Kunnioitusta on kertoa ghoustaamisen ja hivuttautumisen sijaan, että nyt ei vaan kiinnosta!
Kommentit (152)
Ilmiö ei ole mikään uusi. Sitä on tapahtunut ihmisille aina ja joka sukupolvessa jo ennen deittipalveluja ja somea.
Vaikka ihmiset 1980-luvulla tapasivatkin tapahtumissa, kapakoissa, discoissa, festareilla, missä tahansa ,oli se ihan samanlaista "tutustumista" ja sopimista ja sitten ei toinen tullutkaan tai soittanut tai kirjoittanut enää uudelleen. Yhden yön jutut olivat vaivattomia monelle kuin joutua viestitolkulla houkuttelemaan deiteille.
MUistan, että jotkut ihmiset suorastaan ylpeilivät ghostaamisesta ja puhuivat ihan avoimesti kaikkien kuullen miten eivät menneet tapaamisiin. Siihen keksittiin tosi hävyttömiä, ihmistä alentavia syitä, joista osa oli keksittyjä ja enemmän omaa vetovoimaa kehuvaa kuin ymmärrettäisiin epäkunnioittava käytös toista ihmistä kohtaan. Jos siitä ghostaamisest oli eri mieltä sai taatusti olla yksin (ja olinkin).
Aina tulee olemaan törppöjä, joilla ei ei hajuakaan hyvistä ja kohteliaista tavoista toista kohtaan. Toivoisin, että nuoremmat ihmiset ymmärtäisivät olla laittamatta itseään niin hirveästi heti peliin ja olla uskomatta kaikkea mitä joku nikojessica väittää.
Veikkaanpa että enemmistö niistä ihmisistä jotka tässä ketjussa valittavat kuinka ghostaaminen on ikävää ja epäkohteliasta, ghostailevat kuitenkin itse porukkaa.
Valtaosalle ihmisistä ghostaaminen on täysin ok silloin kun itse tekee sitä muille, mutta hyvin epäkohteliasta ja tuomittavaa silloin kun joku muu tekee sitä heille.
Nainen laitteli minulle usein viestiä ja kysyin häntä joitakin kertoja tapaamaan, mutta hän oli aina kiireinen (meni useampi kuukausi), vaikka sanoi että haluaa tavata. Kysyin sitten kerran häneltä, että haluaako hän oikeasti koskaan tavata. Pyysin häntä vastaamaan "ei" tai "kyllä" ja sanoin, että ei tarvitse perustella, vaikka vastaus olisi ei. Hän ei enää koskaan vastannut mitään. Oli liian vaikeaa kirjoittaa edes "ei".
Vierailija kirjoitti:
Nainen laitteli minulle usein viestiä ja kysyin häntä joitakin kertoja tapaamaan, mutta hän oli aina kiireinen (meni useampi kuukausi), vaikka sanoi että haluaa tavata. Kysyin sitten kerran häneltä, että haluaako hän oikeasti koskaan tavata. Pyysin häntä vastaamaan "ei" tai "kyllä" ja sanoin, että ei tarvitse perustella, vaikka vastaus olisi ei. Hän ei enää koskaan vastannut mitään. Oli liian vaikeaa kirjoittaa edes "ei".
Ihmiset ovat uskomattoman selkärangattomia nykyään.
Kun ihminen ei arvosta itseään seksuaalisesti, siis ei pidä naiseuttaan tai miehisyyttään erityisen arvokkaana, hänen on vaikea arvostaa sukupuolisuutta toisessakaan ja silloin muut ihmiset ovat hänelle "KERTAKÄYTTÖISIÄ" (ehkä kuukauden ajan). Tätä ei voi rehdisti sanoa, koska edellä mainitusta syystä koko hyväksikäyttö ei ollut kovin antoisaa... Jolloin käytös kuulostaisi vammaiselta - ja sitähän se onkin. Kai sen ymmärrät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, miksi heistä tehdään sellaisia? Suurin osa normaalista kasvatuksesta sen aiheuttaa, ja normaali tarkoittaa nykyään aika karuja asioita, alistamista yms.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on kai tyypillistä hyväksikäyttää mielikuvitustasolla. Se ehkä hävettää.
Toisaalta: mies joka KYSEENALAISTAA sen, haluaako hänet tavata, on automaattisesti hävinnyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on kai tyypillistä hyväksikäyttää mielikuvitustasolla. Se ehkä hävettää.
Toisaalta: mies joka KYSEENALAISTAA sen, haluaako hänet tavata, on automaattisesti hävinnyt!
Minulle on käynyt aikalailla samalla tavalla, mutta itse olen nainen ja toinen osapuoli oli mies. Itse siis kysyin siitä tapaamisesta.
Noita ghostauksia on ainakin kahta eri sorttia:
Normaali ghostaus on kun ihminen vain lopettaa yhteydenpidon eli ns. häviää jonnekin.
Alhainen ghostaus on kun ihminen ensin suunnittelee ja lupailee tapaamista, ajanviettoa ja kivojen asioiden yhdessä tekemistä, ja sitten kun toinen ehdottaa ajakohtaa niin lupailija ghostaa armottomasti.
Minut on ghostattu juuri toisella alhaisella tavalla, ensin rakennetaan kaveruutta joka kuitenkin osoittautuu feikiksi, kun kelpaa ainosastaan teoriassa muttei käytännössä. Tuntui erityisen pahalta. Mutta enpä enää sille ä m m ä l l e sanaakaan sano. Ollut itselleni ilmaa jo kauan, mokoma mukakaveri feikkihenkilö valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että enemmistö niistä ihmisistä jotka tässä ketjussa valittavat kuinka ghostaaminen on ikävää ja epäkohteliasta, ghostailevat kuitenkin itse porukkaa.
Valtaosalle ihmisistä ghostaaminen on täysin ok silloin kun itse tekee sitä muille, mutta hyvin epäkohteliasta ja tuomittavaa silloin kun joku muu tekee sitä heille.
Tämä. Muutenkin ihmiset ovat aina tuomitsemassa muita mutta syyllistyessä itse samaan käytökseen on se heidän mielestä "poikkeustilanne" koska blablablaa
Vierailija kirjoitti:
Noita ghostauksia on ainakin kahta eri sorttia:
Normaali ghostaus on kun ihminen vain lopettaa yhteydenpidon eli ns. häviää jonnekin.
Alhainen ghostaus on kun ihminen ensin suunnittelee ja lupailee tapaamista, ajanviettoa ja kivojen asioiden yhdessä tekemistä, ja sitten kun toinen ehdottaa ajakohtaa niin lupailija ghostaa armottomasti.
Minut on ghostattu juuri toisella alhaisella tavalla, ensin rakennetaan kaveruutta joka kuitenkin osoittautuu feikiksi, kun kelpaa ainosastaan teoriassa muttei käytännössä. Tuntui erityisen pahalta. Mutta enpä enää sille ä m m ä l l e sanaakaan sano. Ollut itselleni ilmaa jo kauan, mokoma mukakaveri feikkihenkilö valehtelija.
Hyvä! Itse poistaisin tuollaisen olevinaan kaverihenkilön nopeasti ja estotkin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, miksi heistä tehdään sellaisia? Suurin osa normaalista kasvatuksesta sen aiheuttaa, ja normaali tarkoittaa nykyään aika karuja asioita, alistamista yms.
Ei tuossa voida ulkoistaa vastuuta. Selkärangallisuus tai rangattomuus riippuu ihmisen luonteesta ja älystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelikohan hän pitävänsä tuolla tavalla jonkun takaportin auki vai miksi hän ei vastannut?
Minulle ainakin toimii selkeät pakit parhaiten, lähden ratsastamaan auringonlaskua kohden, ravistaen mielestä menneet. Ghostaaminen toimii, jos mitään isompaa viritystä ei vielä ole ilmoilla, mutta epäkohteliasta se on joka tapauksessa. Hivutus ei toimi, se on täysin mätää ja haisevaa toimintaa, eikä koidu kenenkään eduksi.
Alkuvaiheen jälkeen pakit tulisi hoitaa kasvokkain, mutta enpä itsekään ole siihen aina pystynyt. Opiksi olen ottanut toki.
Ja jos joku ei tajua, niin sitten esto.
Suomalaiset naiset eivät rakasta mitään muuta kuin tuota ghostailua, se on suomalaisten naisten huvi numero 1.
Isolla osalla miehistä itsetunto on niin säpäleinä et en mä ihmettele et ghostataan, niiden reaktiot torjutuks tulemiseen menee säännöllisesti rikollisen puolelle.
Se on pelottavaa kun satakilonen äijä huorittelee ja uhkaa tappavansaä
Just tää. Minua ihmetyttää miten ihmiset loukkaantuvat ghostaamisesta, kun kyllä se sanallinenkin torjunta loukkaa ihan samalla tavalla. Enkä jää murehtimaan jos joku blokkaa mut, sittenhän se tarkoittaa ettei toinen ole kiinnostunut. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole.
Itse oon tullut ghostatuksia ja olen ghostannut, jo ennenkuin tämä ghostaus keksittiin. Ei aina tarvi olla meriselitykset valmiina, kuka niitä jaksaa?