Miten joku voi olla jatkuvasti pois töistä??
Itsellä tällainen työkaveri. Nykyään pystyy jo kalenterista katsomaan ja ennustamaan koska on pois töistä, ilmeisesti jonkin sairauden verukkeella. Tekee viikon töitä ja sen jälkeen aina pari kolme päivää pois, ellei enemmänkin. Ei ole kertaakaan ollut kahta viikkoa putkeen töissä. V****taa tehdä tämän henkilön töitä. Voiko joillakin tosiaan olla sairaus, joka oireilee viikon välein?
Kommentit (91)
Minun lähipiirissäni on tällainen ihminen... On ollut aina helposti sairastuva, saa flunssat ja mahataudit. Nyt on ollut jo pidemmän aikaa saikulla lähes yhteen soittoon milloin mistäkin syystä. On töissä ehkä pari päivää jos edes sitäkään, ja taas tapahtuu jotakin, jonka takia joutuu saikulle. On vielä nuori ihminen, joten ei kyllä ole ihan normaalia. Saikun aikana jaksaa kyllä tehdä muita asioita....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää lukea näitä! Olen ollut lapsesta asti henkilö, joka on jatkuvasti sairaana. Lapsena sain kaikki mahdolliset lenssut. Äiti pakotti heti kun vähänkin paranin minut hoitoon / kouluun jollain sain aina jonkin jälkitaudin, korvatulehduksen, poskiontelotulehduksen, keuhkokuumeen jne.
Todennäköisesti näiden vuoksi sain astman, keuhkoissani on ihan arpia. Saatan joskus yskiä niin että pissaan housuuni.Myös muut sukulaiseni on sairastelevaa sorttia, oisko sitten sukuvika ahtaat korvakäytävät jne, ei toimi tarpeeksi hyvin?
Nyt aikuisena viidestä työpäivästä viikossa olen keskimäärin 2 poissa. Olen sairastanut mm koronan nyt neljästi (?!!?). Kirjoitan tätäkin sairasvuoteelta kotoa. Otan aina influensa yms rokotteet, silti ne tulee aina meille!
Minulta on löytynyt suolistosairaus ja autoimmuunisairaus vaikka olen alle 35v.Lapseni ovat perineet ikävä kyllä tämän ja kumpikin on ihan jatkuvasti sairaana! Ensin toinen sairastuu, sitten toinen, lopulta minä itse. Saatan olla kolme viikkoa poissa töistä jonka jälkeen ehdin olla viikon töissä ja rumba alkaa alusta!
Pitäisikö minun mielestäsi jäädä kokonaan pois työelämästä? Eikö minulla ole siihen oikeutta?
Miten sitten elätän itseni ja lapseni?Hanki joku työ jota voi tehdä kotoa käsin. Älä tule kiusaamaan ihmisiä työpaikoille.
No kiva kuulla että sellainen vain ohimennen "hankitaan" 🙄
Tilaanko tutkinnon siihen ulkomailta postissa vai?!
Kaikki ei tule hyväosaisista perheistä, teen matalalla koulutuksella duunariduunia jota ei voi todellakaan tehdä etänä :/
Parhaani yritän ja ei sekään riitä!
Saat sympatiani, mutta kannattanee pysyä rivitekijänä. Älä ole "se ainut duunari, joka osaa käyttää sitä firman tietokoneohjelmaa". Se on tosi ikävää jos olet usein poissa. Tosin ty*mä se on pomokin jos vain ainoastaan yhdelle asian opettaa.
Olen perussairas. Hoidan kyllä perussairauteni mahdollisimman hyvin, mutta ei se minusta tervettä ja hyvällä vastustuskyvyllä varustettua tee.
Pariin kertaan olen irtisanoutunut työpaikasta, koska en jaksanut työkavereiden vihaa poissaoloista, joille en voinut yhtään mitään. Toisella kerralla minut pyydettiin jonkin ajan päästä takaisin töihin sen jälkeen, kun valittaja oli vaihtanut työpaikkaa.
