auki vaan kuumimpaan aikaan, niin sen on oltava.
Miksi mies vaatii näin? Onko tyhmä vai tykkääkö vain kuumasta?
Mitkä helteet? Forecan mukaan meidän aluelleemme on seuraavat 9 päivää noin +10 astetta huomisen jälkeen.
Teen kotona etänä töitä alaosattomissa, hyvin tuulettuu. Ja ei ole läppäri lasipöydällä kun teams on menossa.
Tuossa lämpötilassa ei tarvitse tehdä mitään. Jos nyt ihan yli +30 nousee niin saatan laittaa kaihtimia pienemmälle. Ei mua helteet haittaa, kesällä olen ulkona niin paljon kuin mahdollista.
Kannattaa hankkia jo hyvissä ajoin viilennin jos helteet ahdistaa ja mennä ulos. Varjossa on viileämpää kuin sisällä.
Mulla on tällainen. Firman toimitusjohtaja oli hommannut laitteen kotiinsa, mutta vaimo oli sanonut, että ei sovi sisustukseen. Joten toimari kysyi multa, haluanko ton vekottimen. Kiitos kyllä haluan. Unohdin viime kesänä laitteen päälle vähän liian pitkäksi aikaa ja makuuhuoneeni oli kuin jäähalli.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGogF8gWlNq8…
Aion hankkia viilentimen, ~10 vuotta yrittänyt pärjätä tehokkaalla tornituulettimella ja nyt riittää. Kevään lämpöennätys SISÄLLÄ 28C tässä kuussa (kaikki patterit pois päältä lol). Luhtitalon ylin kerros, katto hohkaa lämmintä :) Jos viilennin vaikka sais kesällä lämpötilat pysymään max 25C niin olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies vaatii näin? Onko tyhmä vai tykkääkö vain kuumasta?
Väittää muuten tukehtuvansa kuumuuteen. Luulen että todellinen syy on että haluaa näyttää mulle paikkani siitä huolimatta että on itse väärässä. Sehän ei koskaan myönnä olevansa jossain asiassa väärässä. Ei ikinä. Jättää välillä vesihanan auki eikä suostu laittamaan sitä kiinni koska hän ei kuulemma ole sitä auki jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen justiinsa noin helteillä, eli viilennän kämpän ilta ja yö aikaan pitämällä ikkunaa auki ja sitten päivällä pidän kiinni ja mahdollisesti verhoja ikkunoiden edessä, edes osittain. Näillä saa säädeltyä kämpän lämpötilaa melko mukavasti.
Noin muuten tykkään kesästä suomessa, jolloin yleensä mukavan lämmintä eikä tukalaa.
Miten jos joisi kylmää vettä reilusti kuuman aikana, toisiko se apuva?
Minusta on hyvä että on lämmintä, kuluu kaukolämpöä vähemmän.
Missä on nyt jo kuuma?
Itse lämmitin uunia tänään ja eilen että tarkenee.
Makkarissakin oli vain 13 astetta lämmintä.
kaukokylmä pitää asunnon kesällä ehkä vähän liiankin viileänä, sitten ikkuna auki ja lämpöä sisään.
aivan samoin kun talvella kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ilmanviilennin. Pöhinä on melkoinen mutta parempi pöhinä kuin kuumuus.
Mikäs se sellainen ilmanviilennin on? En nyt jaksaisi alkaa tilaamaan työukkoja vetämään johtoja ja reikää seinään
Ei nyt ollut kyse ilmalämpöpumpusta, vaan siirettävästä ilmanviilentimestä. https://kodinkone.com/paras-siirrettava-ilmastointilaite/ katso tuolta siellä on selitetty. Ei tarvitse käytännössä tehdä muuta kuin laittaa töpseli seinään ja letku ikkunasta ulos. Itse viilennän tuollaisella olohuoneen ja 2 makuuhuonetta hyvin (kunhan ovet on auki).
Tuollainen siirrettävä laite on kyllä hyvä
Minulla on siirrettävä ilmastointilaite ollut nyt pari vuotta. Helpottaa kovasti. Lisäksi elektrolyyttejä ja uintireissuja. Ajattelin myös kokeilla pätkäpaastoa, talvella se laittaa paleltamaan.
Jos suunnittelet laitteen ostoa niin kannattaa panostaa kerralla kunnolliseen, sellaiseen jossa on poistoputki, yleensä tämä kulkee enempi nimellä siirrettävä ilmastointilaite kuin ilmanviilennin.
Se on taas monen kuukauden käristyshelvetti edessä.
No se on jo niin hirveää, ettei sitä pysty edes ajattelemaan :D