Juhliin tulossa yksi ainoa kasvissyöjä. Mitä tarjota hänelle?
Kaksi voileipäkakkua on (kala ja liha). Mitä kasvissyöjälle?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat ei ole erityisen juhlavia.Niiden suosiota ihmettelen.
Miten niin ei ole juhlava? Perinteinen osa suomalaista juhlapöytää. Ei se kuitenkaan ainoa tarjottava ole. Miksi joku suolainen piiras olisi sen juhlavampi?
Hohhoijaa. Kulhollinen porkkanoita. Jälkkäriksi omena.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sitten HETI sanonut vegaani! Enpä ala sinulle vaihtoehtoja tarjoamaan, retardi.
Voi anteeksi kamalasti, että tuhlasin aikaasi. Parempaa päivänjatkoa!
T. Ap
P.S. Saatan vielä saada tiedon ettei olekaan vegaani, siksi en halunnut rajata vaihtoehtoja heti.
Vierailija kirjoitti:
On todennäköisemmin vegaani, kyseessä erään lähisukulaisen uudehko kumppani mutta tämä sukulainen ei ollut (harmikseni) ihan varma käykö maito/muna. Ajattelin siis varman päälle tarjota jotain vegaanista.
Ap
Eikö sukulaisesi voi kysyä kumppaniltaan tätä asiaa? Vai onko niin uusi kumppani, ettei sitä ole vielä löytynyt ja siksi ei voi hänen kanssaan kommunikoida?
Googleta vegaaninen piirakka tms. Ja sitä kasvistarjottavaa voi tehdä kaikille.
esim. tuosta https://www.k-ruoka.fi/reseptit/vegaaninen-kasvispiirakka
Pulla ei esim. tarvitse kananmunaa ollenkaan ja vegaanista (maidotonta) margariinia saa ihan kaupan hyllyltä https://vegaanihaaste.fi/reseptit/pullat
Ei kukaan lihasyöjä sitä paitsi kuole kasvisruokaan, ei ne ole myrkytettyjä!
Itse olen lihansyöjä, mutta porukasta löytyy multiallerginen (muna- maito-sitrus-kala-allergia) vieras ja pari kasvissyöjää.
Vierailija kirjoitti:
On todennäköisemmin vegaani, kyseessä erään lähisukulaisen uudehko kumppani mutta tämä sukulainen ei ollut (harmikseni) ihan varma käykö maito/muna. Ajattelin siis varman päälle tarjota jotain vegaanista.
Ap
Mä mieluummin pyytäisin sitä sukulaista varmistamaan ruokavalion sillä tarjottavia helpompi keksiä, jos mahdollisuus käyttää maito- tai munatuotteita. Kasvisleipäkakkua en esim lähtisi valmistamaan ilman maitotuotteita eikä karjalanpiirakatkaan silloin käy. Suolainen piirakkakin helpompi valmistaa, jos saa käyttää kananmunia ja maitotuotteita. Joku kasvisvoileipä vois olla vaihtoehto vegaanille.
Porkkanat oli halpoja Prismassa, ne maistuu aina.
Eli juhliin on tulossa ihminen, jota edes hänen elämänkumppaninsa ei tunne niin hyvin, että tietäisi hänen ruokavaliotaan. Ei meillä päin ole tapana kutsua juhliin satunnaisia hoitoja. Eikä kukaan kehtaisi tuoda ihmistä, jonka kanssa ei edes seurustele.
Vierailija kirjoitti:
Eli juhliin on tulossa ihminen, jota edes hänen elämänkumppaninsa ei tunne niin hyvin, että tietäisi hänen ruokavaliotaan. Ei meillä päin ole tapana kutsua juhliin satunnaisia hoitoja. Eikä kukaan kehtaisi tuoda ihmistä, jonka kanssa ei edes seurustele.
En nyt ala erittelemään tilannetta tarkemmin. Ei ole olennaista. Kaipasin vain ideoita erilaisista tarjottavista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olen muna- ja maitotuotteita käyttävä kasvissyöjä, ja minua ärsyttää ihan hirveästi vegaanituotteiden tuputtaminen. Tuntuu, että kaikesta kasvisruuasta on tarjolla vain vegaanisia vaihtoehtoja. Varmaan ajatellaan, ettei sillä meille kasvissyöjille ole niin väliä, mutta kyllä sillä on! Minä haluan juustoa ja maitoa ja oikeaa majoneesia!
(Juu, alapeukkuja odotellessa.)
Annat sille kokonaisen kaalin. Saa siitä rouskutella siivuja.
Osta jotain pierupullia ja lisuke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olen muna- ja maitotuotteita käyttävä kasvissyöjä, ja minua ärsyttää ihan hirveästi vegaanituotteiden tuputtaminen. Tuntuu, että kaikesta kasvisruuasta on tarjolla vain vegaanisia vaihtoehtoja. Varmaan ajatellaan, ettei sillä meille kasvissyöjille ole niin väliä, mutta kyllä sillä on! Minä haluan juustoa ja maitoa ja oikeaa majoneesia!
Jos ei ole varmuutta onko vieras vegaani vai kasvissyöjä niin eikö silloin kuitenkin ole parempi tehdä jotain vegaanista suolaista joka varmasti käy? Makeat varmaan maistuu kenelle vain vegaanisenakin.
Ymmärrän kyllä pointtisi, kasvispiirakkakin on paljon parempaa oikealla kermalla ja juustolla.
Vierailija kirjoitti:
Pistä se aterioinnin ajaksi lukittuun koppiin katselemaan Maria Ohisalon vaalipuheita.
Maria Ohisalo on sekasyöjä, Riikka Purra on kasvissyöjä.
Tekisin varmaan salaatin ja asettaisin tarjolle hedelmätarjottimen.
Jos itse noudattaisin jotain vakaumuksellista ruokavaliota, niin en kyllä vaatisi muilta sen huomioimista, vaan ottaisin omat eväät. Moni allergikkokin toimii näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luuletko olevasi tärkeä?
Osta valmiina yksi annos parasta mitä on lähikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
(Juu, alapeukkuja odotellessa.)Luuletko olevasi tärkeä?
?
Olisit sitten HETI sanonut vegaani! Enpä ala sinulle vaihtoehtoja tarjoamaan, retardi.