Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka ei oo laittaneet sukulaisten kuolinilmoitusta lehteen?
Kommentit (126)
Minusta on kovin kummallista, jos ei laiteta kuolinilmoitusta lehteen. Ilmoitus on vainajan arvostuksen osoitus. Paha mieli tulee hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kovin kummallista, jos ei laiteta kuolinilmoitusta lehteen. Ilmoitus on vainajan arvostuksen osoitus. Paha mieli tulee hänen puolestaan.
Riippuu vainajasta. Oma äitini on toivonut, että hänen kuollessaan ei ilmoitusta laiteta. Aion tätä kunnioittaa.
Minulla on lehtileikkeitä omaisten kuolinilmoituksista. Nykyään ei tule enää paperilehteä eikä niitä ilmoituksia ole.
Olen yhden kuolleen hlön ilmoitusta odottanut ja odottanut. Ei vaan ole ilmestynyt. Olen pettynyt ja närkästynyt.
Ei sen kuolinilmoituksen laittaminen kuulu sukulaisille vaan omaisille. Tätini on minulle sukua, mutta hänen tyttärensä on omainen.
Sen kuolinilmoituksenkin voi maksaa kuolinpesän varoista. Jos ei laita, säästyy rahaa.
On ne lehti-ilmoitukset, paikallislehdissäkin, kalliita.
Onko täällä ihmisiä, joiden vanhempien hautajaisia hoitanut - siis vanhin sisarus - on niin pihi, ettei halua edes muistotilaisuutta järjestää, siis sisarusten kesken.
Meillä oli! Niin, säästyi rahaa. Vaikka olishan ne voinut toteuttaa vaikka nyyttikestein tai rahaa yhdessä niihin laittaen.
Nyt kun luin aloituksen niin katsoin isäni, äitini, mummon ja papan kuolinilmoitukset. Vieläkin vuosien päästä tuli kyyneleet.
On. Lähisukulainen mutta syystä X vieras ihminen. Mitä olisin edes siihen laittanut. Hautajaisiakaan ei vainajan toiveesta järjestetty.
Ihmettelen kyllä, jos ei kuolinilmoitusta laiteta lehteen. Sehän on ikäänkuin kuolleen viimeinen tervehdys.
Kuka enää lukee paperista sanomalehteä? Emme laittaneet isämme kuoltua. Ei ole sukulaisia paikkakunnalla. Ja isä haudattiin toiselle puolelle Suomea korona-aikana. Seurakunta ilmoittaa kuolleet.
Eihän sitä ole pakko laittaa eli sellaisiakin ihmisiä on.
Tuntuu, että ihminen vaan katoaa kummallisesti maailmasta, jos ei kuolinilmoitusta laiteta lehteen.
Meilläkin on lehtileikkeenä perheen ja sukulaisten kuolinilmoitukset. Ne on tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sen kuolinilmoituksenkin voi maksaa kuolinpesän varoista. Jos ei laita, säästyy rahaa.
On ne lehti-ilmoitukset, paikallislehdissäkin, kalliita.
Onko täällä ihmisiä, joiden vanhempien hautajaisia hoitanut - siis vanhin sisarus - on niin pihi, ettei halua edes muistotilaisuutta järjestää, siis sisarusten kesken.
Meillä oli! Niin, säästyi rahaa. Vaikka olishan ne voinut toteuttaa vaikka nyyttikestein tai rahaa yhdessä niihin laittaen.
- Onko jokin sääntö, että vanhin sisarus vastaa hautajaisista? Minä olen, en ole koskaan kuullutkaan tästä ja meillä muut sisarukset vaativat omat reunaehtonsa ja järjestelynsä. Meni sitten niin, että vieläkin harmillisesti muistelen ylilyöntejä.
Emme ole laittaneet. Emme näe tarvetta.
Ei laitettu, koska kuollut oli lähes erakko. Ainoat läheiset oli veli ja me lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että ihminen vaan katoaa kummallisesti maailmasta, jos ei kuolinilmoitusta laiteta lehteen.
Totta, sama tunne itsellänikin, mutta toisaalta on ihmisiä jotka haluavat kadota huomaamatta maailmasta, heidän toivetta pitää silloin kunnioittaa.
On. En näe mitään syytä laittaa.