Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyhmää sanoa toiselle että "terve"?

Vierailija
24.04.2023 |

Eihän sitä voi tietää että onko se toinen ihminen terve tai onko itsekään.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat sai sitten tästäkin tappelun aikaan..., hohhoijaa....

Rupesiko pojua pelottamaan :D

Vierailija
22/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa lähinnä.

Hyvä, että sinunkin elämässäsi on jotain hupia :)

Vierailija
24/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äikän opelle ,kun sanoi "terve", hän sanoi, että sairas. Hänelle ei saanut terve sanaa sanoa.

Vierailija
25/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äikän opelle ,kun sanoi "terve", hän sanoi, että sairas. Hänelle ei saanut terve sanaa sanoa.

Olisin v'ttuuksissani vastannut tuohon: "En minä puhunutkaan sinusta, vaan itsestäni. Halusin ilmoittaa opettajalle, että olen terve". 

Vierailija
26/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan aina, että sairas. Ala-asteella siitä tuli lumipesu, mutta pikajuoksuharrastus on auttanut sen ongelman kanssa.

Vierailija
27/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi on aika yleinen nyt. Eteläsaksassa gryss gott (jumalan terve?) kuulosti oudolta.

Vierailija
28/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan aina, että sairas. Ala-asteella siitä tuli lumipesu, mutta pikajuoksuharrastus on auttanut sen ongelman kanssa.

Tuli jo selväksi, että sinulla ei ole kykyä tuottaa kuin tuota yhtä vitsiä eri muodoissa. Ei tarvitse enää toistaa samaa. Kun ei se ole edes hauska. 

Vierailija
29/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin v'ttuuksissani vastannut tuohon: "En minä puhunutkaan sinusta, vaan itsestäni. Halusin ilmoittaa opettajalle, että olen terve". 

Mites äikänope perusteli kantansa ja mitä suositteli tilalle?

Vierailija
30/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa lääkäri tervehti huoneeseen tullessaan potilasta sanalla " terve ", johon tämä vastasi, että en tosiaankaan, kun olen täällä.

Lopeta! Kuolen kohta nauruun, kun olet niin hauska!

On olemassa vitsejä, joille kuuluu vain hymähtää tai päästää sieraimistaan normaalia enemmän ilmaa muutama puhahdus. Tämä vitsi oli yksi sellainen.  Sun ei tartte nauraa sille maha kippurassa eikä heittää epäonnistuneen sarkastisesti nauruun kuolemiskommentteja

Minä saan tehdä niin kuin haluan. Jos et kestä v'ttuilua, älä tule tänne kirjoittelemaan mukahauskoja vitsejä. 

Ei tuo ole vitsi, ihan käyty keskustelu, niinkuin sekin, kun vainajanhakijat, omaiseni paareilla ruumispussissa, sanoivat ovella vielä, että näkemiin.

Vierailija
31/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites äikänope perusteli kantansa ja mitä suositteli tilalle?

En minä tiedä. Ei minulla ollut tuollaista nillittäjää opettajana. Kerroin vain, mitä minä olisin tehnyt vastaavassa tilanteessa. 

Vierailija
32/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää sanoa näin sokealle tutulle: Ihana nähdä pitkästä aikaa.

Vierailija
33/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpänen sano toiselle: Tuus kattoon kattoon kun mun kaveri tapxttiin tapxttiin.

Ihan vastaavia juttuja, sanoilla useampia merkityksiä. Turhaa ämpyilyä.

Vierailija
34/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa lääkäri tervehti huoneeseen tullessaan potilasta sanalla " terve ", johon tämä vastasi, että en tosiaankaan, kun olen täällä.

Lopeta! Kuolen kohta nauruun, kun olet niin hauska!

On olemassa vitsejä, joille kuuluu vain hymähtää tai päästää sieraimistaan normaalia enemmän ilmaa muutama puhahdus. Tämä vitsi oli yksi sellainen.  Sun ei tartte nauraa sille maha kippurassa eikä heittää epäonnistuneen sarkastisesti nauruun kuolemiskommentteja

Minä saan tehdä niin kuin haluan. Jos et kestä v'ttuilua, älä tule tänne kirjoittelemaan mukahauskoja vitsejä. 

Ei tuo ole vitsi, ihan käyty keskustelu, niinkuin sekin, kun vainajanhakijat, omaiseni paareilla ruumispussissa, sanoivat ovella vielä, että näkemiin.

Miksi omaisesi olivat paareilla ruumispussissa hakiessaan vainajaa? 

Vierailija
35/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää sanoa näin sokealle tutulle: Ihana nähdä pitkästä aikaa.

Ei ollenkaan tyhmää. Sokeat käyttävät itsekin tuota sanontaa. Samoin kuin kuurot toteavat "hauska kuulla" tms. 

Vierailija
36/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi kerta junassa, kun tervehdin konnaria sanomalla Terve. Hän ei osannut oikein luontevasti siihen vastata, niin lopputulos oli sellainen vähän epämääräinen "terveh..hhdys" :D.

Vierailija
37/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve on kivempi sanoa kuin lyhyt moi. Sanassa enemmän otetta ja kakstavusena kestää pidempään. On myös mukavasti muodollisempi.

Vierailija
38/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina tereeve.

Virolaisesti tereeve.

Toimii kaikkialla missä suomensukuisia kielia puhutaan. Tereeve on myös unkariksi tereeve.

Venäjän karjalan alueellakin ymmärretään tereeve.

Tereve on kansainvälinen tunnus siitä että kuulutaan samaan porukkaan. Ruotsalaiset ei kuulu tähän porukkaan. Saatanan väkivaltaiset viikingit ja huligaanit.

Vierailija
39/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon aina tereeve.

Virolaisesti tereeve.

Toimii kaikkialla missä suomensukuisia kielia puhutaan. Tereeve on myös unkariksi tereeve.

Venäjän karjalan alueellakin ymmärretään tereeve.

Tereve on kansainvälinen tunnus siitä että kuulutaan samaan porukkaan. Ruotsalaiset ei kuulu tähän porukkaan. Saatanan väkivaltaiset viikingit ja huligaanit.

Viroksi ei sanota noin, vaan siellä sanotaan tere. 

Vierailija
40/56 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve on kivempi sanoa kuin lyhyt moi. Sanassa enemmän otetta ja kakstavusena kestää pidempään. On myös mukavasti muodollisempi.

Kaikki sanoo nykyään mo.

Siten ettei m-kirjain kuulu selvästi.