Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla jatkuvasti pois töistä??

Vierailija
24.04.2023 |

Itsellä tällainen työkaveri. Nykyään pystyy jo kalenterista katsomaan ja ennustamaan koska on pois töistä, ilmeisesti jonkin sairauden verukkeella. Tekee viikon töitä ja sen jälkeen aina pari kolme päivää pois, ellei enemmänkin. Ei ole kertaakaan ollut kahta viikkoa putkeen töissä. V****taa tehdä tämän henkilön töitä. Voiko joillakin tosiaan olla sairaus, joka oireilee viikon välein?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettää lukea näitä! Olen ollut lapsesta asti henkilö, joka on jatkuvasti sairaana. Lapsena sain kaikki mahdolliset lenssut. Äiti pakotti heti kun vähänkin paranin minut hoitoon / kouluun jollain sain aina jonkin jälkitaudin, korvatulehduksen, poskiontelotulehduksen, keuhkokuumeen jne.

Todennäköisesti näiden vuoksi sain astman, keuhkoissani on ihan arpia. Saatan joskus yskiä niin että pissaan housuuni.

Myös muut sukulaiseni on sairastelevaa sorttia, oisko sitten sukuvika ahtaat korvakäytävät jne, ei toimi tarpeeksi hyvin?

Nyt aikuisena viidestä työpäivästä viikossa olen keskimäärin 2 poissa. Olen sairastanut mm koronan nyt neljästi (?!!?). Kirjoitan tätäkin sairasvuoteelta kotoa. Otan aina influensa yms rokotteet, silti ne tulee aina meille!

Minulta on löytynyt suolistosairaus ja autoimmuunisairaus vaikka olen alle 35v.

Lapseni ovat perineet ikävä kyllä tämän ja kumpikin on ihan jatkuvasti sairaana! Ensin toinen sairastuu, sitten toinen, lopulta minä itse. Saatan olla kolme viikkoa poissa töistä jonka jälkeen ehdin olla viikon töissä ja rumba alkaa alusta!

Pitäisikö minun mielestäsi jäädä kokonaan pois työelämästä? Eikö minulla ole siihen oikeutta?

Miten sitten elätän itseni ja lapseni?

Suolistosairaus on syy siihen, miksi olet jatkuvasti sairaana. Kait sitä hoidetaan ? Luulisi sinun tietävän, että vastustuskyky sijaitsee suurelta osin suolistossa. Yleensä ruokavaliohoito auttaa todella paljon. Eli viljattomuus ja sokerittomuus mm.

Riippuu täysin siitä mikä lie suolistosairaus se on, niitä on monta erilaista. Mutta sinähän osaat kaikki suolistosairaudet hoitaa...

Vierailija
82/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkettää lukea näitä! Olen ollut lapsesta asti henkilö, joka on jatkuvasti sairaana. Lapsena sain kaikki mahdolliset lenssut. Äiti pakotti heti kun vähänkin paranin minut hoitoon / kouluun jollain sain aina jonkin jälkitaudin, korvatulehduksen, poskiontelotulehduksen, keuhkokuumeen jne.

Todennäköisesti näiden vuoksi sain astman, keuhkoissani on ihan arpia. Saatan joskus yskiä niin että pissaan housuuni.

Myös muut sukulaiseni on sairastelevaa sorttia, oisko sitten sukuvika ahtaat korvakäytävät jne, ei toimi tarpeeksi hyvin?

Nyt aikuisena viidestä työpäivästä viikossa olen keskimäärin 2 poissa. Olen sairastanut mm koronan nyt neljästi (?!!?). Kirjoitan tätäkin sairasvuoteelta kotoa. Otan aina influensa yms rokotteet, silti ne tulee aina meille!

Lapseni ovat perineet ikävä kyllä tämän ja kumpikin on ihan jatkuvasti sairaana! Ensin toinen sairastuu, sitten toinen, lopulta minä itse. Saatan olla kolme viikkoa poissa töistä jonka jälkeen ehdin olla viikon töissä ja rumba alkaa alusta!

Pitäisikö minun mielestäsi jäädä kokonaan pois työelämästä? Eikö minulla ole siihen oikeutta?

Suolistosairaus on syy siihen, miksi olet jatkuvasti sairaana. Kait sitä hoidetaan ? Luulisi sinun tietävän, että vastustuskyky sijaitsee suurelta osin suolistossa. Yleensä ruokavaliohoito auttaa todella paljon. Eli viljattomuus ja sokerittomuus mm.

Riippuu täysin siitä mikä lie suolistosairaus se on, niitä on monta erilaista. Mutta sinähän osaat kaikki suolistosairaudet hoitaa...

Itseasiassa ei kyllä riipu. Ruokavaliohoito on 100% hoito ja mahdollinen leikkaushoito. Jonka jälkeen ruokavaliohoito on varsinkin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole vakkari vaan ihan vakituinen. Meillä ei ole osa-aikaisia eikä keikkailijoita. Epäilen keksittyä sairautta.

