Mitä syötävää laitatte vapuksi?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Entäs vanukkaita?[/quote]
Joo, miehen syömiä vanukkaita tottakai!
Oli arki tai juhla...
200 g jauhenlihamakaronilaatikkoa/hlö
Vierailija kirjoitti:
Just laitoin nakit kiehumaan🍽
Ajoissa oot🥳🎈
Samaa kuin muutenkin eli ihan perusruokaa. Minulle vappu on vain päivä päivien joukossa!
Mikä on hyydykekakku? Mitä siihen laitetaan? Itse ajattelin tehdä nakkeja ja perunasalaattia ja jälkkäriksi mansikka kermahyytelökakkua, tilasin jo nakkeihin kuori aineet.
Perunasalaatti kuuluu vappuun, mutta monta vuotta ole tehnyt itse, esim Aihisen reseptillä tulee herkkua ja hyvin uppoo meidän porukkaan. Valmiit on kyl Forssaa lukuunottamatta järkyttävää sontaa.
Ja toinen asia, koittakaa nyt jotain muitakin nakkeja esim Snelmannia. Se HK:n aitonakki on ihan pashaa, ja todella rasvaista. Ollut joskus hyvää, mutta nykyään ihan Turkulaista kissanlihaa. Samoin HK:n sininen. En osta mistään hinnasta noita enää.
Vierailija kirjoitti:
Perunasalaatti kuuluu vappuun, mutta monta vuotta ole tehnyt itse, esim Aihisen reseptillä tulee herkkua ja hyvin uppoo meidän porukkaan. Valmiit on kyl Forssaa lukuunottamatta järkyttävää sontaa.
Ja toinen asia, koittakaa nyt jotain muitakin nakkeja esim Snelmannia. Se HK:n aitonakki on ihan pashaa, ja todella rasvaista. Ollut joskus hyvää, mutta nykyään ihan Turkulaista kissanlihaa. Samoin HK:n sininen. En osta mistään hinnasta noita enää.
Snellmanin nakit luonnonsuolessa on mun vaihtoehto. Jos ne on kaupasta loppu, en osta nakkeja.
Keitän perunoita... jos saan 50 senttiä kilo.
Vierailija kirjoitti:
Keitän perunoita... jos saan 50 senttiä kilo.
Samoin minä, halpa ja terveellinen vihannes. En ymmärrä suomalaisten makaronin ja pastan syöntiä. Sehän on vain ravintoköyhää ja puristettua vehnäjauhomössöä.
Olutta, lonkeroa ja ehkä rommia.
Vierailija kirjoitti:
Itstehtyjä Subeja erilaisilla täytteillä
Tästä eteenpäin - itse tehtyjä stubbeja eri täytteillä. :-)
Voi olla että syön jotain ruokaa.
Tölkkihernekeitto on aina yhtä hyvää.
Noin muuten, valmiit (ei nyt ne ehkä kaikkein halvimmat) perunasalaatit on ihan ok vähän tuunattuna. Kapriksia, oliivia (siis pieneksi hakattuna), erilaisia sipuleita (ml. ruoho-, hillo- jne). Niitä ihan pieniä punaisia jalopenoja, hienonnettuna, jos laiskottaa niin kuivattua maustepurkista.
Ja käy arkeen ja juhlaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Tein simaa siitä tuli kiljua.
Määkin taidan tehdä sitä vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs vanukkaita?[/quote]
Joo, miehen syömiä vanukkaita tottakai!
Oli arki tai juhla...200 g jauhenlihamakaronilaatikkoa/hlö
Niin ja pestyä.
Makaroonia ja ketsuppia. Toimii aina.