Ei kuulkaa se korona ole ohi, vaikka miten haluttaisiin! Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla (HS)
Koronaviruspotilaiden määrä on selvässä kasvussa teho-osastoilla
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009537283.html
Huolestuttava kasvukäyrä parin viikon aikana, tehohoitopotilaiden määrä pompannut. Mitä luulette - jos tilanne kehittyy tarpeeksi pahaksi, tuleeko uusia varotoimenpiteitä?
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
´Korona uskovaiset jaksaa ulista, kohta Krista K avaa taas suunsa ja kuullaan "viisaita" sanoja.
Vaikutat varsinaiselta älyköltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi on, en aio noteerata koronaa mitenkään. En tee koronatestejä, korona on yksi flunssa muiden joukossa niin kuin se on alusta asti ollut. Ylireagoinnilla tuhottiin useiden maiden taloudet.
Ei se ollut mitään ylireagointia, vaan tietoinen huijaus.
Huutis vammaiselle:D. Kuulitko ihan leveliltä vai fb-ryhmästä:D.
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä on varmasti kymmenillä tuhansilla Suomessa koronatartunta. Isoimmallla osalla se ei aiheuta mitään oireita, joillakin joitakin samanlaisia kuin flunssa. Harvoilla on sitten kuumetta ja vakavampaa. Sairaalaan joutuu joitakin, teholle heistä osa. Joitakin kymmeniä kuolee viikossa. Tehohoitoa ei kaikkien elimistö kestäisi.
Töissä ollaan oltu vuorotellen poissa melkein kaikki eli oireita on kyllä aika monella.
Vierailija kirjoitti:
Itse tässä nyt kaksi viikkoa sairastanut eikä loppua näy. Ensin oli viikko kuumetta, nyt ahdistaa henkeä käydä vaikka postilaatikolla. Verenohennuslääkitys oli pakko hakea, koska kuume oli melkein 40 aluksi ja mulla on tukoksille altistava geenivirhe. Olen ihan perusterve ja normaalipainoinen ja suoraan sanottuna ihan järkyttävä tauti! Influenssa ei mitään tähän verrattuna. Lapsi toi koulusta ja meillä meneillään eka kierros vasta nyt.
En ole ihan sitä mieltä, että mitään suuria toimenpiteitä tarvittaisiin, mutta sitä kaipaan, että oireilijat oli kotona ja ihmiset otti huomioon muut.
Mulla myös tuntuu keuhkoissa ja hapennälkä vaikka ei niin pahana kuin sinulla ja muuten paranemassa. Koskaan minkään räkätaudin kanssa ei ole tällaista.
Kannattaisi ottaa rokote jos meinaa pysyä hengissä. Jos ei ota rokotetta niin mielestäni ei tarvitse näitä teho-osastolla hoitaa kun itse ovat valintansa tehneet. Tehopaikoista on pulaa joten rokorusohjelmaan tai muuten hoitoon sitoutumattomat hoidetaan vain jos resurssia riittää kun muut potilaat on hoidettu ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan joka maassa on todettu että koronakuolemia kirjattiin yleensä ihan muista kuolemista eli korona ei aiheuttanut kuolemaa vaan jokin perussairaus... aineistoa löytyy lukuisista lähteistä... sen sijaan koronarokotteiden on todettu aiheuttaneen paljon mm. sydän-peräisiä kuolemia...
The Truth About COVID-19 Death Certificates | Dr. Scott Jensen
Suomessa on jo jonkin aikaa tilastoitu koronakuolemat lääkärin määrittämän kuolinsyyn perusteella. Erikseen ne joilla korona on ensisijainen kuolemansyy ja joilla korona on myötävaikuttanut kuolemaan. Niitä on yhteensä ollut yli 8000. Tämä on kuitenkin vain osatotuus, koska ylikuolleisuus on ollut suurempaa. Koronarokotukset eivät ole lisänneet kuolleisuutta, tästäkin on tehty tutkimus Suomessa.
Linkki suomalaiseen tutkimukseen siitä etteivät koronarokotteet ole lisänneet kuolleisuutta? On sit ilmeisesti eka maailmassa, aika pienelle huomiolle jäänyt..
Jaksan aina ihmetellä mitä piikkejä ihmisiin on pistetty? Koronapiikit? Kyllä jo melko pitkän elämäni aikana rokotteita olen saanut. Yhtäkääkään en ole mistään piikistä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tässä nyt kaksi viikkoa sairastanut eikä loppua näy. Ensin oli viikko kuumetta, nyt ahdistaa henkeä käydä vaikka postilaatikolla. Verenohennuslääkitys oli pakko hakea, koska kuume oli melkein 40 aluksi ja mulla on tukoksille altistava geenivirhe. Olen ihan perusterve ja normaalipainoinen ja suoraan sanottuna ihan järkyttävä tauti! Influenssa ei mitään tähän verrattuna. Lapsi toi koulusta ja meillä meneillään eka kierros vasta nyt.
