Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhliin tulossa yksi ainoa kasvissyöjä. Mitä tarjota hänelle?

Vierailija
24.04.2023 |

Kaksi voileipäkakkua on (kala ja liha). Mitä kasvissyöjälle?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisvaihtoehto ei ole vain yhdelle. Sitä voi syödä muutkin. Ihme asenne, että vain yksi yksi söisi kasvisvaihtoehtoa, jos sellaista on tarjolla.

No niinpä, ja moni ottaa myös gluteenittomia tai laktoosittomia vaihtoehtoja vaikka niitä olisi varattu nimenomaan niille jotka ei muuta voi syödä. Siinäpä sitten teet koko porukalle joka ainoaa erityisruokavaliota varmuuden vuoksi ja lopulta päädyt järjettömään määrään ylimääräisiä ruokia juhlien jälkeen.

Ei sitten tule mieleen yhdistää eri ruokavalioita? Nykyään pääsääntö on, että melkein kaikki tehdään laktoosittomana pitopalveluissakin, kun se on todella helppoa eikä tartte tehdä erillisiä ruokia laktoosittomille.

Laktoositon nyt tosiaan on helppo, mutta esimerkiksi nuo gluteenittomat on aika paljon kalliimpia jos pitää isolle porukalle tehdä. Ja esimerkiksi ap:n tapauksessa jos haluaa nimenomaan liha- ja kalaversiot, niin onhan se kasvisvoileipäkakku siihen päälle ihan ylimääräinen.

Vierailija
62/65 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisvaihtoehto ei ole vain yhdelle. Sitä voi syödä muutkin. Ihme asenne, että vain yksi yksi söisi kasvisvaihtoehtoa, jos sellaista on tarjolla.

No niinpä, ja moni ottaa myös gluteenittomia tai laktoosittomia vaihtoehtoja vaikka niitä olisi varattu nimenomaan niille jotka ei muuta voi syödä. Siinäpä sitten teet koko porukalle joka ainoaa erityisruokavaliota varmuuden vuoksi ja lopulta päädyt järjettömään määrään ylimääräisiä ruokia juhlien jälkeen.

Olen kahvilassa töissä ja kyllä melkein kaikki myytävä on laktoositonta tai vähälaktoosista. Olen itsekin vuosia tehnyt kakuista lähtien laktoosittomina, kun en ala erikseen värkkäämään. Keliaakikoita en itse tunne yhtään joten heille en erikseen värkkää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todennäköisemmin vegaani, kyseessä erään lähisukulaisen uudehko kumppani mutta tämä sukulainen ei ollut (harmikseni) ihan varma käykö maito/muna. Ajattelin siis varman päälle tarjota jotain vegaanista.

Ap

Kuka ei tiedä onko seurustelukumppani vegaani vai ei?

Vierailija
64/65 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vieraalta etukäteen, millaisia toiveita hänellä on ja syökö myös munia ja maitotuotteita tai vaikka kalaa vai onko kovinkin ehdoton vegetariaani vai peräti vegaani.  Me emme täällä tunne vierastasi ja hänen ruokavaliotaan.

Vierailija
65/65 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todennäköisemmin vegaani, kyseessä erään lähisukulaisen uudehko kumppani mutta tämä sukulainen ei ollut (harmikseni) ihan varma käykö maito/muna. Ajattelin siis varman päälle tarjota jotain vegaanista.

Ap

Itse olen muna- ja maitotuotteita käyttävä kasvissyöjä, ja minua ärsyttää ihan hirveästi vegaanituotteiden tuputtaminen. Tuntuu, että kaikesta kasvisruuasta on tarjolla vain vegaanisia vaihtoehtoja. Varmaan ajatellaan, ettei sillä meille kasvissyöjille ole niin väliä, mutta kyllä sillä on! Minä haluan juustoa ja maitoa ja oikeaa majoneesia!

(Juu, alapeukkuja odotellessa.)

Annoin yläpeukun koska olen itse ihan samanlainen. En halua vuustoa tai hummusta tai jotain seitania tai muuta paskaa. Ärsyttää ravintolassakin vegaaniset pizzat ja burgerit, kyllä niissä prkele pitää olla ihan oikeaa juustoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan