Vihdoinkin tavoite painossa!
Ajatella että noin vähän yli puolitoista vuotta sitten painoin 107 kiloa ja nyt vihdoinkin olen päässyt 75 kiloon. Jatkan toki laihduttamista ja uusi tavoitteeni on ehkä 65 kiloa jonka ali en kuitenkaan menisi.
T. 174cm mies
Kommentit (39)
Minä olen asettanut oman tavoitteeni pituuteen.
Vierailija kirjoitti:
Millä onnistuit?
No aloitin säännöllisen liikunnan, päivässä kaksi kertaa lenkillä. Ruokailu tietenkin muuttui myös, vähensin annos kokoja ja aloin syömään paremmin. Alkoholia en koskaan ole juonnut niin ei mitään ongelmia sen suhteen. Herkut olivat aikoinaan heikkouteni, mutta ne vähentyivät todella ja nykyään herkuttelen pieniä määriä jos tekee mieli. Limun juonin lopetin tammikuussa kokonaan kun ei enää ole oikeasti maittanut. Alku oli hankalaa, mutta sitten kun keho alkaa tottumaan kaikkeen uuteen se menee rutiinilla.
Itselläni on aika vahva itsekuri joten se auttoi laihdutuksessa, mutta osasin olla itselleni armollinen myös joka on aika tärkeää koko prosessin kannalta.
Ap:lle
Mahtava juttu! Saa ollakin ylpeä! Ihan riittävä tavoite olisi sekin, että pysyisi tavoitepainossaan eikä lähtisi nousemaan.
Sikäli mukavaa, kun tulee kesä, niin voi liikkua monipuolisesti. Silloin paino ei lähde nousemaan vaan saattapa laskeakin uuden tavoitteen suuntaan.
Peniksesikin näyttää todennäköisesti isolta ja nyt naisellasi on vara lisääntyä kanssasi, kun vain kasvava vauvamasu on ehkä tiellä seksiä harrastaessa. 😘
Vierailija kirjoitti:
Peniksesikin näyttää todennäköisesti isolta ja nyt naisellasi on vara lisääntyä kanssasi, kun vain kasvava vauvamasu on ehkä tiellä seksiä harrastaessa. 😘
Vaikka joku nainen edes olisi kiinnostunut minusta niin hän joutuisi lopulta pettymään. Laihduttamisessa terveys oli motivaattori, ei ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asettanut oman tavoitteeni pituuteen.
Itse olen tyytyväinen omaan pituuteeni. Hyvin vähän siihen edes voi vaikuttaa joten en edes murehdi siitä vaikka olenkin keskivertoa lyhyempi :)
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä kirjoitti:
Oho näköjään tein hölmön yhdyssana virheen, kiitos ettei tullut kettuilua siitä. Olen vain tosi iloinen omasta saavutuksestani, vaikka toki se tarkoittaa että joudun uusimaan vaatekaappia kunnolla.
LOL yhdyssanavirheen
LOL. Olisit tarkistanut tekstisi ennen lähettämistä. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä kirjoitti:
Oho näköjään tein hölmön yhdyssana virheen, kiitos ettei tullut kettuilua siitä. Olen vain tosi iloinen omasta saavutuksestani, vaikka toki se tarkoittaa että joudun uusimaan vaatekaappia kunnolla.
LOL yhdyssanavirheen
Tiedän, mutta asiaa ei voi muuttaa enää. Kiitos neuvosta, yritän olla paljon tarkempi tästä edes päin :)
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea hienosta urakasta. Muista, että normaalipainon sisällä ei kiloja enää tarvitse tuijottaa, vaan tärkeintä on pitää huolta kunnosta ja nauttia elämästä.
No ei ihan jokainen paino tuossa 56-75,7kg:n välillä ole se oma normaalipaino jokaiselle 174cm pitkälle vaan se riippuu omasta ruumiinrakenteesta onko se oma normaalipaino lähempänä tuota alarajaa vaiko ylärajaa. Yleensä se on siinä keskivaiheilla, mutta tuossa on tuo liki 20kg vaihteluväli juuri siksi että tuo bmi taulukko ottaa _vastaväitteistä huolimatta_ huomioon erilaiset ruumiinrakenteet.
Sellainen ruumiinrakenteeltaan tanakka ja lyhytniskainen jässikkä olisi jo reilusti alipainoinen 56 kiloisena (jos siihen edes ilman anoreksiaa/sairautta edes pääsee) ja sitten taas sellainen kevytluustoisempi ja sirompi, pitkäraajainen melkoisen tuhti 75 kiloisena ja etenkin rasvaa on kropassa jo todennäköisesti ihan liikaa siihen nähden mikä on terveellistä. Siroilla kun on luonnostaan sirot lihakset eli painoa ei niistä kerry.
Oikeastiko ihmiset kuvittelee, että paino voi seilata liki 20 kiloa suuntaan jos toiseen ja aina vaan on ihan normaalipainoinen kunhan se paino vaan edelleen mahtuu siihen normibmi:n sisään.
Ja onnittelut vielä ap. Tuo on iso urakka ja jatkossa on helpompaa, koska se oma normipaino on huomattavasti iisimpi homma säilyttää kuin alkaa pudottamaan muutamaa kymmentä extrakiloa. Ja sä teit senkin!