En ole ihan sitä mieltä, että mitään suuria toimenpiteitä tarvittaisiin, mutta sitä kaipaan, että oireilijat oli kotona ja ihmiset otti huomioon muut.
Mulla myös tuntuu keuhkoissa ja hapennälkä vaikka ei niin pahana kuin sinulla ja muuten paranemassa. Koskaan minkään räkätaudin kanssa ei ole tällaista.
Ja montakos kokeellista piikkiä siellä on hihassa?
Mitä vi tun "kokeellista"? Määrittele mikä on "kokeellinen" versus "ei-kokeellinen"? Tämä oli siis sarkasmia, ei tarvi sokeltaa mitään säälittävää:D
Korona voi olla raju varsinkin ikäihmisille. Voi olla että armollisin vaihtoehto on rokottamattomille aloittaa vain palliatiivinen hoito eli morfiini-infuusio jos tehopaikoista on oikeasti pulaa. Kokemusperäistä tietoa on että vanhus ei viikon tehohoidon jälkeen palaa koskaan kotiin vaikka pääsisi teho-osastolta vuodeosastolle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan joutuvat ovat rokotettuja ja sairastuvat rokotteesta. Yrittäkää tajuta!
Miksi isäni sairastui vasta pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran vaikka on saanut viisi rokotetta vuosien aikana?
Ei olekaan korona ohi. Mulla kesti koronan jälkioireet noin kuukauden tos, niin kävi kyllä selväksi ettei se korona ole mihinkään hävinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan joutuvat ovat rokotettuja ja sairastuvat rokotteesta. Yrittäkää tajuta!
Meinasin vastata ilkeästi mutta mä oikeasti säälin sua ja kaltaisiasi. Elämässä ei ole sisältöä ja ripustaudutaan johonkin nettivalheeseen ja luodaan siitä se sisältö ja elämältä putoaa pohja kun tulee muita aiheita uutisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla edes ole koronatestejä ja miksi niitä tekisin jos ei tuu muuta kuin nuhasaikku
Täh? Siinä kohtaa kun tärisee liki 40 asteen kuumehorkassa ja joka paikkaan sattuu eikä meinaa tolpillaan pysyä, niin ei kiinnosta kilinkellin vertaa edes se saikkulappu vaan sitä on ihan oikeasti niin kipeä, ettei edes sinne lääkäriin menoa voi harkita vaikka pomo tulisi linjoja pitkin kimppuun.
Miksi liioittelet? Inhoan ihmisiä jotka kehittelevät draamaa joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Töissä ne jotka ovat ottaneet koronarokotteita ovat koko ajan sairaslomalla... varmaan moni muu on huomannut saman...
Miksi kolme pistettä?
Vierailija kirjoitti:
Töissä ne jotka ovat ottaneet koronarokotteita ovat koko ajan sairaslomalla... varmaan moni muu on huomannut saman...
Otin kolme rokotetta ja en ole ollut yhtään työpäivää pois. Varma en ole sairastetusta koronasta mutta epäilen sellaisen sairastaneeni viime kesänä Espanjan lomalla. Rokote kannattaa kuitenkin ottaa koska se estää vakavan sairastumisen ja hengenmenon.
Mitään rajoituksia elämiseen tuskin on tulossa koska millään keinolla ei voi rajoittaa koronan leviämistä. Maskit eivät anna tarpeellista suojaa eikä ihmisiä voi laittaa eristyksiin pitkäksi aikaa. Nuoret maksavat mielisairauksien muodossa korona-ajan politiikkaa vielä vuosikymmenien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi on, en aio noteerata koronaa mitenkään. En tee koronatestejä, korona on yksi flunssa muiden joukossa niin kuin se on alusta asti ollut. Ylireagoinnilla tuhottiin useiden maiden taloudet.
ja piikeillä loput
Millä piikeillä?
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että tämä koronavirus muuntuu sellaiseksi että se alkaa niittamaan ensisijaisesti lapsiperheitä. Ja siis vaikka niin, että menee koko perhe.
Nyt juma*auta empatiakyvytön p eer ssu vaikene, kohta voi osua itseesi.
Suomessa ei riitä hoitajat, jos tulee uusi pandemia!!!!!
Ei ole länsimaisessa demokratiassa. Kaikki perusoikeudet ovat samanarvoisia. Ei voi sanoa, että esimerkiksi hengen ja terveyden suoja olisi abstraktina käsitteenä arvokkaampi kuin esimerkiksi kokoontumisen vapaus.
Kaiken lisäksi Suomen julkinen valta on osoittanut täydellisen kykenemättömyytensä tehdä sellaisia epidemianhallintatoimenpiteitä, joiden tulokset olisivat kustannuksiin ja haittoihin nähden mielekkäitä.
Taiwan ja Uusi-Seelanti saivat aluksi tilanteen hallintaan, mutta joutuivat lopulta nostamaan kädet pystyyn, koska muu maailma jalosti pelleilyllään koronasta tuhkarokon lailla leviävän version.