Ap

Mistä sinä tiedät että teillä ei ole osa-aikaisia? Oletko saanut selvityksen asiasta?

Itse teen töitä 2-3 päivänä viikossa. Yrityksessä ei ole muita osa-aikaisia kuin minä. Osa-aikasopimuksen tekivät vain siitä syystä  että en terveyssyistä pysty tekemään kokoaikatyötä. Normaalisti eivät tee osa-aikasoppareita. Muutenkin yleensä alalllani tehdään pelkästään täyttä työaikaa.

Syitä lyhyelle työviikolle en ole työkavereille kertonut. Suurimmalla osalla näyttää jo nyt olevan vaikeuksia ymmärtää että en tee kokopäivätyötä ja että en ehdi tekemään töitä yhtä paljon kuin kokopäivätyötä tekevät.

Vierailija
84/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on ollut esim. VTV ja esimiehenä on Tytti, sehän on ollut todistettavasti mahdollista.

Joten voihan sitä silloin muuallakin tapahtua.

Vierailija
85/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada Ruotsin malli eli ensimmäinen saikkupäivä palkattomaksi ja sen jälkeen 80% palkalla seuraavat päivät. Olisi välitöntä vaikutusta palkkakuluihin erityisesti sotessa mutta mikään puolue ei valitettavasti taida tällaista ajaa. Olisi myös oikeudenmukaista eli töissä olosta maksetaan.

Voi luoja. Sinäkö haluat että sinun syöpäsairasta läheistäsi tai ennenaikaisena syntynyttä lastasi hoitaa rahapulainen flunssapotilas jonka on rahan takia pakko tulla sairaana töihin?

Vierailija
86/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole vakkari vaan ihan vakituinen. Meillä ei ole osa-aikaisia eikä keikkailijoita. Epäilen keksittyä sairautta.

Ap

Vakkari = vakituinen

Vierailija
87/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samanlainen kuin sinä pienestä asti, eli saan heti kaikki flunssat ja olen usein kipeänä. Tai olin- nyt olen saanut paljon apua elintaparemontilla. Aloitin 3v sitten d-vitamiinin syömisen, ja syön sitä reilulla kädellä 50-100µg päivässä eli reippaasti suomalaisen saantisuosituksen vastaisesti (10µg). Alhaisella d-vitamiinisuosituksella saadaan pidettyä suomalaiset sairaana, jopa Espanjassa saantisuositus on suurempi. Syön lähes päivittäin myös sinkkiä, magnesiumia, ruuansulatusentsyymejä ja l-glutamiinia (kaksi jälkimmäistä suolistolle hyödyksi).

Tämän lisäksi olen aloittanut säännöllisen liikunnan, pilatesta, cardiota sekä salilla käymistä 3-5 kertaa viikossa. Askelia pyrin saamaan päivän aikana 6000-10 000. Olen myös jättänyt herkut sekä hiilaripitoiset vähälle ja keskittynyt oikeaan ruokaan. Proteiinin määrää olen nostanut ruokavaliossa reippaasti (syön n. 100g päivässä, sillä tavoitteena on polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta). Kiinnitä huomiota myös stressinhallintaan, meditaatio on oiva apu siihen.

Näillä keinoilla olen ollut kipeänä viimeksi lokakuussa. Ennen olin flunssassa melkein kuukausittain, ja usein flunssa vielä uusiutui. Poikaystäväni oli hetki sitten nuhassa, mutta minulle ei tullut lievää kurkkukipua huolimatta mitään muita oireita. Astmani on myös lähtenyt lieventymään, katsotaan mitä tapahtuu allergioille.

Eli omaan kehoonsa on kyllä mahdollista vaikuttaa, ja lähes KAIKKI lähtee suolistosta ja matala-asteisesta tulehduksesta. Autoimmuunisairaudet eivät ole normaaleja.

Vierailija
88/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä joita ei työnteko kiinnosta. Jos tosiaan on joki sairaus, jonka vuoksi joutuu joka viikko hakemaan saikkua, niin työelämä ei ole oikea paikka. Ala myymään vaikka pe**että, jos et normaaliin työhön kykene. Saat päättää työaikasi ihan itse.

Vierailija
89/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päälle näkymätön voi olla ehlers danlos. Nivel menee sijoiltaan jopa omia aikojaan. 

Vierailija
90/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla oli määräaikainen työsopimus ja oli jatkuvasti saikulla. Pomo kyllästyi, eikä jatkanutkaan enää sopimusta. No, pääsi pian eläkkeelle muutenkin.

Vierailija
91/91 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eniten poissa pienten lasten vanhemmat. Tänä talvena melkein joka toisen viikon oli yks tyyppi poissa. Jatkuvasti joku lapsista kipeänä. Imuroivat päivähoidosta jokisen mahdollisen pöpön.