Tyhmää sanoa toiselle että "terve"?
Eihän sitä voi tietää että onko se toinen ihminen terve tai onko itsekään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akat sai sitten tästäkin tappelun aikaan..., hohhoijaa....
Rupesiko pojua pelottamaan :D
Naurattaa lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akat sai sitten tästäkin tappelun aikaan..., hohhoijaa....
Naurattaa lähinnä.
Hyvä, että sinunkin elämässäsi on jotain hupia :)
Mun äikän opelle ,kun sanoi "terve", hän sanoi, että sairas. Hänelle ei saanut terve sanaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äikän opelle ,kun sanoi "terve", hän sanoi, että sairas. Hänelle ei saanut terve sanaa sanoa.
Olisin v'ttuuksissani vastannut tuohon: "En minä puhunutkaan sinusta, vaan itsestäni. Halusin ilmoittaa opettajalle, että olen terve".
Mä vastaan aina, että sairas. Ala-asteella siitä tuli lumipesu, mutta pikajuoksuharrastus on auttanut sen ongelman kanssa.
Moi on aika yleinen nyt. Eteläsaksassa gryss gott (jumalan terve?) kuulosti oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaan aina, että sairas. Ala-asteella siitä tuli lumipesu, mutta pikajuoksuharrastus on auttanut sen ongelman kanssa.
Tuli jo selväksi, että sinulla ei ole kykyä tuottaa kuin tuota yhtä vitsiä eri muodoissa. Ei tarvitse enää toistaa samaa. Kun ei se ole edes hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin v'ttuuksissani vastannut tuohon: "En minä puhunutkaan sinusta, vaan itsestäni. Halusin ilmoittaa opettajalle, että olen terve".
Mites äikänope perusteli kantansa ja mitä suositteli tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa lääkäri tervehti huoneeseen tullessaan potilasta sanalla " terve ", johon tämä vastasi, että en tosiaankaan, kun olen täällä.
Lopeta! Kuolen kohta nauruun, kun olet niin hauska!
On olemassa vitsejä, joille kuuluu vain hymähtää tai päästää sieraimistaan normaalia enemmän ilmaa muutama puhahdus. Tämä vitsi oli yksi sellainen. Sun ei tartte nauraa sille maha kippurassa eikä heittää epäonnistuneen sarkastisesti nauruun kuolemiskommentteja
Minä saan tehdä niin kuin haluan. Jos et kestä v'ttuilua, älä tule tänne kirjoittelemaan mukahauskoja vitsejä.
Ei tuo ole vitsi, ihan käyty keskustelu, niinkuin sekin, kun vainajanhakijat, omaiseni paareilla ruumispussissa, sanoivat ovella vielä, että näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites äikänope perusteli kantansa ja mitä suositteli tilalle?
En minä tiedä. Ei minulla ollut tuollaista nillittäjää opettajana. Kerroin vain, mitä minä olisin tehnyt vastaavassa tilanteessa.
Tyhmää sanoa näin sokealle tutulle: Ihana nähdä pitkästä aikaa.
Kärpänen sano toiselle: Tuus kattoon kattoon kun mun kaveri tapxttiin tapxttiin.
Ihan vastaavia juttuja, sanoilla useampia merkityksiä. Turhaa ämpyilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa lääkäri tervehti huoneeseen tullessaan potilasta sanalla " terve ", johon tämä vastasi, että en tosiaankaan, kun olen täällä.
Lopeta! Kuolen kohta nauruun, kun olet niin hauska!
On olemassa vitsejä, joille kuuluu vain hymähtää tai päästää sieraimistaan normaalia enemmän ilmaa muutama puhahdus. Tämä vitsi oli yksi sellainen. Sun ei tartte nauraa sille maha kippurassa eikä heittää epäonnistuneen sarkastisesti nauruun kuolemiskommentteja
Minä saan tehdä niin kuin haluan. Jos et kestä v'ttuilua, älä tule tänne kirjoittelemaan mukahauskoja vitsejä.
Ei tuo ole vitsi, ihan käyty keskustelu, niinkuin sekin, kun vainajanhakijat, omaiseni paareilla ruumispussissa, sanoivat ovella vielä, että näkemiin.
Miksi omaisesi olivat paareilla ruumispussissa hakiessaan vainajaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää sanoa näin sokealle tutulle: Ihana nähdä pitkästä aikaa.
Ei ollenkaan tyhmää. Sokeat käyttävät itsekin tuota sanontaa. Samoin kuin kuurot toteavat "hauska kuulla" tms.
Tuli mieleen yksi kerta junassa, kun tervehdin konnaria sanomalla Terve. Hän ei osannut oikein luontevasti siihen vastata, niin lopputulos oli sellainen vähän epämääräinen "terveh..hhdys" :D.
Terve on kivempi sanoa kuin lyhyt moi. Sanassa enemmän otetta ja kakstavusena kestää pidempään. On myös mukavasti muodollisempi.
Minä sanon aina tereeve.
Virolaisesti tereeve.
Toimii kaikkialla missä suomensukuisia kielia puhutaan. Tereeve on myös unkariksi tereeve.
Venäjän karjalan alueellakin ymmärretään tereeve.
Tereve on kansainvälinen tunnus siitä että kuulutaan samaan porukkaan. Ruotsalaiset ei kuulu tähän porukkaan. Saatanan väkivaltaiset viikingit ja huligaanit.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon aina tereeve.
Virolaisesti tereeve.
Toimii kaikkialla missä suomensukuisia kielia puhutaan. Tereeve on myös unkariksi tereeve.
Venäjän karjalan alueellakin ymmärretään tereeve.
Tereve on kansainvälinen tunnus siitä että kuulutaan samaan porukkaan. Ruotsalaiset ei kuulu tähän porukkaan. Saatanan väkivaltaiset viikingit ja huligaanit.
Viroksi ei sanota noin, vaan siellä sanotaan tere.
Vierailija kirjoitti:
Terve on kivempi sanoa kuin lyhyt moi. Sanassa enemmän otetta ja kakstavusena kestää pidempään. On myös mukavasti muodollisempi.
Kaikki sanoo nykyään mo.
Siten ettei m-kirjain kuulu selvästi.