Vierailija kirjoitti:
Hieno saavutus! Mun korvaan toi 75 kiloakin kuulostaa ihan hyvältä painolta.
No joo, mutta kyllähän tuossa se kympin verran on vielä extraa. Se oikeasti tuntuu hurjasti omassa olossa ja jaksamisessa, kun ei keiku enää edes siinä lievän ylipainon rajoilla vaan on reilusti normipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea hienosta urakasta. Muista, että normaalipainon sisällä ei kiloja enää tarvitse tuijottaa, vaan tärkeintä on pitää huolta kunnosta ja nauttia elämästä.
No ei ihan jokainen paino tuossa 56-75,7kg:n välillä ole se oma normaalipaino jokaiselle 174cm pitkälle vaan se riippuu omasta ruumiinrakenteesta onko se oma normaalipaino lähempänä tuota alarajaa vaiko ylärajaa. Yleensä se on siinä keskivaiheilla, mutta tuossa on tuo liki 20kg vaihteluväli juuri siksi että tuo bmi taulukko ottaa _vastaväitteistä huolimatta_ huomioon erilaiset ruumiinrakenteet.
Sellainen ruumiinrakenteeltaan tanakka ja lyhytniskainen jässikkä olisi jo reilusti alipainoinen 56 kiloisena (jos siihen edes ilman anoreksiaa/sairautta edes pääsee) ja sitten taas sellainen kevytluustoisempi ja sirompi, pitkäraajainen melkoisen tuhti 75 kiloisena ja etenkin rasvaa on kropassa jo todennäköisesti ihan liikaa siihen nähden mikä on terveellistä. Siroilla kun on luonnostaan sirot lihakset eli painoa ei niistä kerry.
Oikeastiko ihmiset kuvittelee, että paino voi seilata liki 20 kiloa suuntaan jos toiseen ja aina vaan on ihan normaalipainoinen kunhan se paino vaan edelleen mahtuu siihen normibmi:n sisään.
Ja onnittelut vielä ap. Tuo on iso urakka ja jatkossa on helpompaa, koska se oma normipaino on huomattavasti iisimpi homma säilyttää kuin alkaa pudottamaan muutamaa kymmentä extrakiloa. Ja sä teit senkin!
Kiitoksia. Pakko myöntää että tahdonvoimani on yksi asia mistä voin olla ylpeä. BMI laskuri on sellainen asia mitä ei ihan sokeasti kannata seurata koska vaikka se on hyödyllinen työkalu, niin se ei kerro ihan kaikkea vaikka antaakin hyvän tönäyksen oikeaan suuntaan.
Elämässä aina pitää olla jotain pientä haastetta ja tämä oli hyvin mukava sellainen koska aloin osaamaan arvostamaan liikkumista. Tietenkin moni on sanonut minulle että nuoren ikäni vuoksi prosessi on ollut helpompaa. Uskon että kaikki voivat laihtua jos he haluavat ja tekevät siitä jonkinlaisen hauskan haasteen. Tietenkin pitää osata olla myös armollinen itselleen eikä ajatella sitä että kaikki hyvä kielletään. Kohtuus on avainsana ja liikunnan suhteen kannattaa valita sellainen mistä nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Tavoite paino
Perus koulu
Luki häiriö
Jälki istunto
Nahka remmi
Pers poski
Kipu piste
Yhdys sana
Painusuolle!
Vierailija kirjoitti:
Älkää kiinnittäkö niin paljon huomiota yhteen kirjoitusvirheeseen :'D Varmasti ap huomasi itsekin virheen. Mulle käy usein samoin, eikä tekstin sisältöön oteta kantaan vaan siihen yhteen tai kahteen virheeseen, mitä ei pääse itse enää muokkaamaan..
Onnea ap! Hieno saavutus.
Ime kyrrrrpää!!! Se perkeleen teksti tarkistetaan ainakin 1–2 kertaa ennen lähetystä!
Voivoi, en tiennytkään että voisin aiheuttaa näin paljon harmia avauksellani. Asiallista keskustelua odotin, mutta näköjään olin liian optimistinen asian suhteen. No tämähän on minun syytäni, jos olisin ollut tarkempi kun tein aloituksen ongelmaa ei olisi.
Kiitän kaikkia positiivisista ja neutraaleista vastauksista. Kiitos myös niille jotka osasivat asiallisesti huomauttaa virheestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä kirjoitti:
LOL yhdyssanavirheen
Tiedän, mutta asiaa ei voi muuttaa enää. Kiitos neuvosta, yritän olla paljon tarkempi tästä edes päin :)
Lol. Et ollut nytkään. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä kirjoitti:
LOL yhdyssanavirheen
Olet hyvin tarkkasilmäinen. Voisitko ystävällisesti kertoa missä minä tällä kertaan tein kyseisen nolon virheen? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä kirjoitti:
LOL yhdyssanavirheen
Nyt huomasin virheeni. Kuinka huvittavaa kuinka nolo ja hölmö todella olen. Ehkä pitäisi palata koulunpenkille. :D
Sun kannattaa käydä peruskoulu loppuun. Ihan silmiin sattuu.