Te joilla on KISSOJA. Mikä on teidän mielestänne paras kissan lelu?
Onko teillä vinkkejä minkälainen lelu kannattaa hommata kissalle? Tällä hetkellä kiisu leikkuu koiran pallolla ja tykkää noutaa sitä...
Kommentit (546)
Mustilla ja Mirrillä on ollut hyviä kissanminttuleluja, esim, ravun näköinen on ollut hyvä. Joululahjaksi annettu rapiseva porolelu Mustilta ja Mirriltä on ollut myös hyvä. Kissojen onkivapalelut on myös klassikkovalinta.
Kissa tykkää myös koirien pehmoleluista, esim. vesinokkaeläin on ollut lemppari, on tykännyt sitä purra, polkea ja retuuttaa.
Mun kateilla on kymmeniä leluja ja aina ne vaan haluaa leikkiä ponnareilla. Mustat perusponnarit on ihan ykkösjuttu.
Semmonen karvamötikkä, jolla on häntä. Kissa jörnii sitä kauhealla mölyllä yöaikaan. Valkeassa tahmassa yltäpäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissan lempilelu on tuollainen ääntelevä myyrä https://yleiskone.com/parhaat-kissan-lelut/ tuollainen pehmulelu siis vaikea selittää
meidän kissalla sama <3
Minä olen pettynyt noihin ladattavien / patteri leluihin. Eivät toimi kuin mainoksessa.
paras on narun päässä oleva johdattava muka hiiri.
MUN mielestä paras lelu ikinä kissalle on vedettävä hiiri
Kissa nyrpistää sille nokkaansa ja menee kiipeilytelineeseensä kuorsaamaan
Tää on meidän kissan aivan suosikki: https://kotikauppa.com/products/kilpa-ajo-petwant-kissan-lelu-mde2800
Jaksaa touhuta ton kanssa vaikka kuinka kauan.
"Mikä on teidän mielestänne paras kissan lelu?"
Minun mielipidettäni ei kysytä. Kissa päättää itse.
Joku hiuspompula ollut nyt muutaman päivän, näköjään.
- joulupallo
- lahjanaru
- pahvilaatikko
- muovikassi
Lähtökohtaisesti mikään kaupan lelu ei kiinnosta
Hänellä oli leluja mutta leikki aika vähän.
Mutta suosittelen ainakin palloja ja leikkihiiriä.
Minun kissan lempilelu oli lattialle pudotettu ohut keittämätön spagetti. Kerran oli keittiössä vahingossa pudonnut ja siitä huomattiin. Toiseksi paras oli paperitollo. Joksikin aikaa kissa aina kiinnostui kaikesta mitä käpäliinsä sai: papiljotista, kynästä, korkista jne.
Yksi lempileikki oli iltapaini. Se alkoi iltaisin niin, että kissa juoksi ovelan näköisenä isoon nojatuoliin. Silloin minä puin käteeni nahkahansikkaan ja käsinuken ja ärsyttelin kissaa tekemällä hyökkäyksiä käsinukella. Kissa todella eläytyi ja puri ja potki. Tai ehkä se luuli että lelu oli elävä, kuka tietää. Pidin painihetket aika lyhyinä, noin 5min.
Toinen yhteinen leikki oli hippa. Siihen kuului, että kissa juoksi täysillä ympäri asuntoa - asunnossa siis pystyi kiertämään ympäri. Minä juoksin kissan perässä ja vaihdoin yhtäkkiä suuntaa, jolloin kissa tulikin vastaan. Kissa oli pelästyvinään kauheasti ja säntäsi taas pakoon. Tämän leikin kissa oli itse keksinyt.
Kaiken kaikkiaan kissan kanssa on hyvä leikkiä yhdessä ja keksiä erilaisia virikkeitä. Kissat eivät todellakaan leiki vain kissanleluilla. Leikit eivät saa olla liian hurjia ja leikin jälkeen kissaa on hyvä rauhoittaa makupalalla ja silittelyllä. Ja kissan kanssa leikkiminen on hauskaa!
Nauha. Sitä vedetään pitkin lattiaa, ja kissa metsästää sitä hulluna.
Nauhan voi sitoa metrin mittaisen kepin päähän, jolloin sitä on helpompi heiluttaa lattialla.
Naruun sidottu Orava. Joku Pikkulintu on myös kiinnostava lelu. Eläviä Hiiriäkin voi ostaa.
Muutaman hauskan hiirilelun olen löytänyt eläinarvikehyllustä, yhdessä mm. narujat ja -kädet. Harvoin löytää mitään kivaa
Sitten on sellaisia valolasekeita, hyppivät ja juoksevat sen valon perässä.
Karkki- ja tikkuaskeja on kiva tiputella pöydältä lattialle.
Stessipallot, kindermunien sisukset, golfpallot, niillä tykkäävät leikkiä.