Mitä olen sairaana ehtinyt yhteiskunnallista keskustelua seuramaan vaikuttaa siltä, että tässä asiassa ei voi voittaa. Jos et ole työelämässä, ei kelpaa. Jos olet, mutta et pääse aina parhaimpaasi, ei kelpaa sekään. Toisaalta jokaisen pitäisi tehdä töitä kykyjensä mukaan vaikka se olisi vähän.
Minusta tällä maalla ei ole enää varaa sulkea ketään työelämän ulkopuolelle, mutta helpoksi sitä ei ole tehty.
Et kehtaa kysyä? En itse kehtaisi, mutta en kyllä välittäisikään tarpeeksi. Kysy niin saat vastauksen. Esität vähän huolestunutta ja kysyt, onko kunnossa. Älä mitenkään alentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Siinä menee helposti pari viikkoa jos laps on ensin kipeä ja sumplit sitä miten voit puolison kaa. Sit sairastut itse. Kierre voi olla aikamoinen. Eikä se hyvälle näytä. Mut eihän sitä(kään) lapseton voi ymmärtää. Onneksi työnantaja pyytää sairauslomatodistukset, niin sun ei tarvitse huolehtia.
Miksi lapsettoman pitäisi kärsiä perheellisen päätöksestä perustaa perhe? Jos lapseton joutuu tekemään kahden työt niin tottakai se vit**taa. Ei ole minun tehtäväni ottaa vastuu sinun valinnastasi.
Se nyt vaan on niin ettei toisten sairauspoissaolot muille kuulu, jos tuntuu siltä että ette selviä työtehtävistä puhutte esihenkilön kanssa siitä. Muilla työntekijöillä ei ole minkäänlaista oikeutta tiedustella toisen työntekijän syytä poissaoloon eikä esihenkilö saa sitä muille kertoa, oli syy sitten mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Et kehtaa kysyä? En itse kehtaisi, mutta en kyllä välittäisikään tarpeeksi. Kysy niin saat vastauksen. Esität vähän huolestunutta ja kysyt, onko kunnossa. Älä mitenkään alentavasti.
No, voihan sitä kysyä mutta toisen ei ole pakko vastata. Tajutkaa nyt jo että joillakin ihmisillä voi olla ihan oikeita ja jopa vaikeita sairauksia muttei heillä ole velvollisuutta kertoa niistä työkavereilleen ja siten joutua vielä ilkeän juoruilun kohteeksi, koska juoruilua tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole vakkari vaan ihan vakituinen. Meillä ei ole osa-aikaisia eikä keikkailijoita. Epäilen keksittyä sairautta.
Ap
Epäile ihan rauhassa! Et tiedä hänen sairaushistoriaansa, ja jos lääkäri antaa saikkua, niin sä et voi sille yhtikäs mitään. Voivoi..
Vierailija kirjoitti:
Burnout
Sen saa juurikin ap:n tapaisten persreikien ansiosta.
Tutulla on erittäin vaikea, kroonistunut migreeni. Hän päinvastoin syyllistyy itse liikaa sairaudestaan ja poissaoloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen on kipeenä sen 2-3krt vuoteen. Jos tuohon tahtiin saikuttaa, niin ei epäilystäkään. Seuraavat yt:t, niin tiedät kyllä kenen palveluksia ei enää tarvita.
Toivottavasti sairastut johonkin pitkäaikaissairauteen ja muutut mielestäsi epänormaaliksi ihmiseksi. Loppuu tuollainen sekoilu.
Kärsi sinä sairaudestasi, ärsyttää nähdä sun naama töissä kun en saa enemmän palkkaa kun teen sinun työt.
Itse tekisinkin ne paljon paremmin 😊
Mä oon varmaan ap:n mielestä tällainen sarjasaikuttaja, ja ihan huvikseen makoilen kotona. Sain diagnoosin loppuelämäkseni ikävästä sairaudesta, viime elokuussa. Sen lisäksi mulla on pahoja ongelmia fyysisesti. Olen joutunut olemaan paljon pois, ja tällä hetkelläkin osa-saikulla. Onnekseni sain kertalaakista osa-aikatyökyvyttömyyseläkkeen ensi kuusta alkaen, ja sillä saan ees itselleni mielenrauhan, kun jopa vakuutusyhtiön lääkäri on todennut vammani olevan niin suuria. Itselläni tosi huono mieli siitä, etten pysty samaan, kuin kollegani, ja tiedän aiheuttavani heille enemmän työtä, oman vointini vuoksi. Toisaalta taas, yritän olla itselleni armollinen, jos en pysty, niin ei voi mitään. Siinä kohtaa, jos muut työntekijät tuntevat saavansa liikaa työtehtäviä, saikuttajan vuoksi, on esimiesten tehtävä toimia! Sairauslomalla olevan tehtävä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää lukea näitä! Olen ollut lapsesta asti henkilö, joka on jatkuvasti sairaana. Lapsena sain kaikki mahdolliset lenssut. Äiti pakotti heti kun vähänkin paranin minut hoitoon / kouluun jollain sain aina jonkin jälkitaudin, korvatulehduksen, poskiontelotulehduksen, keuhkokuumeen jne.
Todennäköisesti näiden vuoksi sain astman, keuhkoissani on ihan arpia. Saatan joskus yskiä niin että pissaan housuuni.Myös muut sukulaiseni on sairastelevaa sorttia, oisko sitten sukuvika ahtaat korvakäytävät jne, ei toimi tarpeeksi hyvin?
Nyt aikuisena viidestä työpäivästä viikossa olen keskimäärin 2 poissa. Olen sairastanut mm koronan nyt neljästi (?!!?). Kirjoitan tätäkin sairasvuoteelta kotoa. Otan aina influensa yms rokotteet, silti ne tulee aina meille!
Minulta on löytynyt suolistosairaus ja autoimmuunisairaus vaikka olen alle 35v.Lapseni ovat perineet ikävä kyllä tämän ja kumpikin on ihan jatkuvasti sairaana! Ensin toinen sairastuu, sitten toinen, lopulta minä itse. Saatan olla kolme viikkoa poissa töistä jonka jälkeen ehdin olla viikon töissä ja rumba alkaa alusta!
Pitäisikö minun mielestäsi jäädä kokonaan pois työelämästä? Eikö minulla ole siihen oikeutta?
Miten sitten elätän itseni ja lapseni?
Suolistosairaus on syy siihen, miksi olet jatkuvasti sairaana. Kait sitä hoidetaan ? Luulisi sinun tietävän, että vastustuskyky sijaitsee suurelta osin suolistossa. Yleensä ruokavaliohoito auttaa todella paljon. Eli viljattomuus ja sokerittomuus mm.
Vierailija kirjoitti:
Ne syyt "sairaslomaan" on jotain "nenä vähän vuotaa","kurkku vähän karhea"...
Kuukautiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten elätän itseni ja lapseni?Suolistosairaus on syy siihen, miksi olet jatkuvasti sairaana. Kait sitä hoidetaan ? Luulisi sinun tietävän, että vastustuskyky sijaitsee suurelta osin suolistossa. Yleensä ruokavaliohoito auttaa todella paljon. Eli viljattomuus ja sokerittomuus mm.
Ei kun omasta terveydestään ei tarvitse itse ottaa mitään vastuuta. Itkee vaan kotona diagnoosejaan ja jatkaa elämäänsä niinkuin ennenkin = pysyy sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole vakkari vaan ihan vakituinen. Meillä ei ole osa-aikaisia eikä keikkailijoita. Epäilen keksittyä sairautta.
Ap
Kannattaisiko sinun hakeautua lääkäriksi, kun pystyt tekemään diagnoosin omassa mielessäsi.
Ihanko oikeasti kuvittelet lääkärien olevan noin osaamattomia ja ammattitaidottomia, että kirjoittavat sairaslomaa tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut vastaavaa poissaoloa sellaisilla jotka ovat ottaneet kaikki mahdolliset koronarokotteet...
Itselläni on kaikki mahdolliset rokotukset - olikohan 4 tai 5.
Olen yli viisikymppinen ja työuraakin on 25 vuotta. En ole koskaan ollut virallisella sairaslomalla pois töistä. Noin kerran vuodessa olen 1-3 päivää flunssan vuoksi pois. Voin nyt paremmin kuin koskaan.
Kun ei se asia kuulu sulle eikä muille työntekijöille yhtään, siinäpä ihmettelette.